Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 156 ... 289 290
Hello France

opgelost, kan weer alles zien

Kannibaal van Schepdaal

'@superheldkuijer: Dat is helaas de enige manier om dit charmante forum te kunnen lezen. Alsof we dat voor ons plezier zouden doen...

Pom titcock

Nog geen een keer last van gehad, en je kan altijd nog (zoals al vaker gezegd) het pagina nummer aanpassen in de balk bovenin

hartstikkebedankt

Zal ook nog even wat hersenspinsels delen rondom mijn team, het lijkt behoorlijk op de teams van een aantal van jullie.

Dure AK-mannen:
- Bernal
- Roglic
- Dumoulin
- Pogacar
- Pinot
- MAL

De eerste 5 spreken wel voor zich denk ik. Ik wilde graag 6 kleppers voor het AK en uiteindelijk gekozen voor MAL omdat hij stijgende vorm liet zien en geen blessures was tegengekomen. Dit had ook Quintana of Landa kunnen zijn. Buchmann heb ik niet meer overwogen na de berichten in de media.

Goedkopere AK-mannen:
- DFM
- Guillaume Martin
- Kämna

De eerste 2 waren zo goedkoop dat ik ze voor die prijs graag erbij neem. Aan beide kleeft echter wel een risico, al reed Martin ook wel heel sterk in de voorbereidingskoersen. Kämna zag ik voor een klassement gaan met alle fysieke ongemakken van Buchmann en ook Schachmann. Hij heeft gisteren echter meer dan 10 minuten verloren. Hopelijk zit er nog iets in het vat. Voor deze plekken heb ik ook Mollema en Sivakov overwogen, maar daar kwam ik prijstechnisch niet uit. Ik koos liever voor een extra 3,5 miljoen AK-man.

Vrijbuiters:
- Alaphilippe
- Higuita
- Van Avermaet
- Van Aert

In de Colombiaanse media las ik dat Higuita nergens last meer van had. Ik wilde hem heel graag mee in een Valverde achtige rol, hij heeft een zeer sterk sprintje en er zijn heel veel etappes die vlak eindigen na een afdaling. Ook bergop is hij sterk als hij in vorm is. Greg haalt altijd zijn punten en gaf aan weer vol voor de overwinningen te gaan. Van Aert zie ik de laatste 3 etappes sowieso punten halen, en heb ik verkozen boven de 1 miljoen Jumbo klimknechten. Hier heb ik verder nog Valverde, Hirschi, Cosnefroy en Impey overwogen, maar die laatste 3 vind ik allen lastig in te schatten juist omdat hun hele ploeg voor eigen kans mag rijden. Valverde toch net iets te duur om in te passen.

Sprinters:
- Bennett
- Sagan
- Nizzolo
- Bol
- Coquard
- Mezgec
- Venturini

De eerste drie spreken voor zich denk ik. Bol voor het vlakke (top-5 qua snelheid denk ik, enige onzekerheid is of hij er altijd bij zou zitten), Coquard voor 2 mil zal overal proberen mee te sprinten en hopelijk sprokkelt hij voor de groene trui, Mezgec ook best snel en sprintkopman (i.t.t. bijvoorbeeld Hofstetter/Greipel etc.) en Venturini heeft zoveel etappeprofielen overleefd het afgelopen jaar dat ik die erbij heb gepakt. Ewan nog overwogen maar uiteindelijk iets te grote hap uit het budget. Colbrelli twijfels voor die miljoen duurder dan Coquard. Trentin ook net te prijzig voor zijn snelheid op het vlakke en te onduidelijk wanneer hij en wanneer Van Avermaet.

De eerste 2 dagen zijn beter dan normaal, we gaan weer zien waar het schip strandt. Hopelijk wordt er wat minder gevallen in ieder geval.

Ab Normaal

'@superheldkuijer
Niet mobiel. Dan kan ik dat niet aanpassen. Url is te lang.

Jofferde

Ik zit vandaag met het luxeprobleem: Alaphilippe of Naesen opstellen? Hmmm....

Jori

https://www.youtube.com/watch?v=jsdzQY-k73E

Ajvenema

Dit forum is gewoon buggy as fuck. Vooral op mobiel. Stuur wielerflits een mail als je je hier aan irriteert.

maurice_14

Met de 3000+ hoogtemeters is het toch wel behoorlijk zwaar voor de echte pure sprinters... Ik zet m vandaag in op Nizzolo. Ewan zag er gister ook wel matig uit.

Pom titcock

13x je inzet voor onze hollandse trots vandaag, is toch wel een gokje waard?

Jofferde

Iemand iets gelezen over de intenties van Stuyven vandaag? Mogen we hem in de top 20 verwachten?

mart1202

De uitslag van de coronatesten van team lotto soudal zou vandaag toch komen?

madeinstars

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die zich afvragen of dit te zwaar is voor de echte sprinters? Hebben die nog nooit de tour gezien? Er gaat in een gezapig tempo over die colletjes gereden worden en de laatste 80 km gaan naar beneden. Lotto, Sunweb, NTT, UAE, DQS hebben allemaal baat bij een massasprint. Dit wordt gewoon een ouderwetse touretappe waar je 3 uur lang starend naar zonnebloemen kan wegdromen met alleen actie in de laatste 5 km.

Punchen of verzuipen

Kleine toelichting van mijn kant op mijn selectie:

AK-mannen
- Roglic
- Bernal
- Pogacar
- Pinot
- MAL
Onder normale omstandigheden zou ik Buchmann hebben verkozen boven MAL, maar de berichten rond zijn blessure volgend durfde ik het niet aan. Quintana durfde ik niet aan met zijn knie. Ben hier voor (voorzover mogelijk) zekerheid gegaan. MAL is niks tegengekomen en leek tegen einde van de Dauphiné prima. Bernals 'blessure' heb ik vooral gezien als zandstrooien. Zelfs met zijn 'blessure' zat hij er altijd wel bij in de voorbereidingskoersen. En Dumoulin, tsja... Ik wilde hem erg graag, maar tegelijk was/is er natuurlijk wel wat onzekerheid. Een gokje van mijn kant. Zolang de klassementsmannen die ik wél heb geselecteerd wel presteren, is er niks aan de hand.

Goedkope AK-mannen/sprinty-punchers
- Martinez
- G. Martin
- Mollema
- Sivakov
- G. Bennett

Martin en Martinez zijn dé potentiële koopjes, heeft bijna iedereen hier wel mee. Mollema goede vorm getoond én eentje die graag meerijdt in sprintjes. Higuita heeft lang in mijn selectie gestaan (perfect voor deze Tour), maar er toch uitgehaald na onzekerheid n.a.v. zijn val in de Dauphiné. De vorm van Sivakov vond ik behoorlijk indrukwekkend, die zag ik lang meegaan in de meeste/alle bergritten. Een gokje dat ik wel wilde wagen voor €2 miljoen. (En ja, Sivakov en Higuita zijn andere typen renners, maar ik zag zo snel geen andere goedkope punchy klassementsman à la Higuita/Mollema voor in die plaats). G.Bennett zie ik als interessante truipuntenknecht van Jumbo, die eventueel ook lang meekan in de bergen. In deze categorie ben ik inmiddels al een beetje nat gegaan, na de valpartijen van Sivakov en Martinez.

Aanvallers
- Alaphilippe
- Greg van Avermaet
- Cosnefroy
- Hirschi
Alaflip en GvA pakken eigenlijk altijd wel hun punten. Cosnefroy en Hirschi lijken mij qua vorm én qua parcours van deze Tour leuke, goedkope vrijbuiters. Hirsch heeft zijn punten al gepakt gisteren.

Sprinters:
- Sagan
- S. Bennett
- Ewan
- Nizzolo
- Trentin
- Coquard
Sagan durfde ik niet thuis te laten. Voor de rest vond ik deze categorie een beetje gokken, gezien de weinige voorbereidingskoersen én de wat wispelturige uitslagen daarin. Nizzolo toonde wel echt vorm, evenals Trentin. (Trentin haalde dan wel geen topnotering op het EK, maar was wat mij betreft een van de meest indrukwekkende renners in koers.)

Met deze selectie sta ik nu rond 98%, ben benieuwd hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Als

Threeohthree

Omslaan

Cycling88

s

Jordi010

Nemen jullie WvA vandaag mee in de selectie? Oftewel verwachten jullie dat hij zal meesprinten?

Jori

Edit: ik wou het woord per woord in een bericht sturen, gezien velen toch moeite hebben met meerdere woorden in een bericht. Maar dat ging voor WF te snel. Daarom heb ik nu maar een heus stappenplan uitgezet die je kunt volgen.

https://imgur.com/a/fO3mwxf

Laatst gewijzigd
Jori

.

Laatst gewijzigd
Jori

.

Laatst gewijzigd
Jori

.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik raad iedereen aan om WVA mee te nemen. Dat scheelt weer in de percentages bij scorito.

JMVDB

-

Pom titcock

WvA was zaterdag ook ready voor een sprintje, waarom die uiteindelijk niet mee deed geen idee. vandaag gewoon mee uiteraard. In deze vorm fietst die harder dan Lance Armstrong met een berg ket in zijn mik

1 2 ... 156 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.