Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 190 ... 289 290
Ajvenema

Wout staat er bij mij gewoon in. Ik wist dat dit het risico zou zijn, dus ik neem het gewoon. De sfeer bij jumbo lijkt ook vrij relaxed, dus als er niks mafs gebeurd zal ie wel mee mogen doen.

RonnieStam

Ik denk dat ik vandaag Ion Izagirre, Bettiol, Thomas de Gendt en Trentin (C) opstel!

callmeal

'@Ron Vlaar & Jaap Stam, jullie zijn zeker van een kopgroep tot de meet?

ditisdavid

'@callmeal
Je hebt de voorbeschouwing van WF niet gelezen? ;)

Aanklampen

Tis vandaag niet alleen kijken naar de sprinters, maar ook na de kopmannen die slecht in de waaier rijden. Kans is best reeel dat een sprinter van de tweede lijn zich moet laten afzakken om een kopman terug te rijden.

Boven alles hoop ik dat het echt koers wordt, i.p.v. dat liflafjes...

Ik kijk ook naar Greg. Alles wat belg is mag je eigenlijk in de waaier verwachten.

Masterw

Krijg net door dat wout poels vandaag mag springen ipv colbrelli! Doe er je voordeel mee

04398

Waarom verwacht iedereen waaiers?
Is dat gebaseerd op het feit dat er vorig jaar waaiers waren of hebben jullie het weer gecheckt?

madeinstars

De wind staat op zich gunstig, maar de vraag is of het hard genoeg waait en of het parcours zich er echt voor leent. We verwachten niet per se waaiers, maar er is een kleine kans vandaag.

Franky122

Ik heb weer het weer gecheckt en it checks out. Waaiers alom, ik stel vandaag geen renners op die lichter dan 80 kg zijn.

Hangtieniedanstaatie

'@Frank122 Jij wilt niet winnen?

S. Dauert

Ik sprak net de slager van de broer van Piet Paulusma die op de camping staat in Lavaur. Hij zei dat de stront er van de dijken waait, dus ik stel vandaag niemand op aangezien met deze tegenwind niemand de finish zal halen. Jammer dat Walscheid er niet bij is.

Jasperdewaal11

'@Franky moet jij is goed kijken naar de uitslag van de waaieretappe vorige jaar in de Tour. Typetjes als Quintana, Bernal, Flipje, Yates & Buchmann kwamen gewoon in de eerste groep binnen ;) En die ziten toch aardig onder de 80kg

KV

Kamna is wel tegenvaller met dat artikel. Had hem mee als luxe-aanvaller. Zo erg was die nu toch ook niet gevallen, was zelfs bergop dacht ik ?

La Primavera

'@KV Hij is drie keer gevallen dat doet wel wat met een lichaam.

vasnd

Don't feed the trolls. Er is een heel klein kansje op waaiers vanwege zijwinden, maar die wind is niet zo heftig. Met bijna alle ploegen nog fris en compleet zal het zo'n vaart niet lopen.

La Primavera

Stuyven kan vandaag ook in meerdere scenario's winnen/uitslag rijden. Aanval - Waaiers - Sprint.

ditisdavid

Dat het vroeg in de ronde is, heeft imo niet zoveel invloed op de waaierkansen. Vaak genoeg nog eerder in de eerste week waaiers gezien in een grote ronde, twee keer in Zeeland bijvoorbeeld.

Daarnaast heeft Ineos het al geprobeerd in etappe 5 met te weinig wind, DQS is altijd wel te porren, en zo zijn er nog wel meer ploegen die het vandaag graag zouden proberen. Als de wind sterk genoeg is, lijkt het me heel sterk dat we geen waaiers krijgen.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Gister 152 punten en van plek 6 naar plek 21 gedaald. GVA niet opgesteld, en hoewel het in onze appgroep tot redelijke frustratie leidde had ik er niet zo veel problemen mee. Allicht mede omdat ik €10,00 op Luts had op odds van 41, maar ook omdat je dit altijd hebt bij een kopgroep.

Verder wel blij dat we weer gaan sprinten vandaag, ondanks dat ik op de laatste dag Ewan uit mijn team heb gegooid, heb ik een redelijk goed sprint team. Al is deze in de huidige fase van het spel niet per se beter dan die van mijn concurrenten. Dus alles valt en staat een beetje met het succes van Pedersen/Trentin en het tegenvallen van Ewan.

Vandaag hopelijk een leukere etappe dan gister. Wat wind leidt vaak wel tot nervositeit in het peloton, dus hopelijk iets meer actie in die zin. Verder verwacht ik niet direct dat WVA mee sprint, die heeft zin win te pakken en zal waarschijnlijk lekker bij Roglic blijven. Desalniettemin gaat hij wel gewoon mee natuurlijk. Een Mezgec of Bonifazio kan je nog een keer op de bank laten, maar als WVA mee sprint wint hij ook direct dus dat ik mij het risico wel waard.

Respect voor mensen die hem er buiten laten en op zeker gaan met een Poga/Roglic.

Top 10 algemeen zit er zeker nog in, dus hopen dat Mollema en Higuita het een beetje rustig aan gaan doen en dat Bernal het langer vol zal houden dan Nairo en Landa, want veel teams rondom mij hebben hen i.p.v. Bernal.

DKrikk

"wind is niet zo heftig". Het schijnt daar in de 2e helft van de middag met windkracht 4 te gaan waaien. Dat is meer dan genoeg om een paar waaiers te trekken. Vooral op de stukken waar de wind van schuinachter komt (delen van de laatste 40km). Ook nog eens open terrein. Ik gok dat een aantal ploegen deze kans niet laat liggen.

Dan nog voor de kans van de aanvallers: vlucht is veel moeilijker te controleren met wind van achter/schuinachter. Dus met een paar grote motoren in de kopgroep (lees: De Gendt), kan het peloton zich zomaar misrekenen. Dat zal natuurlijk anders worden als het ontploft in waaiers.

Edit: zelfs Ewan geeft in een pre-start interview aan dat de kopgroep wel eens kans kan maken vandaag.

Laatst gewijzigd

Tom Boonen ziet kansen voor de Gendt. "Thomas zal in het begin van de etappe zeker zijn vrije rol krijgen, en de start is ook echt op zijn lijf geschreven."
https://www.hln.be/sport/wielrennen/tour-de-france/tom-boonen-ziet-kansen-voor-thomas-de-gendt-vandaag-start-van-het-parcours-is-op-zijn-lijf-geschreven~a347bb29/

Tegenstrijdig met wat er eerder werd bericht over dat we hem in etappes waarin Ewan een kans maakt niet hoeven te verwachten. Gewoon nationalistische hoop van Boonen dus?

La Primavera

'@PB Het één sluit het ander niet uit hè. Als de Gendt meegaat hebben ze twee paarden waarop ze kunnen wedden en hoeven ze niet op kop te rijden.

Milanjacks

Gezien het feit dat Ewan nu al twee keer in een positie zat waarin die niet mee kon sprinten lijkt het mij niet logisch dat ze De Gendt nu een vrijgeleide geven in een kopgroep die voor 95% kansloos is. Als Degenkolb en Gilbert er nog bij waren was het een ander verhaal geweest.

Jori

'@Imbatido: Wie begon er nou? Als jij een zandstrooi verhaaltje probeert te verkopen, vond ik een wat grotere satire wel een gepast idee :p De Gendt heeft al eerder aangegeven dat als er een kans voor Ewan is, hij daarvoor werkt en zelf niet in de ontsnapping gaat. LTS laat DQS simpelweg niet rijden, dus gaan sowieso die 2 al achtervolgen, ook logisch met by far de 2 snelste mannen van het peloton. Sunweb en NTT zullen ook wel helpen indien nodig en hele peloton heeft al lang door welke ritten wel kansen liggen en welke niet.

danusz1986

Bennet (C)
Sagan
Nizzoli
Ewan
Coqaurd
Mezgec
Pedersen
Pocagar
Van Aert

Er naast Alaphillipe.

vasnd

'@milanjacks precies, dat zou mij ook zeer verbazen. Hun beste kans by far in deze etappe is nogsteeds gewoon Ewan. Daarnaast genoeg sprinterploegen zonder etappe overwinning die alles dicht bij elkaar gaan houden.

Edit: toch meer wind dan gisteren in de voorspelling. Kan een hele mooie dag worden als er de rest van de etappe ook zo gekoerst wordt!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 190 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.