Dat hij veel tours meegedaan heeft om de knikkers kan ik alleen maar beamen, Waar het mij om ging is dat hij dit doet in etappes waar je vooraf 9 "betere" opties hebt en hem dus niet opstelt. In etappes waar je hem wél verwacht laat hij het vervolgens nog wel eens liggen. Daardoor rijdt hij wel uitslagen, maar pak je weinig tot geen scoritopunten als je de balans op maakt obv opstellen vs punten pakken. Uitzondering is bijvoorbeeld een Tour als vorig jaar waar hij dusdanig veel etappes op zijn maat heeft dat hij er automatisch wel een paar van meepakt.
“De Tour de France zal veeleisend zijn, voor iedereen. Maar ik zal een andere rol hebben dit jaar. Je zal mij niet zien in de sprints, want we moeten allemaal onze kopman beschermen om hem zo ver mogelijk naar voren te brengen in het algemeen klassement”, is Colbrelli duidelijk. “Ik had graag kansen voor mezelf gehad, maar het team maakt keuzes met een duidelijke reden en ik respecteer de beslissing van de ploegleider.”
Fysiek voelt hij zich nog steeds niet zoals verwacht. "Ik doe het niet zo goed. Ik heb geen grote problemen op de motor. Maar ik kan helemaal niet de prestatie krijgen die ik zou willen", zei Kämna: "Ik sta eigenlijk op de permanente stop als het bergopwaarts gaat. Ik ben klaar. niet tevreden met hoe het met mij gaat. "
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.