Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 130 ... 289 290
Ludi

Top 10 algemeen: koppeltjes op zich is onzin, maar truipunten meewegen niet en meerdere individueel goede renners uit een team pakken niet. Bijvoorbeeld buchmann was vorig jaar voor mij een nobrainer omdat Sagan groen pakt, hij goede vorm had, hij heel vaak opgesteld zou worden NADAT sagan groen heeft. Net als viviani en flip. Beide waren individueel prima, haalde elkaar omhoog, maar als je de een had en de ander niet wilde was het nog een goede keus.

Nizzolo+pozzovivo slaat nergens op. Kwiatkowski overwegen omdat hij met een kut bernal vanaf 12 vrijheid heeft en anders vaak +11 kan hebben is best oke als je een tijdrijder mist en geen breed bergteam hebt of in hem gelooft in etappe 2. Daar hoef je bernal niet voor te kiezen als koppel. Zoiets geldt voor sivakov, kuss, bennett, van aert, aru als hij minder slecht was, formolo, asgreen, cavagna, jungles als hij niet achteruit rijdt, postelberger, etc. 500-1.5m renners die op zich zelf oke zijn maar een mogelijke bonus hebben.

krypton

'@nasibal
Als je veel echte toppers in je team wil dan kom je al snel uit bij een aanvaller/knecht of 3/4 uit denk ik.

Verder zijn die 24 punten nog maar het begin. Voor elke etappe dat een teamgenoot geel heeft krijg je ook 8 punten, voor etappezeges 10 punten. Zo kom je denk ik toch heel snel aan 74 punten in het geval Roglic de Tour wint. Nou noem mij een paar renners van 1 miljoen of minder waarvan jij vrij zeker weet dat ze meer dan 74 punten pakken.

Laatst gewijzigd
Timber

https://www.wielerflits.nl/nieuws/colbrelli-rijdt-tour-als-knecht-maar-heb-vrijheid-in-de-openingsrit/

Ik heb mijn antwoord al haha, Colbrelli dus niet in mijn team.

Zadelpen

Snap niet dat iedereen zo in de weer is met bonuspunten. Het is geen 4-op-een-rijen. Als je de beste 9 van de dag hebt, komt die bonustoeslag vanzelf wel.

Kpenty

Colbrelli laat me weer puzzelen

Primavoormij

'@krypton, dan moet je ze wel opstellen. Je alternatief had dan misschien meer punten opgeleverd. En met een budget als dit mag je wel verwachten dat deze renner inderdaad meer punten op gaat leveren. Daarnaast moet je ook aan punten in absolute zin denken. Als Jumbo het geel heeft kan ik in ieder sprintpot wel 4x Jumbo opstellen, en dan zullen ze allemaal relatief gezien veel punten pakken, maar dan ga ik in absolute zin punten tekort komen tegen mensen die in plaats daarvan Colbrelli en Coquard opstellen.

Martijn Sollie

Ik twijfel echt gigantisch of ik genoeg heb aan 6 sprinters a 18,5 miljoen of dat ik toch goed aan doe om een sprinter extra te halen om de sprintetappes goed door te komen. Ik heb ook WvA en Stuyven, maar het is twijfelachtig of die ook gaan meesprinten. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Pim96

Colbrelli wel heel uitgesproken. Zand strooien denk ik. Sonny en wout top 5 elke sprint.

Primavoormij

'@martijn sollie 18.5M + WVA + Stuyven lijkt mij genoeg.

nasibal

'@Krypton

In principe dekt het de post hierboven van Primavoormij al het antwoord dat ik je wil geven:

Jij stelt de volgende vraag:

Nou noem mij een paar renners van 1 miljoen of minder waarvan jij vrij zeker weet dat ze meer dan 74 punten pakken.

Voor die 74 punten moet je de renner wel opstellen in de ritten dat Roglic in het geel rijdt en evt de etappe wint. De belangrijke tegenvraag is dus 'Noem mij een paar renners die op dat plekje in de dagselectie ook minimaal 8 en mogelijk minimaal 18 punten halen'.

De groene trui pakt er al 8 en is daarbij inzetbaar in 'zijn etappes'. Nee hij pakt dus niet die 10 voor een eventuele etappeoverwinning, maar hij kost ook geen extra plekje en budget omdat je hem sowieso al hebt.

Benzardi

Ik ben blij als we het weer over de 9 renners kunnen hebben die het moeten doen.
Want deze bladzijde's van kiezen kan ik nu wel...........(sorry voor de mensen nog twijfelen) maar ik zie de bijna 10 x dezelfde vragen voorbij komen.

ditisdavid

Dit over Colbrelli was mij al duidelijk na een interview met Marco Haller in een Oostenrijkse krant vorige week dat hier niet genoemd is. Jammer dat Colbrelli zo duidelijk is, had op veel mensen een voordeel gepakt anders.

Primavoormij

'@ditisdavid waarom bekijk jij interviews met Haller... dit is niet de vooravond van de Giro 2019.

ditisdavid

Omdat ik hem tegen kwam op zoek naar artikelen over Landa.

hartstikkebedankt

Ben ook weer in de bosjes gaan liggen bij obscure Colombiaanse nieuwssites, een mens doet gekke dingen

Primavoormij

'@hartstikkebedankt daar was ik gisteren ook, het is me niet gelukt dat interview met Higuita te vertalen maar hij zei verdomme wel iets over zijn valpartij.

sprintgeit

Even een off-topic vraagje tussendoor dan. In een spel op m’n werk waarin je 20 renners kan kiezen zonder budget had ik Colbrelli en die gaat er nu uit.

Nu twijfel ik met name tussen Stuyven en een renner die in de bergen het op ontsnappingen kan zetten zoals Formolo of eventueel zelfs Kamna. Iemand hier een tip/ingeving qua verhoudingen tussen die namen? Teampunten zijn er niet en dagopstellingen ook niet, voor de rest ongeveer hetzelfde als Scorito.

Primavoormij

Gewoon Stuyven. Die gaat wel een paar keer hoog eindigen maar ik weet alleen niet wanneer (en daarom voor Scorito minder interessant). Bij jouw spel maakt dat niet uit.

Treenert

'@Pim dat zullen dan die 180 stemmen zijn, ook best veel ;)

Nizzolo favoriet hier bij WF. Als die wint vreet ik mijn slipper op. Top 5 zou al geweldig zijn voor hem, meer zit er niet in. Hij zal heus een beetje zelfvertrouwen hebben getankt maar na een échte massasprint zal hij zijn plek weer kennen. Ben benieuwd waar Viviani staat, vrees het ergste voor hem, wel bijzonder in die zin is de QS-power schijnbaar.
Ewan noemt hem wel als concurrent samen met uiteraard Bennet en jawel good old Greipel, verrassend die laatste.
Wat weet hij wat wij niet weten?

Laatst gewijzigd
Chef83

Toch maar trentin genomen voor colbrelli maar zit nu met trentin en avermaet en dan ook nog gilbert ook voor in te dekken voor als ewan de openingrit wint maar ook voor zijn eigen kansen maar heb 250 k over dus een andere aanvaller voor 1 miljoen die een beetje kan klimmen mischien kamna of gilbert benoot ,naessen of lutsenko OF kuss of bennet.
Heb ook de bekende 2 aanvallers 😄😄wie helpt me want kan nog 2 uur invullen want ga om 23.00 het vliegtuig in voor een weekje ik kom er niet uit 😄.
Dus bij deze fijne tour voor iedereen en tot morgenavond .

Treenert

Da's best een verre reis dan, een week in het vliegtuig. Veel plezier als het vakantie bertreft.

Gewoon een JV-er doen

Laatst gewijzigd
Ludi

'@treneert als morgen 10 kwer verreden zou worden zou ik best durven te beweren dat de median van nizzolo ongeveer 5 is, in dit deelnemersveld op dit moment. Zijn er 2 duidelijk sneller en heel veel duidelijk minder snel. Ik zou hem niet als winnaar aanwijzen en ook niet als beste kopman, dat is iets anders.

nasibal

Nizzolo favoriet hier bij WF. Als die wint vreet ik mijn slipper op.

Quote for truth

S. Dauert

'@Chef83 Heb je bereik op de maan dan?

Aanklampen

Ik lees ook bij Wielerflits en hier dat Coquard meedoet om Groen. Dat kun je niet menen. Die komt MI veel te kort om een top 3 te halen. Daarnaast zijn er gewoon betere klimmers dan Coquard. Misschien zit ik er naast, maar Coquard voor groen slaat MI nergens

1 2 ... 130 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.