Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 217 ... 289 290
hartstikkebedankt

Twijfelgeval wanneer-moet-ik-die-opstellen-want-Sunweb-komt-met-allemaal-aanvallers Hirschi begint nu ook een vervelende renner te worden...

Daan Brakenhoff

Hirschi is toch wel een van de beste koopjes dit jaar zeg

Jori

Nee helaas niet, vooraf maakten hier Benoot en SKA (SKA door op de Roche te anticiperen overigens) ook goede kans, dus leek me teveel concurrentie vanuit zijn ploeg.
DQS was duidelijk dat Alaphilippe hier wel de beste papieren had en ook weinig werk gedaan de afgelopen dagen.
Maakt het genieten er overigens niet minder om :p Jij weer Pogacar?

Wel natuurlijk spijt dat ik me toch om heb laten praten door B&B waar ze allemaal in koor riepen dat deze aankomst ze zou liggen. Daarom toch Dumoulin en G. Bennett geslachtofferd voor Coquard en Venturini, toch iig al 11 puntjes mis

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Jezus, Greg kopman pakt niet goed uit. Benoot nemen ipv Hirschi is nu al de grap van de tour. Op naar de giro, gelukkig mogen we daar over een week alweer aan gaan beginnen:)

nasibal

'@Jori

Ook ik was te bang hoor om Hirschi kopman te maken, maar het is wel door mijn hoofd gegaan. Ik was bang dat in een rit als dit, zeker in een grote kopgroep, 'ervaring' wel eens de doorslag zou kunnen gaan geven. Je kan heel veel veren in de reet van Hirschi steken, maar op juist dat gebied legt hij het toch af tegen andere namen.

UIteindelijk deze rit wél voor Alaphilippe gegaan. Pogacar wel in de dagopstelling.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Bij mij schoot exact hetzelfde woord door het hoofd toen ik vanochtend twijffelde tussen Hirschi en Alaflip als kopman (“ervaring”). Ik heb echter mijn gevoel de doorslag laten geven, omdat Alaflip niet meer met “diamanten in zijn benen” rondrijdt. Na 2,3 km zien we of dat terecht was....

Jori

Pfft, mechanisch defect Alaphilippe, ksot hem ook nog plek 2...

vevie

Wat een lul, die Julian. Lijkt hij alsnog punten te gaan pakken, maybe nog een tweede plek, doet hij dit op het eind. Eindstand, geen punten en weer een verschrikkelijke scorito dag.

nasibal

Gefeliciteerd Condor :)

De Condor van Echt

Mooi, het gevoel van de condor klopte. Dat hij Rolland gebankt heeft mag zijn pret niet drukken. En hij hoopt dat Lavenu Cosnefroy vertelt om het geweer van schouder te veranderen.

De Condor van Echt

Dank, waarde @nasibal!

Westland95

Trentin lekker niet meesprinten heerlijk man

ditisdavid

Jammer van Alaphilippe, maar Hirschi doet me stijgen naar 89%. Nu de vraag of ik morgen voor Alaphilippe (vlucht!) of Roglic ga...

Milanjacks

Trentin krijgt geen eten vanavond. Het feit dat GVA en Stuyven nog meesprinten voor plek 15 en 16 zorgt nog voor een enigzins goede dag.

De CCC ploeg rijdt mee alsof ze allemaal al een contract hebben.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Matige dag weer.. Iedereen met Hirschi goed gespeeld, hij is de echte must have dit jaar

nasibal

Nu is het uitzoeken of Hirschi een doel gaat maken van die bollen.

Lowland

Hirschi samen met Pedersen de must have lijkt me

hartstikkebedankt

Nee want Hirschi is echt een verschilmaker op de dagen dat andere veel gekozen renners weinig punten halen. Pedersen blijkt een erg goede keus, zeker voor zijn prijs, maar valt nog wel te compenseren

alexzsci

Vandaag weer een goede dag voor mij, vooral te danken aan de prestatie van Hirschi. Mede hierdoor stijg ik naar een keurige 99,7 procent.

@Nasibal, dat is inderdaad ook iets waar ik op hoop. Mocht dat het geval zijn dan gaat hij alleen maar meer plezier opleveren dan die nu al heeft gedaan, en kan je hem blind opstellen in de komende bergritten. Ben met oog op dat laatste ook al erg tevreden over zijn 6 huidige trui punten.

Jori

'@Condor: lekker hoor, mooie keuze die ook beloond hoort te worden!

@Nasibal: weet waar je naar toe wilt, maar dat lijkt me toch wel teveel. Gewoon lekker voor dit soort ritjes gaan en de punten erbij nemen als extra. Al zou het idd zeker niet verkeerd uitkomen met een blik op de volgende etappes.

@Lowland: Voor Hirschi wil ik nog wel meegaan, wat hij doet, doet geen enkele andere renner qua puntenaantal in de speciale ritten. Pedersen tov Venturini, Bol, WvA, Mezgec lijkt me vooral geld. Erg prettig dat je hem hebt om bijvoorbeeld extra geld uit te geven aan andere renners, maar niet noodzakelijk omdat het bijvoorbeeld al prettiger was geweest om renners als Sivakov, Carapaz en Pinot te ontwijken.

Verder toch wel zuur gevoel, een goede Coquard en Venturini hadden hier nog wel bijgezeten (bij die groep die sprint voor de 14e plek). Maar Coquard duidelijk te gehavend met zijn val, zo vroeg als die eruit ging, anders heb ik ook geen verklaring. Bij Venturini lijkt ook wel alle vorm verdwenen die hij eerder dit jaar nog bewees. Neem daarbij ook nog het defect van Alaphilippe waardoor het verschil met GvA opeens mega klein is en een hele mooie dag is toch wel een heel stuk minder geworden.

Verder weet je het achteraf natuurlijk beter, maar zie je vaak dat het mislopen van een zege vaak als enorme katalysator werkt op een renner die dan veel vaker het nog probeert. Voor mijn gevoel reden dat GvA vaak ook zo goed scoort, elke keer naast de zege dus de eerste de beste kans daarna maar weer proberen aan te grijpen. Teuns in de vuelta kan ik me ook nog heugen

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori

Coquard werd gisteren nog vierde in de sprint en dan zou hij nu teveel last hebben van de valpartij van dagen geleden? Dit was gewoon duidelijk te zwaar voor Coquard.

Jori

'@Milanjacks: Heb je ook de sprint gezien? Of interview daarna waarin hij aangaf eigenlijk niet te gaan sprinten, maar toch zo door de ploeg gebracht dat hij niet meer wou inhouden? Daar zat bijzonder weinig meer op, enkel had de rest al opgegeven of zat veel te ver. Zelf dacht ik ook weer typische jammerende Fransoos die wel ok is. Maar vandaag loog er niet om. Ken je ook zijn eerdere prestaties? Dit had hij dus gewoon gekund.

Mezgec zat er bijvoorbeeld ook nog bij. Ook hele goede klimmende sprinter, maar Coquard is qua klimmen toch minstens van hetzelfde kaliber doorgaans. Consonni zit er trouwens ook nog bij, net als Van Asbroeck en Keukeleire. Kortom, vandaag was het voor Coquard te zwaar, maar een goede Coquard had hier gewoon bijgezeten

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Spaar je adem ;)

@Milanjacks

Wie stellen we morgen op?

alexzsci

'@Jori ik vind de zekerheid waarmee jij stelt dat Coquard en Venturini hier in goede doen bij hadden moeten zitten een beetje overkomen alsof je wilt goedpraten waarom je ze hebt opgesteld vandaag, verbeter me als dit onterecht is. Maar juist als je het desbetreffende interview met Coquard hebt gezien en de prestaties van Venturini hebt gevolgd zou je kunnen hebben zien aankomen dat beide er vandaag niet bij gingen zitten.

nasibal

'@Ar Pharazon

Ikdenk dat dat juist ook een beetje is wat Jori zegt. Onder de huidige omstandigheden (die inderdaad goed te herleiden waren vanuit verschillende bronnen) was ook vooraf al een kans te zien dat Venturini en Coquard dit niet gingen redden. In goede doen (wat Coquard dus duidelijk niet is) was hij er niet zomaar afgereden door een groep waar in inderdaad Keukeleire, v. Asbroeck en Mezgec zich handhaven. Zeker niet in een etappe waar hij zn zinnen op gezet had.

Roepen dat dit dus veel te zwaar voor Coquard was lijkt me derhalve wat overdreven. Dat Coquard niet goed genoeg was voor vandaag kan je stellen, en was ook vooraf wel te stellen geweest inderdaad.

Belangrijke toevoeging is wel dat, ook al zou Coquard er nog aangehangen hebben, er mogelijk nog steeds 14 vogels gevlogen zouden zijn. Coquard zou ik niet snel tussen die 14 hebben verwacht.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 217 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.