Het is vooral ook belangrijk om niet in paniek te raken als je na 3 etappes niet al dik in de 95+% staat. Als het goed is staan er nu nog een boel mensen boven je die veel te veel sprinters hebben meegenomen. Met een goed gebalanceerd team kom je uiteindelijk echt wel boven drijven. Vorig jaar stond ik (uit mijn hoofd) na 3 etappes onder de 50% en uiteindelijk wel op 99% geëindigd in Parijs.
Nou jongens ik denk oprecht dat Bol hem kan pakken vandaag en zo niet dan zal hij er kort bij zitten. Dus ik calculeer mijn verlies op minimaal als Bennett hem alsnog wint. Voorbehoudend dat er geen rare dingen gebeuren met valpartijen of pech uiteraard. Een aanvaller nu kopman maken dat is pas een long shot.
Ewan heb ik niet dus dat is geen overweging.
“Maar als het een gecontroleerde etappe wordt, wat ik verwacht, dan zal ik mijn energie sparen. Ik denk niet dat het voor mij gaat zijn vandaag.”
Ik zie het verband tussen beide punten niet. Als het een gecontroleerde etappe wordt, kan hij het toch juist de hele dag rustig aan doen en 'slechts' een inspanning leveren in de sprint? Een ongecontroleerde etappe is toch juist vermoeiend?
'@wielerwieler: Ik denk dat hij bedoelt dat het bij een gecontroleerde etappe een ouderwetse (drukke) massasprint wordt. Dan is het dus vechten en smijten voor een plekje op de eerste rij tussen de (kleine) treintjes van spintersploegen. Dat kost energie en levert onnodige risico's op. Een sprint in een sterk gereduceerd peloton is doorgaans veel minder link.
'@PunchenofVerzuipen
Dat klopt maar eerste etappe was ook een redelijke klassieke massasprint op een gladde boulevard en toch probeerde WVA het(Ging wel in de ankers na een lichte schouderduw van Sagan). Ik denk eerlijk gezegd dat die wel weer van voren gaat zitten maar niet mee sprint voor de ereplaatsen(Gaat alleen vol als die kan winnen).
Haha ja, de échte winst die je behaalt op mensen met Van Aert is niet de 1.5 miljoen die je elders kon uitgeven, maar de hoeveelheid negende plekken in je dagselectie waar vaak alleen maar winst te behalen gaat zijn op mensen die daar Van Aert hebben. Tenzij Roglic én Dumoulin voor het eind van deze week al kansloos zijn voor het geel maar dat zal niet snel gebeuren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.