Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 218 ... 289 290
Papa Bart

Vandaag een ietsje gestegen, hetgeen verbijsterend is als Flip de hoogst eindigende bleek van mijn dagopstelling.

Morgen? Morgen? Pfoei ik weet het niet. Ik denk dat ik gewoon voor de AK mannen kies, maar deze etappe is van de andere kant zo zwaar dat ze wellicht zeggen: we doen mak an vandaag waardoor de vlucht ruim baan krijgt, uit die groep de winnaar komt en de AK mannen alleen de laatste puist gebruiken om plankgas te geven.

Dan hangt het er dus maar vanaf hoeveel vluchters er zullen zijn. Ik sta nog wel zoveel achter dat ik naast een heel behoudende dagopstelling een joker overweeg. Valverde? Higuita? Martinez? Toch weer Flip?

Milanjacks

'@Nasibal

Je kan ook gewoon toegeven dat ik het goed had gezien met Coquard.

Maar morgen met de AK mannen en de Killerbees + Martinez.

zomaareens

Was higuita nou achterstand aant sparen om een keer mee te mogen? Of is ie gewoon slecht?

Milanjacks

'@Zomaareens

Higuita is de hele tour al aan het aanklampen, als die wel goed is dan is het een hele goede acteur.

nasibal

@Nasibal

Je kan ook gewoon toegeven dat ik het goed had gezien met Coquard.

Het gaat er helemaal niet om of je het vandaag goed had met Coquard. Het gaat er zelfs niet om dat je het voor vandaag al een paar keer falikant mis had. Het gaat er om dat je op een zeer stellige manier hier stellingen poneert die bij anderen toch in ieder geval lichtelijk de wenkbrauwen doen fronzen. Vaak ook nog zonder steekhoudende onderbouwing en/of voorbeelden. Dat valt kennelijk meerdere mensen op.

Was jij het bijvoorbeeld ook niet degene die een paar pagina's terug out of the blue even beweerde dat het peloton het alaphilippe niet 'gunt' om in een ontsnapping te zitten?

Laatst gewijzigd
Jori

'@Ar-Pharazon: Precies wat Nasi zegt. Als er goede klimmers tempo zouden maken op dat steile ding, hadden Coquard en Venturini niet kunnen volgen. Doel was echter gewoon meer punten schrapen, door hun vooraan in hun eigen groepje laten binnenkomen. Of dat nou vanuit een klein groepje geloste vluchters was (Coquard probeerde bijv. al in de eerste vlucht van de dag te zitten) of dat het vanuit peloton zou gebeuren, zou beiden kunnen. Ongeveer een soort uitslag als die bijvoorbeeld Stuyven, GvA rijden of iets als dezen:
https://www.procyclingstats.com/race/ruta-del-sol/2020/stage-3
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-wallonie/2020/stage-4

Voordeel daarnaast van Coquard was dat hij zich in die kansloze tussensprints gooide, daarmee leek dus de kans groot dat hij wederom hier weer punten had willen schrapen en dus ook vooraan zijn eigen groepje wilde eindigen.

Overigens zijn 14 vluchters natuurlijk ook wel veel, hadden er zomaar ook een pak minder (trouwens ook pak meer, maar dan is samenwerken vaak toch te lastig) kunnen zijn.

Je kan niet rechtpraten wat krom is, duidelijk was dat ze niet goed genoeg waren en ze dus geen goede keuze waren. Coquard echter is wel een lastige, die roept vaker dat alles pijn doet en vervolgens rijdt hij toch uitslagen. Dat vanochtend nog een interview met ploegleider Samuel Dumoulin verscheen waarin hij aangaf dat deze finale perfect voor Coquard was, deed de nodige wenkbrauwen fronsen, maar als hij het wilt proberen, dan was het met mijn selectie een kleine gok (offer van 4 zekere punten) en voor mij direct een (foute) inschatting dat het wederom mee viel. Deze keer had hij het dan toch bij het juiste einde, mss iets wat ik wel te halstarrig niet wou geloven, omdat ik gewoon nog een plekje vrij had in mijn dagselectie en 8 zekere punten opstellen nooit je favoriete hobby is.

Venturini is mij een vraagteken, klimde dit jaar exceptioneel goed en liet het oa dus zien in Andalucië en ook wel in Wallonië. Franse kampioenschap wint hij ook in de achtervolgende sprint, maar ging voor mij pas voor het eerst het alarmbelletje rinkelen dat bijv. Coquard en Démare wel mee zijn, maar niet hij. Aan andere kant, was Démare ook exceptioneel in Wallonië en is het van Coquard ook wel bekend. Niet er teveel achter gezocht dus. En hij sprak ook uit erg blij te zijn geweest met zijn sprint gisteren, omdat het een moeilijke etappe voor hem is, gezien hij verwachtte dat deze beter zou liggen voor de echte snelle mannen en nog voor de etappe in Lyon wou gaan, dan ben je waarschijnlijk niet heel slecht, dacht ik zo. Qua resultaat dus duidelijk wel, maar ik weet niet waar ik dit had kunnen zien eerder dan vandaag?

Maar het scenario wat ik verwachtte/hoopte bleek wel te kloppen en onder andere omstandigheden hadden ze hier dus wel bij gezeten/moeten zitten. Dan probeer je daarmee altijd nog beetje je keuzes te rechtvaardigen, iig ik heb daar zeker een handje van :p Of zoals mijn vader zou zeggen, klauwen vol

EDIT: Dat vanochtend nog een interview met ploegleider Samuel Dumoulin verscheen waarin hij aangaf dat deze finale perfect voor Coquard was, deed de nodige wenkbrauwen fronsen, maar als hij het wilt proberen, dan was het met mijn selectie een kleine gok (offer van 4 zekere punten) en voor mij direct een (foute) inschatting dat het wederom mee viel.

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@Nasibal & @Jori

Wellicht begreep ik de crux van de discussie niet helemaal. Als het punt van Jori was om te stellen dat de deze etappe onder normale omstandigheden niet per definitie te zwaar is voor Venturini of vooral Coquard dan ben ik het wel met dat standpunt eens namelijk. Ik dacht, wellicht onterecht, dat hij probeerde uit te leggen dat zijn keuze in Scorito om deze renners op te stellen een ongelukkige was maar dat hij dit niet kon voorzien omdat in goede doen beide renners dit aan moeten kunnen. Mocht dit laatste het geval zijn dan vind ik namelijk dat alle omstandigheden er juist op wezen dat Coquard en Venturini er niet bij gingen zitten en dat de feitelijke daguitslag in dit geval dus juist te voorzien was.

EDIT: zie het bericht hierboven nu pas: Met oog op het scenario van vandaag ben ik het met je eens dat het opstellen van types zoals Coquard inderdaad de juiste was. Ook vind ik Coquard inderdaad een typische Fransman die van alles kan roepen, ben er zelf maar vanuit gegaan dat hij momenteel inderdaad hinder ondervindt van zijn valpartij. Met betrekking tot Venturini snap ik je punt ook, hij was nog nergens 'door de mand gevallen' bergop. Maar zijn sprints en algehele voorkomen tot nu toe wijzen niet direct op een hoogvorm.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik poneer (weer een nieuw woord geleerd) hier ook nog maar een uitspraak. Roglic, ja Primoz, wint de Tour niet. Sterker nog, podium word al een hele opgave.

Hoe dichter we Parijs naderen hoe beter we Egan Bernal zien worden, nu ook al een nieuwe haardos ongetwijfeld extra aero.

Gebrek aan tactisch vernuft in de gele brigade is het tweede wat mijn punt onderbouwt. Zo'n etappe als vandaag laat je in de finale Sepp Kuss lekker rustig uitbollen, zijn taak ligt in de etappes zoals morgen. Maar wat blijkt? Alle gele mannen stoempen naar boven alsof we diep in de 3e week een belangrijke Alpencol naderen. De analyse beslaat 3 woorden: Dat Kost Krachten.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik dacht, wellicht onterecht, dat hij probeerde uit te leggen dat zijn keuze in Scorito om deze renners op te stellen een ongelukkige was maar dat hij dit niet kon voorzien omdat in goede doen beide renners dit aan moeten kunnen. Mocht dit laatste het geval zijn dan vind ik namelijk dat alle omstandigheden er juist op wezen dat Coquard en Venturini er niet bij gingen zitten en dat de feitelijke daguitslag in dit geval dus juist te voorzien was.

Hier kan ik me in vinden, zou slechts een kleine nuance in willen brengen. Er was op basis van verschillende interviews te achterhalen dat Coquard deze etappe met hele dikke stip had aangekondigd. Zoals we zojuist in ieder geval ook overeen zijn gekomen zou een goede Coquard hier in verschillende scanario's in ieder geval een uitslag gereden kunnen hebben.

Vervolgens is het dus die informatie afwegen tegen de eveneens goed beschikbare informatie dat Coquard niet in goede doen zou zijn. Op het moment dat je daar een keuze in maakt en die valt andersom uit kan je dat 'ongelukkig' noemen. Het was m.i.i ook ongelukkig geweest als je hem op de bank laat en hij vanuit een kopgroep naar de 7e plek rijdt.

Er is inderdaad echter geen reden om te stellen dat er voor welke kant van het verhaal dan ook te weinig informatie te vinden was.

@Rawolf

Ik denk inderdaad het gebrek aan ervaring als het aankomt op 'grote rondes voor de winst rijden' het nog wel eens een hele lastige klus kan maken voor JV t.o.v Ineos. Als uiteindelijk Roglic van pech gevrijwaard blijft en Bernal gewoon kan volgen bergop, dan maakt het echter weinig uit denk ik. Dan krijgen we een hele mooie ITT.

Laatst gewijzigd
Pim96

Morgen de perfecte etappe voor Formolo, au....
Een lange etappe met veel klims. Ik vermoed een vlucht met sterke klimmers. Betwijfel of ik vertrouwen heb in mijn klim aanvallers momenteel. Martinez gaat wel mee, maar Pinot en Sivakov durf ik niet. Dan nog Gva en Alaphilipe over, maar die zie ik niet meespringen. Toch zwaartepunt weer leggen op mijn AK mannen.

Ik ga dit jaar weer mijn bekertje verspillen door mijn vluchters ben ik bang. Op laatste moment Hirschi uit mijn selectie geklikt voor Gilbert (want ja teampunten voor Ewan en zelf paar keer in de vlucht). Pijn in mijn hart.

Milanjacks

'@Nasibal

Dat heb ik nooit gezegd, het is alleen wel algemeen bekend dat mensen niet zitten te springen om met Alaphillipe in de kopgroep te zitten. Wat je vandaag ook wel kon zien, en toen die eenmaal in de kopgroep zat wou niemand mee rijden. Gezien zijn kwaliteiten heb ik hem uiteindelijk wel captain gemaakt.

nasibal

Op laatste moment Hirschi uit mijn selectie geklikt voor Gilbert (want ja teampunten voor Ewan en zelf paar keer in de vlucht). Pijn in mijn har

Poeh die voel ik! Ik snap de overweging opzich ook wel. Heb zelf ook lang nagedacht hoe ik Gilbert in mijn team kon klikken. Ik vond hem in Wallonië echter niet overtuigend genoeg en was ik ook een beetje bang van de andere jongens in zijn ploeg. Een goede Gilbert (haha daar gaan we weer) had in een etappe als vandaag denk ik echter altijd in die groep van 14 gezeten.

Flater

Ik ben blij dat ik vanochtend toch besloot om Hirschi kopman te maken ipv Alaphilippe. Qua punten extra mooi dat Alaphilippe pech had en daardoor slechts 10e werd. Verder ook nog Sagan en Van avermaet in de punten. Mooi terug de top 100 in.

Morgen Alaphilippe, Martinez en Hirschi als aanvallers, rest klassementsmannen.

nasibal

'@Milanjacks

Dat heb ik nooit gezegd,

Ik citeer, vanochtend om 10:13; terug te vinden op pagina 216:

GVA/Trentin/Stuyven/Benoot en Alaphillipe gaan allemaal op zeker mee. De captain vraag is alleen nog niet beantwoord. Ik heb ergens het gevoel alsof het peloton het Alaphillipe niet echt gunt om in een kopgroep te zitten. Mocht ook niet mee in die etappe die Hirschi bijna won, terwijl die toen al flink op achterstand stond.

Hierbij moet ik natuurlijk wel toegeven dat je spreek met 'heb ik het gevoel dat'.

Overigens vind ik onderstaande opmerking ook wel frappant:

Dat heb ik nooit gezegd, het is alleen wel algemeen bekend dat mensen niet zitten te springen om met Alaphillipe in de kopgroep te zitten

Kan hoor, maar met dit soort uitspraken ben ik altijd opzoek naar 'bronnen'. Dat mensen hem niet zomaar naar de streep gaan rijden is logisch. Ik denk echter dat veel renners graag in een kopgroep zitten met sterke mannen die in ieder geval zolang de finish nog niet in zicht is willen rijden. Ik denk ook dat WvA maar al te blij was dat hij met Alaphilippe in de 'kopgroep' zat in MSR.

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@Nasibal

Ben het hier helemaal mee eens, het blijft in scorito met betrekking tot de dagopstellingen altijd afwegen en roeien met de (onbetrouwbare) riemen die je hebt!

Pim96

Ik had Gilbert opgeschreven voor etappe 2, 12 en 14.
Vond hem in de laatste etappe in Wallonië er scherp bijzitten en toen toch er ingeklikt. Soms kan het helaas anders lopen. Momenteel op 98,5% dus ik hou me uiteraard strijdbaar.

Ik sluit me overigens deels aan bij de uitspraken van @Rawulf. Jumbo rijdt te veel op kop waar het niet volle bak nodig is. Tuurlijk wil je je concurrentie pijn doen en wellicht laten zien hoe sterk je team is. Etappe dat dumoulin op kop ging stond ik te schreeuwen van verbazing. Moet daar wel aan toevoegen dat Roglic gewoon erg sterk is deze tour. Nog geen moment echt in de problemen gezien. Zal wellicht wel een etappe wat tijd verliezen op een Bernal. Dit kan hij vervolgens wel goed maken in de tijdrit. Dat het nog een spannende strijd gaat worden lijkt me duidelijk.

Rawolf

'@Nasibal, Jij had niet door dat er vandaag helemaal geen samenwerking op gang kwam in die groep?

Dat is enkel en alleen door de aanwezigheid van Alaphilippe, kan je van Aert erbij roepen maar die is rap.

95% van de renners weet dat ze geen schijn van kans maken tegen Alaphilippe in een sprint, en je krijgt m er ook niet af.

Milanjacks

'@Nasibal

Hoe jij het op de vorige pagina uitschrijft is wel wat anders dan ik zei. Enfin, er zijn zat renners die geen trap teveel doen als Alaphillipe in een kopgroep zit. Zeker in een etappe als vandaag.

Pietje Precies

Ik vond het optreden van Visma vandaag juist verstandig (maar vervelend). Die hebben gewoon een oké tempo gereden, maar niet meer dan dat. Rustige afdaling en uitbollen.

Vergeleken met wat je op voorhand mocht verwachten denk ik eerder minder dan meer energie verspild, door het kopwerk van andere ploegen. In een hoop voorgaande etappes heb ik mij wel verbaasd over hun koersgedrag.

Die Tony Martin zou ik wel een vervelende snuiter vinden als aanvaller zijnde. Wat gedraagt die zich vanaf de start hinderlijk zeg.

---

Ik snap dat mensen zonder van Avermaet het vervelend vinden dat ie nog even sprint, maar dat is wel éxact van Avermaet in een notendop. Dat doet ie voor plek 3 en voor plek 14.

Het is eigenlijk vreemd dat er niet meer renners dat doen. Zo'n Rolland pakt vandaag even €5.500,- door er alles uit te persen voor een 2e plekkie. Is toch lekker meegenomen voor de ploeg. Etc

---

Idealiter zit je natuurlijk in de kopgroep met sterke kompanen, die net een tandje minder zijn dan jij. Mja, Alaphilippe voldoet natuurlijk niet vaak aan dat laatste vereiste. Het voordeel aan Alaphilippe met je mee hebben in de kopgroep is wel dat Deceuninck vervolgens niet op kop van het peloton zal gaan rijden. In die zin wordt je winkans op een dag als vandaag dus verhoogd door Alaphilippe met je mee te hebben. Vervolgens zul je wel met een list moeten komen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Tompot

Dat is ook alleen maar mogelijk als er twijfel is in een achtervolgende groep. Die twijfel was er door de aanwezigheid van Alaphillipe. Als die twijfel er niet is is het ook een stuk lastiger om te storen, dat gezegd hebbende deden ze dit fenomenaal door met zoveel man vooraan te zitten. Zeker Roche was opvallend gezien het feit dat die eerder nog zwaar gevallen was. Ook het feit dat Benoot zich zonder morren opofferde is prijzenswaardig, al vond ik dat persoonlijk jammer :p.

alexzsci

'@Milanjacks

Dat er zat renners zijn die geen trap teveel doen op kop als ze met Alaphilippe in een kopgroep zitten is natuurlijk waar, dat geldt uiteraard voor wel meer sterke renners met een goed eindschot en komt voort uit logisch denken vanuit het oogpunt van iemand met een minder eindschot.

Dit is echter iets compleet anders dan stellen dat mensen het Alaphilippe niet zouden gunnen om in een kopgroep te zitten. Dit laatste impliceert namelijk dat renners (onnodige) inspanningen zullen leveren waar ze zelf niet per se iets aan hebben maar die puur gericht zijn op het terughalen van Alaphilippe. Dit is nog al iets anders dan niet op kop rijden, omdat dit voor jezelf verstandiger is.

Laatst gewijzigd
nasibal

@Nasibal, Jij had niet door dat er vandaag helemaal geen samenwerking op gang kwam in die groep?

Dat is enkel en alleen door de aanwezigheid van Alaphilippe, kan je van Aert erbij roepen maar die is rap.

95% van de renners weet dat ze geen schijn van kans maken tegen Alaphilippe in een sprint, en je krijgt m er ook niet af.

Er was natuurlijk al een 'groep' voordat Alaphilippe er in kwam. Daarnaast waren er in de finale verschillende groepjes. In geen van die groepen en/of groepjes was uiteindelijk echt samenwerking. Er zijn veel meer factoren die hier in meespelen. Een daarvan is dat iedereen na 2 km al op het eind van z'n latijn (of welke taal dan ook) is, er een renner 40 seconden voor rijdt die nog niet zomaar teruggepakt is en niemand dat voor een ander (of die ander nou alaphilippe heet of niet) wil gaan doen.

Alaphilippe heeft de afgelopen jaren in héél veel kopgroepen gezeten. Volgens mij was er in de meesten geen enkel probleem met de samenwerking. WvA in MSR haal ik er bij omdat Alaphilippe toen overnam, zélfs van de snelle WvA. Juist om aan te geven dat Alaphilippe iemand is die wil rijden. Dat wordt door heel veel renners gewaardeerd.

Laatst gewijzigd
Jori

Ik geloof morgen eigenlijk wel in een kleine groep vluchters voor het peloton. TJV zal deze rit toch wel een keertje (toch????) proberen niet de volledige trein op te roken voor de streep uit simpel idee dat ze tempo willen rijden. Ineos gelooft in een verbeterende Bernal, maar etappe 15 en 17 lijken toch meer geschikt om echt een gruwlijk verschil te maken. Pogacar zal onze harten sneller doen kloppen zoals gewoonlijk, maar heeft geen ploeg om tempo te maken en indien andere pleogen het niet doen, dus te laat komen voor de etappe winst. Arkea, Cofidis, AG2R en Trek hebben er niet echt de kopman en/of ploeg naar om tempo te maken. Sleutel zal dus liggen bij Astana en Bahrain. Die zouden het (gezamenlijk) zeker kunnen, maar ook Lopez en Landa lijken mij etappes 15 en 17 te preferen boven hier het team al volledig te gebruiken om de vlucht binnen te halen. Echter met zoveel beklimmingen zullen we wel tijdsverschillen krijgen, zeker met de aanvalslust van Pogacar en de stand van klassementszaken voor Landa, Lopez en ook wel de Trek mannen.

Etappeselectie stond eigenlijk wel vast, maar door Alaphilippe die dus geen mechanisch defect had, ga ik toch wel twijfelen. Voor Sivakov lijkt het nog een etappe te vroeg, hoewel die niet meer de laatste man is. Pinot ben ik wel alle vertrouwen in verloren. Komen we dan toch uit bij Hirschi?

@Tompot: Zeker niet. Ik kan echt genieten van Roche, wat een bonk doorzettingsvermogen is dat. Dokter wou dat hij er gisteren na die valpartij zou uitstappen en vandaag zit hij mee en beschermt hij de vlucht van zijn teammaat, om zelf nog 10e te worden. (https://sport.tv2.dk/cykling/2020-09-09-blodet-sproejtede-men-tour-veteran-naegtede-at-gaa-ind-i-ambulance via translate, echt te mooi om niet te lezen. En dan deze etappe te zien.)

Pietje Precies

Mja, het was vooral weer een hele straffe prestatie van Hirschi. Schachmann en Soler gingen volle bak, maar verloren enkel tijd.

In die groep erachter was er lange tijd ook prima samenwerking en vervolgens een Devenyns die zich opofferde, maar ook die verloren enkel tijd.

Op een gegeven moment werd bekend dat de vogel wel gevlogen was + je wil ook niet met Alaphilippe naar de streep rijden. Dan krijg je dat renners na gaan denken over een ereplaats. Zoals in mijn vorige post al genoemd: leuk meegenomen die €5.500,-

@Ar-Pharazon, perfect verwoord

Laatst gewijzigd
nasibal

Morgen Pinot in de kopgroep voor de bollen, afsluitend met een Perreiro Sio'tje

Laatst gewijzigd
1 2 ... 218 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.