Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 212 ... 289 290
Pietje Precies

'@Platje, wellicht komt ie een keertje buiten tijd binnen :)

Papa Bart

Het probleem met Martinez is dat deze uitstekende renner een beetje omhoog is geluld door de Dauphiné uitslag. Als iedereen destijds op zijn fiets was blijven zitten, had de helft hem niet in zijn pool opgenomen. Hij weet dat wij als scorito/WF fanaten ernstig zijn teleurgesteld en wacht op zijn kans om ons allen alsnog te compenseren voor zijn bedrieglijke falen. Dat gaat morgen niet gebeuren.

Morgen wordt voor iemand anders die ons tekort is geschoten, morgen, en dat ziet iedereen, is voor iemand anders. Morgen is voor de oranje schicht. Morgen is voor de gouden helm, morgen is voor dat bonkig stuk chagrijn. Morgen is voor de stugste van allen, morgen is voor den Greg!

Kopman! Kopman zeg ik u. Ik neem u de maat als u mij, GvA, in deze niet verkiest!

Nou goed dan, brulkikker der klassiekers, bij deze!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Martinez is wellicht door sommige omhoog geluld als ze in hem opeens een podiumkandidaat zagen, maar dat heb ik niet gelezen.

Martinez liet in de Dauphiné zien dat hij qua niveau bergop maar nipt onder de allerbeste zat. Heeft daarnaast ook nog een goede tijdrit in de benen en hij kwam in aanmerking voor het jongerenklassement, wat op Scorito een prettige puntenboost geeft.

Top-10 GC rijden was mijns inziens prima mogelijk. Misschien zelfs wel top-6. Misschien ook er keihard doorheen zakken in de 3e week. Hij heeft zich immers nog nooit over drie weken bewezen. Echter het ook pas 1x voor klassement geprobeerd en toen had hij ook onmiddellijk pech. Als hij zich al wel ooit in een grote ronde had bewezen, had hij een veelvoud gekost.

Hij paste tevens in de strategie die toch vaak het beste blijkt. Namelijk zo veel mogelijk toppers meenemen, de subtop skippen en aanvullen met parels die hun prijskaartje dubbel en dwars waard kunnen gaan zijn. Dit jaar gold dat denk ik nog meer dan normaal, omdat de subtop stuk voor stuk niet die 'Scorito-factor' heeft + geen extra's als jongerenklassement of teamgenootpunten.

Ik zou het zodoende eerder omdraaien dat het bijzonder is dat hij 'slechts' door 46% is gekozen en een Guillaume Martin ook maar door 38%.

Mensen hebben andere GC-renners erin geklikt die 1 miljoen, 1,5 miljoen, 2 miljoen, of zelfs 2.5 miljoen duurder waren dan Martinez en Martin, terwijl je daar amper of niet eens meer Scorito-punten van mocht verwachten. Mogelijk wel een hogere eindklassering, maar da's een ander verhaal.

Mijn theorie daarbij is dat te weinig mensen zelf nadenken hoeveel een renner zou mogen kosten (na het analyseren van het parcours, deelnemersveld en zeker ook Scorito-factor) alvorens de prijzen van renners te checken. Ik vind het lastig goed te verwoorden wat ik daarmee bedoel. Maar het is iets in de richting dat men de verwachting aanpast op het prijskaartje, nadat men te vlug is begonnen met puzzelen.

Dat je als het ware begint te geloven dat een Porte 3 miljoen mag kosten, omdat hij 3 miljoen kost. Of dat hij daadwerkelijk een 2 miljoen upgrade is ten opzichte van Martinez en Martin. Terwijl Porte mijns inziens überhaupt geen upgrade was, laat staan voor 2 miljoen meer. En zo zijn er op zowel sprint- als klimgebied behoorlijk wat voorbeelden te noemen.

En ik weet met welk argument de Martin-criticasters op de proppen zullen komen. Maar dan heb je mijns inziens echt te weinig koers gekeken dit jaar. Dan heb je gemist dat hij duidelijk een forse stap gezet heeft en niet meer die aanklamper voor plek 16 is.

Ik support morgen overigens ook de oranje brigade! Hopelijk gaat naast 'den Greg' ook zijn Italiaanse kameraad mee op pad. Die is mij nog een stuk meer punten schuldig. Zodoende zet ik ook hoog in: samen een punt of 100 graag!

Chef83

Team voor vandaag

Roglic
Bernal
Poga
Flip
Trentin
Lutsenko
Martinez
Van aert
Sagan.

Al twijfel ik over sagan want zit ook met pinot en sivakov ,tom ,mol ,bardet op het bankje dus nog even kijken wat we gaan doen .😁😆😄

Gladiool

Coquard had gisteren ook al aangegeven vandaag mee te willen doen.

Rawolf

Hirschi, Arndt of SKA gaat er met winst vsndoor

Jofferde

'@Gladiool... bron?

Westland95

Dit zijn toch wel belangrijke etappes voor de poule. Ik ga maar weer vol voor de aanvallers. Dat kostte me in de rit over de Marie Blanque wel mijn hoge klassering..

Aanklampen

'+1 Westland. Ik ben toen bijna 4% gezakt naar net geen 95%.

Ik stel Stuyven, Greg, Trentin, Sagan, Bennett, Bernal, WvA en Flip op. Laatste plek twijfel ik tussen Coquard of Roglic. Met Roglic geef je 10 zekere punten op to.v. 4 zekere punten.

Vooral voor dit soort ritten gekozen voor Trentin en Stuyven. Zij moeten mee kunnen doen. Of ze in de kopgroep komen is wel een beetje een loterij. Dat Trentin meedoet voor groen is mooi meegenomen. Ook dat Coquard zo hoog staat in groen scheelt mooi een hoop punten. Ewan zal niet meer voor groen gaan maar wel wellicht nog een sloot punten in Parijs pakken als die daar geraakt.

Misschien maar Coquard doen. Dan zit je nog meer naar de beginfase te kijken..Kopman weet ik nog niet..

Laatst gewijzigd
lilalorre

Wat te denken van Pinot? Als er nog kans is op dagsucces dan kan dat vandaag wel zijn, hoeft minder te klimmen dan in de komende bergritten

-Wielerfan

Lijkt mij dat het voor coquard toch erg moeilijk gaat worden met de 3de en 2de categorie klim kort achter elkaar.
(Waarvan de laatste best hoge percentages erin heeft zitten)

Voor mij in ieder geval geen klimmende sprinters als Coquard, Bol etc.

Hangtieniedanstaatie

Ja tuurlijk, 3km aan 7 procent liggen die opgenoemde sprinters er lang en breed af hoor.

-Wielerfan

En voor mensen die Pinot willen kiezen.
Hij kan in de kopgroep zitten door zijn achterstand en (misschien) een top 10 halen als ze vooruit blijven.

Maar hij zal zowizo niet vooraan eindigen want heeft toch niet echt een sprintje in de benen.

Westland95

Die sprinters mogen er van mij prima afliggen, maar als er een kopgroep van een mannetje of 15-20 wegrijden en ze zitten erbij dan pak je alsnog punten.

Pinot verwacht ik eerder de komende 3 dagen dan vandaag, evenals mannen als Chaves en Sivakov.

zomaareens

die rijdt samen met flipje weg op de laatste klim
trentin 3e

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Als Coquard er zelf in gelooft, mee zit en hij wordt 7e dan is het voor ons natuurlijk alsnog prima. Ik denk ook dat het te zwaar is om te winnen. Parcours leent zich meer voor Gorka of LL Sanchez achtige types.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Team voor vandaag:
Alaphillipe (C)
Stuyven
Naesen
Jungels
Sagan
Roglic
Van Aert
S.Bennett
Bernal

Succes allemaal vandaag 💪

user19065

Mooie dag vandaag, met luxeproblemen!

Dit zijn mijn strijders:

1. Bernal (14 zekere punten)
2. Roglic (10 zekere punten + kans op sprint plek 10-20)

De vluchters (alle 7 genoemd door de Hunter):
3. Ala
4. Trentin
5. Sagan
6. Impey
7. Stuyven
8. Naesen
9. Asgreen

Bankzitters:
Pogacar (witte trui punten en sprint plek 10-20)
Martinez (mooie rit voor hem?)
WvA (in bloedvorm, maar vandaag wrs niet in de break en laat de sprint voor 10-20 lopen?)

Wie van de bankzitters zouden jullie meenemen en wie zou je thuislaten?

Westland95

'@Aanklampen Das ook niet best. Ik van 96.5% naar een schamele 89%.. Nu weer 91% maar de echte topscore zal niet meer komen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Team is bijeengesprokkeld. Kom zwaar te kort op aanvallers dus speculeer maar op de 2e lijns sprinters die meespringen in de hoop dan wel een kans op winst te hebben. Wellicht te zwaar op het laatste maar als ze meespringen met een een groep van 10-15 zijn het toch weer punten. Verder aanvullen met truipunten.

- Flipje (C)
- Roglic (truipunten)
- Bernal (truipunten)
- Pogacar (truipunten)
- Sagan (truipunten)
- Bennett (truipunten + misschine flip winst)
- Coquard (aanval hopelijk)
- Venturini (aanval hopelijk)
- Mezgec (aanval hopelijk)

Punchen of verzuipen

Die Sac au May schijnt wel echt een klereding te zijn (zie profiel hier: https://inrng.com/2020/09/roads-to-ride-the-suc-au-may/)

Bij mij blijven Sagan en Coquard op de bank. 2015 Sagan had ik hier blind opgesteld, 2020 Sagan niet. Helaas!

marconeuvel

'@Westland95 @Aanklampen ik ben die rit zelfs gedaan van 94% naar 84%. Heel zuur zo voor de rustdag, maar ik was er echt van overtuigd dat het een strijd was voor de kopgroep. Jumbo heeft dit compleet verpest, waardoor ik dus 10% kwijtraakte.

Vandaag ben ik er nog zekerder van (kan dat?) dat de kopgroep vooruit blijft, dus zet daar weer vol op in.

Jori

Coquard echter nog wel gehavend en als iemand hem dat profiel van die zuig in mei onder zijn neus drukt, denk hij ook mooi dagje om in de bus te gaan. Maar zoveel keuze heb ik nou ook weer niet, lijkt me toch een gokje om te nemen bij het ontbreken van verdere puncheurs en tov Sagan lever je maar 2 punten in. En die laat DQS echt niet rijden.

Wel echt bizar lastige dag qua voorspellen, 1 van de mooiste dagen! De aanlop is plat, wat een hoog tempo, vele aanvallen en lastige vluchtformatie zal doen vormen (en ook beperktere voorsprong?). Dan krijg je nog dat bepaalde renners toch helemaal niet mee mogen of er nog per se in moeten (Sagan niet van DQS, CCC wil wel Trentin of GvA mee, Cosnefroy voor de bollen en nog veel meer die ik nu vergeet). En dan die Suc au May wat een waanzinnige muur eigenlijk is. Enkel afgezwakt in het profielkaartje doordat de laatste 1.2 km nog een kleine afdailng en wat platter stukje in zit. Daar gaan de vluchters het zwaar krijgen en zullen klassementsploegen bij de pinken zijn en ook vol tempo maken. En zou dan bijvoorbeeld het gat al klein genoeg zijn om bijvoorbeeld een overgebleven man doen besluiten vol tempo te maken (iemand die de vlucht net heeft gemist of iemand die gelooft in zijn kansen maar nooit zelf ruimte zal krijgen zoals Higuita)?
Dat muurtje nodigt dus ook uit om de klassieke mannen die we vooraf opschreven met Trentin, GvA, Naesen overboord te knallen en dat geeft dus wel mogelijkheden aan een vluchter als Kämna en zelfs Martinez, die natuurlijk ook nog een goed potje alleen kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Zelf stel ik vandaag 4 redelijk serieuze vluchtmannen op (Van Avermaet, Trentin, Hirschi, Alaflip) met daarnaast de punchy AK-mannen met truipunten. Cosnefroy maakt op mij een tamelijk uitgebluste indruk en blijft op de bank, terwijl ik hem van tevoren wel had opgeschreven voor vandaag.

Milanjacks

Alaphillipe zou toch gewoon in elke kopgroep hier kunnen zitten? Zou er een reden zijn waarom het peloton hem geen ruimte gaat geven? Of bijvoorbeeld minder ruimte als een GVA/Benoot/Trentin?

1 2 ... 212 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.