Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 158 ... 289 290
Jeffrey81

Mensen die Bol als captain nemen moeten zich even afwachten of de risk-reward wel groot genoeg is. Stel hij wint, dan pak je 100 punten. Maar dan worden Ewan en Bennett normaal gezien alsnog 2e en 3e, en mensen die hen als captain hebben pakken dus 88 of 80 punten. Je moet wel erg zeker van Bol zijn om hem te kiezen voor slechts 12 of 20 punten winst. Het kan ook zomaar dat Bol op plek 5 tot 10 eindigt namelijk. En dan scoor je dus 64 tot 44 punten. Die kans lijkt me bij Ewan en Bennett een stuk kleiner. Hen captain maken is een stukje veiliger.

Milanjacks

WVA heeft nu al 2x 0 punten opgeleverd, tel uit je winst

Jeffrey81

Pogacar kun je altijd opstellen! Rijdt zelden buiten een top20.

Jasperdewaal11

'@Milan Daar zit je dus mis. Als je constant de "goede" kopmannen hebt (wat bijna onmogelijk is) scoor je net zoveel als die 70% die hem ook kiest. Als dat lukt prima scoor je goed maar net zoals de rest. Heb je een misser is de schade beperkt. Maar mijn inziens win je juist de poule als je verschil maakt met die keuzes (en die moeten uiteraard goed uitpakken).

De obvious kopman keuzes doe je juist als je een zeer hoge positie verdedigt. Of als je niet beter hebt uiteraard.

madeinstars

Ja wordt Poggie... WvA komt hopelijk later nog aan bod

Jasperdewaal11

'@ Jeffrey Ik zou toch niet zomaar zeggen dat Ewan het vandaag even doet hoor (maar hij mag mijn ongelijk bewijzen). Bovendien heb je volgens mij in de 1e etappe gezien dat een Bennett en Ewan niet zomaar even 2e of 3e worden.

Milanjacks

'@Jasper

Parijs is nog ver. Er komen nog zoveel van dat soort 80% keuzes aan, als je die constant pakt dan eindig je hoog. Het is niet alsof je terug kan kijken op één punt waar je de scorito poule wint.

mart1202

Ik heb pedersen toch wel mee genomen. De rit dat ze voor Pedersen reden (etappe 1) werd Stuyven ook prima 10e..

Jeffrey81

'@Jasper

Etappe 1 was natuurlijk niet echt representatief voor een 'normale' sprint.

Ik typte ook bewust 'normaal gezien' bij mijn stukje. Als jij denkt dat de omstandigheden daar vandaag niet aan voldoen, dan kun je best spekkoper zijn. ;-)

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Inderdaad hoog eindig je er wel mee, winnen echter doe je er niet mee. Ik heb liever wat geprobeerd om echt hoog te komen dan beetje rond de 90% te hangen. Maar dat is mijn mening uiteraard ;)

Jeffrey81

Ik denk overigens dat niet-sprint etappes zich veel beter lenen voor gokjes met de kopmannen.

Jasperdewaal11

Nou We zijn los:

Kopmannen gekozen:

Bennett: 44%
Ewan: 20%
Sagan: 8%
Nizzolo: 4%
Bol: 2%

Dus dit kan of heel leuk worden met Bol (C) of een stuk minder :P

Laatst gewijzigd
exceed cf

Net last minute toch maar WvA eruit gegooid en Pogacar erin ....

Milanjacks

'@Jasper

Je kan de einduitslag van Scorito winnen door altijd de favoriet kopman te maken, als je maar alle juiste AK renners en sprinters hebt + nog wat geluk in de overgangsetappes met je aanvallers.

Maar ik ga niet alles op alles zetten om niet favoriete renners kopman te maken, maar aan het eind van de dag blijft het een spel en snap ik van daaruit je keuze wel.

Ludi

Ik snap dat WvA eruithalen vandaag opzich slim is, mja, ik weet nu in ieder geval wel dat hij had gemogen de eerste 2 dagen, dus sta wel nog achter mijn keuze om hem überhaupt te selecteren.

Jeffrey81

lol, ik heb geen Naesen, maar als je die vandaag opstelt in de hoop op een mooie vlucht, dan baal je nu wel....

madeinstars

Nou, ik denk dat Naessen meer kans heeft vanuit het peloton, dan vanuit deze vlucht. Dat gezegd is die kans allebei tegen de 0%.

Jeffrey81

Wat de vlucht betreft zéker, haha

Kannibaal van Schepdaal

Een week geleden werd Bol hier in twijfel getrokken door sommigen, nu wordt hij al door sommigen kopman gemaakt. Het kan soms snel gaan.

Rawolf

Bol was een van de eerste die ik erin klikte, echt sterke trein ook

Milanjacks

Laten we vandaag eerst nog maar even afwachten voordat we conclusies gaan trekken over Cees. Voor je het weet krijgt de het te hoog in zijn bol.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

:-)

Laurenesi

Om dit topic ook even van wat luchtigs te voorzien, een Fokke en Sukke waar ik toch even om moest lachen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/31/fokke-sukke-a4010267

nasibal

Ik snap het concept van 'een ander gokje nemen dan de rest met je kopman' om zo het verschil te maken. Maar dat werkt natuurlijk niet zo, als je er even over nadenkt.

Je maakt op die manier alleen écht een verschil als de kopman die door 70% van de mensen gekozen wordt niet 2-3 plekjes achter jouw kopman eindigt. Er is echter een reden dat jouw kopman níet door 70% gekozen wordt en die ander wel. Dus zelfs als jouw kopman het goed doet dan is de kans dat hij het veel beter doet dan de populaire kopman simpelweg heel klein. Zeker in makkelijk voorspelbare sprintetappes.

Dan kan je net zo goed Nelson Oliveira vandaag kopman maken in de hoop dat het hele peloton op 1 km voor de streep onderuit stuitert en hij er nog net tussendoor glipt. Gokjes met een kopman zo vroeg in de tour en als dagen op vandaag zorgen hooguit dat je aan het eind van de rit je 60% score kan 'verzachten' met: "T.o.v. het gros van de mensen die hoog geeindigd is heb ik het in ieder geval geprobeerd!"

Dat gezegd hebbende, doe vooral je ding. Als je verwacht dat Bol vandaag voor Ewan en Bennet gaat eindigen dan is hij natuurlijk de beste optie. .

Primavoormij

Wel mooi om te lezen dat er anno 2020 nog steeds mensen zijn die denken dat het slim is om niet de op voorhand meest logische kopman te kiezen 'omdat je je dan onderscheidt van de rest'.

1 2 ... 158 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.