Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 187 ... 289 290
Westland95

Met Viviani nog op 96,7%.. die 3,5 mil had beter besteed kunnen worden. Of hij gaat nu nog 5x top 5/10 sprinten. Maar ik heb er een hard hoofd in. Was hij nou echt alleen maar goed omdat hij een goede trein had bij DQS?

Laatst gewijzigd
Ludi

Nee, maar bij cofidis is het een C team en zijn vorm is klote. Op EK vorig jaar reed ie ook prima. Hij heeft gewoon een team nodig. Met een team als sunweb hier en vorm van vorig jaar was ie veel beter dan dit

kevinraar

Morgen vluchters of toch sprinters?

Pietje Precies

Nee

Een goede trein helpt natuurlijk veel, maar Viviani zijn niveau lag afgelopen jaren gewoon veel hoger. Reed ook zat fraaie uitslagen (bijvoorbeeld winst op NK en EK) zonder trein.

Sinds zijn overstap heb ik hem eigenlijk louter zwak zien koersen. En wordt op allerlei plekken gelost, waar dat voorheen niet gebeurt zou zijn. Sporadisch nog wel een oké sprint, maar een schim van wat het was.

Edit: haha, Kj was me voor

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Morgen maar weer de beurt aan Pedersen neem ik aan

Ludi

Plus een laporte en consonni zijn aardige c sprinters maar veel minder goede leadouts. Plus dat team heeft eigenlijk 0hardrijders voor positionering. Paar klimmers voor Martin en een soort wanty team aan sprinters. Alleen al albasini hebben zou helpen.

La Primavera

'@nasibal Ik heb GvA dit jaar dus ook niet genomen omdat ik minder kansen voor klassieke coureurs zie in deze Tour. In andere jaren kon je hem echt wel blind opstellen in etappes waar het terrein lichtgolvend was. Hij gaat nu al heel wat jaren mee en heeft daarin veel Tours gewoon bewezen mee te doen om de knikkers aan de streep. GvA is in mijn ogen een veel veiligere optie om te kiezen als 'aanvaller' dan al die klimmertjes van 1 miljoen. Die gaan echt 1 a 2x mee en zit je veel sneller met het probleem 'shit niet opgesteld'.

Nul verstand

Ik heb Stuyven in mijn team, maar die kan ik er maar beter morgen niet inzetten? Wordt voor Petersen, niet?

shyguy

Viviani maar op het bankje morgen. De last-minute wissel voor Colbrelli blijkt nog slechter te zijn dan ik had verwacht. Als als ...

arjenzvob

Als wat shyguy? Gaf hij toch heel duidelijk aan? En over de vorm van Viviani is al genoeg geschreven.

shyguy

Ik had hem natuurlijk niet voor niets niet opgesteld. Tot het nieuws van Colbrelli kwam. Tegen beter weten in hem toch genomen, misschien stiekem toch gehoopt dat hij het sprinten niet was verleerd. Ik twijfelde tussen Bol en Viviani, met bijbehorende up-/downgrade.

kevinraar

Ik heb voor morgen deze renners niet er nog 2 eruit
Roglic
Benett
Ewan
Sagan
Venturini
Bol
Viviani
Naesen
Alaphlippe
Van avermaet
Jungels

Ludi

Succes met kiezen kevin!

ditisdavid

Waarom je Viviani zou nemen is mij een raadsel.

Anderzijds heb ik geen recht van spreken met Greipel in mijn team.

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 6/7

De afgelopen twee etappes heeft de condor conservatiever gekozen. In de rit van gisteren wel een ongelukkige hand gehad met de kopman (Ewan), maar daar hadden er meer last van. Wel de finale goed ingeschat (niet zo steil als beweerd werd), en de schade beperkt gehouden tot -/- 0,7%. En die Bol, man man man niet gedacht dat hij zo’n goede keus zou zijn!

Vandaag voor het eerst ook in een bergrit het koersverloop redelijk goed ingeschat: vlucht gaat weg, krijgt niet superveel ruimte (Yates zei gisteren dat mts het geel zou verdedigen, en op dit parcours zouden ze dit moeten kunnen). Klassementsploegen nemen het over, meeste vluchters worden opgeraapt, top-20 vooral ak-mannen met restanten vlucht. En goh, leuk om GvA vooraan te zien! Als de condor hem in TS gehad zou hebben, zou hijhem nooit hiervoor opgesteld hebben. Scheelt weer frustratie... Vandaag alleen domme fout gemaakt om Roglic kopman te maken - tuurlijk gaat hij niet vooraan rijden met het risico dat hij nu al geel krijgt. Dom dom dom van de condor. Maar hij had wel goed gegokt door gewoon conservatief 9 ak mannen op te stellen, en niet te hopen dat hij net die ene aanvaller toevallig goed had.

Geen al te beste score (‘slechts’ 31 pp boven gemiddelde), maar genoeg om bijna alle deukjes en schrammetjes van de afgelopen twee dagen te herstellen. Toch nog 493 plaatsen gestegen naar 97,7%.....

@valvuildermoz De condor had dus dezelfde ervaring: wat heeft de rest dan gedaan?? Hij weet alleen dat hij geluk had dat Mollema nog even een sprintje deed en zo nog een flinke 30 punten binnenhaalde. Erg fijn! Ook voor @superheldkuijer :)

@kevin Leuk om te lezen, mooi gedaan man! Hopelijk kun je dan straks met lekker gevoel op vakantie!

Voor morgen: waaiers? Misschien, aar als hij op Météo France kijkt, dan is de voorspelling dat de wind uit het zuidoosten komt, met 15 km/u (windkracht 3). Wel schuin in de rug, maar niet heel hard dus. En met waaierrotten DQS zou S.Bennett natuurlijk ook prima kunnen winnen in het waaierscenario. Maar de condor verwacht gewoon een sprint. Opstelling:
S.Bennett (c)
Ewan
Bol
Sagan
Nizzolo
Coquard
Roglic (stel dat WvA wint...)
Poga
Alaflip (teampunten)

kevinraar

ik doe viviani eruit en dan jungels eruit

Ludi

Goed gekozem kevin!

kevinraar

nu ga ik meer de dagopstelingen maken tot aan de 2de rustdag

arjenzvob

Op welke plek sta je Kevin?

kevinraar

ik sta nu op plek 1952

vasnd

Ik duim voor je Kevin! Als jij wint dan winnen we allemaal een beetje.

-Wielerfan

Wat denken jullie?

Morgen van Aert opstellen of toch voor de zekere punten gaan en kiezen voor pogacar?

Desperadi

Als je FOMO hebt zou ik 'm opstellen, anders niet

Treenert

Vandaag heeft Touretappe voor het eerst deze Tour geen 3 sterren voor de winnaar staan, puike prestatie!!
Favorieten 6e etappe Tour de France 2020
*** Warren Barguil, Thomas De Gendt, Nicolas Roche, Lennard Kämna
** Alexey Loetsenko, Kasper Asgreen, Greg Van Avermaet, Hugh Carthy
* Julian Alaphilippe, Primoz Roglic, Tadej Pogacar, Tom Dumoulin, Davide Formolo

Dit voorspellen ze voor morgen
Favorieten 7e etappe Tour de France 2020
*** Wout van Aert, Sam Bennett, Cees Bol
** Caleb Ewan, Mads Pedersen, Peter Sagan, Alexander Kristoff
* Elia Viviani, Giacomo Nizzolo, Bryan Coquard, Sonny Colbrelli

Laatst gewijzigd
kevinraar

bij de ad poule kan ik tot de start van de 16de etappe 3 keer een renner wisselen zou ik viviani wisselen voor van aert?

1 2 ... 187 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.