Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 239 ... 289 290
KV

'@Nasibal: uiteraard heb je gelijk. Maar aangezien een (grote) kopgroep mij toch het meest waarschijnlijk lijkt, en dat peloton vermoedelijk in groep zal binnenkomen, zie ik een Roglic hoogstens plek 15 ofzo halen (aangezien er nog wat knechten zullen voor zitten) en Pogacar en de rest nog wat verder. Dit alles natuurlijk in de veronderstelling dat er geen oorlog komt, maar met woensdag in het vooruitzicht lijkt me dit sterk... daarom lijkt het me wel logisch om toch voor een aanvaller te kiezen. Veel punten lijk je me er niet mee mis te lopen.

KV

Cosnefroy zal waarschijnlijk tegen beter weten in (woensdag 40 punten te verdienen op de Col de la Loze!) ook nog eens proberen mee te glippen morgen, maar hij zal het als leeggeperste citroen wel niet volhouden tot de finish vrees ik

Ludi

Dat dacht ik in die eerste etappe die pog won ook met flip..

KV

'@Kj: is waar, maar ik vind dat je bij Scorito moet uitgaan van het meest waarschijnlijke scenario, en bij de eerste van Poga was dit zeker geen AK dag, net zoals dit morgen niet het geval is. Maar de onvoorspelbaarheid maakt koers natuurlijk zo mooi :-)

RooniT

Wat met Kwiatkowski? Lijkt me morgen ook kans te maken nu Bernal niet meer meedoet voor AK?

nasibal

'@KV

Hoe je het ook went of keert, je loopt een risico als je een aanvaller kopman maakt. De uitbetaling is op papier hoger, maar het risico ook.

Vervolgens moet je je afvragen hoeveel 'waarde' die uitbetaling heeft. Als de mensen die ik moet inhalen géén Kamna hebben, dan maak ik sowieso al verschil wanneer Kamna een uitslag rijdt. Is dat verschil vervolgens groot genoeg? Zo ja, dan hebben die extra kopmanpunten misschien wel helemaal niet zoveel extra waarde. Uiteindelijk hoef je maar 1 puntje meer te hebben dan de rest om te winnen, niet per sé 30. Dan zie ik dus ook niet zoveel reden om daarop te gokken. Het is niet alsof de concurrentie die geen kamna heeft wél Kamna kopman kan maken.

KV

Nee, maar ze kunnen natuurlijk wel een andere mogelijke vluchter kopman maken, bv Schachmann, Rolland, Hirschi, Martinez, Flip...

@RooniT: Kwiat lijkt mij inderdaad ook wel een goede kandidaat voor de kopgroep

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@Nasibal & @KV

Interessante discussie... zelf twijfel ik ook flink over mijn kopman. Normaal gesproken ben ik geen voorstander van het selecteren van een aanvaller als kopman. Heb het tegen beter weten in 1x gedaan deze ronde, met mijn slechtste dag van de Tour tot gevolg.

Morgen ga ik denk ik op 'safe' spelen door Roglic te selecteren als captain, maar het is vooral het laatste argument van KV wat me, uit angst, doet twijfelen. Andere mensen die wel een vluchter als kopman opstellen en daarmee een voordeel halen.

RooniT

Selectie voor morgen (hoewel ik twijfel):

Roglic (C)
Dumoulin (teampunten en misschien top 20?)
Pogacar (AK en jongerentrui, misschien ritzege)
Alaphilippe (zekere punten en wie weet morgen?)
Van Aert (teampunten)
Benoot (als vluchter en misschien punten voor Hirschi?)
Sagan (groen en misschien punten voor Kämna/Schachmann?)
S. Bennett (groen en misschien punten voor Alaphilippe?)
Kwiatkowski (aankomst die hem ligt en vrijheid door Bernals afhaken voor AK)

Ik weet niet of ik het aandurf om een aanvaller C te maken...

Ik twijfel ook nog of ik Sivakov meeneem (voorlopig heeft hij mij enkel hoofdpijn bezorgd). En wat met Bernal?

hartstikkebedankt

'een vluchter' kan niet winnen, je moet de goede vluchter uit 'Schachmann, Rolland, Hirschi, Martinez, Flip' (en Kämna ec etc) kiezen om het verschil te maken en die kans is niet zo groot

Laatst gewijzigd
Jori

Ik volg je denkwijze, en in praktijk is dit natuurlijk ook wat we gisteren zagen. Ik vond dat ze als EF zijnde heel onnatuurlijk reden. Normaal stuurt EF altijd mannen vooruit, AK of geen AK. Gisteren opeens niemand en vervolgens een aanklampende martinez. Je zou dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Dat mannetje vooruit in een relatieve overgansrit als morgen, met overmorgen de koninginnerit kan ik mee inkomen. Gisteren idd een poging van hen gemist, maar was ook al direct eigenlijk kansloze vlucht door samenloop omstandigheden van de aanloop, Bora en dan tempo TJV. Maar TJ (zat al wel in een eerdere ontsnapping, werd geloof ik alleen weer relatief snel teruggevist), Bettiol (wist niet dat hij gevallen was) of met name idd Powless die al veel vaker meeging, zijn dan logischer. Overmorgen zou je Martinez overigens ook nog vooruit kunnen sturen als plan of bij Uran houden. Maar een frisse Martinez is de sleutel morgen, wat voor plannen je ook hebt


Overigens klampte hij zo goed aan dat het best eens zou kunnen dat hij met de beste 20 mee omhoog rijdt morgen. Hij lijkt me toch de man die het langste bij Uran kan blijven in de huidige staat en zal dus ook niet verteld worden dat hij lekker al sparende de bus kan pakken. De vraag is vervolgens of er een kopgroep het tot het einde haalt.
Met alle respect, maar dat is leuk voor overmorgen, niet morgen. Morgen is er 1 voor de vluchters. Dat hij eventueel met de TJV trein binnenrolt, levert je ws weinig tot niks op.

@Ar-Pharazon:

De redenering dat een rit vaak zorgt voor minder honger binnen een ploeg/renner vind ik onjuist. Dit kan je echt compleet twee kanten op redeneren, hangt er maar net vanaf welk punt je wilt maken. Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen dat een rit juist zorgt voor meer honger omdat je weet dat het kan, vandaar ook dat het met enige regelmaat gebeurt dat een sterke vluchter meerdere keren kort eindigt/wint in dezelfde ronde. Dit is ook niet perse het geval bij Martinez denk ik, maar bedoel dit meer om aan te geven dat ik dit geen valide argument vind.
Klopt, had dit punt mogen verduidelijken: Dit was de vrijheid die een "knecht" kreeg/krijgt om zelf een etappezege te boeken, om zich met een beter moreel en zonder te mopperen weer in te zetten voor de kopman. Bij WvA is er zelfs nu twijfel, zoals de SKA etappe waar hij niet meesprint. Terwijl dat nog een beslissing is die je de laatste 3km nog kan nemen. Kuss heeft in de vuelta ook bijv. 1 zege geboekt om daarvoor en daarna zich weer moeiteloos in te zetten voor Roglic. Nu zal het gewoon alle ballen op Uran zijn die gewoon weer een Urannetje gaat doen.

Daarnaast ben ik zelf altijd vrij terughoudend met een beslissing nemen op basis van een zelf bedachte ‘logische keuze’ van een ploegleider. Ik vind het niet raar dat je zelf tot deze logische keuze komt, maar ervaring leert mij dat ik meer succes heb als ik me richt op daadwerkelijke uitspraken van een ploegleider/constateringen uit de race zelf. Zodra je zelf aannames gaat doen omtrent de keuzes die een ploegleider zou moeten doen bevind je je op gladijs scorito-technisch. Of althans, in mijn ervaring is het dus verstandiger om je te richten op feiten of waarnemingen.
Klopt, hier ben ik zelf ook wel paar keer nat mee gegaan. Zoals ik inschatte dat TJV niet continu het treintje zou willen oproken om vervolgens Roglic te isoleren in de finale, maar wat ze toen wel deden 2 dagen achter elkaar deden. Toen werd Hirschi 3e in de sprint achter Pogacar en Roglic, flink baal moment. Maar leverde me ook wel wat mooie sprokkel punten op door gisteren bijv. Pinot en Kämna op de bank te houden en daar 14 puntjes qua truien mee te halen.

Ben het dus deels met je eens, Martinez is geen 100 procent zekerheid voor mij, voornamelijk door de manier van rijden tijdens de rit van gister. Maar tot dat er een duidelijk bericht is waarin de ploegleider inderdaad bevestigt dat Martinez niet voor eigen kansen mag rijden morgen wil ik hem misschien nog wel het voordeel van de twijfel geven.
We zullen het gaan zien, voor mij is het precies andersom: Ik wacht op een bericht van de ploegleider die vertelt dat Martinez morgen de aanval in mag, anders zit hij op de bank. Gezien het EF is, zal dat bericht er overigens niet komen en is je beste hulpmiddel de EF site zelf en dan de commentaren te lezen per etappe om nog beetje inzicht in dat team te krijgen. Etappe 15 vond ik nog wel de moeite om te lezen ;)

En hier een vluchter als kopman overigens, alleen er nog niet uit welke.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu dit team voor morgen
roglic
pogacar
dumoulin
bernal
martin
kuss
alaphlippe
benoot

heb nog 1 plek over twijfel tussen deze renners
pinot
sivakov
jungels
benett zekere punten
van avermaet

Pietje Precies

Dat er gisteren niemand van EF in de kopgroep zat zou ik weinig waarde aan hechten. Ze waren het immers wel voornemens en zulke etappes zijn een behoorlijke loterij. Verder was er geen gevaar voor het ploegenklassement, doordat Movistar ook niet meezat. Vervolgens lijkt het mij logisch dat Martinez zo lang mogelijk aanklampt bij Uran.

Na het uitvallen van Higuita en de verrassend sterke prestaties van de Movistar renners hebben ze het ploegenklassement inmiddels misschien wel uit hun hoofd gezet.

Eindwinst lijkt mij praktisch uitgesloten voor Uran en ook een podium wordt zeer lastig. Hij staat momenteel 3e door die waaieretappe en niet door zijn prestaties bergop.

Ik verwacht dat EF in ieder geval weer mee wil zitten, maar of dat ook in de persoon van Martinez gaat zijn is wel een terechte vraag. Wellicht is zijn vrije rol inderdaad voorbij.

Laatst gewijzigd
Bozenik

Ik was al niet van plan om Pinot nog op te stellen, maar hij heeft er zelf ook helemaal geen vertrouwen meer in.

Bron: https://www.sports.fr/cyclisme/pinot-certains-jours-suis-plus-mauvais-peloton-376933.html

Bozenik

En Alaphilippe mikt nog op etappes 16 en 18. Al zegt hij er wel bij dat hij vooral niet te moe uit de Tour wil komen, gezien het WK en de klassiekers die erop volgen.

Bron: https://www.la-croix.com/Tour-France-Alaphilippe-ambitieux-sans-finir-trop-fatigue-Mondial-2020-09-14-1301113925

Kaassoufflé

Interessante artikels... ik ga Pinot niet meer opstellen. Duidelijkere boodschap kan niet. Als hij zelf geen vertrouwen meer in zichzelf heeft, dan houdt het helemaal op..

Rawolf

In mijn ogen is Kwiatkowski 1 van de topfavorieten voor morgen samen met Hirschi.

Renners daar net onder zijn Kamna, Verona, Martinez, Schachmann en Rolland.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Gek ideetje...........zal Bernal morgen misschien in de aanval gaan?
Als hij nog iets van zijn Tour wil maken moet hij iets doen en dan het liefst op dag 1 van week 3.

Westland95

Ik sluit me aan bij de theorie dat Jumbo niet keihard achter een grote kopgroep gaat aanrijden, om vervolgens weer boni secondes te verliezen op Pogacar. Dus ik neig ook naar een aanvaller als kopman.

alexzsci

'@Benzardi

Ik verwacht Bernal niet in de aanval morgen. Ploegen zullen hem met zijn huidige achterstand en staat van dienst geen vrijgeleide geven en bovendien moet ook nog maar blijken in hoeverre hij hersteld is van zijn inzinking gister.

Nul verstand

Benieuwd hoe jullie over Van Avermaet denken in relatie tot morgen.

Pietje Precies

Ligt eraan waar de kopgroep morgen wegrijdt

Zadelpen

Team Zadelpen presteerde tijdens de ‘omslaan periode’ vele malen beter dan daarna. Verwacht er niet veel meer van.

leonstar

Ik ben t wel met rawolf eens!
T wordt 95% zeker een vluchter morgen!

***** hirshi
**** kwiat, Kämna
*** rolland, Martinez
** schachman, bilbao,
* pinot, lutsenko, sivakov

Heb zelf alleen kämna (kopman), martinez, pinot en sivakov.

T zou mooi zijn als er een paar van deze toppers bij zitten en t samen uit moeten vechten!

Hirshi na wat ie tot nu toe heeft laten zien mijns insziens topfavoriet voor deze etappe!

Pietje Precies

Roche:
"Maar Jumbo of Ineos, dat voelt wel anders in de benen, zegt Roche. ,,Ineos focuste op het klassement en gaf niet om ritzeges. Bij Jumbo willen ze ook ritten winnen. Het idee is hetzelfde: de race controleren. Maar ik heb meer pijn geleden met de Jumbo-trein dan met de Ineos-trein. Ineos reed om energie te besparen en was zo in controle, zonder de rest pijn te doen. Jumbo legt hun wil op om het peloton uit te dunnen.’’

Alleen vandaag, op de rustdag, even niet."

-------------

Gibbons:
"I think there is some kind of a truce amongst everyone who isn’t at Jumbo-Visma now. It’s like; “you know what, we’re not even going to try, we’re just going to get through this and make the time cut”.

I get it though, if you’re so strong and dominant, why not try to go for every stage you can. However, on the other hand, you’d also expect a stage like yesterday’s to be a classic Tour stage where the breakaway would be given 10-15 minutes and a chance to fight it out. Still, as soon the break got two minutes, Jumbo-Visma just went to the front. It was so fast that you couldn’t even stop to pee.

If they can carry on like this throughout the last week, then chapeau to them – really. But if they do show any cracks – at any point – I think that the peloton is going to unite and give them a taste of their own medicine…"

1 2 ... 239 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.