Lang getwijfeld. Maar Bernal out Carapaz in. Buchman out Ala in.
Ik denk nl dat Sagan geen groen wint en daardoor Buchman stuk minder punten haalt dan vorig jaar. Tevens was Buchman vorig jaar fit en in topvorm, dit jaar helaas niet.
Carapaz is in het aankomen sneller dan Bernal. In D. L. BERNAL ook geen opzinbare resultaten voor dat hij de koers verliet. Rugklachten kunnen snel terugkomen dan is de Tour voorbij voor Bernal en zal Carapaz de kopman zijn.
Eindelijk ik ben eruit.
Sivakov zal Carapaz er niet afrijden. Ineos wilt ook minimaal 2 renners in de top hebben om Roglic en Tom te kunnen counteren.
En als Sivakov op kop moet rijden dan zal Sivakov niet in de top 5 staan en dus niet TJV kunnen counteren.
Ze zijn dan Sivakov aan het oproken en teamgenoot op achterstand rijden. Zeer domme tactiek zal dat zijn.
Wat zit iedereen toch moeilijk te doen met Sivakov. In tegenstelling tot eerdere jaren zal INEOS veel minder de koers hoeven dragen. Kans is ook klein dat ze vroeg geel pakken. Het logische scenario lijkt me eerder dat Jumbo aan de boom gaat schudden en dat we dan moeten gaan zien hoeveel INEOS er nog bij zit dan andersom.
Overigens mag Lotto Soudal gewoon starten vandaag, maar dit is natuurlijk wel verre van ideaal. Anderzijds zoals Stijn aangeeft, je kan wel bezig blijven als je Ewan nu wisselt. Bij 3 of meer Corona gevallen in het peloton schijnt überhaupt de hele koers klaar te zijn als ik Zonneveld mag geloven, dus tja..
Echt zo lastig dit. Ik ben de hele ochtend nog aan het wijzigen.
Dit gaat hem waarschijnlijk worden:
Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Mollema
Sivakov
Kamna
Martinez
Flip
WvA
GvA
Naesen
Pedersen
Sagan
Bennett
Ewan
Nizzolo
Coquard
Mezgec
Heeft er nog iemand last minute tips of ziet iemand hele verkeerde keuzes?
Bij mij gaan er gewoon acht sprinters mee, zekere punten. Daarnaast een goed bergteam, gok erop dat er door de hoeveelheid zware etappes er genoeg ruimte gaat zijn voor ontsnappingen waardoor klassementsmannen minder punten pakken. Enige twijfelpunt is nog een 3.5 miljoen man, heb nu MAL staan maar twijfel om te switchen naar Landa of Buchmann. Quintana staat er al in
Waar het mij om gaat is dat bij een keuze voor Carapaz je er van uit gaat dat hij met de grote mannen mee kan. Dat kan, dat is iets wat gewoon zal moeten blijken. Ik geef Sivakov echter een grotere kans daarop dan Carapaz. Zelfs als hij zou moeten knechten.
Dat wil niet direct zeggen dat Sivakov een goede keuze is, ook daar is van alles voor en tegen te zeggen. In mijn ogen wél een betere dan Carapaz. Met zoveel onzekerheid speelt daar ook het verschil in budget nog eens in mee.
Overigens heel benieuwd waar je dat nieuws over Boasson Hagen gevonden hebt, ik lees andere dingen ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.