'@hartstikkebedankt
Ik zou Nizzolo er nog tussenschuiven op plekje 4, en Pedersen zie ik ook nog wel verassen, maar voor de rest voelt dit wel als een goed uitgangspunt voor morgen mocht het in een sprint eindigen. (Waarbij aangetekend dat het altijd anders loopt dan dat dit de top 10 wordt natuurlijk)
Colbrelli eruit gehaald. Ewan er weer in en WVA moet eruit daardoor en kan ik Naesen en Benoot erbij pakken.
Roglic
Bernal
Pocagar
Pinot
Dumoulin
Lopez
Martin
Martinez
Kuss (liever Sivakov)
Alaphillipe
Sagan
Ewan
Bennett
Nizzoli
Mezgec
Hofstetter
Naesen
Benoot
2x 500k (Cosnefroy, Mollard, Hermans, Madouas, Hirshi)
'@Daan, Waarom wil je graag Sivakov? Denk je niet dan hem als 3e man in rang hetzelfde lot wacht als zijn voorgangers andere jaren? 3e man van eindigt vaak net wel/niet in top 20. Dan hou je de trui/etappe punten van Bernal over.
Tenzij je verwacht dat hij zich niet leeg hoeft te rijden voor Bernal en in de top 10 komt. Zou er m’n team niet voor overhoop halen.
Vertrouwen in Carapaz.. Ik mis dat idd toch een beetje. Uiteindelijk heeft hij de roze trui toch wel met mazzel gewonnen. Hij heeft voor mijn gevoel in de etappe dat Tommeke (volgens mij) uit viel behoorlijk veel cadeau gekregen. Hij stond eigenlijk al op een achterstand dat meedoen niet realistisch was. Vervolgens reed hij wel sterk, maar toch.
Daarnaast heeft hij geen voorbereiding gehad met de Tour in gedachten en heb toch het idee dat het niveau zo hoog is, dat je zonder de juiste focus vooraf ook niet mee kan doen om de knikkers.
Ervaring leert dat als Bernal gewoon oké is, dat de rest ondergeschikt is. Carapaz zou dan schaduwkopman zijn, ze hebben hem immers z’n giro ontnomen.
Sivakov kan dan lijkt mij niet z’n eigen gang gaan en zal al vrij snel aan de beurt zijn om JV terug te halen. Dan resteren teampunten Bernal en hopelijk top 10-15.
Mollema, Barguil (vrije rol) en Uran meer kans op meer punten.
Maar als Bernal oké is, wint Bernal de tour, 2 ritten en het wit. Dan is Sisakov weliswaar vrij duur als knecht, het kan veel goedkoper, maar haalt ook zo z'n punten. Mocht Bernal niet oké zijn, of uitvallen, heb je met Sisakov gelijk een hele sterke renner in de bergen. En met rugpijn van Bernal, zou het me niet verbazen als ze zowel Sisakov als Carapaz zo lang mogelijk kort in het klassement willen houden. Zeker als Lotto-Visma de koers in handen neemt.
Mollema, Barguil en Uran zijn natuurlijk ook goede opties, maar voor Sisakov valt best wat te zeggen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.