Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 186 ... 289 290
SvenVDB

Hier ook een serieuze off-day met captain Roglic en de meeste toppers tussen plek 14 en 27.

Nu op plek 418. Met de vluchtetappes sta ik er wel slecht voor met enkel Benoot, Trentin, Cosnefroy en eventueel DFM als opties.

user26790

Zo kan het dus ook gaan. Slechte dag. Gezakt naar 94,7%. Snel vergeten. Morgen nieuwe kansen.

Milanjacks

'@Laprimavera

Maar toch zit ik ernstig te twijfelen om hem morgen te banken. Is in de vorige 3 sprints 2x buiten de punten geëindigd en een keertje 20ste. Dan stel ik nog bijna liever Bernal op voor de zekere punten.

Pietje Precies

La Primavera zegt ook niet dat je Greg morgen op moet stellen ;)

Dat ik Greg vandaag niet had opgesteld is achteraf zonde, maar baal ik niet zo van. Baal er meer van dat ik hem gisteren wel had opgesteld door zijn interviews vooraf.

Etappe 2 vond ik hem zeer logisch om op te stellen en zodoende ook gedaan. Als ie nog een paar keer scoort in dat soort etappes is het een mooie deal geweest.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Meest logische verklaring is denk ik dat Bernal (en/of Carapaz) vandaag geen goede benen had. Zodoende een defensief stabiel tempo gereden om geen schade op te lopen.

Edit: ik lees net ook een interview met Mollema. Die bevestigt min of meer mijn hypothese

Jammer dat er vervolgens geen andere ploeg is die er wel wat van wil maken. Was toch een aardige kans om mannen als Buchmann, Carapaz, etc te testen. Wie weet staan die twee er in week 3 een stukkie beter voor dan nu en blikt men er met spijt op terug.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik ga precies met Pietje z'n commentaar mee

BarryE1

Milan begint ondertussen ook wel een aardige contra-indicatie te worden. Gisteren iets met Cees Bol en vandaag iets met GvA ;-). Nog voorspellingen voor morgen? :-D

nasibal

@nasibal Mwah niet helemaal mee eens. Dit zijn vooral bonus dingen van Greg, dit doet hij meestal naast een 8-tal andere top 10 plekken die beter te voorspellen zijn.

Ik stel voor dat jij ze dan even voorspelt voor deze ronde. Tot meer dan 3 ga je niet komen denk ik, en die gaat hij echt niet alle 3 pakken :)

Of voor elke andere grote ronde die geweest is tot op heden. Zelfs in de tour van vorig jaar, die qua parcours 26 etappes lang op zijn lijf geschreven was, komt hij maar net aan dat aantal, en dan tel ik 2 11e plekken mee. Ook niet allemáál in ritten die te voorspellen zijn overigens.

edit; Ik wil er natuurlijk nog wel in mee gaan dat Greg in etappe 2 een valide mogelijkheid was. Maar ook daar was de kans dat je 9 minstens even goede namen in je team had voor die dag net zo reeel.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Barry

Als je Ewan of Bennett hebt zou ik hem er misschien maar inklikken.

Pietje Precies

8x top-10 vind ik ook rijkelijk overdreven door La Primavera op dit Tour-parcours.

Echter is dat natuurlijk ook bij lange na niet nodig voor 1 miljoen

Ik vind zijn Italiaanse ploegmakker een stuk zorgelijker. Lekker meesprinten bij de tussensprints, maar dan wel gisteren vanuit een 10e - 12e positie ofzo doodleuk laten lopen aan de meet. Dat wordt nog een hele kluif om voldoende punten te scoren.

Vond hem op voorhand ook al die extra miljoen ten opzichte vs Coquard niet waard. Maar wist niet welke 1 miljoen te upgraden naar 2 miljoen. Achteraf is dat een Daniel Martinez of Kämna naar Mollema. Spijtig

Laatst gewijzigd
nasibal

Echter is dat natuurlijk ook bij lange na niet nodig voor 1 miljoen

Nee dat klopt zeker. Maar Greg belichaamt voor mij juist met dit soort dingen de theorie dat aanvallers je onder aan de streep ook punten kunnen kosten. Je baalt nu 2 (of 1) keer als je hem niet opgesteld hebt. Daardoor ga je hem al snel tegen beter weten in op blijven stellen omdat je niet wéér mis wil zitten.

Kan je dat psychologische proces onder controle houden en hem heel doordacht opstellen, dan kun je hem inderdaad als bonusrenner meenemen voor die 2 a 3 etappes waar hij wél past. De vraag is echter of je zo'n renner nodig hebt.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Vorig jaar 211 punten gehaald met Greg voor 1 mil; overigens ga ik daar dit jaar ruim niet aan komen, maar voor overgangsetappes een fijne optie. Zit daar toch wel heel vaak mee en vertelt ook vaak wanneer hij mee wil zitten. Precies de reden dat ik hem wel mee neem, als enige aanvaller zo ongeveer (dus niet Cosnefroy, Impey etc. want die stel je dan altijd in de verkeerde etappe op).

Laatst gewijzigd
nasibal

Vorig jaar 211 punten gehaald met Greg voor 1 mil; overigens ga ik daar dit jaar ruim niet aan komen, maar voor overgangsetappes een fijne optie

Greg was vorig jaar een uitstekende pick natuurlijk. Juist omdat er 83 overgangsetappes in die Tour zaten. Maar dan neem je hem dus in een andere rol mee dan 'doorgaans'.

Precies de reden dat ik hem wel mee neem, als enige aanvaller zo ongeveer (dus niet Cosnefroy, Impey etc. want die stel je dan altijd in de verkeerde etappe op).

Tja, met de gedachtegang ben ik het wel eens, maar niet dat dit bij Greg past. Hiermee is de discussie natuurlijk weer terug bij af :)

Laatst gewijzigd
Barrygoal

Hele slechte dag van 99.2 naar 97.8 gva om 11:00 eruit gehaald ... stom

Pietje Precies

Wat ik aan Greg in ieder geval nog een groot voordeel vind, is dat het een Belg is. Daar valt over het algemeen beduidend betere info over te verkrijgen dan vrijwel iedere andere nationaliteit

Maar het is zeker een feit dat aanvallers lastig zijn, je ook punten kunnen kosten, etc. Tegelijkertijd was het op dit parcours denk ik wel de juiste keuze om hem mee te nemen. Want er zijn weliswaar minder Greg-etappes, maar tevens geen tijdritten. En je hebt ook maar 6 of 7 sprinters nodig.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ook dit jaar zag ik op voorhand toch een een 5 of 6 etappes waar ik hem zou kunnen opstellen, maar vandaag was daar niet 1 van

BarryE1

'@Milan dan zal 1 van die 2 wel niet winnen 😉

Milanjacks

'@Pietje

Ik had beter niet naar Greg kunnen luisteren die zei voor de tour al dat die al zijn pijlen op de vijfde etappe had en daar wordt die vervolgens 20ste. Soms kan je maar beter niet luisteren naar renners.

beuluitdeheul

97,4% inmiddels. Redelijke dag achter de rug. Voor morgen de vraag: Is Pedersen weer aan de beurt bij Trek om mee te sprinten gezien de aankomst? Impey opstellen voor de teampunten van Yates en een kleine kans op meesprinten? Of toch Pogacar meenemen voor de zekere punten. Ik kan er 2 van de 3 meenemen, wie thuis te laten...

Als is de captainkeuze misschien nog wel belangrijk, ik ga voor Ewan denk ik. Intrinsiek de snelste lijkt me.

Westland95

Morgen gaat Viviani het eindelijk doen!

Ajvenema

Ik had greg opzich wel opgeschreven voor deze etappe, maar durfde geen van mn klassementsmannen voor hem te banken. Dus toch maar gegokt op oorlog in het peloton, en verloren.

arjenzvob

Haha Westland ik hoop het voor je maar ik betwijfel het. Je reactie na iedere sprint dat hij een miskoop is... Tja was te verwachten. Maar wie weet? Bol kan het ook, toch Milan? 😉

Milanjacks

Ik mij nog weinig negatief uitgelaten over Viviani dus bij deze die gaat er morgen niks van bakken!
Ik hoop dat het helpt.

S. Dauert

Ik ben vandaag ook gezakt naar 97 en een beetje procent, natuurlijk zat GVA op de bank en reed de NS niet zo hard als ik gehoopt had... Morgen een makkie lijkt me. Gokken op de vlucht heeft weinig zin en de kans dat GVA weer mee zit is nihil. De question de jambon wat mij betreft is of die andere VA gaat meesprinten nadat hij vandaag lekker een dagje in de eerste klas heeft gezeten.

Desperadi

Na een uiterst teleurstellend begin met het uitvallen van Degenkolb toch in de 99%
In deze etappe met dank aan Lutsenko maar ondanks kopman Roglic.
Ik vrees straks een beetje voor de bergen aangezien Sivakov en Martinez er een "beetje" doorheen zakken.
Ondanks het GVA verhaal toch goede adviezen van @MilanJacks, Herrada had 'm bijna. Mijn gokje met Kämna pakte niet goed uit. Helaas kan Mindless dat beamen :(
Voor de rest van de tour maar klakkeloos overnemen wat touretappe te zeggen heeft, tenzij Chef83 weer gouden tips heeft.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 186 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.