Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 243 ... 289 290
hartstikkebedankt

'@Nasibal

Pinot werd 49e, jawel, 1 plekje achter Sivakov. Het is ook rustdag geweest, als hij nog iets wil proberen dan zal het vandaag zijn. Hij kan een half uur intensief belasten zegt ie in alle interviews waarin hij niks zegt behalve tussen het huilen door dat hij niet gaat afstappen, precies mooi voor die een na laatste col. Of is dit wat te optimistich gedacht..? Voor mij is het laatste plekje voor Pinot, Van Aert of Bernal.

Milanjacks

'@Harstikkebedankt

Dat resultaat is natuurlijk totaal onbelangrijk. Achter plek 12 was het heel lang geen koers meer in die etappe. Een 49ste plek zegt net zoveel als een 80ste plek.

RooniT

Carapaz, Van Aert of Lutsenko? Wie zouden jullie een plekje geven?

Pim96

Mijn laatste twijfel is Sagan of S.bennett. Sagan minder veilige punten, maar zie een Bora renner vandaag eerder winnen dan een Quickstep.

Threeohthree

In dat geval zou ik altijd voor Sagan gaan. tis maar 2 punten minder maar met kans dat Bora de etappe wint. Al schrijf je je natuurlijk per direct uit als Flip hem alsnog pakt..

Ik ga ook met een vluchter als kopman. Ik sta 56ste algemeen en met een beetje sprokkelen kom ik er niet, terwijl ik een redelijke buffer heb mbt dat bekertje. Al heb ik 3x eerder gegokt deze ronde en dat pakte niet best uit omdat jumbo graag de kopgroep kort houd. Kan het me nu gewoon echt niet voorstellen.

shyguy

Alle ballen op capitano Kämna vandaag, verder: Roglic, Dumoulin, Pogacar, Barguil, Martinez, Flip, De Marchi en Sagan.
Pinot, Martin en Bernal halen de selectie niet evenals het sprintersgilde en Van Aert.

Momenteel op 95.8% (was 97%) maar ik vrees met de eindafrekening nog wel terrein te verliezen aangezien ik van degenen die nu de plaatsen 3 tm 9 bezetten niemand heb.

madeinstars

Jumbo gaat het nooit kort houden vandaag. Andere ploegen hebben dara geen zin in en de ploeg die het eventueel zou willen (UAE) is daar niet sterk genoeg voor. De enige kans dat het tussen de klassementsmannen gaat, is als Bora weer zo achterlijk hard op kop gaat rijden de hele dag, maar die zie ik eerder gewoon mannetjes meesturen in de ontsnapping, eventueel na de tussensprint. 1% kans dat de ontsnapping het niet haalt vandaag.

Milanjacks

Ik ga tijdens de neutralisatie wel even kijken, kan toch een hoop vertellen. Vooral de plannen van Benoot zullen mij benieuwen.

nasibal

Jumbo gaat het nooit kort houden vandaag.

klopt, Bora gaat het kort houden. Maar na de tussensprint is het vrijwel 'gelijk' bergop. Hoe hoog gaat het 'strakke tempo' zijn waarmee ze daar vervolgens omhoog gaan rijden? Of verwacht je dat ze breeduit over de weg keuvelend en plassend naar boven gaan chillen?

Dat resultaat is natuurlijk totaal onbelangrijk. Achter plek 12 was het heel lang geen koers meer in die etappe. Een 49ste plek zegt net zoveel als een 80ste plek.

Het zegt dat je mee was over die eerste col. Je weet wel, die Col waar het al dusdanig hard ging dat Bernal er al bijna af moest. Dat kan niet als je nog zo slecht bent als dat Poels/Sivakov in de eerste week waren. Ze zijn dus in ieder geval verbetert. Ik denk ook niet dat Pinot fysiek echt héél slecht is hoor. Anders rijdt hij ook gewoon in de 1e bus. In het koppie zit het gewoon wat anders bij die jongen.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Nja op een dag als deze maakt de grote van de kopgroep ook nog uit natuurlijk. Als er 10+ man vooruit blijven (wat ik denk) is de de gok op een vluchter ala Kamnä het wel waard. Zeker ook omdat het redelijke willekeur is welke ak man als 11de over de streep gaat komen gezien de laatste kms niet heel zwaar zijn.

Ludi

Misschien pakt de kopgroep die col van 4e cat wel als punt, met sagan mee in de broekzak, dan doorpoefen.

Hoeveel aanvallers verwachten we voor peloton? Ikzelf minimaal 3 max 10-15

nasibal

Als(!) Bora inderdaad oorlog gaat maken voor die tussensprint zal de kopgroep (als hij al tot stand komt) na die tussensprint tot stand komen, op de col de porte. Dan moet je dus al van goede huizen komen om weg te rijden. Vaak zie je in die grotere kopgroepen ook veel spek-en-bonen renners. Die gaan er vandaag niet bij zitten denk ik. Als ze er wel bij zitten gaat de voorsprong niet groot genoeg genoeg zijn voor die spek en bonen renners om voorop te blijven.

Ik verwacht maximaal 10 vluchters in de top 20.

hartstikkebedankt

Als(!) de kopgroep al in de eerste heuvelachtige 15 km tot stand komt, met Bennett aan de rekker en Sagan + ploeggenoten + Trentin + Alaphilippe mee, dan kan het ook de dag zijn van de 26 vluchters.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

'@nasibal: 10 zou inderdaad wel redelijk de max kunnen zijn in dat scenario inderdaad. Maar als je er voor zou kiezen Rog of Pog cap te maken kom je uit op 20/40 punten en de kans dat een van hen ook daadwerkelijk 11de word vind ik dan weer vrij klein gezien het 'gemakkelijke' slot. Dit zouden net zo goed aanhakers kunnen zijn of Lopez/landa ofz. In dat geval vind ik op safe spelen het niet waard.

De enige reden om bv een Kamnä niet cap te maken is zijn relatief lage pickrate. Dus als hij wint stijg je toch wel.
Al heb ik persoonlijk nog dik 100 ptn goed te maken en als Bernal nog verder zakt in jongeren klassement moet ik nog meer compenseren.

Als de kopgroep idd wel aan het begin weg gaat zal die redelijk groot zijn idd.

Milanjacks

'@Harstikke

26 is wel erg veel maar een stuk of 18 man zou mij niets verbazen, vanuit het scenario wat jij schetst.

Laatst gewijzigd
nasibal

De enige reden om bv een Kamnä niet cap te maken is zijn relatief lage pickrate. Dus als hij wint stijg je toch wel
Exact. Daarmee als na vandaag blijkt dat je die kopmanpunten toch nodig hebt, dan heb je altijd ook etappe 18 nog. Het is niet de laatste kans.

Kamna zou ook nog wel eens een prima resultaat in de ITT kunnen rijden. Daar komen toch vaak de renners die nog wat over hebben in de laatste week sowieso wel bovendrijven. Kamna is zo'n renner. Daar pakt hij dus ook nog extra punten t.o.v mensen zonder hem. Al zou ik daar Kamna natuurlijk sowieso nooit kopman maken.

kevinraar

Ik hoop op een kopgroep met Jungels Alaphlippe en benoot

Rawolf

Martinez kan ook wel top 15 rijden in die tijdrit

danusz1986

Gaat Alaphillipe echt wat proberen vandaag. Valt wel tegen de laatste week. Twijfel nog tussen hem of Pocagar.

Milanjacks

Pocagar moet je altijd opstellen dat is een hele sloot aan zekere punten(rond de 18).

danusz1986

'@Milan

Bedoelde als captain mijn excuses.

Kaassoufflé

Flip ook overwogen als kopman maar valt toch echt tegen afgelopen dagen...

Milanjacks

Pinot en veel Ineos vooraan.

danusz1986

'@Soef

Alaphillipe, Benoot en Martinez (mindere maten) zijn mijn mensen die ik kopman kan maken en die in een vlucht kunnen zitten. Of op veilig gaan met Roglic of Poca.

RooniT

Lutsenko of sivakov?

1 2 ... 243 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.