Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 194 ... 289 290
arjenzvob

Ik heb Mohoric meegenomen voor etappes zoals morgen. Ik denk dat Landa tijd wil terug winnen, wellicht door Mohoric vooruit te sturen? Maar hoe logisch klinkt dat? Dat zou dus ook voor succes van Landa zijn, en dus niet voor eigen succes.
Aanvallers selecteren voor dergelijke etappes, en ze dan niet opstellen vind ik altijd lastig. Tuurlijk kijk ik naar het koersverloop. Ik vind het een lastige kwestie.
En kan Lutsenko het nog eens? Of Formolo? Ik ben meestal niet van het advies vragen, maar dit keer wel. Iemand een wijze raad?

vevie

'@arjenzvob, Landa en Poga zullen iig wel wat moeten proberen. Vooral Landa met nog de tijdrit voor de boeg. Er staan nu teveel goede renners voor hem, dus die moet iig al tijd gaan goedmaken op sommige.

Ik denk ook dat UAE wat zal proberen. Die moeten wel forceren. Na de laatste beklimming volgt nog een afdaling en daarna vals plat. Ik kan me niet voorstellen dat niemand die vandaag wat heeft verloren niks probeert. Ik kijk zelf dus ook naar Mollema en Porte. Er rijden wat mij betreft teveel renners nu rond die snel hun mogelijkheden moeten gaan benutten voordat het te laat is. Vooral omdat er een paar renners er toch bovenuit steken en nu nog meer tijd hebben gepakt.

Edit: maar, we moeten ook in ons achterhoofd houden dat dit de Tour is. De wens is hier te vaak de vader van de gedachte. Helaas...

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Zojuist de eerste 100% in mijn leven aangetikt. Mooie dag. Morgen moeten Mollema, Higuita en in mindere mate Bernal het verschil gaan maken bij mij ... we zullen het zien.

Westland95

Zo, Formolo en Martinez mee in de vlucht morgen mag ik toch hopen.

Sloddies

Sloddies hebben vandaag gruwelijk gefaald.
WvA op de bank gezet; dat risico had ik nooit moeten nemen.
Bennett kopman; dat hadden de meesten, dus neem ik mezelf niet kwalijk. Net als Pogacar in de ploeg: dat leken de zekerste punten.
Jungels als 9e man kiezen ipv Flip of Roglic was dan weer wel tamelijk dom. Dacht dat hij in de vlucht zou zitten, als Cavagna gisteren.
Helaas uithuilen en morgen Pogacar (c) en hopen dat hij wraak neemt. Gezakt in twee dagen van 99,1 naar 95,4 helaas.

Laatst gewijzigd
vevie

Nu je het zegt; Martinez zou zomaar eens kunnen. Ik kan kiezen voor zekere trui punten van Sagan, maar als ik Martinez nu niet opstel heeft zijn selectie (na zijn valpartijen, dan) ook geen zin. Die klik ik er dus meteen in.

Milanjacks

Ik denk echt dat de champagne flessen over tafel schieten bij Trek. Een vijfde plaats voor Stuyven wat een feest. Hier zullen ze het over 10 jaar nog over hebben! Dit wordt een waar was jij de vierde september van 2020 moment. Ik had Stuyven in mijn opstelling dus mag niet klagen maar wat een ploeg.

madeinstars

Martinez komt niet vooruit, al zit ie in de ontsnapping, dan wordt ie er bergop afgereden.

Ludi

Mwah, kamna, die komt niet vooruit. Martinez reed best aardig bergop na zn val vond ik

Ric

3e plaats momenteel. 💪💪💪

TheStrikers

Iemand die weet waarom DFM 17.00 odd heeft om etappe 8 te winnen en Higuita 81.00. Ik twijfelde om de laatste plek tussen Kamna of DFM. Maar ga denk voor DFM als Ik zo naar de Odds kijk..

Milanjacks

Waarom noemen we Martinez niet gewoon Martinez? Er is maar één Martinez in de tour.

Aanklampen

Omdat Martinez in een vlucht mee kan, Higuita laten ze niet rijden. En ze verwachten niet dat Higuita Roglic/Pogacar kan volgen op de laatste (2) beklimming(-en)

Jommelb

Hm, 2 plekjes voor Flip, Benoot, Barguil of Martinez. Lastige... Flip wel verleidelijk met die afdaling als hij eraan blijft hangen

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 8

Ai, 112 punten maar vandaag. Niet alleen omdat de condor WvA niet in TS had, maar ook omdat hij niet wist hoe hij moest anticiperen op waaiers - die hij wel voorzien had. Immers: bij waaierritten weet je dat ak-mannen van voren zitten, maar welke?? En welke sprinters moet je dan banken? Dus maar gewoon voor zijn sprintkern gegaan + Rog + Poga + Alaflip. Gelukkig schade beperkt gehouden tot -/- 1,7%. Valt mee, na zo’n superslechte score. Wel fantastische rit gezien!!

Morgen? Het lijkt hem zo’n dag waar een paar vluchters uit een sterke kopgroep voor blijven, omdat na vandaag de ak-mannen het wat rustiger aan zullen doen en niemand van de favorieten nu al geel wil. Verder vermoedt hij dat de plekken 5 t/m 20 gevuld worden met ak-mannen en achteropgeraakte vluchters die er tussen wapperen.

Wat betekent dat voor zijn ploeg morgen? Zijn aanvalsteam is momenteel te zwak: Kämna heeft nog veel last van val, DFM rijdt niet goed, Hirschi nog een maatje te klein voor dit parcours, Cosnefroy heeft teveel met krachten gesmeten en zal dat vroeg of laat bekopen, Rolland staat nog te kort.. Kämna erin voor truipunten Sagan? Correspondeert met 18e plek, daar doet de condor het niet voor. Cosnefroy? Groot risico dat hij de bollen morgen verliest. Ergo: klassementsmannen + Alaflip.

De condor denkt erover Alaflip kopman te maken (afdaling!).

Onie

Morgen Martinez (ontsnapping) als laatste man meegenomen ten koste van Alaphilippe. Nu hopen dat er gekoerst wordt en geen sprint :|

Jofferde

Iemand die iets heeft gelezen over Barguil voor morgen? Mag hij voor zijn eigen kans gaan? Of moet hij bij Quintana blijven?

Mocht hij namelijk nog ambities hebben voor de bollentrui, dan zijn er morgen in ieder geval genoeg punten te verdienen...

Gladiool

Barguil heeft altijd gezegd voor Nairo te rijden, voor wat het waard is.

Jasperdewaal11

Morgen met:

-Roglic
-Bernal
-Pogacar (c) die zal zijn verlies willen goed maken
-Pinot
-MAL
-Quintana
-G Martin
-Mollema
-Kuss

Bankje:
-Higuita (heeft klimmend nog weinig laten zien)
-Flipje (als het oorlog bij de AK mannen word gaat Flipje niet volgen)
-Formolo (aanval ???)

Laatst gewijzigd
wielerpurist

Een gedachtespinsel die voor eenieder hier herkenbaar zal zijn.

“De grote vraag voor morgen: klassementsmannen of krijgen de aanvallers een vrijgeleide?

Stel ik mijn negen klassementsmannen op die nog allemaal binnen een minuut staan? Of offer ik een Alaphilippe op voor, bijvoorbeeld, Martinez of Formolo? Kwesties, dubieuze kwesties. Het blijft natuurlijk gissen tot we de mannen aan het werk gaan zien morgen. Speel ik op safe? Of gaat mijn aanvaller het dan juist morgen doen? Geeft het peloton de ruimte? Of krijgen we een oude, vervalste touretappe te zien zoals we deze week al eerder voorgeschoteld kregen?”

Één ding is zeker. Dankzij al deze keuzes kijk je toch weer met een ander beeld naar de etappe. Stiekem hoop je zo erg dat je captain wint. Dat jouw captain vervolgens schouder aan schouder de sprint aangaat met Mollema. Je hoopt dat je captain wint, maar je gevoel wilt dat Mollema wint. Scorito maakt het kijken naar de Tour alleen maar mooier. De extra dimensie die wordt gecreëerd, biedt extra spanning.

Veel succes eenieder met de keuzes voor morgen!

Westland95

Ik heb niet zoveel smaak, Sivakov en Bennett nog op de bank. Dus dan is de keuze snel gemaakt om ipv die 2, Martinez en Formo op te stellen.

Jori

Voor de etappe van vandaag was etappe 8 een lastige geweest. Veel ploegen hadden veel te verliezen en nog weinig te winnen (aanname dat Roglic in orde is en alles kan volgen), dus een ritwinst voor de vluchters was logisch geweest. Echter nu hebben zoveel mannen opeens tijd verloren, dat die gewoon flink tempo gaan maken. Pogacar, Landa, Porte, Mollema hebben niks te verliezen en met name Pogacar oogt toch wel erg goed. Daarnaast zullen Lopez en Quintana ook wel flink zelfvertrouwen hebben en lijkt Astana ineens toch wel een topteam te hebben. Zelfs al krijgen ze Roglic er niet af, Pogacar en co. moeten zoveel mannen weer voorbij om in eerste instantie alweer aan een top 5 of podium te mogen denken. Tempo blijven rijden dus. En laat er bij veel van die mannen (Buchmann, Pinot, Uran, Yates) toch wel twijfel zijn en ws kan je die in deze etappe ook definitief slachten door hoog tempo te rijden. Door het hoge tempo zullen er weinig of geen vluchters meer over blijven. De man die het in de sprint vervolgens beslecht: Primoz Roglic. Tevens neemt hij het geel over van Yates.

Sivakov, Martinez en Kämna blijven op de bank, die ogen toch wel aangeslagen, hoewel Martinez eergisteren het nog alleraardigst deed. Verder nog een klein gokje met Hirschi tov Sagan of S. Bennett. Dit omdat in etappe 6 de bedoeling was dat Roche of Hirschi in de vlucht zou zitten, Roche die etappe dus had en verder Hirschi flink heeft lopen sparen, terwijl er geen berichten van enig probleem is.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Het komend weekendje Pyreneeën vertrouwen we op:

Roglic (C)
Dumoulin
Bernal
Pinot
Pogacar
Quintana
G. Martin
Alaphillipe
Mollema

Bank:
Martinez, valt nog wat tegen, mede door blessure
Madouas, zal. moeten knechten voor Big Bird.
Cosnefroy, gaat zijn bergtrui verliezen.

Laatst gewijzigd
Treenert

Dagelijkse update ;)
Voorspelling Touretappe voor vandaag, en weer heeft de winnaar 3 sterren
Favorieten 7e etappe Tour de France 2020
*** Wout van Aert, Sam Bennett, Cees Bol
** Caleb Ewan, Mads Pedersen, Peter Sagan, Alexander Kristoff
* Elia Viviani, Giacomo Nizzolo, Bryan Coquard, Sonny Colbrelli

En voor morgen:
Favorieten 8e etappe Tour de France 2020
*** Primoz Roglic, Tadej Pogacar, Adam Yates
** Miguel Ángel López, Egan Bernal, Bauke Mollema, Tom Dumoulin
* Julian Alaphilippe, Sergio Higuita, Nairo Quintana, Mikel Landa

Nou had ik voor morgen hier evengoed de voorspelling van WF kunnen plakken want die begint er verdacht veel op te lijken

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Jori scenario kan zeker kloppen maar ik denk dat Pogacar de enige is die van meester Roglic wat seconden mag pakken.
Iedereen die demarreert beantwoorden en als Pogacar 'toevallig' gaat hij naar de rest kijkt zo van: "Reageren jullie nu maar eens een keer".

@valvuillerdemoz: Cosnefroy zal toch wel in de kopgroep zitten?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 194 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.