Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 208 ... 289 290
Boris Galibier

Milanjacks ik heb de meeste van je “falende” renners maar scoor een nette 99%. De Tour is pas halverwege...naast Trentin komen er nog een paar van jouw renners aan!

Ludi

Hier met sivakov, bennett, nizzolo, kamna, martinez, dumo, pinot ook niet te laag op dit moment. De AKdagen die finishen op HC worden wel erg lastig.

Poeksel

Ik wilde graag een sprinter die je ook als aanvaller kon inzetten (en geen lootje hoeft te trekken om te mogen sprinten) en dan kom je al snel bij Trentin uit. Ik had wel op betere sprintresultaten gehoopt. Lijkt dus een verkeerde keuze, maar wie weet doet hij het in de tweede helft van de tour een stuk beter.

leonstar

Iedereen lijkt er nogal zeker van te zijn dat t weer een gewone sprint wordt tussen ewan en bennett en mischien bol/sagan maar is de kans niet aanwezig dat dat klimmetje vlak voor de finish de kans Iets beter maakt voor pak m beet sagan/mezgec/coquard?

Denk zelf sterk aan sagan kopman.

Na een paar keer net niet zou ik graag dit keer een kroontje halen!

Wat denken jullie?
95% kans op massasprint of minder?

Treenert

Morgen weer Ewan wat mij betreft. Ik dacht gezien te hebben dat hij met overschot naast Bennet komt en dan vervolgens denkt/ziet: 'Oh fuck, we're already there"

Punchen of verzuipen

https://youtu.be/p0p69tSdTT8

Ik denk dat Bennett dat heuveltje wel overleeft :-p

leonstar

Bedankt

Jasperdewaal11

Ik zit naar dat profiel te kijken vandaag en zie ik nou een helling vlak voor het tussensprint punt ?

Zou Bora weer een truc special willen uitvoeren om de onoplettende sprinter eraf te poefen zodat hij weer punten kan sprokkelen ?

JimKro

Trentin’s sprints vallen inderdaad ietwat tegen. Hoewel ik ook niet veel beter had verwacht van hem, misschien iets vaker nèt top 10. Persoonlijk heb ik hem vooral meegenomen voor etappe 12, 14 en 19, dus er is nog hoop. Plus natuurlijk de 1-2 potentiële waaierritten, waar net Trentin de waaierkoning er niet bijzat.

MarvinG

En met Formolo nu de 3e renner uit mijn team die niet meer rijdt. Eerder al Gilbert en Nizzolo. Zonde, had Formolo nog wel 1 a 2 keer in de aanval verwacht eigenlijk.

Jasperdewaal11

Zelfde pijn hier met Formolo en Nizzolo. Terwijl ik een Formolo voor morgen wel een kans had gegeven :(

Westland95

Morgen maar liefst 30m stijging in de een na laatste kilometer. Dit zal voor de klassementsrenners zijn.

JapieJapo

Lol dat is 3 meter op 100m is dus 3%... daar denderen de sprinters gewoon overeen.

Primavoormij

Met Formolo out moet je blij zijn. Die je had je anders misschien nog 3x opgesteld en had je 3x0 punten opgeleverd.

Westland95

'@JapieJapo Ja tuurlijk, maar men heeft het hier al over de klimmende sprinters na zo’n lullig strookje.

Jori

'@tompot, @hartstikkebedankt: Maken we gewoon de tafel wat groter, volgens Arjen moet de tafel toch al aanzienlijk groot zijn om mijn ego te kunnen bevatten ;)

Heb eigenlijk bijzonder veel zin in morgen, wacht ons een waanzinnige etappe, denk ik. Verwacht namelijk dat Sagan zich niet neerlegt bij het verliezen groene trui, ergo morgen mag dus weer heel Bora aan de bak om Bennett te lossen en Sagan vooraan te houden. Geen makkelijk profiel, dus hoop op strijd tussen vroege vluchters vs Bora vs hopelijk ook late vluchters.

Het is echt een moeilijk profiel voor de vorm van Sagan. Maar na vandaag waarschijnlijk 40-50 punten achter in strijd om groen, hij moet iets en eerdere etappe belooft dus wat en verder weinig kansen waar hij mogelijke punten pakt en Bennett niet. Veel punten winnen in de tussensprint wordt ook lastig door de plaatsingen van de tussensprint en DQS die nu ook vol voor groen gaat en dus niet zomaar Sagan daar laat sprokkelen. Denk dat ik dan ook wel wil gokken op Venturini en Coquard die in peloton kunnen blijven. Gewoon Harstikkebedankt zijn ideëen volgen dus :p En moet ook wel echt vooraan staan als Venturini die dikke punten scoort! Mezgec normaliter ook, al zou het nu ook best keertje voor Impey kunnen zijn, die eigenlijk nog nergens een kans heeft gekregen.

Vandaag verwachting een normale sprint, enkel nu Alaphilippe erin tov Roglic. Gisteren durfde ik het niet aan, omdat ik wel geloofde in de groene trui, maar niet dat Bennett zou winnen (door tegenwind finale kon het wel herhaling van zetten worden van etappe 3 voor Ewan en WvA wint tot nog toe ook elke sprint die hij meedeed). Maar een Bennett met zelfvertrouwen, dan komt hopelijk eindelijk daar de Vuelta vorm en is hij onstopbaar met een goede Morkov als lead-out. En onwaarschijnlijk dat Van Aert meesprint, dus al 1 kanshebber minder, dus Roglic zelf ook minder aantrekkelijk.

Scorito-gewijs is uitvallen Formolo ook wel vervelend, ondanks dat ik hem niet heb. Iedereen heeft Pogacar, maar Pogacar neemt dus ook een plek waardoor andere de hele meute 1 plek zou opschuiven. Door het gebrek aan renners onder Pogacar in mijn team, snoept Pogacar dus direct al belangrijke punten weg vs Quintana, Lopez, Landa etc. Dan mag zo'n renner natuurlijk alle steun krijgen die hij wilt ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Ik schatte (en schat) Jumbo niet in als de ploeg die na een etappe het roer omgooit. Die hebben al sinds begin dit jaar een heel duidelijk plan en bijbehorende tactiek en houden daar ook heel stevig aan vast. Dat communiceren ze ook op die manier. Er zal echt wel over gepraat zijn intern, maar dat die gesprekken in een keer zwaarder zouden wegen dan het hele trjaject waar ze tot nu toe doorheen zijn gegaan lijkt me niet. Zeker omdat Roglic voorlopig nog steeds ‘gewoon’ op tourwinst staat.

Of het nodig was is een ‘vanaf de bank’ observatie. Zonder dat we weten hoe het anders was gegaan kunnen we dat denk ik niet zeggen. Misschien was het niet nodig, misschien wel.

Klopt helemaal. Maar voornaamste uitgangspunt is dat Roglic toch niet alleen komt te zitten in zulke etappes. 1x lek of mechanische hinder en je kan dan al de tour verliezen, terwijl er voordat je ging rijden niks aan de hand is. Ik snap het nog als je Bernal of Pogacar op een hoopje kan rijden, maar juist die beiden zitten er nog bij.

Zeker, maar ook als ze de boel vernaggelen door halverwege in ‘paniek’ opeens van een zorgvuldig opgesteld plan af te wijken (Haha, zeg ik na mijn paniek Ewan in, uit, terug-wissel)’. JV straalt uit daar net zo over te denken, dus daar hou ik me voorlopig aan vast in mijn keuzes.

Kan zeker, maar iets gereserveerder op kop rijden lijkt me toch slimmer. Dan kan je altijd nog versnellen. Roglic zelf kan reageren op Pogacar en Bernal, de rest is toch niet zo interessant. Keuze kwam ook voornamelijk uit Roglic, die aangaf bij ploeggenoten de ritzege te willen. Vond ik ook wel opmerkelijk.

Exact. Daarom wil ik dus niet het risico lopen tegen véél teams omdat er dan véél teams zijn met allerlei van dit soort verschillende combinaties die onmogelijk te overzien zijn. De hoeveelheid teams die ik dus ‘tegen mij’ verwacht in een bepaalde keuze speelt simpelweg mee met of ik het een aanvaardbaar risico vind. Hoe minder teams, hoe aanvaardbaarder het risico.

Logisch, maar lijkt me dat je verdere dagopstellingen dat ook wel onderschat. Doordat zulke keuzes stuk of 5 keer in een ronde voorkomen, gaat het verder dan een eenmalige keuze vs wat de anderen wel/niet hebben. Verschil van opvatting tussen kans/statistiek en de rationele aanpak van punten "verdedigen" t.o.v. de anderen.

Dat is ook prima, maar je bevestigd er mee mijn punt. Aanpassingen in je aanvliegroute doe je op bepaalde momenten tijdens het spel. Er is een reden dat dei verdedigende aaanvliegroute vanaf het begin wordt toegepast en de aanvallende aanvliegroute pas op het einde van de wedstrijd, en niet andersom. Het is nu voor mij nog niet het moment om de keeper naar voren te sturen, maar wel om die verdediger er in te knallen. MITS het nodig zou zijn uiteraard. Is het niet nodig dan hou ik mij gewoon vast aan de ‘normale’ tactiek.

Ik bevestig niks! :p Mijn punt is meer dat je door ogenschijnlijk onnodig te verdedigen, de grotere kans op extra (doel)punten opgeeft. Wel waarschijnlijker idd dat je iig een gelijkspel overhoudt. Tevens was dit ook niet een aanpassing in de vliegroute, hier stond vanaf dag 1 al een vlucht(-kopman) gepland en de reden dat mijn aanvaller de combinatie klimmen, dalen en sprinten moest beheersen.

Omdat er twee bergen in zaten die zich perfect leenden om eens aan de boom te schudden, waarvan één vlak voor het einde. Dat pogacar bereid is om aan die boom te schudden heeft hij meerdere keren laten zien, ook buiten deze koers. Als er dan een of twee man proberen te volgen moet de rest ook. Gaat er niemand, dan wil Jumbo er in ieder geval de vaart in houden zodat niemand alsnog op de gedachte komt.

Eens, maar etappe 8 was bijvoorbeeld zwaarder. En op het eerste klimmetje vol doorgaan als aanvallende ak-man, dat is zelfmoord met die vallei. En juist als Pogacar zo graag wil aanvallen, waarom hem dan facilliteren door vol tempo te rijden zodat er nergens meer knechten zijn, inclusief TJV? Een man tegen man gevecht is juist prettig voor de uitdagers. Als Bernal en Pogacar en Landa bijv. om de beurt waren gaan demarreren op het vlakke en Roglic het hadden laten uitzoeken, verlies je de controle. Onwaarschijnlijk dat het gebeurd, omdat Pogacar en Landa al nog meer dan genoeg tijd moesten goedmaken op de anderen. Maar je zit dan toch in een meer kwetsbare positie. En zorgen dat er extra boni's aan de streep zijn, dat wil je volgens mij dan juist niet als je wilt verdedigen.

Het tempo strak houden is niks mis mee, juist slim. Maar wel in zo'n tempo dat je dus nog iemand overhoudt op het einde.

Laatst gewijzigd
Jori

Overigens, blijkbaar last-minute was toch besloten dat Pedersen niet zou gaan sprinten in de vorige etappe, maar dat hij Porte dienst had en dat ze voor Stuyven zouden gaan.

https://sport.tv2.dk/cykling/2020-09-08-verdensmesterens-sms-dagbog-det-ser-rigtig-dumt-ud-fejlen-er-paa-min-side

cautelous_turtle

Vandaag Bennett of Ewan?

Hangtieniedanstaatie

Ja, Bennett of Ewan gaat winnen.

hartstikkebedankt

Toch loopt die km vanaf 3 km voor het einde nog best wel op als je even met Street View kijkt, op een binnenstedelijke vrij smalle weg. Er zal toch nog wel 1 renner het gaan proberen, maar de sprintersploegen zullen vooraan zitten en overal overheen denderen vermoed ik. Bovendien is het dan nog een kleine 2 km naar de meet. Gewoon een massasprint dus, tussen Bennett en Ewan.

nasibal

'@Jori

Maar betekent dat dan dat Pedersen vandaag "opnieuw" aan de beurt is? ;)

Bedankt voor je uitgebreide post trouwens. Ik ben alleen bang dat, omdat op sommige vlakken onze opvattingen fundamenteel anders zijn, we vooral in een cirkel gaan lullen als ik er weer uitgebreid op reageer 😉

Threeohthree

Daar zit ook ook nog een beetje in dubio mee inderaad. Eigenlijk sprintte Pedersen voor zijn beurt, maar deed het dan wel weer heel goed gezien zijn positie. Ik snap dat je Stuyven te vriend wil houden, maar die krijgt nog wel kansen en sprint toch wel. Ga gewoon 100% al in voor Mads zou ik zeggen. Maar allicht ben ik ook wat biased door Scorito :).

Gezien de redelijk lage pickrate van Mads vandaag toch maar Flip ipv hem.

Platje

Van Aert is vandaag weer aan de beurt :)

Jori

'@Nasibal: Vreesde ik wel voor, maar logischer is dat Theuns zegt: deze is voor mij. Ook gezien bijv. morgen Pedersen en/of Stuyven weer beter ligt

En klopt wel qua cirkel lullen. Tactiek TJV is gewoon iets waar ik veel gaten in zie zitten en waarschijnlijk de concurrenten ook wel. Nou benieuwd of een Bernal en Pogacar in de verdere etappes bij krachten zijn om dat af te straffen. Want dat de tactiek van TJV niet gaat veranderen, heb je natuurlijk 100% gelijk in gezien het seizoen wat ze rijden.

1 2 ... 208 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.