Dylan Van Baarle is werkelijk nog geen seconde bij mij in beeld gekomen. Heb nu zelf al 3 dagen mijn team staan zonder er iets aan te veranderen. De grote ´namen´ die ik nu mis zijn Ewan, Carapaz, Landa, Quintana en Buchmann. Maar voor ieder heb ik wel goede argumenten om ze niet te nemen. Dusjah, van mij mag het beginnen!
De mensen die zeggen dat koppeltjes onzin zijn hebben zeker nog nooit op het scherpst van de schede gestreden in de Scorito pool. Die mensen die zich niet meer druk maken om de subpoule, maar zich bezig houden met het zilvere bekertje, gouden bekertje, of eindoverwinning, weten wel beter. Ik geef een aantal voorbeelden:
- Giro 2019: Masnada + Cattaneo
- Giro 2018: Dumoulin + Oomen
- Vuelta 2018: Mas + Viviani
- Vuelta 2017: Trentin + Alaphilippe
- Tour 2017: Matthews + Barguil
- Tour 2016: Sagan + Majka
Na de interviews van vandaag te hebben doorgespit is m’n gevoel bij Bernal zo’n beetje slechter dan bij Buchmann. ‘In de Dauphine deed het echt veel pijn, nu heb ik er nog wel last van maar een stuk minder.’
Ik kan je één ding verzekeren. Op je max een berg opjassen, daar wordt je rugpijn niet minder van. In een stressvol peloton rondrijden op de eerste dag ook niet. Hij heeft er vanaf dag 1 ingestaan, en last minute wisselingen zijn altijd een slecht idee, maar ik begin ‘m toch te knijpen..
1x 2e in de Vuelta, 1x 9e Tour en momenteel top 10 scorito Wielren index. Komt ie he:
Koppeltjes is bullshit.
Teampunten ja, van belang, maar daar hoef je niet specifiek koppeltjes voor in je team te hebben. Je hebt die renners in je team omdat ze ook zélf punten voor je scoren. De teampunten komen daar boven op.
;)
'@arjenvzob Zullen we gewoon respectvol met elkaar omgaan? Ik zag ook dat je ergens anders op dit forum met zeer gerespecteerde forumgebruikers in de clinch lag. Kap daar mee.
On: Nasibal: Oneens. De koppeltjes kunnen zeer belangrijk zijn omdat je in scenarios moet denken. Wel met je eens dat beide van het koppel goede renners zijn die zelf punten kunnen pakken.
Waar het om gaat is dat elke ronde hier mensen zich doodstaren op renners omdat ze koppeltjes zijn. Waar het om gaat is of een renner zelf punten kan halen en daarboven op heeft hij bonus t.o.v andere renners vanwege het feit dat anderen uit zijn team in truien kunnen rijden.
Zijn er twee renners in een team die in truien kunnen rijden en zelf punten kunnen halen dan neem je ze allebei mee, maar dat had je waarschijnlijk ook gedaan als ze níet bij elkaar in de ploeg reden. Simpelweg omdat het sowieso wel interessante renners zijn.
Het hele concept 'koppeltje' is dus meer een toevalligheid dan een relevantie.
Ben het niet zo eens met de mensen die teampunten "bonus" noemen bovenop de punten die de renner zelf al pakt. Zeker voor een Kuss, Bennett, Kwiatkowski, Rowe etc. is dat niet van toepassing maar dat maakt ze zeker niet slecht.
Zoveel zekerheidjes vind je namelijk niet in de categorie 500k-1m. Zelfs voor een etappezege krijg je "maar" 50 punten, voor teamgenoot zijn van de eindwinnaar al 24 punten...
Wout van Aert 29.38% (1,134 votes)
Sam Bennett 21.4% (826 votes)
Giacomo Nizzolo 17.85% (689 votes)
Caleb Ewan 10.93% (422 votes)
Peter Sagan 7.07% (273 votes)
Iemand anders... 4.66% (180 votes)
Mads Pedersen 2.33% (90 votes)
Sonny Colbrelli 1.71% (66 votes)
Bryan Coquard 1.68% (65 votes)
Matteo Trentin 1.58% (61 votes)
Luka Mezgec 1.4% (54 votes)
Total Votes: 3,860
Bijna 4000 stemmen en 1/3 stemt op Wout voor morgen (??????)
'@nasibal om anoniem te blijven heb je al wat teveel prijsgegeven over jezelf:
- Top 10 wielrenindex
- 9e plaats in de Tour
- 2e plaats in de Vuelta
Blijft niet heel veel keus meer over ;)
Ik denk alleen dat we dan alsnog je achternaam niet weten, of die moet toevallig heel treffend zijn..
Op plek 1 t/m 18 neem ik geen renners mee die niet minimaal 100 punten zelf kunnen halen. Wat dat betreft komen de teampunten dus als 'bonus' er bovenop. Soms wel een enorme en impactvolle bonus inderdaad.
Plek 19 en 20 is een ander verhaal. Nog steeds neem ik daar liever mensen mee die potentieel een hoger plafond hebben., als is het maar 50-100 punten. Die 24 punten is een leuk cadeautje, maar dan waarschijnlijk ook gelijk het plafond. Op een totaal van 5000-6000 punten is dat een druppel op een gloeiende plaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.