Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 215 ... 289 290
Primavoormij

'@hartstikkebedankt, zelfde opstelling hier alleen S. Bennett ipv Coquard.

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Ritten 11 en 12

Gisteren moest de condor nog wat verder afdalen uit de ijle hoogten: het ontbreken van WvA in zijn TS, de gevaarlijke tactiek van TJV en het uitvallen van Nizzolo zorgen ervoor dat hij in de sprintritten niet meer het verschil maakt, maar alleen maar kan hopen dat hij kan aanklampen. In Rit 10 was dat het geval, in Rit 11 niet meer: minus 1,9% naar 92,3%. Gelukkig komen er nog maar hooguit 2 sprintritten aan.
Hij waardeert overigens de sportiviteit van iedereen die sinds een paar dagen op dit forum aangeeft dat het bij hem/haar (ook) niet lekker gaat. Tot een week geleden immers zag hij vooral veel mensen die gelijk na de etappe iets postten in de zin van 'lekker-dagje-366-punten-sta-nu-op-99,9%-op-naar-de-top-10'. #zelffelicitatiezonderverderietsbijtedragen. De beweging van de laatste dagen op het forum vindt hij constructiever.

Over vandaag: de condor heeft bewust het risico genomen om voor rit 12/14/19 niemand specifiek in de TS mee te nemen, omdat zo'n beetje 40 coureurs dit zouden kunnen. Daarom heeft hij met grote aarzeling GvA niet opgenomen, maar heeft hij - gezien de ongunstige ontwikkelingen in de scorito-pool - toch spijt van. Net name nu Rolland (met welk doel rijdt die hier in vredesnaam rond??) rammend tegenvalt. (@rawolf heeft gelijk: als je GvA wél in je TS zit, waarom stel je hem dan vandaag niet op, in een rit die op zijn lijf geschreven is?)

Het was flink nadenken, wat wijsheid was. Uiteindelijk rolde er iets uit de bus wat een mengsel is tussen zekere aanvallers, zekere punten van ak-mannen en trui/teampunten met een hoger plafond via de rituitslag.
1 Hirschi (c). Zekere aanvaller. Kopman gemaakt op gevoel; Alaflip is qua ratio verstandiger, maar als beide meezitten, dan maakt het verschil in kopmanpunten niet veel uit. Vandaag kun je vooral het verschil maken met de juiste vluchters.
2 Alaflip. teampunten groen + Zekere aanvaller (nu ik dit typ, blijkt die vooralsnog niet mee te zitten)
3 Cosnefroy. Zekere aanvaller omdat dit een belangrijke dag voor de bollen is. Waarover later meer.
4 Bernal. ak-punten
5 Roglic. ak-punten
6 S.Bennett. pk-punten
7. Bardet. ak/teampunten + mogelijke uitslag Cosnefroy
8. G. Martin ak-punten + stel dat Herrada wint...?
9. Sagan. pk-punten

Over Sagan: de redenering van de condor lijkt op die van @melkboer en @nasibal. Het scenario dat Sagan in de vlucht meegaat is niet waarschijnlijk (DQS), noch dat hij de Suc a May (verzin hier uw eigen scabreuze woordspeling) overleeft. Maar het andere scenario is dat BOH de vluchters kort houdt, om in de finale Bennett/Ewan te lossen. Over dit scenario hoort hij verschillende visies. Armstrong/Bruyneel denken dat dit reëel is, Zonneveld denkt echter dat BOH niet meer voor Sagan gaat rijden. Maar omdat BOH dat in rit 7 nog wel deed, denkt de condor dat het plafond van Sagan wel eens hoger kan liggen dan die 6 pk-punten. Hij heeft wel Pogacar moeten schrappen, die er eerst instond voor het geval de vlucht niet zo groot is en Pogacar in de punten rijdt na aan de boom geschud te hebben, ingedachtig @nasibal (weet je nog, die etappe die hij won?).

Dan over Cosnefroy. Als hint heeft de condor een reuzenei, wit met rode bollen, vlak voor de auto van Vincent Lavenu stuk laten vallen. Om duidelijk te maken dat het raar is om zo'n jonge renner, die veel beter voor al die ritten kan gaan die hem op het lijf geschreven zijn (zoals vandaag) dan voor die malle bollentrui die hij zondag kwijt zal raken. Op deze manier roken ze die arme jongen compleet op, en dan moet hij in een rit als gisteren ook nog eens op kop rijden. Man man man. Maar of ze de hint begrijpen...?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Een van de meest frustrerende en nagelbijtende momenten van Scorito is nog wel als je het begin van een etappe als deze zit te kijken, poeh zeg...

nasibal

Ik probeer al minutenlang de gedachtenkronkel te ontwarren die er bij mij toe geleid heeft Pedersen niet eens te overwegen voor vandaag. Of het gelukt is horen jullie volgend jaar denk ik.

De Condor van Echt

'@nasibal Omdat het vandaag meer voor Stuyven lijkt & het mooi weer is...?

ditisdavid

Wat is het punt van aanvallers in je selectie opnemen als dit soort etappes zulke matige vluchten hebben :(

Anderzijds, een sprint van 50 man zou goed uitkomen met mijn team...

Laatst gewijzigd
Ludi

Klassiekers is open btw B)

De Tourminator

Ook ik ben langzaam weg aan het zakken .... nu nog op 97,3%. Gisteren Pedersen op de bank omdat ik Stuyven had verwacht. En toch wel een misser gemaakt met de selectie van Bonifazio en Buchmann. Daar had ik betere alternatieven voor kunnen hebben achteraf. We gaan zien wat er nog komen gaat.
Ik vind dat TJV wel erg veel op kop rijdt, hopelijk houden ze dat vol tot in Parijs ...

Pietje Precies

Wat een verschrikkelijke etappe is dit tot dusver. Gelukkig lijkt Bora te willen controleren. Maar ik heb aanzienlijk meer baat bij een ruime kopgroep dan een sprint met een uitgedund peloton.

Punchen of verzuipen

Asgreen geeft wel een schitterende masterclass chasse patate-rijden weg.

ditisdavid

Mijn team vandaag:
Alaphilippe (C)
Sagan
Benoot
Hirschi
Naesen
Roglic
Bernal
G Bennett (8 zekere punten + bij een vlucht van 10-15 die voorop zou blijven rollen de Jumbo-knechten als eerste over de streep)
S Bennett (8 zekere punten + evt teampunten)

Bank: oa Kämna, Martinez, Pogacar, Dumoulin, Mezgec

Jori

Verschrikkelijk? Vind het eigenlijk wel mooi. Iedereen direct vanaf km 0 verwacht een megastrijd om de vlucht die ver weg kan rijden. Dat kan nog steeds maar dan vanaf km 51. Of niet en Bora gaat controleren. Maar valt het wel te controleren?
Ik had eigenlijk direct al willen zien of mijn keuzes nog iets opleverden of dat het een pijnlijke dag zou worden. Nu kan je nog helemaal niks zeggen over je keuzes.

Ludi

Die koekerd achter asgreen weet niet wat hem overkomt joh

Pietje Precies

Nja verschrikkelijk is overdreven. Maar ik had op meer spektakel en op mijn baasjes in de kopgroep gehoopt. Daarnaast, stel dat deze 4 voorop blijven (wat te betwijfelen valt), dan krijgen we 0 strijd om de dagzege.

Ik vind het wel jammer dat de aanloop wederom zo lang en zo makkelijk is. Ik ben daardoor (in de algehele selectie voor de Tour) op zoek gegaan naar vluchters die op het vlakke ook sterk zijn. Welllicht had ik daardoor beter kunnen besluiten er amper mee te nemen.

----
Wout zit waarschijnlijk al weer in zijn handen te wrijven

Laatst gewijzigd
nasibal

Nou boys, iemand die al z'n sprinters opgesteld heeft?

Luuuuuuukk

Vandaag 4x Jumbo opgesteld (o.a. Van Aert) en verder de zekere punten van G. Martin en Pogacar. Aangevuld met aanvallers Sagan, Stuyven en Cosnefroy (C). Saaie kopgroep..

hartstikkebedankt

Haha. Als alles nog bij elkaar zit dan worden Bol, Viviani, Ewan en Bennett er sowieso wel afgereden door ploegen die belangen hebben om uitgedund te sprinten. Mitchelton-Scott, EF, AG2R, Jumbo?

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Mensen kinderen, de Coquards,S.Bennett's en Mezgec's van de wereld gaan hier geen top 10 halen.

Platje

Als het zo doorgaat verwacht ik nog wel oorlog van Alaphilippe en de sterke mannen blijven dan over.. sprinters vallen er af.. alleen Van Aert niet opstellen is wel heel erg stom..

Valvuillerdemoz

'@milanjacks: Misschien nog George Bennett 😁

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Veel spelers ook uit de top bij Scorito die Van Aert hebben laten banken zie ik, opmerkelijk

Pietje Precies

Mezgec is geen onverdienstelijke klimmer, die hoort niet bij Sam Bennett in het rijtje. Maar goed, normaliter maken ze op die klim dermate tempo dat Mezgec er gewoon vanaf ligt. Echter ligt de hedendaagse Sagan er dan vermoedelijk ook al af...

Ludi

Van aert banken snap ik niet, die eindigt gewoon als een van de eerste van het peloton achter een kopgroepje in een redelijk geval en is 8 in alle andere gevallen.

Imbatido

Dit wordt een heel interessante finale. Een stuk leuker dan een grote kopgroep in ieder geval. Ben vooral benieuwd naar het Quick Step plan. Zou leuk zijn als Alaphilippe er aan gaat rammelen op de Suc au May om Sagan te lossen.

nasibal

Mensen kinderen, de Coquards,S.Bennett’s en Mezgec’s van de wereld gaan hier geen top 10 halen.

Dag Milan,

Los van of je met deze specifieke opmerking al dan niet gelijk hebt: Hoeveel van dit soort straffe stellingen heb jij hier al geponeerd om vervolgens toch je woorden terug te moeten nemen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 215 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.