Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 242 ... 289 290
LaTrapper

Simon Yates Hahaha. Bij mij gaan in elk geval Kamna, Martinez, Flip, Sivakov en Rolland mee.

zeewolde

'@papa bart @milanjacks bij diverse bookies stond gisteravond SIMON yates als topfavoriet voor de etappe van vandaag.
Dat kan natuurlijk niet, maar als je er overheen leest denk je dat Yates (Adam) als favoriet wordt beschouwd.
@KJ had dit dus wel door en wilde @papa bart hier op wijzen

Ludi

Jup, zag simon Yates ineens als favoriet. Zou willen inzetten op field vs simon yates, maar dat gaat niet..

DKrikk

https://www.winsports.co/otros-deportes/noticias/tour-de-francia-el-objetivo-principal-es-apoyar-rigo-daniel-martinez-133950

Tja, DFM lijkt wel in de knechtenrol te zitten, maar hij sluit niks uit.

Laatst gewijzigd
Jori

Toch wel tricky. Helemaal uitsluiten dat Simon ipv Adam meedoet, kunnen we natuurlijk niet. Wie weet bekijken ze het ook per dag ;)

Ludi

Een frisse simon zou vandaag wel eens kunnen winnen ja ;)

Sjonge Jonge

https://www.indeleiderstrui.nl/tour-de-france/310503/van-baarle-krijgt-meer-vrijheid-in-laatste-week-biedt-mooie-kansen

Milanjacks

Zou er een reden zijn waarom Castroviejo niet genoemd wordt in dat artikel?

Daan Brakenhoff

Wat denken we van Hischi vandaag? Gaat hij het weer flikken

alexzsci

'@Berend Botje

Leuk dat jij Chaves als kopman aandurft, ik stel hem wel op maar heb na een nachtje slapen toch besloten om voor een klassementsman als kopman te gaan. Laat mezelf niet weer in de valkuil van een verkeerde aanvaller opstellen als captain trappen.

Met betrekking tot je punt:

'Als ik Roglic kopman maak kan die ook 14e worden'. Is wat mij betreft niet helemaal valide. Het idee is juist dat Roglic ZOWEL 14e (of ergens in die buurt) kan worden als er een vlucht vooruit blijft EN 1e kan worden als de vlucht wordt ingerekend. In beide scenario's levert hij dus potentieel punten op waardoor hij een relatief veilige keuze is als captain.

Het risico van een aanvaller is juist dat hij alleen punten kan pakken in het scenario waarin hij in de goede kopgroep zit en daadwerkelijk wegblijft uit de greep van het peloton.

Als jij een vluchter kopman wilt maken en het een te verantwoorden risico vindt door de potentiële upside dan kan dat natuurlijk zeker, maar de redenering dat Roglic ook kan tegenvallen vind ik een beetje tekort doen aan het voordeel van een klassementsrenner ten opzichte van een aanvaller.

EDIT: @Nasibal

Lijkt op basis van het spotza interview er inderdaad toch op dat Bernal zelf uitgaat van een aanblijvende last van zijn rug. Zeker nu hij spreekt over 'meer tijd verliezen, misschien meezitten in een vlucht' denk ik dat het steeds nadeliger gaat worden om hem nog op te stellen, wat dat betreft neig ik nu toch ook meer naar jouw visie op de situatie.

Laatst gewijzigd
Westland95

Ik zie eigenlijk alleen Bora roet in het eten van de vluchters gooien. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk gaan proberen om Bennett buiten tijd te rijden vandaag. Sagan zou redelijk makkelijk de tussensprint moeten winnen vandaag met het heuvelachtige landschap daarvoor. Ik denk dus dat ze liever voor nog een potentiële ritwinnaar gaan zoals Kamna of Schachmann.

Laatst gewijzigd
Schonbacher

Wat de poule betreft is het simpel. Roglic en pogacar hebben alle punten verzameld. Carapaz en Pinot gevallen, Kuss en Dumoulin moeten werken. Hopen op een uitschieter van Martinez of Mas, misschien Flip. Benoot heb ik ook nog maar dat zal voor team punten zijn. Dan kan ik met zo goed Sam Bennett kiezen voor de groene trui punten oid

Milanjacks

'@Schonbacher

Benoot zei dat vandaag zijn laatste kans was om een rit te winnen. Ik zou hem altijd opstellen.

@Westland

Het is veel waarschijnlijker mijn inziens dat de vlucht ontstaat vanuit het werk voor de tussensprint van Sagan. Groepje trekt weg vanuit de start met Trentin en Sagan+ wat Bora knechten, en alle gebruikelijke vluchters. Na de tussensprint laat Sagan zich zakken, Trentin doet nog wat kopwerk voor een Geschke/De Marchi en/of GVA en laat zich ook zakken.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@Westland95 helemaal mee eens. Buiten tijd rijden is sowieso bijna niet te doen met de ruime tijdslimieten tegenwoordig. Daar is etappe 18 eigenlijk de enige kans voor en dan hoeven ze het zelf niet te doen, want dan zal het vanaf het begin sowieso oorlog worden.

tijnuz

Naam die ik mis, Ben Hermans, toch ook echt wel geschikt voor dit werk!

MrWallie

Ik wil ook Sivakov in de mix gooien, leek er toch doorheen te komen in de laatste etappe met vluchters. Verder moet ik risicos nemen op Scorito en heeft hij uitzonderlijk hoge odds tov andere sterke klimvluchters, dus bij beiden ga ik het gokje wagen.

Milanjacks

Toch wil ik ook weer een kanttekening plaatsen bij mannen als Sivakov en Pinot. Hoe vaak zie je nou dat iemand in een grote ronde zich van fysiek malheur volledig hersteld? Voor de bookies zou ik het sowieso niet doen. Voor scorito vind ik Sivakov een oké pick maar zie hem nooit top 5 eindigen.

Als we het dan toch over outsiders moeten hebben dan vind ik de odd van Madouas erg mooi. Reed erg dom en smeet met zijn krachten in de rit die Martinez won en werd alsnog vierde. Pinot en Gaudu lijken allebei erg matig deze tour dus het kan zijn dat FDJ de kaart Madouas uit gaat spelen.

Laatst gewijzigd
MrWallie

Over het algemeen ben ik het met je eens, maar als er al eerdere tekenen zijn van sterkte na een val dan kan het soms zijn dat er een dag komt dat het allemaal samenvalt - kijk naar Martinez. Pinot heeft overigens nog geen enkel moment van sterkte laten zien deze Tour.

Kaassoufflé

'@ AR-Pharazon: goed punt, wellicht toch overwegen om kopman van Kamna te veranderen naar Pogacar

Hangtieniedanstaatie

Soef, dat zou het domste kunnen zijn wat je kan doen.

Kaassoufflé

Je hebt gelijk, alles of niks spelen! :)

Guido73

Iemand hier die een woordje Spaans kent om Bilbao's plannen te doorgronden? 't lijkt alle ballen op Mikel...
https://www.eitb.eus/es/radio/radio-euskadi/programas/fuera-de-juego/audios/detalle/7489331/audio-pello-bilbao-sigo-viendo-mikel-podium-paris/

nasibal

Toch wil ik ook weer een kanttekening plaatsen bij mannen als Sivakov en Pinot. Hoe vaak zie je nou dat iemand in een grote ronde zich van fysiek malheur volledig hersteld?

Ik denk dat je heel duidelijk ziet dat Sivakov herstelt. In de eerste week was het echt een hoopje ellende en nu rijdt hij gewoon naar een top 50 plaats in zware etappes. Het plan van Ineos leek ook heel duidelijk; ALLE focus op herstel en dan zien of er in de 3e nog iets mogelijk is. Hij heeft dus ook het 'voordeel' gehad dat hij echt 0,0 energie heeft hoeven verspillen met aanklampen.Verder denk ik dat een renner die in een etappe als gisteren top 50 kan rijden prima in staat is om vanuit een vlucht top 10 te rijden. Winnen zal hij mogelijk niet goed genoeg voor zijn inderdaad. Ik ben alleen bang dat Kwiat en Van Baarle momenteel betere opties zijn binnen die ploeg.

Pinot is een ander verhaal. Die heeft ook gewoon wat medelijden nodig van alles en iedereen. De enige reden dat je hem maar 3 weken hoort huilen is omdat de Tour niet langer duurt. Anders had je volgende maand nog steeds jankinterviews van hem gelezen en stervende zwanen-acts op bergcols mogen aanschouwen. Die wíl niet beter worden.

ditisdavid

Dat is de hele ronde al het plan van Bahrain dus dat lijkt me een veilige conclusie.

Vandaag lijkt me een cruciale dag voor Scorito, valt heel veel verschil te maken met de juiste vluchters (ervan uitgaande dat het een vlucht wordt) en kopman. Ik heb Hirschi, dus die laatste keuze is vrij makkelijk...

Milanjacks

'@Nasibal

Ik reageerde op iemand die het een goede pick vond voor zijn toto. Verder wel eens dat hij top 10 kan rijden, maar echt meedoen voor de etappezege zie ik niet gebeuren.

1 2 ... 242 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.