Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 129 ... 289 290
Astarloa

Dylan Van Baarle is werkelijk nog geen seconde bij mij in beeld gekomen. Heb nu zelf al 3 dagen mijn team staan zonder er iets aan te veranderen. De grote ´namen´ die ik nu mis zijn Ewan, Carapaz, Landa, Quintana en Buchmann. Maar voor ieder heb ik wel goede argumenten om ze niet te nemen. Dusjah, van mij mag het beginnen!

Primavoormij

De mensen die zeggen dat koppeltjes onzin zijn hebben zeker nog nooit op het scherpst van de schede gestreden in de Scorito pool. Die mensen die zich niet meer druk maken om de subpoule, maar zich bezig houden met het zilvere bekertje, gouden bekertje, of eindoverwinning, weten wel beter. Ik geef een aantal voorbeelden:

- Giro 2019: Masnada + Cattaneo
- Giro 2018: Dumoulin + Oomen
- Vuelta 2018: Mas + Viviani
- Vuelta 2017: Trentin + Alaphilippe
- Tour 2017: Matthews + Barguil
- Tour 2016: Sagan + Majka

Cerebral36

'@Jasper Dat soort vergelijkingen wordt beetje moeilijk gemaakt als je een 3 mil duo tegenover een 4 mil duo zet. Hangt dan dus helemaal af van de rest van je team. Ik heb er zelf 3 van de 4.

sprintgeit

Na de interviews van vandaag te hebben doorgespit is m’n gevoel bij Bernal zo’n beetje slechter dan bij Buchmann. ‘In de Dauphine deed het echt veel pijn, nu heb ik er nog wel last van maar een stuk minder.’

Ik kan je één ding verzekeren. Op je max een berg opjassen, daar wordt je rugpijn niet minder van. In een stressvol peloton rondrijden op de eerste dag ook niet. Hij heeft er vanaf dag 1 ingestaan, en last minute wisselingen zijn altijd een slecht idee, maar ik begin ‘m toch te knijpen..

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Rebellin: zand strooien is een kunst die jij niet verstaat

Cerebral36

'@Primavoormij Ja de koppels die jij noemt zijn ook wel even anders als de koppels die hier werden genoemd. Ik noem het dan ook verre van onzin. Degene die genoemd werden waren gewoon zeer ummm twijfelachtig en dan zeg ik het netjes.

04398

Mogen die koppeltjes eigenlijk nog wel in tijden van corona?

nasibal

De mensen die zeggen dat koppeltjes onzin zijn hebben zeker nog nooit op het scherpst van de schede gestreden in de Scorito pool.

1x 2e in de Vuelta, 1x 9e Tour en momenteel top 10 scorito Wielren index. Komt ie he:

Koppeltjes is bullshit.

Teampunten ja, van belang, maar daar hoef je niet specifiek koppeltjes voor in je team te hebben. Je hebt die renners in je team omdat ze ook zélf punten voor je scoren. De teampunten komen daar boven op.

;)

Laatst gewijzigd
marconeuvel

'@primavoormij dat zijn allemaal renners die etappes kunnen winnen en truien kunnen dragen. Ook als dat geen koppels waren, had ik al die renners wel overwogen. Maar een koppeltje Barthe en Pacher heeft geen nut.

Nu verklap ik uit het niets wel mijn twee pareltjes...

kaboutertje

Zo, na lang puzzelen staat ook mijn team als een huis. Belangrijkste afwezige: Ewan.

Rebellin

'@arjenvzob Zullen we gewoon respectvol met elkaar omgaan? Ik zag ook dat je ergens anders op dit forum met zeer gerespecteerde forumgebruikers in de clinch lag. Kap daar mee.

On: Nasibal: Oneens. De koppeltjes kunnen zeer belangrijk zijn omdat je in scenarios moet denken. Wel met je eens dat beide van het koppel goede renners zijn die zelf punten kunnen pakken.

Hangtieniedanstaatie

Onder welke naam in de top10 vermom jij je dan nasibal?

arjenzvob

'@Rebellin. Ik ga respectvol met je om. Maar iedereen weet dat ze bij Ineos in een keurslijf zitten en dus geen kansen krijgen. Dus of je wist dit niet, maar dat lijkt me niet. Of je strooit zand. Verder prima. Doe je ding.

Laatst gewijzigd
nasibal

On: Nasibal: Oneens. De koppeltjes kunnen zeer belangrijk zijn omdat je in scenarios moet denken. Wel met je eens dat beide van het koppel goede renners zijn die zelf punten kunnen pakken.

Waar het om gaat is dat elke ronde hier mensen zich doodstaren op renners omdat ze koppeltjes zijn. Waar het om gaat is of een renner zelf punten kan halen en daarboven op heeft hij bonus t.o.v andere renners vanwege het feit dat anderen uit zijn team in truien kunnen rijden.

Zijn er twee renners in een team die in truien kunnen rijden en zelf punten kunnen halen dan neem je ze allebei mee, maar dat had je waarschijnlijk ook gedaan als ze níet bij elkaar in de ploeg reden. Simpelweg omdat het sowieso wel interessante renners zijn.

Het hele concept 'koppeltje' is dus meer een toevalligheid dan een relevantie.

nasibal

Onder welke naam in de top10 vermom jij je dan nasibal?

Ik zal je pm'en. Ik heb zeer bewust niet hier dezelfde naam als op scorito omdat ik die privacy op prijs stel.

marconeuvel

'@rebellin ben het wel met Arjenzvob eens. Je bericht over koppeltjes en je bericht over Van Baarle was geen zand strooien. Daar flikkerde je gewoon twee keer een complete zandbak omver.

krypton

Ben het niet zo eens met de mensen die teampunten "bonus" noemen bovenop de punten die de renner zelf al pakt. Zeker voor een Kuss, Bennett, Kwiatkowski, Rowe etc. is dat niet van toepassing maar dat maakt ze zeker niet slecht.

Zoveel zekerheidjes vind je namelijk niet in de categorie 500k-1m. Zelfs voor een etappezege krijg je "maar" 50 punten, voor teamgenoot zijn van de eindwinnaar al 24 punten...

Laatst gewijzigd
Beun

Los van het geld ben ik vooral benieuwd wie er meer punten gaat binnenhalen, WvA of Nizzolo..

Treenert

Wout van Aert 29.38% (1,134 votes)

Sam Bennett 21.4% (826 votes)

Giacomo Nizzolo 17.85% (689 votes)

Caleb Ewan 10.93% (422 votes)

Peter Sagan 7.07% (273 votes)

Iemand anders... 4.66% (180 votes)

Mads Pedersen 2.33% (90 votes)

Sonny Colbrelli 1.71% (66 votes)

Bryan Coquard 1.68% (65 votes)

Matteo Trentin 1.58% (61 votes)

Luka Mezgec 1.4% (54 votes)

Total Votes: 3,860

Bijna 4000 stemmen en 1/3 stemt op Wout voor morgen (??????)

Pim96

'@nasibal Haha het is weer vrijdagavond he. Deze vrijdagavond toch maar renners in mijn team knallen. Denk niet dat ik graag van Aert of een andere sprinter ergens anders in wil laten knallen...

marconeuvel

'@nasibal om anoniem te blijven heb je al wat teveel prijsgegeven over jezelf:
- Top 10 wielrenindex
- 9e plaats in de Tour
- 2e plaats in de Vuelta

Blijft niet heel veel keus meer over ;)
Ik denk alleen dat we dan alsnog je achternaam niet weten, of die moet toevallig heel treffend zijn..

nasibal

Ben het niet zo eens met de mensen die teampunten “bonus” noemen bovenop de punten die de renner zelf al pakt. Zoveel zekerheidjes vind je niet in de categorie 500k-1m. Zelfs voor een etappezege krijg je “maar” 50 punten, voor teamgenoot zijn van de eindwinnaar al 24 punten…

Op plek 1 t/m 18 neem ik geen renners mee die niet minimaal 100 punten zelf kunnen halen. Wat dat betreft komen de teampunten dus als 'bonus' er bovenop. Soms wel een enorme en impactvolle bonus inderdaad.

Plek 19 en 20 is een ander verhaal. Nog steeds neem ik daar liever mensen mee die potentieel een hoger plafond hebben., als is het maar 50-100 punten. Die 24 punten is een leuk cadeautje, maar dan waarschijnlijk ook gelijk het plafond. Op een totaal van 5000-6000 punten is dat een druppel op een gloeiende plaat.

Pim96

De stemmers hebben niet zoveel vertrouwen in Bol zo te zien...

user26778

Zal Pedersen gaan sprinten? Zie geen Stuyven of Theuns in het rijtje 😀 dat is mn laatste dilemma.. al een tijdje

nasibal

@nasibal om anoniem te blijven heb je al wat teveel prijsgegeven over jezelf:
– Top 10 wielrenindex
– 9e plaats in de Tour
– 2e plaats in de Vuelta

Haha heb jij ook weer een punt. Naya, voor iedereen die 10 profielen wil doorklikken om me te vinden, het zij jullie gegund :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 129 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.