Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 196 ... 289 290
Cascoigne

Ik laat Sivakov zeker op het bankje. Weet iemand of Kämna al weer fit is. Toch 6 puntjes en mogelijke vlucht.
Overweeg om een van m’n AK mannen te wisselen voor Kämna of Rolland. Pff, lastig dagje

Aanklampen

we gaan het zien. Zoals ik al zei, als Sivakov beter is, en hij zich roert zal die quote daarna nooit meer 300 zijn maar wellicht 40 of zo.

Enige dubio is nog of Flip zich met de strijd gaat bemoeien. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Op de laatste klim zal het wel los gaan.

Jori

Sivakov is ook volledig stuk, ijdele hoop dat hij nu nog rondfietst in de hoop iets in week 3 te kunnen betekenen. Anderszijds haalt hij nog wel braaf de bidonnetjes en is de tour van te groot belang om iemand zomaar naar huis te sturen. Tejada is wel grappig gokje, maar moet dus:
1) in de kopgroep meezijn
2) zelf erg goed zijn
3) Lopez moet slecht genoeg zijn, zodat Tejada niet hoeft te wachten, maar niet te slecht dat Tejada tijdverlies moet minimaliseren

Odd snap ik dus zeer goed, maar optie 1 is best wel logisch en 2 volgens mij ook wel. 3 is wel een pittige, maar met koers weet je het nooit. Overigens lijkt me 1 van de Izagirres logischer, gezien die goede dalers zijn (Tejada weet ik niet, maar meeste klassement Colombianen kunnen niet geweldig dalen en Lopez in bijzonder). Alleen heeft Ion momenteel een soort Mareczko-syndroom en voor Gorka lijkt het me ook wel te zwaar mocht het serieuze kopgroep zijn.

Alaphilippe kan niet zomaar laten lopen, die gaat proberen. Ik ga wel mee in de redenatie van Sloddies. Als het echt kansloos is, maakt hij de klik naar ritten en eventuele bergtrui.

Overigens was ik vergeten wat er morgen op het programma stond, Hirschi er dus toch maar uitgehaald, gezien die eigenlijk morgen een profiel op maat krijgt. Dan twijfel tussen Sagan voor 8 punten of een gokje met Martinez, die niet te vergeten bovendien ook 1 truipuntje heeft!

Kämna voelt zich zo goed, dat hij heeft gevraagd wat eerder in de etappe ingezet te mogen worden, zoveel zin heeft die. (gekkigheid, die zit normaal op zijn fiets, maar kan gewoon niet de vermogen trappen die hij wilt. Daarom dus wel gevraagd om rollen te switchen dat hij niet meer de laatste man van Buchmann is.)

Laatst gewijzigd
nasibal

Zo, ik ben terug uit mijn hoekje waar ik gisteren flink in heb zitten uithuilen. Vandaag Cosnefroy opstellen. Als hij iets wil met die bergtrui zal hij vandaag mee moeten zitten. Meezitten vandaag betekent dat je een uitslag kan rijden. Voor 500k hoeft dat natuurlijk geen winnen te zijn.

Alaphilippe vandaag ook mee. Gaat op de eerste klim niet losgereden worden en dan is top 20 een meer dan prima mogelijkheid. Eigenlijk alleen een miskeuze als hij vandaag laat lopen, maar dan weten we in ieder geval dat we hem morgen op kunnen stellen.

Ludi

Roglic
Poga
Dumo
Pinot
Bernal
Martin

Gaan sowieso mee

Flip/martinez/van aert/bennett/sagan/kamna vullen de rest aan

Jori

Verwacht je van Cosnefroy niet een Wellens-editie van vorig jaar?

user26790

Gisteren een schamele 114 punten bij elkaar geharkt. Daarmee kom ik op 92,3%. Langzaam afgegleden van ruim 99%. Toch niet de goede klimmers gekozen met Sivakov, Kämna, Martinez en Hiquita die het tot nu toe het hebben laten afweten door verschillende oorzaken. Na enig wikken en wegen gekozen voor mijn team voor vandaag. Alle hoop gevestigd op tjv.
Roglic (C)
Dumoulin
Kuss
WvA
Bernal
Pinot
Pogacar
Higuita
Martínez

nasibal

Verwacht je van Cosnefroy niet een Wellens-editie van vorig jaar?

Zou ook goed kunnen hoor. Denk echter dat de vlucht in de bergetappes wat meer kans maakt. Daarmee ook de mensen in de vlucht.

Daarnaast kan je het beter geprobeerd hebben met hem denk ik dan maar. Mijn eigen domme schuld dat hij nog in mn team zit.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Hoe hebben jullie ruimte voor cosnefroy in een etappe als deze? Ik vind het al lastig genoeg om er 2 van martinez,higuita, benoot te banken...

nasibal

'@Ajvenema

Omdat ik al nooit Martinez én Higuita in m'n selectie opgenomen zou hebben. Net zoals ik geen Benoot én Cosnefroy in m'n team zou hebben ;)

Ik heb gekozen voor 5+1 AK kleppers aangevuld met goedkope mannen. Van die goedkope mannen liggen Kamna, Sivakov en in zekere zin ook Martinez in de lappenmand. Hou ik Alaphilippe, Hirschi en Cosnefroy over voor 2 plekken.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Dank voor het meedenken mannen!

Ik ben gegaan voor:
Roglic (c)
Bernal
Dumoulin
Pogacar
Pinot
Mollema
Flipje
Formolo
Lutsenko

Dus geen Mohoric en Martinez. Lets go!

Laatst gewijzigd
Jori

Door Higuita en Benoot niet te nemen :p Higuita vind ik soweiso bijzonder. Door die valpartij had je totaal geen zicht op hem en voor 2 miljoen had je ook Sivakov of Mollema. Tevens heb ik ook geen Cosnefroy, al heeft die er ook bijznoder lang in gestaan (en ook zovaak weer vervangen door Pedersen of andersom, om uiteindelijk beiden neit mee tenemen).

Zelf moet ik zeggen dat ik me al behoorlijk voor me kop sla door toch eigenwijs Ewan erin te hebben gedrukt. Was de sprinter teveel in mijn team, die ik toch weer mezelf aanpraatte aan de hand van gevoel, een model en voor bleef houden dat die eerste extra sprint het al waar zou zijn + extra truipunten in etappe 3,5,7. Kan niet zeggen dat Trentin het zoveel beter doet, maar de andere wissel was daarmee Sivakov naar Lopez geweest die ik last-last-minute toch weer cancelde. Daar was ik achteraf wel super blij mee geweest, Lopez oogt echt goed.

Melkboer

Dark horse Zakarin is mee!

Oli4smit

Pff Hermans helaas niet opgesteld, maar laat gelukkig wel zijn ambities voor de bollentrui zien! Zou een goeie puntenpakker in de komende vluchtersritten zijn

Valvuillerdemoz

Cosnefroy mee in de kopgroep idd. Maar is dit niet veel te vroeg?? Of hoop ik dat alleen maar omdat ik hem niet heb opgesteld? 😎

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat bedoel je precies met veel te vroeg?

Valvuillerdemoz

Nog ver voor de eerste klim. Lijkt mij dat de kopgroep zo'n inspanning moet gaan leveren dat ze wel weer teruggehaald worden.
Voorsprong loopt wel snel op. Kan ook zijn dat de Klassements mannen het wel best vinden zo.

Timbapao

Ik heb hem eveneens bewust niet opgesteld, maar hoop wel dat hij het eea aan bergpunten binnenharkt. De etappe zal hij niet gaan winnen.

Ajvenema

'@nasibal fair enough:)
Martinez een wat hogere bovengrens, maar Van cosnefroy wist je iig dat ie mee zou zitten vandaag, en dan een paar puntjes pakt. Met beetje mazzel zit er ook nog een top20 in. Zit er iig bij:) martinez kun je wel weer redelijk afschrijven voor vandaag denk ik

user19065

Kopgroep van 13 man weg. Zakarin best geklasseerd op 16 min. Die mogen wel even wegblijven. Zakarin for the win. Jammer voor alle Roglic captains en teampunten vandaag. Hup Pogacar!

Ajvenema

'@jori: liever higuita dan mollema of sivakov:)
Higuita idd beetje een gokje, maar dat geldt voor sivakov en iets mindere mate Mollema ook.

vevie

Martinez dus voor niks erin geklikt, haha. Ooh, well. Hopelijk won’t Powless dan als enige overblijven vanuit de vlucht.

Timbapao

Onderschat dat ene puntje voor zo’n positie in het jongerenklassement niet hè!

Treenert

Maar als je Cosnefroy hebt had je hem vandaag toch echt kunnen (of misschien wel moeten) verwachten.

Aanklampen

Zakarin voor de bergtrui, als hij etappe al heeft? 45 punten te halen en cosnofroy lijkt op zijn laatste benen te lopen.. Die brandt zich helemaal op.

1 2 ... 196 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.