De kans dat Alaphilippe het geel houdt lijkt me een stuk groter dan dat Roglic 'm pakt, en de kans op etappewinst voor Roglic vs Alaphilippe zal elkaar niet veel ontlopen. Daarnaast heeft Bennett in elk geval nog een paar vaste punten voor zichzelf. Maargoed ik heb Van Aert niet dus dat is voor mij sowieso geen optie.
Even de desinformatie ontkrachten. Bij Unibet staat zowel Alaphilippe als Roglic aan 6 genoteerd voor de dagwinst. Ik maak Roglic gewoon (c). Het maakt elkaar niet heel veel in een sprint maar de kans is er dat Alaphilippe niet mee kan (al denk ik van wel). Alaphilippe zal in ieder geval 0 ruimte krijgen.
De andere knuppels in m'n team vandaag: Bernal, Pogacar, Dumoulin, Pinot, Higuita, G. Martin en MAL.
De gehavende Kämna en DFM mogen vanaf de bank even toezien vandaag, net als Sam Bennett.
Nja, ze zijn dan nog niet officieel vertrokken. Bij topcoach kan je ook nog je opstelling aanpassen aan de hand van de opstellingen die voor de eerste wedstrijd bekend zijn, bij f1 kan je je kopmannen nog aanpassen na de kwalificatie en trainingen, dus dit is ook niet zo gek.
Vuillermoz overigens op 4 minuten van Alaphilippe, die kopgroep heeft dus best kans om te winnen. TJV gaat verdedigen, DQS lijkt mij gele trui ook belangrijkste en verder verwacht ik niet dat teams interesse hebben om oorlog te maken op de laatste klim, te makkelijk nog. Tenzij een favoriet toch niet fit genoeg blijkt. Venturini blijkt toch wel een echte must-have te worden met straks al die vele teampuntjes. En Benoot overwinninkje, toe maar, via Hirschi wil ik best prima lekker mee profiteren :p
Opmerkelijk ook: Geen enkle sprinter die de tussensprint puntjes wilt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.