Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 198 ... 289 290
Ajvenema

Als Pinot en Dumoulin er vandaag al tussenuit vallen wordt het echt een kwestie van een heel select groepje wat nog voor de scorito-winst kan gaan. Helaasch pindakaasch

Jasperdewaal11

Ooit iemand in die live chat gezeten hier? Wat een vermoeiende mensen.....pfff

nasibal

Jongens, kunnen we er vast de handen op schudden dat Uran 'gewoon een gokje' was deze tour? :D

ditisdavid

Pogacar (C) en Landa de lichtpuntjes in wat een slechte Tour voor me wordt.

Ludi

Manman wat een ellende. Dit bergteam. Huilen met de pet op.

Treenert

'@aanklampen yeaeaeaeaeahhhhhh

Ik bedoel @remmertW natuurlijk, wat is de winst?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik heb nog 4 klassementsrenners over geloof ik...

Laatst gewijzigd
Treenert

Kan ienand mij de tactiek van Jumbo uitleggen?

nasibal

'@Treenert

De tactiek lijkt me niet zo wazig. De renners zijn gewoon minder goed dan we dachten/hoopten. Hierdoor moest Dumoulin uiteindelijk doen wat eigenlijk Kuss/Bennet hier had moeten doen. Dumoulin zelf duidelijk ook niet goed genoeg.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ik geloof dat vandaag Cosnefroy opstellen toch de betere keus was geweest.🙄

Aanklampen

Een ding had ik wel goed,,, Flipje liet lopen.

Treenert

Waarom zouden ze dat moeten doen. 40 km voor de streep,

nasibal

'@Treenert

Zoals dat altijd gaat: Als je het tempo hoog houdt ontmoedig je de anderen om aan te vallen. Dat is relaxt voor je kopman. Ze hadden gewoon niet de mensen om dat tot de top vol te houden. Dus ik vermoed dat Dumoulin geprobeerd heeft de boel zo uit elkaar te rossen dat het groepje dusdanig klein was dat het voor Roglic te overzien was. Het kan ook zijn dat het niet zozeer Dumoulin is geweest die de boel uitelkaar roste, maar de aanval van Alaphilippe.

Laatst gewijzigd
Jori

Denk idd wat Nasibal zegt en zelfs stapje verder: Roglic zelf ook niet zo heel goed. Daarom met tempo strakker tempo om aanvallen te voorkomen. Maar kon bijvoorbeeld niet Pogacar volgen.

@Nasibal: Het Wellens scenario, maar gezien de dag was het een bijzonder goede keuze. Eigenlijk nog ongelukkig dat Peters neit de trui kon overnemen. En weet je nog wat ik zei over die 3.5 miljoen grabbelbak? daar wil ik graag nog op terugkomen, hoewel ik ook sterk het vermoeden heb dat een fitte Pinot, Martinez en ook wel Sivakov en Kämna hier nog bij hadden gezet.

ditisdavid

Maar Roglic verliest vervolgens tijd op Pogacar en pakt geen tijd op renners die duidelijk mindere benen dan hem hadden, waardoor het wegvallen van Dumoulin voor niks is geweest. Als je geen koers wil maken moet je je ploeggenoten niet opbranden...

vasnd

Het ziet er uit alsof Jumbo de benen van Ineos heeft onderschat vandaag. Carapaz finisht voor Dumoulin. Ik vond daarnaast dat de groep erg groot was en hoewel ik snap dat hij het in de tijdrit wil afmaken en dan dus niet de groep gaat trekken gaat dit in andere etappes onherroepelijk tot problemen leiden. Ik vlak Ineos nog niet uit.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Maximaal gescoord vandaag dus geen verkeerde keuzes. Pogacar als kopman doet wat ik dacht. 1% gestegen naar 98,7% :)

04398

Wat een dagje zeg! aantal klassementsmannen kunnen afgeschreven worden. Pinot had zijn jaarlijkse klote dag weer te pakken(ik wilde hem nog thuislaten maar dacht nog van het zal toch ooit een keer moeten lukken, maar nee ook dit jaar weer niet bestand tegen de Franse druk), Dumoulin heeft zich opgeofferd voor Roglic, en nog een aantal mannen die er bergop toch iets minder uit zagen maar toch mee konden doordat de aanvallen beperkt bleven. Enige goeie nieuws dat Poga weer terugkomt in het klassement, mooie renner is dat zeg, gewoon koersen niet loeren en denk aan wat nog komen gaat. Ondanks het tegenvallende resultaat van een aantal van mijn mannen, toch nog mooi 100 plaatsen gestegen naar plek 653. Parijs is nog ver!

nasibal

Als je geen koers wil maken moet je je ploeggenoten niet opbranden…

Het is geen Pro Cycling manager he, ze moeten ook kunnen. Het was niet alsof er 3 anderen wél met Pogacar mee konden

Maar los daarvan: Ik denk dat het heel goed was dat hij Pogacar liet lopen. Laat anderen daar maar lekker opknappen, zeker als je jezelf wat minder voelt / in je eentje zit. Vergeet niet dat Carapaz er toen weer bij zat. En als Roglic hem wel (als enige) was gaan halen, had Roglic morgen in het geel gestart. Met de wetenschap dat je ploeg toch niet zo sterk is is dat misschien wel niet gewenst. Op deze manier hou je Yates in het geel, dikke prima. Die rij je er op z'n tijd duidelijk wel weer uit.

Tenslotte zijn Roglic en Pogacar dikke vrienden he. Zou me niets verbazen als Roglic hem wel gunt om wat tijd terug te pakken.

@Jori
Ja helemaal eens over die grabbelbak, uiteindelijk heb ik het op dezelfde manier benaderd. Ik denk inderdaad ook dat de namen die je noemt er nog bij gezeten hadden. Tenzij Kamna had moeten sleuren voor Buchmann. Cosnefroy gaat morgen weer mee. De kans dat er weer minstens 10 namen voorop blijven is zeker aanwezig. Helemaal mooi als Peters morgen die trui overneemt. Dan zijn die punten van hem gewoon heel mooi, ook al rijdt hij zelf geen uitslag. Het is ook niet alsof ik 9 AK mannen of andere vluchters achter de hand heb.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

280x inleg Remmert... hoeveel had je ingezet? Hem niet overwogen.. was misschien wel een betere keus geweest al zie je beiden wel verbeteren..

Jeffrey81

Man, ik ben toch wel blij dat ik Bardet heb meegenomen. Dat was eigenlijk als luxe-aanvaller en/of voor de bollen, maar het lijkt er steeds meer op dat ik er gewoon een extra AK man aan heb, die ook nog aardig wat teampunten binnensprokkelt. Erg fijn aangezien hij voor mij punten pakt die ik eigenlijk via Pinot had verwacht.

Het thuislaten van Bernal blijkt voorlopig ook gunstig. Qua etappepunten is die voorlopig vrijwel gelijkwaardig aan de meeste 2,5 tot 3,5-renners, waarvan ik Landa en Lopez mee heb. Zijn enige bonus is wit, maar of dat ook zijn meerprijs waard gaat zijn?

Dumoulin zou wel eens wat duur kunnen blijken als Roglic niet ff gauw geel gaat pakken...

nasibal

Het thuislaten van Bernal blijkt voorlopig ook gunstig. Qua etappepunten is die voorlopig vrijwel gelijkwaardig aan de meeste 2,5 tot 3,5-renners, waarvan ik Landa en Lopez mee heb. Zijn enige bonus is wit, maar of dat ook zijn meerprijs waard gaat zijn

Mee eens in de huidige situatie. Ik vermoed echter dat jongens als Kamna/Sivakov/Martinez goed waren geweest ze hier (of in ieder geval één van de 3) ook nog bij hadden gezeten en op hun beurt niet onder gedaan hadden voor de betreffende 3,5'ers.. Nu kan je een Landa er echter prima bij hebben natuurlijk ipv een Bernal.

Aan de andere kant. Landa pakt hier ook niet véél punten he. Als Bernal gewoon het wit pakt straks zijn dat in de eindafrekening gewoon 60 punten. Landa en Mal pakken nu gezamelijk slechts 18 etappepunten winst op Bernal. Om het even in verhouding te plaatsen.Met z'n 1e plek in het JK pakt hij er daar weer 6 van terug. Alleen al voor de witte trui moeten Landa en Mal dus 5 van dit soort etappes of beter rijden om het nét zo goed te doen als Bernal.

vasnd

Jongens, kunnen we er vast de handen op schudden dat Uran ‘gewoon een gokje’ was deze tour? :D

Dit keer mee eens. ;).

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Nasibal.... You are no fun! 😉

vevie

Morgen gaat sowieso Alaphilippe in de aanval. Denken jullie dat Benoot en Martinez nu wel mee gaan? Het zal morgen sowieso weer voor de vluchters worden.

1 2 ... 198 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.