Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 238 ... 289 290
alexzsci

'@Milanjacks

Heb Sivakov zelf niet in mijn team, maar mocht ik hem wel hebben dan zou ik het denk ik ook wel aandurven morgen. Zijn een aantal factoren die in het voordeel van zijn selectie spreken:

Ten eerste, hij lijkt aan de beterende hand, dit is een lijn waarvan je kan verwachten dat die zich doorzet. Dus behoudens een onvoorziene terugval ga ik ervan uit dat hij weer iets beter is dan na zijn laatste niet succesvolle vlucht. Ten tweede is zijn kopman Bernal net definitief weggevallen uit het rijtje serieuze kanshebbers op Tourwinst. Dit kan alleen maar resulteren in iets meer vrijheid denk ik. Bedoel niet dat hij per definitie alle ploegorders mag negeren, maar het zal in ieder geval niet nadelig zijn voor zijn persoonlijke aspiraties. Ten derde denk ik dat morgen een dag is waar je nog wel wat verschil kan maken door een aantal goede vluchters te kiezen. Er van uitgaande dat je mannen als Pogacar en Roglic gewoon opstelt weet ik niet hoeveel alternatieven er zijn waarmee je morgen 'zeker' meer punten pakt. Een type G. Martin of Mas zie ik nou niet garant staan voor meer punten dan een Sivakov morgen, terwijl laatstgenoemde natuurlijk een veel grotere upside heeft waarmee je het verschil kan maken.

Ik zou het morgen, afhankelijk van je selectie uiteraard, waarschijnlijk wel opstellen.

@Ajvenema

Persoonlijk maken de aspiraties van Pinot mij niet zo heel veel uit, met betrekking tot het opstellen van hem in de rit van morgen. Ik denk namelijk dat hij een type renner is met een 'groot koershart' en dat ook wil laten zien. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat ik denk dat het heel plausibel is dat hij in de media zijn aanvalsplannen en grote ambities uitspreekt, maar dat dit in de praktijk onhaalbaar gaat blijken. Ik zie dit een beetje in lijn met zijn aanvalspogingen tot nu toe in de Tour nadat hij erdoorheen zakte; telkens wel mee proberen te zitten, alles geven, laten zien dat het niet aan je wilskracht ligt maar vervolgens wel parkeren als het er op aankomt.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Vers van de pers interview met Benoot: https://sporza.be/nl/2020/09/14/tiesj-benoot-als-ik-er-nog-een-rit-moet-uitpikken-zal-het-mor~1600078397261/ .

Niet op zeker voor morgen dus maar het zou wel kunnen.

@AR

Ik twijfel nog een beetje tussen Sivakov en MAL inderdaad.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Mij team voor morgen
Roglic
Pogacar
Dumoulin
Bernal
Martin
Kuss
Alaphlippe
wijfel tussen deze renners
Jungels
Pinot
Sivakov
Benoot
Benett zeker punten

Kopman twijfel ik tussen Roglic Pogacar en Alaphlippe

Laatst gewijzigd
nasibal

Van Pinot wil ik vooral even intenties horen. Zit ook veel in het koppie bij die man. Als hij zegt er morgen voor te willen en kunnen gaan dan stel ik hem zeker op.

Dit was dus juist het verneukeratieve. Via meerdere wegen waren zijn intenties voor gisteren wel terug te vinden. Intenties waren er absoluut. Dat hij het vervolgens door aanhaken probeert ipv aanvallen..

Met betrekking tot Pinot blijf ik bij mijn eerder gemaakte standpunt, tot ik hem echt fatsoenlijk zie klimmen stel ik hem niet op. Wellicht betekent dit dat ik hem een keertje niet ga hebben terwijl hij er plots doorheen komt, maar dit risico vind ik opwegen tegen het extra plekje wat hij anders steeds inneemt zonder punten te scoren. Deze tactiek heeft me tot nu toe ook nog niet teleurgesteld.

Volledig mee eens. Gisteren was wat mij betreft de enige etappe die het risico waard was. Vanaf nu eigenlijk niet meer. Overigens denk ik dan weer wel dat hij gisteren heeft laten zien nog goed genoeg te klimmen om vanuit een kopgroep top 20 te rijden (mits ze voldoende voorsprong krijgen). Hij bleef er nog relatief lang aanhangen voor iemand waarmee het 'zeer slecht' zou gaan.

Bernal ben ik heel benieuwd. Die is gewoon écht heel slecht. Als hij gisteren zoveel tijd verliest gaat hij woensdag niet opeens wel mee kunnen (hoop ik toch, anders hebben ze wel echt een wonderlijke rustdag). Zijn problemen zijn ook niet van 'nu' maar waren er natuurlijk al in de Dauphiné en de tot nu toe is hij in de Tour ook nog niet overtuigend geweest (al hebben we ook niet veel van de AK mannen gezien natuurlijk). Hij heeft het wel over 'respect voor de Tour' maar het zou me niets verbazen als ze daar bij INEOS concluderen dat er opeens een blessure is waamee hij toch niet verder kan fietsen.

Zoals ik al eerder aanhaalde is het knap lullig dat het scenario waarin Sivakov wel eens een 'parel' had kunnen worden zich nu ontvouwt, maar dat Sivakov zelf in rit één gestuiterd is... Maargoed, zo zijn er voor veel teams 'lullige' dingen. Denk aan Bardet die beter leek dan gehoopt of Higuita die kennelijk toch zijn hoofd naar vluchten ipv aanklampen had gezet.

Kaassoufflé

Morgen alle aanvallers opstellen, want misschien wel de laatste kans deze tour:

Kamna
Martinez
Sivakov
Benoot
Flip
Roglic
Poga
Dumoulin
MAL/Bernal/Pinot

Twijfel alleen nog over mijn 9e renner. Wie zouden jullie tippen?

alexzsci

'@Nasibal

Ben het met je eens qua Bernal, al denk ik niet dat hij zo slecht is dat je hem niet meer hoeft op te stellen in de rest van de bergritten. Al stel ik hem morgen niet op, ik bedoel meer de laatste zware bergritten.

Heb het gevoel dat hij slecht is, last heeft van hetzelfde probleem als tijdens de Dauphine, maar nog steeds bij de beste 15 klimmers zou moeten horen. Ik ga er binnen dit scenario dus vanuit dat zijn basisniveau deze Tour relatief slecht is, maar dat hij ook nog eens een enorm slechte dag had gister. Ik denk/hoop dus een beetje dat hij na de rustdag en morgen weer richting dat basisniveau gaat. Dit wil niet zeggen dat hij plots top 5 gaat rijden, maar wel dat ik hem ga opstellen en een top 15 verwacht. Maar hoor het graag als je daar anders over denkt?

En denk dat Sivakov inderdaad lullig aan kan voelen, omdat zijn selectie er op wijst dat je tot op een zekere hoogte misschien het tegenvallen van Bernal en Carapaz had voorzien. Door de omstandigheden heb je daar alleen weinig aan, al denk ik dat in een etappe zoals morgen hij nog best zijn waarde zou kunnen hebben, maar heb daar net wat uitgebreider over getypt hierboven.

nasibal

Ben het met je eens qua Bernal, al denk ik niet dat hij zo slecht is dat je hem niet meer hoeft op te stellen in de rest van de bergritten. Al stel ik hem morgen niet op, ik bedoel meer de laatste zware bergritten.

Welke ritten bedoel je dan precies? Morgen zijn we het over eens. Dan heb je dus nog woensdag (waar we mogelijk dus allebei een andere mening over hebben) en donderdag. Donderdag lijkt me voor een renner die ergens last van heeft (en dit is dus hetgeen wat zal moeten blijken) én geen AK belangen meer heeft echt teveel van het goede. Om in de ITT een goede uitslag te rijden moet je gewoon in orde zijn, dat is hij sowieso niet.

Er blijft dus helemaal niet zoveel over voor een 'even recuperereren en dan een mooie uitslag rijden-scenario'. Woensdag geef ik dat de grootste kans eigenlijk als hij daar gewoon probeert z'n karretje weer aan te haken.

Heb het gevoel dat hij slecht is, last heeft van hetzelfde probleem als tijdens de Dauphine, maar nog steeds bij de beste 15 klimmers zou moeten horen

Dit zou kunnen, al hoorde hij dat gisteren duidelijk niet.

Stiekem hoop(!) ik ergens dat Bernal inderdaad opgeeft en Martinez/Kamna nog een plekje stijgen in het JK zodoende. Madouas die daar nog even in terugvalt lijkt me ook wel ideaal.

Laatst gewijzigd
KV

Denken jullie dat het voor Greg te zwaar zou zijn morgen? Ik zie hem wel weer proberen in de vlucht te raken (lijkt mij de laatste mogelijkheid in deze tour). De aankomst moet hem zeker liggen, die cat 1 klim ervoor is vermoedelijk net wat te zwaar... (hoewel deze heel regelmatig is)

nasibal

Denken jullie dat het voor Greg te zwaar zou zijn morgen? Ik zie hem wel weer proberen in de vlucht te raken (lijkt mij de laatste mogelijkheid in deze tour). De aankomst moet hem zeker liggen, die cat 1 klim ervoor is vermoedelijk net wat te zwaar… (hoewel deze heel regelmatig is)

Het lullige van morgen is, is dat er een kans is dat Bora vol doortrekt tot de tussensprint en de kopgroep vervolgens op de Col de Porte zal moeten onstaan. De kans dat zich vervolgens net zo'n scenario ontvouwt als in de eerste etappe die Pogacar won is aannamelijk wanneer JV beslist om die Col de Porte zoals gebruikelijk in hoog tempo op te fieten. Als je dan al wegkomt dan pak je nooit veel tijd. JV zal daarna nooit meer écht stilvallen vermoed ik. De revel komt er vlak achteraan en ook de daaropvolgende vallei is niet lang genoeg om véél voorsprong te pakken (als er dan nog iemand zin in heeft uberhaupt)

Dus ja, ik denk dat het voor Greg te zwaar zal zijn om weg te komen morgen, tenzij Bora geen plannen heeft met de tussensprint. Het ideale scenario zou zijn als ze Bennet erop het eerste colletje afrijden en Sagan vervolgens in de vlucht kruipt (met Kamna ;) ). Daar zou Greg dan wel weer prima bij kunnen zitten.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ik denk dat Greg morgen mee kan. Hangt beetje af hoe hard de kopgroep koerst. Maar Greg behoort zeker tot de 40/50 beste klimmers van het peloton. Als typisch als Kamna en Martinez morgen meeschieten wordt het lastig.

alexzsci

'@Nasibal

Doelde inderdaad op de 2 ritten van woensdag en donderdag. Is ook absoluut geen feit of zekerheid die ik probeer te verkondigen maar heb zelf het idee dat als Bernal na de rustdag zijn basisniveau van deze Tour weer kan vinden, hij weer top 15 moet kunnen rijden. Denk niet dat hij de ruimte krijgt middels een vlucht, en zie die top-15 voor me middels aanhaken en kijken hoever hij komt. Snap uiteraard dat hij gister niet bij dit geschetste niveau in de buurt kwam, dus daarom is er erg veel ruimte voor 'onenigheid' op dit punt denk ik.

Ga zelf dus wel uit van een goede aanpak van Ineos op de rustdag, zijn zelfbenoemde 'respect voor de Tour' en de hoop dat hij een slechte dag had bovenop zijn al dubieuze basisniveau in plaats van dat gister zijn definitieve niveau is voor het restant van de ronde.

Dit zou voor mij meer dan genoeg reden zijn om hem op te stellen. want de alternatieven voor woensdag binnen mijn team lijken me niet per definitie voordeliger.

EDIT: Aanvulling op het geschetste wedstrijdscenario van je nieuwe post hierboven: denk ook dat Bora het tot de tussensprint hard kan maken. Heb alleen zelf wel het idee dat types Martinez, Chaves, Kamna en Sachmann daarna nog genoeg tijd kunnen pakken/sterk genoeg zijn om weg te blijven of op zijn minst top 20 te rijden.

Laatst gewijzigd
nasibal

. Is ook absoluut geen feit of zekerheid die ik probeer te verkondigen maar heb zelf het idee dat als Bernal na de rustdag zijn basisniveau van deze Tour weer kan vinden, hij weer top 15 moet kunnen rijden

Daar ben ik het mee eens. Ik schat alleen gezien het voortraject de kans dat dit 'een slechte dag' was relatief kleiner in dan 'Bernal heeft serieuze problemen'. Overigens staat hij bij mij ook echt nog wel op de longlist. Als hij niet uitstapt zal hij die 3e plek JK (en daarmee dus ook 3 zekere punten) nog wel even vast blijven houden. Het is dus niet zo dat op zijn plek een Sagan opstellen je véél meer oplevert.

KV

Ik kan me niet voorstellen dat JV de Col de Porte in hoog tempo zal oprijden. Ze hebben er denk ik, vooral na gisteren, vooral belang bij dat de boni's weg zijn.

Het probleem voor Greg kan inderdaad wel zijn om mee te springen op die Col de Porte, wat niet eenvoudig zal zijn als enkele goede klimmers wegspringen. Desondanks neem ik hem mee denk ik, omdat er weinig zeker punten zijn bij de AK mannen (behalve Roglic/Poga natuurlijk). Ik denk dat de (grote) AK groep gewoon rustig over de finish zal rijden, met de gele brigade op kop.

nasibal

Ik kan me niet voorstellen dat JV de Col de Porte in hoog tempo zal oprijden. Ze hebben er denk ik, vooral na gisteren, vooral belang bij dat de boni’s weg zijn.

Ze hebben nog meer belang bij het feit dat Roglic lekker van voren die col oprijdt en ook veilig van voren aan die afdaling begint. Als je dat wil bewerkstelligen rij je automatisch een hoger tempo de col op. Ook wil je niet dat het een onoverzichtelijke chaos met aanvallers wordt en opeens Adam Yates blijkt mee te zitten. Daarnaast is het iets wat ze tot nu toe vrijwel op élke col doen in élke wedstrijd die ze rijden sinds de coronabreak. Ik kan me dus vooral niet zo goed voorstellen dat mensen zich dit niet kunnen voorstellen ;)

.. Aan de andere kant: Gisteren zat ik er naast wat mijn inschattingen betreffende de eerste 100 km betrof. Dat kan zomaar weer het geval zijn morgen natuurlijk :)

Ik denk dat de (grote) AK groep gewoon rustig over de finish zal rijden, met de gele brigade op kop.

Dit denk ik ook. Mits er inderdaad een kopgroep wint. WvA zou dan zelfs nog een uitslag kunnen rijden ;)

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik ben er uit. Ik laat morgen Bernal, Pinot, G.Bennett,S.Bennett en Mal thuis ten faveure van GVA, Benoot, Martinez en Sivakov. De aanval is de beste verdediging. Ik laat een paar trui punten liggen maar er hoeft maar één van deze fantastische aanvallers er bij te zitten dan is het bingo. Gezien de belangen kan ik niet inzien hoe dit een dag voor het AK gaat worden.

Ik knal nog wat losgeld op Kamna en Schachmann. Het is nog een magere tour voor de Oosterburen en daar gaat één van deze toppers verandering in brengen.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Ik zit met mijn 9e man in de knoop.

Bernal (Enige renner zonder truipunten, maar kan wel top 20 rijden)
Van Aert (Denk alleen truipunten, of zou hij er nog bijzitten als ze finishen achter de aanvallers)
Kuss (idem opmerking van Aert)
Sagan (truipunten en misschien Kamna of Schachmann ritwinst)
Bennett (truipunten, heel misschien Alaphillipe ritwinst)

De rest is al redelijk duidelijk.

Laatst gewijzigd
Jori

Is Martinez bij iedereen echt zo'n zekerheidje? Ik denk dat hij bij mij op de bank blijft. Er is nogal wat veranderd sinds (en verwacht ook door) zijn etappezege.

alexzsci

'@Daan Dijkema

Ik vermoed dat je ervan kan uitgaan dat Kuss sowieso nog bij de AK groep zit bij de finish. Ook pakt Bernal WEL truipunten, momenteel 3 op basis van zijn plek in het jongerenklassement.

Verder succes met het oplossen van je knoop!

@Jori

Ik heb zelf het bericht gemist waaruit bijkt dat Martinez nu niet meer voor eigen kansen mag rijden, las het hier wel maar zelf niet gezien dus. Los daarvan is hij bij mij wel een renner die ik ten zeerste overweeg voor morgen. Als hij voor eigen kansen mag rijden, dan is hij in deze vorm een van de renners die zomaar kan verassen met een ritzege, zoals hij al heeft bewezen. Ik stel hem zelf waarschijnlijk wel op dus.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori hij klom gisteren niet fantastisch inderdaad maar hij kon ook gewoon zien dat de etappezege er niet in zat. Wat is er zoal veranderd na een etappezege?

Jori

'@Ar-Pharazon @Milanjacks:
Ineens staat Uran nu op het virtuele podium. Nog 2 zware bergritten en ook nog een klimtijdrit waar een Uran in vorm ook kan verrassen. Er wordt binnen EF (en enkel binnen EF) toch wel gesproken dat Uran de tour zelfs nog kan winnen. Higuita valt daar weg, Carthy is ziek, geschaafd of gewoon slecht en Martinez is toch weer op degelijk niveau, enige man die dus Uran nog kan bijstaan in de moeilijke ritten (drinkbusje hier en daar en zelfs mogelijk een fiets indien nodig). Hij ging gisteren ook erg lang mee met Uran, om vervolgens ook echt te parkeren en stil te staan. Knechtrol dus die we hem nog niet eerder deze tour hebben zien vertolken. Morgen Martinez dus enigszins sparen is de logische keuze met oog op overmorgen. Bettiol, Poweless of TJ in de aanval sturen zou dan nog het idee kunnen zijn, mochten ze het per se willen. Aan andere kant is een rit al binnen (vaak een teken of de tour al geslaagd is of niet), vaak verlicht dat ook de enorme stress om per se mee te willen zijn en is de absolute honger er dan vanaf indien er nog andere doelen kunnen worden nagestreefd, in dit geval Uran dus voor een podiumplek(!!!).

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori goede analyse maar Bettiol liep ook tegen averij op(Ik geloof dat die viel in de etappe dat Higuita uitviel), TJ heb ik de hele tour nog niet in de aanval gezien denk dat die wel op vrij zeker bij Uran blijven. Ik vond Carthy zo slecht nog niet in die etappe die Martinez won. Ik denk dat ze één man vooruit sturen en dat is of Powless of Martinez. Ik stel Martinez nog wel op maar dit maakt het wel onwaarschijnlijker om hem kopman te maken.

nasibal

'@Jori

Ik volg je denkwijze, en in praktijk is dit natuurlijk ook wat we gisteren zagen. Ik vond dat ze als EF zijnde heel onnatuurlijk reden. Normaal stuurt EF altijd mannen vooruit, AK of geen AK. Gisteren opeens niemand en vervolgens een aanklampende martinez. Je zou dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Overigens klampte hij zo goed aan dat het best eens zou kunnen dat hij met de beste 20 mee omhoog rijdt morgen. Hij lijkt me toch de man die het langste bij Uran kan blijven in de huidige staat en zal dus ook niet verteld worden dat hij lekker al sparende de bus kan pakken. De vraag is vervolgens of er een kopgroep het tot het einde haalt.

KV

'@Nasibal: en zal je het aandurven om Kämna ook kopman te maken morgen? ;-) Ik weet dat dit wat tegen jouw principes is, maar ik ben het van plan denk ik aangezien hij vrijdag aangaf zeker nog opnieuw te willen proberen. Sta nu op 98.9% en zou graag een nieuw bekertje binnenrijven, weet alleen niet of het hiervoor het slimst is om een aanvaller kopman te maken :-D vrijdag had ik Martinez gekozen en dat is me natuurlijk heel goed bevallen...

nasibal

'@KV

Het is in principe niet nodig om Kamna ook kopman te maken, zijn etappepunten zouden voldoende verschil moeten maken voorlopig. Zijn pickrate is helemaal niet zo hoog en het is tot nu toe ook niet de renner die per definitie een topscore mogelijk gemaakt heeft. Hij zal zeker niet in alle top 1% teams zitten.

alexzsci

'@Jori

Ben het op een aantal punten met je eens. Afgelopen rit in het hooggebergte leek Martinez meer te moeten knechten inderdaad, dit zou kunnen duiden op een nieuwe rol, hier ben ik het mee eens.

De redenering dat een rit vaak zorgt voor minder honger binnen een ploeg/renner vind ik onjuist. Dit kan je echt compleet twee kanten op redeneren, hangt er maar net vanaf welk punt je wilt maken. Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen dat een rit juist zorgt voor meer honger omdat je weet dat het kan, vandaar ook dat het met enige regelmaat gebeurt dat een sterke vluchter meerdere keren kort eindigt/wint in dezelfde ronde. Dit is ook niet perse het geval bij Martinez denk ik, maar bedoel dit meer om aan te geven dat ik dit geen valide argument vind.

Daarnaast ben ik zelf altijd vrij terughoudend met een beslissing nemen op basis van een zelf bedachte 'logische keuze' van een ploegleider. Ik vind het niet raar dat je zelf tot deze logische keuze komt, maar ervaring leert mij dat ik meer succes heb als ik me richt op daadwerkelijke uitspraken van een ploegleider/constateringen uit de race zelf. Zodra je zelf aannames gaat doen omtrent de keuzes die een ploegleider zou moeten doen bevind je je op gladijs scorito-technisch. Of althans, in mijn ervaring is het dus verstandiger om je te richten op feiten of waarnemingen.

Ben het dus deels met je eens, Martinez is geen 100 procent zekerheid voor mij, voornamelijk door de manier van rijden tijdens de rit van gister. Maar tot dat er een duidelijk bericht is waarin de ploegleider inderdaad bevestigt dat Martinez niet voor eigen kansen mag rijden morgen wil ik hem misschien nog wel het voordeel van de twijfel geven.

1 2 ... 238 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.