Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 207 ... 289 290
hartstikkebedankt

Ik heb ze gewoon allebei!

Het hoog eindigen van Ewan, Viviani en Pedersen zit vandaag een beetje tegen. Hopelijk lukt het de 99% te consolideren.

Buchmann meer dan 5 minuten verloren zag ik, die gooit het over een andere boeg dan

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Coquard, venturini en mezgec solide keuzes. Die gaan hun geld waard zijn. Bol trouwens ook

zeewolde

Door het uitvallen van Nizzolo nu ruimte voor Pedersen én Stuyven. Gelukkig beide top 10. Tot nu toe slechts 1 keer fout gegaan, en dat kwam door de vertaling vanuit het Deens. Ik dacht het zonder google translate te kunnen. Bleek het toch voor Stuyven te zijn in plaats van Pedersen.

rev

Prima dagscore voor mij 312pts met 1,2,3,8,9,10 en Bennett als captain. Op naar morgen

Pietje Precies

Gelukkig was er op de rustdag de Tirreno :)

Mooi trouwens dat mensen het waarderen! Ik vind dat net als Kj het leukste deel van het spel. Dat Henkie12345 even komt mededelen op welk % ie staat en of ie morgen wel/niet renner X moet opstellen dat geloof ik dan allemaal wel weer en scroll ik juist vlot voorbij.

@Tompot, haha, dat zou zeker mooie en/of aandoenlijke tv op leveren. Ik denk dat een hoop mensen wel met stijgende verbazing naar de tv zouden zitten te kijken. Helemaal als ik zou vertellen hoeveel uren voorbereiding ik al in het Topcoach spel heb gestoken. En dan ben ik nog maar bij de winkansen en clean sheets ;)

@Nasibal, heb je de klassering van Alaphilippe al gecheckt? ;)

Overigens helemaal mee eens dat wielrennen zich zeer lastig laat uitrekenen. Echter... maakt dat het niet juist interessanter om het toch te proberen?

Vergeet daarbij ook niet dat de berekeningen / het model niet perfect hoeven te zijn om het van waarde te laten zijn. Overigens reken ik qua grote rondes maar mondjesmaat dingen uit in Excel. Daar gebeuren de inschattingen meer in het hoofd. Met het klassiekerspel (en Topcoach / Tennis / F1 / Darts) doe ik het wel in Excel :)

Laatst gewijzigd
nasibal

@Nasibal, heb je de klassering van Alaphilippe al gecheckt?

Yup, jij ook gezien dat het pech had in de finale? ;)

Ik vroeg me later nog eens af (dus niet vóór onze discussie, in alle eerlijkheid ;) ) : Heeft Alaphilippe in dit soort etappes normaalgesproken geen rol in de trein van Bennet?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik ben blij dat ik wat zelfspot bij je ontdek @Pietje Precies. Maakte me al zorgen. Dacht even dat je het allemaal net even te serieus nam.

Jori

'@Nasibal: Voor Cosnefroy natuurlijk naar de bollen te schreeuwen. Top20 resultaat hoeft hij niet te halen, al mag Cosnefroy van mij morgen ook prima winnen :p

Voor sprintersequipe is Venturini een prima aanvulling, zeker op basis van zijn punten en feit dat hij nu eigenlijk al tegenvalt met normaliter zijn veel betere positionering. Hij zal ook het besluit moeten nemen zich weer iets meer kamikaze te smijten, nu is hij toch vaak te bedeesd, wordt wat weggekwakt en begint dan met te grote achterstand aan sprint en laat dan tot slot ook nog lopen. Hij moet weer beetje dat klootzakje worden in duinkerken vorig jaar, waar hij gewoon midden sprint eventjes iemand wegduwt met 1 hand omdat hij er anders niet langs kan (en dus zo de sprint won :p). Etappe 12 zou overigens Venturini ook meer dan prima moeten aankunnen, al denk ik dat Naesen die wel echt claimt

Maar je hebt wel gelijk gekregen, ook vanwege uitstekende Pedersen. Ik had iets te veel spookideëen daarvan in mijn hoofd met Drücker en Roelandts die toen afspraken in de giro te rouleren op basis van de koers. En dit zouden ze dan met 3 doen, waarvan Stuyven uitsprak groen te overwegen en Theuns normaliter juist de snelste man zou zijn. En dan is het lastig tot een correct aantal sprinters te komen. Ook omdat het bij Roelandts en Drücker eigenlijk altijd pas achteraf naar buiten kwam wie zou gaan sprinten. Echter is dit de tour, 2 Belgen en een wereldkampioen. Informatie te over dit gebeuren, zeker nog dankzij Boonen zijn opmerking.

Met Trentin zou ik ook wel gek worden. Elke keer eventjes dat tussensprintje winnen, dan denk je dat er toch wat moois inzit om dan buiten de top 11 te eindigen in een sprint. Caleb Ewan eigenlijk voor het eerst echt prettig. Mooie plek na hele dag achterin te zitten en ook extra lekker, nog even zich tussen je kopman en Sagan nestelen om wat extra punten weg te snoepen. Zijn prijs zal hij echt niet meer waard worden, maar het wat verzachten kan zeker geen kwaad.

Morgen toch Alaphilippe tov Roglic, doe mij nog maar een 2e voor Bennett. Zat er vandaag al mee te spelen, omdat groene trui overnemen eigenlijk wel een makkie zou zijn maar ik twijfelde aan zijn zelfvertrouwen en dat Ewan dus zijn 2e zou gaan pakken. Of een WvA wederom, die ik niet heb en daarmee Roglic toch ook beetje damage control zou zijn (af en toe kijk ik wel naar anderen, zo hypocriet ben ik nou ook weer wel :p). Maar een Bennett met zelfvertrouwen, dan krijgen we toch Vuelta praktijken waar die straks ook nog zijn ploeg aan het werk zet om de rit erna ook maar te controleren ;)

@Arjen: De rustdag is altijd ook een mooi moment om te reflecteren op je team. Dat we graag over wielrennen praten en verschillende inzichten hebben, is bekend. Juist daarom is het leuk om het aan de hand van resultaten toch nog eens wat dieper te zoeken. Overigens ben je meer dan welkom om zelf nog je inzichten te delen en juist waarom net je teambalans de sleutel was tot je score, darkhorse Lutsenko eigenlijk heel logisch was of waarom Nasibal er helemaal naast zit met Venturini. Mag je overigens dat laatdunkende toontje wel thuis laten hoor, niet het gevoel dat wij het forum terroriseren of anderen een minder gevoel geven.

@Tompot: Wij gaan om de tafel met John de Mol. VI heeft toch geen lang leven meer en dan zullen Nasibal, Pietje en ik klaar staan om Scorito International te beginnen. En misschien zelfs wel met Arjen in de rol van Hans Kraaij Jr.

@Hartstikkebedankt: Mooi score! Gokje met Viviani of ergens gelezen dat hij er doorheen kwam? ik dacht eigenlijk dat het Laporte was, had het gezicht (en die flinke neus) ook niet gezien maar automatisme.

Laatst gewijzigd
Westland95

Daar was hij dan! De eerste van 4 top 5 plekken van Viviani! Lekker om weer 4% te stijgen naar 93,5% na de offday van zondag.

Pietje Precies

'@nasibal, haha ja klopt, al had ie anders wellicht ook wel laten lopen na zijn gebeuk op kop eerder in het peloton.

Wellicht ook niet, want nu zijn klassement naar de vaantjes is, kan hij inderdaad ook prima een plek innemen in de sprinttrein voor Bennett. Ze zouden hem goed kunnen gebruiken!

@arjenzvob, mooi!

Ik betwijfel overigens of jij in de poll: "wie is het meest irritant" niet nóg hoger zou scoren dan ik ;) Gelukkig zitten we daar volgens mij beide niet mee

hartstikkebedankt

'@Jori, Ik heb Viviani niet (en Ewan en Pedersen ook niet), daarom zat het een beetje tegen vandaag. Ze eindigen namelijk alle drie top-vijf. Die Coquard begint ook een leuk koopje te worden, met hopelijk nog een leuke bonus aan het eind voor de groene trui klassering.

Mag ik ook bij de show aanschuiven af en toe? Jullie zetten mijn overwegingen vaak goed op papier hier, ben er zelf vaak te lui voor om het helemaal uit te typen :p

Laatst gewijzigd
Rawolf

Etappe 12 word een hele lastige om te voorspellen, ik ga denk ik voor een combinatie van heuvelsprinters en puncheur die ook in de ontsnapping kunnen gaan natuurlijk.

Mannen als Alaphilippe, GvA, Higuita, Coquard zijn wel zekerheidjes.

hartstikkebedankt

^ Venturini

BlingSagan

'@Sjas Patatje
Is 81,7% “goed genoeg” 😬
Voor mijn doen prima score trouwens.

arjenzvob

Ik ben wel benieuwd naar die poll @Pietje Precies. Briljant idee haha!
Zo irritant ben ik niet, vind ik zelf. Maar als jij me irritant vindt, prima. Ligt dat aan mij of aan jezelf?
En wat Jori betreft: dat toontje alsof je de Verlosser Jori Christus zelf bent, verdient een klein vleugje laatdunkend zijn.
Mijn inzichten heb ik al vaak genoeg gedeeld, daar heb ik geen honderden woorden voor nodig.

Terug naar de koers. Morgen voorspelbaar sprintje. Daarna wordt het interessant. Gaan vluchters kansen krijgen?
Ik baalde wel van Formolo vandaag. Hopelijk valt de schade mee!

hartstikkebedankt

Arjen, ik weet niet waarom Jori nou in elk topic door jou aangepakt moet worden. Deelt altijd veel overwegingen, inzichten, inhoudelijke bijdrages en koersinfo volgens mij als het er om gaat. Het zou je overigens wel sieren om niet te denken dat andere mensen geen duidelijke mening over je kunnen hebben, terwijl je zelf altijd een duidelijke mening hebt.

Formolo had ik eigenlijk ook wel al een keer verwacht, zijn toch best veel etappes op zijn maat. Wordt nu lastiger om het geld er uit te krijgen voor je denk ik, al is 2 keer heel hoog eindigen terwijl de AK mannen wat later in de top-20 binnen rollen ook niet verkeerd.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zou me zelfs verbazen als Formolo überhaupt start morgen, dat zag er echt niet goed uit.

Pietje Precies

Ow ik vind je niet zo irritant hoor, maar ik zie je regelmatig in allerlei wat vervelende discussies verstrengeld raken, dus ik vermoed dat andere er anders over denken.

Maar allez, terug naar de koers inderdaad. Wat een debiel parcours was dit. Leuk landschap en dergelijke, maar de renners dit aandoen gaat weer nergens over. Gelukkig valt de schade enigszins mee.

Buchmann wel opvallend veel tijd verloren vandaag.. heb hem niet zien vallen, maar wellicht eruit gewaaid.

Ik baal vooral indirect van Formolo zijn val, namelijk dat Pogacar zijn ploeg nu wel erg kwetsbaar wordt.

Rawolf

Iedereen heeft Pogacar dus dat gaat weinig uitmaken voor Scorito

nasibal

Iedereen heeft Pogacar dus dat gaat weinig uitmaken voor Scorito

Indirect mogelijk wel. Voor het koersverloop maakt een aanvallende pogacar nogal een verschil t.o.v een zwakkere pogacar.

Pietje Precies

Ah ja ik had er misschien bij moeten zeggen dat het mij qua Scorito een stukkie minder kan verrekken. Iedereen heeft inderdaad Pogacar.

Ik bedoelde het gewoon als liefhebber voor koersverloop en idealiter zelfs Pogi als winnaar van de Tour :)

Milanjacks

Ik wil graag deze saaie sprintersdagen gebruiken om mijn falende renners af te branden. In willekeurige volgorde.

1. Trentin

Is die totaal dramatisch? Nou hij valt wel zwaar tegen in ieder geval. Gezien zijn prijskaartje gewoon een domme aankoop gebleken achteraf. Toont nog wat grinta in de tussensprints en kreeg nog wat teampunten van de bergtrui aan het begin maar daar houdt het ook wel op.

2. Nizzolo

Toonde potentie met een 7e en een 3e plek. Echter van de fiets gevallen en heeft de koers helaas al moeten verlaten. Ook een zware onvoldoende voor Giacomo.

3. Degenkolb

Had hem vooral meegenomen voor de teampunten van Ewan en om zelf af en toe nog kort te eindigen. Het verhaal van John is bekend hij heeft het één etappe vol gehouden.

4. Benoot

Misschien wel de grootste teleurstelling van de eerste tien dagen. Zegt last van zijn rug te hebben, vervolgens zegt die fit te zijn gaat die onderuit. Daarna zegt die kansen te zien en zit die niet in de kopgroep,, het zandstralen van Tiesj is uiterst vervelend, 0 punten zo ver voor Tiesj

5. Sivakov

Qua prijs/kwaliteit de grootste miskoop, had ik G.Martin maar in mijn team gehouden. Ik heb geen vertrouwen dat Pavel het nog gaat ombuigen. Ook natuurlijk hard gevallen.

6. Kuss & G.Bennett

Allebei gevallen, allebei lijken ze toch een beetje tegen te vallen. Eindigen niet kort(natuurlijk kan je dat niet altijd verwachten maar af en toe een plek tussen de 10 en 20 had ik wel op gerekend gezien hun vorm). Roglic relatief laat in het geel heeft ook niet geholpen.

7. Pinot

Het Franse tranendal, hier ga ik geen woorden aan vuil maken, verwacht er 0,0 meer van.

8. Martinez

Ook hard gevallen, en sindsdien alleen maar aan het knechten voor mijn gevoel. Zat één keer in een veelbelovende kopgroep maar die heeft het niet gehaald. Zal vast nog wel een keer in de kopgroep zitten maar ik vraag mij af of die kort gaat eindigen.

Gezien al deze valpartijen vind ik het nog een wonder dat ik nog op 81% sta. Maar ik zie weinig ruimte voor verbetering. Ik vind het ook lastig te zeggen of ik nou echt foute keuzes gemaakt heb of ook een flink portie pech heb gehad. Het niet selecteren van G.Martin en het wel selecteren van Trentin zie ik als de grootste fouten in mijn team.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Formolo helaas out met een sleutelbeenbreuk

Rawolf

Er komen nog minstens 2 etappes aan waar ik Trentin bij de favorieten reken, schrijf hem nog niet af.

Boris Galibier

Schrijf Trentin rustig op in rit 12 en 14. Wat een klasbak! Natuurlijk geen pure sprinter, maar wel top-5 groene trui.

1 2 ... 207 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.