Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 159 ... 289 290
Ajvenema

Andere kopmannen kiezen is vooral leuk richting het einde, als je nog wat plekkies wilt pakken en het niet uitmaakt of je nog verder afzakt:)

SurPlace

Nasibal +1 ‘gewoon’ Bennet vandaag

Punchen of verzuipen

Het is vooral ook belangrijk om niet in paniek te raken als je na 3 etappes niet al dik in de 95+% staat. Als het goed is staan er nu nog een boel mensen boven je die veel te veel sprinters hebben meegenomen. Met een goed gebalanceerd team kom je uiteindelijk echt wel boven drijven. Vorig jaar stond ik (uit mijn hoofd) na 3 etappes onder de 50% en uiteindelijk wel op 99% geëindigd in Parijs.

Daan Brakenhoff

Kopman keuzes zijn eigenlijk alleen belangrijk bij etappes waarbij de vluchters de winst gaan uitmaken. Bij sprint etappes valt er te weinig te winnen om bijvoorbeeld voor een Bol of Nizzolo te kiezen.

Milanjacks

'@Surplace

56% heeft hem niet als kopman dus fantastische keuze, heb hetzelfde gedaan.

Jasperdewaal11

Nou jongens ik denk oprecht dat Bol hem kan pakken vandaag en zo niet dan zal hij er kort bij zitten. Dus ik calculeer mijn verlies op minimaal als Bennett hem alsnog wint. Voorbehoudend dat er geen rare dingen gebeuren met valpartijen of pech uiteraard. Een aanvaller nu kopman maken dat is pas een long shot.

Ewan heb ik niet dus dat is geen overweging.

Milanjacks

'@Punchen of Verzuipen

Ik heb een beetje het tegenovergestelde ik sta nu op 90% maar Sivakov, G.Bennett, Pinot, Mal , Martinez hebben allemaal al op de grond gelegen, Degenkolb is al naar huis. Higuita niet gekozen maar die lijkt sterk, ik ben bang voor de bergen wat dat betreft.

Pom titcock

'@jasper, ik dus ook. Gokje op Bol. stel bennett wordt 3/4/5 pak je toch een leuke paar punten tov 90% van scorito. Het blijft toch gokken he

Milanjacks

Als Bol een Fransman was geweest hadden jullie hem nooit kopman gemaakt. Het is puur chauvinisme dat hoogtij viert anno 2020.

Jasperdewaal11

Onzin vent! Ik had nog veel liever Kristoff kopman gemaakt zeker in dit weer maar die heb ik dus niet.

Ik gun het Nederlanders altijd maar selecteer ze zelden in mijn teams dus niet zo snel oordelen.

Primavoormij

Zou toch wel mooi zijn als Bol nu wint. Gaat wel wat teweeg brengen in het forum.

hartstikkebedankt

Heb de Mol er uiteindelijk vrij makkelijk uit kunnen klikken. Als hij het erg goed doet heb ik er minder moeite mee, omdat ik dat gewoon erg leuk vind :)

Rawolf

Ik kies in sprintetappes steevast voor Sagan, zit er altijd bij in de top 5.

Ewan kan weleens slecht plaatsen en dan opeens buiten de top 10 vallen

Ajvenema

Ik ben dat bol verhaal ook wel weer zat. Het is echt zo'n jonge 2 miljoen renner. Kan supergoed uitpakken, kan nog een jaartje tegenvallen. Valt wat voor te zeggen om hem mee te nemen, maar ook om 'm thuis te laten:)

madeinstars

Goeie keus geweest om WvA eruit te klikken vandaag. Geeft al dat hij waarschijnlijk niet mee gaat doen met de sprint.

wielerwieler

“Maar als het een gecontroleerde etappe wordt, wat ik verwacht, dan zal ik mijn energie sparen. Ik denk niet dat het voor mij gaat zijn vandaag.”

Ik zie het verband tussen beide punten niet. Als het een gecontroleerde etappe wordt, kan hij het toch juist de hele dag rustig aan doen en 'slechts' een inspanning leveren in de sprint? Een ongecontroleerde etappe is toch juist vermoeiend?

Milanjacks

In mijn ervaring moet je niet meer luisteren naar wat WVA zegt. Zijn acties rijmen totaal niet met wat hij op de fiets doet.

Punchen of verzuipen

'@wielerwieler: Ik denk dat hij bedoelt dat het bij een gecontroleerde etappe een ouderwetse (drukke) massasprint wordt. Dan is het dus vechten en smijten voor een plekje op de eerste rij tussen de (kleine) treintjes van spintersploegen. Dat kost energie en levert onnodige risico's op. Een sprint in een sterk gereduceerd peloton is doorgaans veel minder link.

wielerwieler

Zo had ik het niet begrepen. Helder, merci!

madeinstars

Volgens mij bedoelt WvA dat als het een gecontroleerde rit wordt, alle sprinters er nog bij zitten en hij zich niet in dat geweld gaat mengen.

Excuus: wat Punchen of Verzuipen zegt dus

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@PunchenofVerzuipen

Dat klopt maar eerste etappe was ook een redelijke klassieke massasprint op een gladde boulevard en toch probeerde WVA het(Ging wel in de ankers na een lichte schouderduw van Sagan). Ik denk eerlijk gezegd dat die wel weer van voren gaat zitten maar niet mee sprint voor de ereplaatsen(Gaat alleen vol als die kan winnen).

Primavoormij

In de eerste rit stond de gele trui op het spel.

Milanjacks

Tja dat klopt, maar hij heeft wel gezegd dat die er niet voor ging en toen weer dat die er wel voor ging en toen weer niet. Mijn punt was meer je moet niet meer luisteren naar wat WVA zegt.

Jeffrey81

Ik ben wel blij dat ik WvA gewoon niet heb meegenomen. Dat scheelt me in ieder geval elke dag de vraag "gaat hij vandaag wel of niet voor eigen kans?" :)

Plus natuurlijk dat ie tot dusver twee keer een nul scoort op etappes waar het had gekund... ;)

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Haha ja, de échte winst die je behaalt op mensen met Van Aert is niet de 1.5 miljoen die je elders kon uitgeven, maar de hoeveelheid negende plekken in je dagselectie waar vaak alleen maar winst te behalen gaat zijn op mensen die daar Van Aert hebben. Tenzij Roglic én Dumoulin voor het eind van deze week al kansloos zijn voor het geel maar dat zal niet snel gebeuren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 159 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.