Eerlijk gezegd vind ik besluit Sagan terug te plaatsen twijfelachtig: Allereerst zo'n duw is er natuurlijk ver over en hoort niet. Maar Sagan passeert Venturini wel met de minieme ruimte daar gelaten, terwijl Van Aert toch lichtjes naar buitenknijpt om het gat daar te dichten. Het feit dat zo'n nadar ook ineens 20 cm naar binnen staat, laat Sagan echter de keuze om à la Jakobsen de hekken in te crashen of toch te duwen en zorgen dat hij eruit komt. Ergo, de duw in die situatie was de correcte keuze. Echter, had Sagan wel in dat gat naast Van Aert in mogen duiken? blijf daar ook geneigd ja te zeggen, gezien hij er eerder ook ze langskon bij Venturini en zo'n nadarhek niet kon vermoeden. Wat me wel vies tegenstond, was dat Sagan niet na afloop bij Van Aert zijn excuses aanbiedt en vertelt dat hij zo'n naar binnenstaand hekje zag opdoemen en wel naar binnen moest duwen. Ook opvallend was dat het wel erg gezwind die duw ging, alsof hij hem al had voorbereid. Al kan je dat laatste natuurlijk niet bewijzen en is dat slechts een gevoel.
Voor de koers is het jammer, nu is de groene strijd verloren en zal Sagan niet meer van die wilde plannen hebben om het terug te veroveren.
Ik zie Sagan nog wel afstappen. Gekrenkt in zijn trots.
Wat grappig dat wielerflits Mohoric als favoriet noemt, al geven ze ook toe dat het natte vinger werk is. Ik heb hem meegenomen voor etappes als morgen. Zal het dan toch?
Kopman maken wordt wat te veel van het goede, ik twijfel tussen GvA en Flipje, waarbij Flipje de veilige keuze lijkt.
Wat denken jullie van Mezgec en Cosnefroy morgen? Mez zou de klimmetjes moeten kunnen overleven en een sprint heuvelop ligt hem wel. Cos gaat mogelijk mee in de aanval om de bergtrui te verdedigen en kan ook prima deze finish aan. Dilemma om een risico’tje te nemen of toch de zekere punten en mogelijk goede klassering van de AK mannen te pakken.
Morgen twijfel tussen zekere punten, sprinters met inhoud (Van Aert, Mezgec), klassementsrenners, tegenvallende klassementsrenners (Martinez) en aanvallers. Eigenlijk tussen alles dus.
Op dit moment heb ik Martinez, Rolland, Van Aert en Bernal ernaast staan, maar ik ben nog verre van zeker
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.