Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 154 ... 289 290
Milanjacks

Licht teleurgesteld in Stuyven en Trentin vandaag, Benoot telt zwaar teleur, Martinez jammerlijk gevallen. Ik heb het gevoel dat het een dramatische etappe was maar met Alaphillipe kopman, Pogacar en GVA toch nog van 85 naar 89% gestegen. GVA redt duidelijk de meubelen vandaag.

Morgen gewoon weer lekker sprinten. Hoop en verwacht toch wel dat Sam Bennett morgen mij 100+ punten gaat bezorgen. En dat Ewan toch wat tegen gaat vallen.

Milanjacks

'@Ditisdavid ik zou Pogacar altijd boven Hirschi opstellen in deze situatie. Pogacar wil nog wel eens kort eindigen in sprints(tussen plek 13 en 20) + mocht Hirschi in de problemen(lekke band, valpartij) komen zie ik niet dat Sunweb de witte trui gaat verdedigen.

Daan Brakenhoff

Toch mooi die 500k renners die 2de worden. Morgen de wereld kampioen maar weer?

ditisdavid

'@Milan
Acht de kans groter dat Kristoff het groen verliest dan Hirschi het wit. De finish morgen is imo niet het type voor veel klassementsrenners in de top-20. Overweeg vanwege zijn val gisteren wel Greipel te slachtofferen voor Pogacar.

Pietje Precies

Aiaiai

Ik heb Hirschi helaas niet met Scorito, maar vond hem vandaag een mooie outsider. In de Dauphiné laten zien in topvorm te zijn, al meermaals laten zien goed te kunnen dalen en vooral behoorlijk rap te zijn voor een 'klimmer'. Bijvoorbeeld San Sebastian vorig jaar.

Zodoende gisteravond op hem ingezet, want ik vond hem behoorlijk onderschat worden. Zowel etappewinst als top-3. Vervolgens in koers voor nog iets hogere quotering (75) bij kunnen zetten, halverwege de eerste keer Col d'Eze. Bij een soft bookie was ie zelfs 101, maar die weigerden mijn inzet. Al met al stond er zo'n €3250,- winst op het spel...

Maar ja helaas verprutste die het een beetje in de sprint... als ie Alaphilippe niet dat gaatje had gegeven, had ie hem denk ik gepakt. Mja, het is Julian gegund. Fraaie overwinning voor zijn papa. Gelukkig ook mijn Scorito captain!

Verder met Greg, Pogacar, Martin en Bernal een oké score. Maar ik had op aanzienlijk meer punten gerekend toen duidelijk werd dat een uitgedund peloton het voor de dagzege ging uitmaken. Knap waardeloze dag voor Visma, waar ik er 3 van had opgesteld. Vind het maar arrogant en dom hoe ze koersen. Parijs is nog ver en voorlopig rijden ze nog gewoon in hun eigen gele tricots i.p.v. de gele trui. Lijken ze soms te vergeten.

Deze etappe maakt me ook gelijk wat angstig qua Roglic zijn blessure. Een goede Roglic rijdt hier naar plek 6-10. Sowieso zijn de Visma's de laatste 10 km volgens mij nauwelijks meer in beeld geweest.... al was mijn aandacht vooral op Hirsch gericht

Laatst gewijzigd
vevie

'@pietje: denk je juist niet dat het voor jumbo veel beter is om zich een beetje te verstoppen? Jij wilt nu dat ze doen wat de rest van het peloton ook wilt dat ze doen, de koers dragen. Vervolgens wil de rest ervan profiteren, wat uiteraard hun goed recht is. Roglic en Dumoulin moeten zich juist zoveel mogelijk verstoppen nog. Ik snap ook niet dat ze voortdurend op kop nu rijden. Laat het ook over aan andere sterke ploegen als Ineos, Astana en Bahrein.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Nee, ik vind dat ze de koers juist veel te veel dragen. Ik heb ze onnodig veel op kop van het peloton gezien vandaag

En ik zie dit op het einde niet echt als verstoppen, maar meer als niet beter kunnen. Ik denk dat vrijwel iedereen in zo'n finale op de plek eindigt waar die die dag 'hoort' te eindigen. In het geval van Tom natuurlijk wat pech met die val. Maar goed, die laatste 10km vind ik niet zo'n probleem. Maar ik zit wel met andere vragen:

- Wat was er mis met die kopgroep vandaag? Die had je prima 10 minuten kunnen geven.
- Voor wie of wat hebben Tony Martin en Gesink zich daarna in de laatste 40km leeg gereden?

Zou lief zijn van Alaphilippe als ie ze vanavond even een bedankje stuurt

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@ditisdavid

Je hebt gelijk, ik had geen rekening gehouden met het feit Kristoff zijn trui kan verliezen.

@Pietje Precies

Ik baalde dat ik 1 euro had op Yates(odd van 61). Wat zuur zeg!

SurPlace

Knap van Flip, iedereen kijkt naar hem, iedereen weet het en meneer flikt het gewoon weer :)

En Hirschi indrukwekkend, last minute geruild voor Cosnefrey, maar beiden laten zich gelukkig zien. Hirschi heeft wel hoop geleerd vandaag denk ik. Had gewoon kunnen (moeten?) winnen

Laatst gewijzigd
Ric

Beter dan 99,9%!!!
Hopelijk heeft Ewan morgen weer een slechte dag 😉

Pietje Precies

Ah zonde, Yatesy was ook een fraaie ja. Liet in de laatste etappe Dauphiné al zien dat de vormcurve behoorlijk stijgende was. Heeft wel iets minder eindschot, maar zeker een mooie quotering in zo'n finale!

Qua Yates was ik al redelijk zeker dat hij gewoon voor een klassement gaat, ondanks de andere teksten in interviews met hem en ploegleiders. Zodoende ook een leuke kleine weddenschap op hem voor Tour winst @260

Dit gezien zijn foto op la Planche des Belles Filles begin augustus, zijn move naar Ineos om beter te worden in grote rondes en het selecteren van enkele pure knechten deze Tour. Als je vol voor etappes gaat, hadden ze beter paar andere renners kunnen selecteren.

Vervolgens vandaag continu bij de pinken qua positioneren en tot slot dat sprintje om de boni's. Mja, in de finale laat ie dan wel weer 15 seconde lopen door te gaan pokeren. Anderzijds snap ik dat het erg aanlokkelijk was om voor de ritzege en gele trui te gaan. Gedurende 3 weken goed zijn blijft immers een behoorlijk vraagteken bij hem

Qua Scorito vond ik hem wel stukkie te duur

Ludi

Als flip nou weer gaat aanklampen heb ik toch nog 6 dure akmannen B)

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 3

Vandaag was in het Zuid-Amerikaanse hooggebergte de volgende kreet te horen: “YES!! Boom! [op zijn Lance Armstrongs uitgesproken]. Yeeeeeehah!”
Ondanks dat hij het koersverloop verkeerd had ingeschat (inderdaad, wat was er mis mee om dit groepje 6 minuten te geven?) een mooie score. Met name omdat, zoals het liep, zijn kopman Hirschi 2e kon worden! Die redde (naast Flupke) in zijn eentje de meubelen, waardoor de Condor naar 93,6% steeg. Als hij overliep van zelfvertrouwen zou hij zeggen dat dat komt door zijn geweldige rennerkennis, maar dat zou hoogmoed zijn. Het was gewoon stom geluk dat Hirschi aldus een mooie kans kreeg - en greep.

De condor vliegt zonder zorgen voor morgen rond. Enige puntje is dat hij moet nadenken over wie hij naast Flupke nog voor trui punten opstelt. Cosnefroy? Hirschi (wie had dat gedacht??) Poga? Eerst de Zwitser erbij (ak+jk). En uiteindelijk voor Poga ipv Cosnefroy gegaan, ervan uitgaande dat Kristoff nog het groen houdt. Gokje, kan hooguit 1 puntje kosten.

ivo001

Mijn goedkope klimmers waarvan ik hoopte dat ze voor een top 10 GC konden gaan zijn allemaal tegen de vlakte gegaan en hebben serieus tijd verloren.
Martinez, Kämna en Sivakov :(

Masterw

1

Martijn Sollie

Heel herkenbaar Ivo. Op zich ben ik tevreden met een start van 96,5% na 2 etappes, maar de renners die jij noemt heb ik ook allemaal. Hopelijk kunnen ze nog mooie punten scoren door aan te vallen deze tour. In de eindafrekening zullen ze waarschijnlijk maar weinig opleveren.

Ludi

Pinot, dumo, kamna, martinez, sivakov, bennett, bennett, ewan.. allemaal al op de grond gelegen.

Morgen lekker sprinten, lijkt mij

Stijn Lemmens

Beslaan

vevie

'@pietje: ze hadden idd de kopgroep gwn minuten kunnen geven. Zaten nou geen gevaarlijke mannen in. Oké, Cosnefroy moet je geen 10 minuten geven, maar een paar had gekund. Had em sowieso niet geworden, want Ala was gebrand op deze zege. Daarnaast hadden meerdere renners plannen vandaag.

Gesink etc hadden idd niet zoveel hoeven doen als het plan van Roglic en Dumoulin toch was om er alleen bij te blijven. Maar goed, ze gaven aan dat ze het deden om gwn vooraan te blijven en uit de problemen. Ach ja, het is wat bijna elke AK-ploeg elke grote ronde doet, wat alleen maar voor deze nervositeit en ongein leidt.

Stijn Lemmens

Morgen Van Aert opstellen niet?

Stijn Lemmens

?

Colin78

.

Nul verstand

Ik ben ook dik tevreden met 92% start. Die geluksvogels aan het begin haal ik nog wel in.

Platje

https://sporza.be/nl/2020/08/30/wout-van-aert-puzzel-viel-niet-echt-in-elkaar-voor-mij~1598813911253/

WvA mocht gisteren en vandaag voor eigen kansen gaan.. geloof niet heel erg in gisteren, maar als dat wel zo is mag hij morgen vast ook wel

Laatst gewijzigd
davidadefr010

Na de eerste twee dagen op een mooie plek 368 (99.1%).

Mijn ploeg:

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pogacar
Pinot
MAL
Kämna
DF Martinez
G. Martin
Sagan
Bennett
Nizzolo
Trentin
Coquard
Venturini
Mezgec
Alaphilippe
Stuyven
Van Avermaet
Hirschi

Etappe 1: 243 punten
Etappe 2: 250 punten

1 2 ... 154 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.