Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 132 ... 289 290
vasnd

'@laurenesi je kan dat argument natuurlijk voor iedereen wel een beetje opgooien. Niemand heeft een topvoorbereiding gehad, al lijkt Jumbo het goed ingeschat te hebben. Carapaz zou pieken in de Giro die er niet is gekomen. Ook niets in verspeelt dus, want die taper is er nooit gekomen. En alle tijd weer gehad om opnieuw een piek te leggen. Misschien heeft hij daarom juist wel heel goede basis itt de jongens die thuis in quarantaine vanuit nul moesten gaan bouwen aan hun vorm. Ik geloof er ook niks van dat ze binnen Ineos pas in de Dauphiné Thomas/Froome afgeschreven hebben. Dat zijn zo'n cijferhoeren, onmogelijk.
Ik weet het ook niet hoor, maar omdat er zo veel vertrouwen is in Dumoulin met amper koerskilometers..

jsprunk

Dan ga je toch voor Carapaz? Ik heb op de één of andere manier wat tegen die jongen, dus zo lang hij geen nobrainer is, doe ik mijn best hem uit mijn team te houden :)

fietsliefhebber

Carapaz is 2,5 miljoen duurder dan Sisakov. Al heb ik Zowel Bernal, Carapaz als Sisakov in m'n team. Nooit Ineos onderschatten.

Pim96

'@Stuff trui/team punten zijn uiteraard belangrijk. Twijfel alleen of Sivakov met de truipunten even veel punten zal pakken als een barquil of Mollema. Komen we erachter pas achter. Ik ga nog even door met twijfelen waar ik voor kies.

krypton

Als Carapaz schaduwkopman is, dan is Sivakov waarschijnlijk weggegooid geld. Dat is het risico.

vasnd

'@jsprunk oh nee ik zie hem ook totaal niet als een no brainer! Maar of het samen met Martin of Martínez veel minder zekerheid is dan een Landa of Quintana + Sivakov.. achteraf weten we het pas :).

Laatst gewijzigd
krypton

En klik.

M@thijs

Vraagje waar halen jullie vandaan dat sivakof 3e man is en carapaz schaduwkopman?
het zou mij namelijks niks verbazen als dit omgedraaid blijkt te zijn

Krul12

Bernal is eigenlijk veel te duur, maar het budget is zo belachelijk hoog dat je hem wel moet nemen om niet met dat klote gevoel te zitten om 3 miljoen over te houden.

Pim96

Carapaz is duurder dus beter. Soms moet je scorito vertrouwen ;)

Kalikula

.

Astarloa

Ik zie Sivakov juist gespeeld worden als man die lang kort in het klassement kan staan. En dus niet zozeer als degene die demarages terug moet halen. Hij was vorig jaar Giro al goed en presteert dit jaar ook niet mals. Schat hem stuk hoger in dan sommigen hier beweren en zie ik juist als iemand die te goedkoop geprijsd is.

Jempi22

Het team staat er. ik ben niet 100% tevreden, maar dat ben ik nooit. Laat ons hopen op het beste.

Veel succes iedereen!

ebel1999

Iemand hier die Aru overweegt? Best een redelijke prijs en hij zal echt nog wel wat kunnen.

marconeuvel

Ik heb nu maar 5 sprinters en dat voelt wel als heel weinig. Daarnaast nog wel Van Aert (maar gaat hij sprinten?).

Ik denk er nu aan om een sprinter extra toe te voegen door deze wissel: Ewan en Impey vervangen door Trentin en Mezgec. Dan hou ik nog 500.000 over die ik ergens anders nog kan gebruiken, maar ik weet niet of ik dat wel wil. Dus zonder die 500.000 gerekend; goede wissel of niet?

Timber

'@Mathijs. Is ook nergens op gebaseerd. Alle tekenen wijzen juist op Sivakov als tweede man. Heeft notabene alle voorbereidingskoersen met Bernal gereden. Carapaz is in alle paniek ingevlogen omdat Froome en Thomas niet klaar waren. Dan gaat Carapaz echt niet ineens schaduwkopman zijn. Heeft ook totaal andere voorbereiding gekend, zelfs nog een blessure gehad.

Primavoormij

'@marcel nee

marconeuvel

'@primavoormij zou je zelf helemaal je sprintteam niet uitbreiden van 5 naar 6, ook niet met een andere wissel?

Mindless

Carapaz heeft de twee GT’s waarin hij voor zichzelf mocht rijden uitmuntend gepresteerd. Sivakov die ene, vrij matig. Leuk die voorbereidingskoersen en Sivakov is een groot talent, maar Carapaz is ingevlogen als schaduwkopman. Niet dat het veel uitmaakt. Alle ballen op Bernal want Jumvo-Visma blijkt veel sterker. Bernal zal tot het einde toe kort staan maar Roglic is gewoon de betere. Aan Sivakov heb je dan ook niet veel. Mijns inziens is dit het voor de hand liggende, logische scenario. Het scenario dat Bernal er doorheen zakt of iedereen op een hoop rijdt, is meer een gok; Sivakov vind ik speltechnisch een zwakke keus.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Ben ik het echt niet mee eens mindless. Giro 2019 was Sivakov erg goed. En ik schaar hem op dit moment in hetzelfde rijtje als Quintana, Landa en Lopez. Jumbo heeft zeker een sterk team maar uiteindelijk draait het om Roglic en Dumoulin. Het is echt niet zo dat Jumbo alles en iedereen er continu afrijdt. Ik zie Sivakov juist als een pion om Jumbo aan te vallen samen met de kopmannen van de andere teams. Ik ben er echt van overtuigd dat Sivakov top 10 kan rijden en uiteindelijk die 2 miljoen meer dan waard gaat zijn. En dat Roglic wel even van Bernal zal winnen moet ik nog maar even zien.

krypton

Sivakov is zeker goed, maar Bernal en Carapaz zouden best wel eens beter kunnen zijn en dan wordt het toch knechten.

Kannibaal van Schepdaal

Als ik mij even mag mengen in de discussie. Ik denk dat de kans bestaat dat Sivakov in een rol geduwd wordt als die van Bernal in de Tour van 2018. Zelf heel goed zijn, maar omdat hij nog weinig bewezen heeft gedoemd zijn om deze Tour nog volledig in dienst te rijden van de kopman, zijnde Bernal. Als Bernal lost in de eerste week, moet Sivakov volgens mij bij hem blijven, en mag Carapaz wel bij de favorieten blijven omdat zijn status binnen de ploeg al groter is vanwege zijn Girowinst. Als Bernal goed is daarentegen, zie ik Sivakov heel lang meegaan. In de echte bergetappes in de tweede helft van de Tour verwacht ik dat Carapaz erdoor zakt door zijn gebrekkige voorbereiding (trainingsprogramma richting Giro). Maar ik verwacht dat ook dan het lot van Sivakov aan Bernal gebonden zal zijn. Sivakov als erebutler van Bernal, althans dit jaar nog. Volgens mij gaat hij zo goed rijden dat hij weer wat meer aanzien krijgt bij Ineos. Zijn volgende grote ronde start hij volgens mij als kopman, dat staat voor mij nu al vast. Heel groot talent waar we nog hele mooie dingen van gaan zien. Tot dan moet Sivakov dit jaar hopen dat Bernal ofwel heel goed is, zodat hij mee kan blijven schuiven en zo in de top tien kan eindigen, of dat Bernal plots moet opgeven wegens bijvoorbeeld rugpijn, zonder dat Sivakov veel tijd verloren, zodat Sivakov alsnog voor eigen rekening kan rijden. Het slechtste scenario voor hem is een Bernal die zoals in de Dauphiné een schim is van zichzelf, waardoor Sivakov gedwongen is om bij hem te blijven en beetje bij beetje tijd verliest, zodat hij uiteindelijk 15de eindigt. My two cents. Ik hoop dat ik het mis heb, en dat hij gewoon voor zichzelf mag rijden en top 10 eindigt in het klassement.

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Ok mijn team staat, maar heb nog 1 aanvaller nodig van 750k:

- naessen is sterk in de heuveletappes maar zal niet meesprinten door Venturini
- benoot is sterk in wat zwaardere etappes en kan beter klimmen dan Naessen
- Gilbert voor eventuele teampunten van Ewan of heuveletappes

Wie heeft de doorslaggevende tip?

vasnd

'@arie ik ga je niet proberen te overtuigen, maar ben het er niet mee eens. Carapaz heeft een grote ronde gewonnen met daarin 6 top 10's. En heeft een punch.
Het scenario wat ik zie (vanuit Ineos wens): Sivakov voert de forcing, Carapaz leidt de groep favorieten op hoog tempo naar de laatste kms en Bernal springt daar van weg. Duel tussen Bernal/Roglic/uitschieters van de dag volgt en Carapaz finisht in de groep daarachter vooraan. Sivakov daar weer achter op eigen tempo. Als Jumbo de forcing kan/wil/gaat voeren dan kan het een ander verhaal worden, maar Brailsford zal hier natuurlijk niet uit luxe op gaan wachten.
Of hij de 2M meer tov Sivakov vervolgens waard is moeten we dan ook nog maar zien. Als Ineos collectief nergens te vinden is dan is het wel weer een hoop weggegooid geld.

Florian

Ik neem Carapaz mee ipv Bernal. Ik ga het dan of heel goed doen of flink verliezen haha. Ik neem het risico!

1 2 ... 132 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.