Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 250 ... 289 290
Milanjacks

'@KJ

https://www.procyclingstats.com/race/volta-a-catalunya/2019/stage-3

Het is natuurlijk een veel kleiner veld maar deze aankomst is ook niet misselijk en hij klopt hier heel wat mannen. De derde week is in het verleden wel een ding geweest bij Yates maar ik vind hem vrij sterk ogen. Voornamelijk dat hij aanviel zondag, teruggepakt werd en niet door het peloton zakte. Normaal zou je dan zien dat die er ook helemaal doorheen zakt. Als die die aanval nu tot het laatste KM bewaard zie ik het wel als een leuke dark horse.

Pieter_Pannenkoek

Laatste plekkie voor morgen is kiezen tussen Ala, Kamna of Pinot. Ga ik voor zekere trui punten, iemand die steeds beter gaat rijden of iemand die nog niets gepresteerd heeft, maar dit wel zou kunnen? Hmmmm

Ludi

'@milan:

Dat is in het voorjaar, een kleinere ronde en etappe 3. Daarin is yates echt een van de beste.

Dit is waar adam vorig jaar het gc uit vloog
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2019/stage-14

Dit het jaar daarvoor:
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-11-gc

Goede renner, maar toch vaak een zon dagje waar hij +5-10 krijgt en dan ineens van plek x naar plek xx gaat.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Kamna lijkt me heel sterk na vandaag, Ala is puur teampunten (als Bennett op tijd is) en Pinot lijkt kansloos. Laat ik nou vrijwel dezelfde keuze hebben met alleen nog Sivakov en Hirschi als opties die even kansloos lijken.

Daan Brakenhoff

Morgen moet MAL de drama van vandaag verzachten. Alleen flipje van de kopgroep en mijn captain niet eens in de buurt van de punten. Helaas gedaald naar plek 35

Primavoormij

Daan je staat 36e, niet liegen.

beuluitdeheul

Zijn de eerste 4 plekken van het spel nou allemaal mensen uit de Wielerflits subpoule :O.

Wat denken de kenners hier: Kan Kamna dit nog een keer of iets soortgelijks? Of zekere truipunten van S Bennett?

Vandaag naar 99,7% gestegen door winst van Captain Kamna en ik houd dat graag nog even vast!

Ludi

Ik denk dat kamna zeker top 20 kán rijden morgen, of hij dat na vandaag ook kan en wil met het oog op de dag daarna, geen idee. Hij heeft in ieder geval geen kopman om voor aan te klampen.

Ala sagan groen had was het een no brainer, nu pak ik dan toch liever renners met minder kans op 0.

Treenert

Net geen CaraPATS vandaag maar wel een scenario zoals verwacht.

Zou mij niet verbazen als Bernal morgen geen trek heeft in de Madeleine en niet opstapt óf vroegtijdig in de remmen knijpt. Zou er nog eens over denken hem op te stellen. Itt tot velen verwacht ik wel een vlucht die ver kan reiken of zelfs de finish kan halen. Dezelfde mannen als vandaag + Martinez + Hirschi + een helper voor Flip (Jungels?) en Pinot (???) zouden het zo weer kunnen doen. TJV heeft geen belang en de rest ..........................

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Door de etappe van vandaag is ons laatste beetje hoop wel vervlogen.. In plaats van de weg terug richting de 99% waar we voor het weekend nog stonden blijft er voor FC Xavi nog net een 95% over. Een bronzen bekertje. Een bekertje waar eigenlijk niemand echt blij van wordt. Het wordt nog een hele toer ook om dat bekertje nog vast te houden.
Bauke Mollema wordt echt node gemist. Sinds zijn jammerlijke aftocht uit de Tour is bij FC Xavi de moraal.geknakt. Het verval is genadeloos ingezet. Toppers die nog konden steunen op de nimmer aflatende werklust van Mollema, zakken nu één voor één door het ijs. Stond afgelopen weekend nog 80% van de top 5 in ons team, nu is dat aantal gehalveerd. Quintana en Bernal weg. Alaphillipe die amper punten meer pakt. Pinot, waarvan we hoopten dat ie nog bleef doorfietsen omdat hij nog ergens op hoopte. Sinds vandaag is definitief duidelijk geworden dat ie eigenlijk alleen nog voor spek en bonen meefietst. Maar ik denk niet dat hij dat lust. Madouas die het gat dat Pinot achterlaat ook niet weet op te vullen. G. Martin die na twee weken leeggereden is. Martinez die alleen nog maar voor Uran moet rijden omdat Uran ineens in de top 3 rijdt. Wie had daar op gegokt?!
Eigenlijk hebben we alleen nog Pogacar en Roglic die nog punten halen. Maar die heeft iedereen, dus daar gaan we niet meer mee stijgen.
Nee, alle hoop ligt nu bij onze andere landgenoot. Tom Dumoulin, die op een of andere manier de meubelen moet gaan redden.
Wij bereiden ons alvast voor op de Vuelta.

Laatst gewijzigd
alexzsci

Voor mij ook een desastreuze dag, niet zozeer door foute keuzes maar puur door het feit dat Hirschi, Chaves en Martinez niet meezaten. Val dan ook weg uit de top 100 van scorito, al hoop ik morgen weer goede zaken te doen.

Stel morgen al mijn toppers op, aangevuld met Martinez, Chaves en truipunten. Kan natuurlijk ook voor Ala of Hirschi gaan, maar zie die hier beiden niks klaarspelen eerlijk gezegd. Hopen dus dat speerpunt MAL mij morgen aan een goede score gaat helpen om de nare smaak van vandaag weg te spoelen.

EDIT: het feit dat Unibet Hirschi de op 4 na beste odds geeft om te winnen doet me toch ineens aan mezelf twijfelen. Mis ik iets met betrekking tot Hirschi morgen, ik zie hem zelf in ieder geval niet excelleren op een Col de Loze en het peloton zeker niet voorblijven. Kan me eigenlijk niet eens voorstellen dat hij het überhaupt gaat proberen. Of ziet men dit anders?

Volgens Unibet maken alleen Pogacar, Roglic en MAL meer kans op de zege morgen!

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Unibet is altijd geneigd renners die al etappes hebben gewonnen een lagere odd te geven, Alaphillipe was ook heel vaak favoriet ook als het te zwaar voor hem was(zie etappe die Pogacar won). Het enige dat ik je kan zeggen is dat hij zijn witte trui niet kon verdedigen op een dag die 4x zo makkelijk is als vandaag.

Mindless

'@Ar-Pharazon, ik denk dat dat komt doordat het verwachte scenario, een strijd tussen de AK-mannen, maar een aantal potentiële winnaars kent. Niemand zal Roglic of Pogacar echt kunnen aanvallen. Als het eindigt in een vlucht is Hirsch misschien wel degene die je als grootste kanshebber moet noteren, zeker als je het scenario van vandaag meeneemt.

Jeffrey81

Bookies hebben er enkel belang bij geld te verdienen. Door voormalig etappewinnaars weer als favorieten aan te duiden gaan veel mensen er op inzetten. Dat is dus kassa, want in werkelijkheid maken die renners morgen natuurlijk niet veel kans. Waarom mensen waarde blijven hechten aan bookies als voorspellers is mij echt een raadsel.

Pietje Precies

Nou, door een renner te laag te prijzen wordt er juist weinig op zo'n renner ingezet (lijkt me). Een verstandig persoon wedt niet op een renner (die hij bijvoorbeeld de favoriet vindt), maar op de combinatie renner & quotering.

Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik bijvoorbeeld bereid ben op iedereen in te zetten, mits de prijs maar goed is. Zo kan het dus zijn dat ik Pogacar morgen de favoriet vind, maar zijn bijbehorende quotering te laag om ook daadwerkelijk op hem in te zetten. Terwijl ik Porte bijvoorbeeld nauwelijks kans geef, maar omdat zijn quotering correspondeert met een nog lagere kans (dan ik hem geef) ik wel geld op hem in zet. Theoretisch voorbeeld.

En nou snap ik dat de casuals zo niet denken, maar die spelen met kleingeld, waar de verstandige lui met groot geld spelen. En die hebben zodoende veel meer impact op de quoteringen.

Wat de meeste bookies immers doen is hun quoteringen, zeker bij matchups, naar boven of beneden aanpassen op basis van geplaatste inzetten. En niet vasthouden aan hun openings-quoteringen die ze zelf maken / aangeleverd krijgen van een data-bureau. Dit doen ze zodat ze eindigen met een positie waarin het voor hen nauwelijks uitmaakt wie de etappe wint of wie de matchup wint. Ze pakken ongeacht de uitkomst ongeveer X winst.

Wat de meeste bookies overigens ook doen is alle verstandige mensen dermate limiteren dat ze amper meer iets in mogen zetten. Schurken dat het zijn.

Betfair Exchange is vervolgens een best interessante plek. Daar speel je immers niet tegen een bookmaker, maar tegen andere personen. Die net als jij continu van 'rol kunnen switchen'. Je kan daar inzetten zoals bij een bookmaker of zelf de rol van bookmaker op je nemen, door andere mensen bij jou in te laten zetten.

Verder betaal je tax over je gemaakte winst i.p.v. dat er op voorhand een winstmarge in de quotering is opgenomen. Het interessante daaraan is dat de markt zo 'perfect' mogelijk wordt. Al is bij wielrennen de totale hoeveelheid gematchd geld vaak te laag om daar écht van te kunnen spreken, maar het is in ieder geval een benadering.

Bij Hirschi zit er morgen overigens weinig ruimte tussen. Die kan je momenteel voor @17 krijgen bij Unibet. En hij valt op Exchange te backen voor @18 en te layen voor @19.5 (wat dus betekent dat iemand anders op hem wil inzetten voor @19.5 en jij kan besluiten om die inzet toe te staan).

Quotering 19.5 correspondeert met 5.1% winkans. Mocht je hem zelf een lagere winkans geven dan zou je hem daar dus kunnen layen ;)

(zonder iemand aan te willen zetten tot wedden / gokken (wat de meeste mensen doen))

Nopper

Was te verwachten, scorito technisch past me dit zeker wel aangezien iets van 80% hem wel had en toch wat punten voor de witte trui zou krijgen bij de eindafrekening.

exceed cf

Bernal uit de Tour

Kaassoufflé

Nou hoeven we niet meer te twijfelen of we Bernal al dan niet opstellen... er is weer een plekje vrij in mijn team voor Sivakov/Kamna of Bennett (truipunten)

zomaareens

mensen hoe zit het met Buchmann? probeert ie nog weleens mee te zitten? of is die gewoon helemaal klaar deze tour? iemand gister bijvoorbeeld gezien?

Niels22

Altijd jammer dat mensen die Bernal nog wilde opstellen op deze manier geholpen worden...

Milanjacks

'@Niels22

Dit was ook mijn eerste gedachte. Jammer.

Jeffrey81

'@Pietje

Dat is allemaal interessant (serieus 👍🏻) maar het gaat voorbij aan mijn punt dat bookies geen goede graadmeter zijn qua voorspellingen.. Althans, het is mij niet duidelijk hoe je daar nu op reageert.

In ieder geval luister ik zelf een stuk liever naar de wielrenners, naar kenners en vooral naar mezelf, want dat maakt het spel het leukst 😉

Pom titcock

nemen we onze vriend pinot mee vandaag? Gister hoefde die toch niet te lossen en probeerde die al mee te zitten in de vlucht. Of het wordt WvA vandaag voor de teampuntjes

Jasperdewaal11

Door wegvallen Bernal nu kiezen tussen Pinot (heeft hij er uberhaupt nog zin in) of 6 zekere punten met Flip voor het laatste plekkie.

Kaassoufflé

Stelt iemand Kämna en Sivakov nog op na de vlucht van gisteren? Vandaag zou weer een etappe voor de vluchters kunnen zijn, maar of zij er bij zitten durf ik niet te zeggen

1 2 ... 250 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.