Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 251 ... 289 290
zomaareens

Weet iemand of Buchmann al beter is van zijn kwetsuren?

Rob94

En dat is 5. Blijf het een wonder vinden dat ik nog op 94.6% bungel

Jasperdewaal11

'@Rob94 mag ik een gokje wagen aangezien ik er ook 5 heb: Nizzolo, Formolo, Mollema, Higuita & Bernal ? ;)

JurvSchijndel

Aangaande alle quoteringen op de bookies websites;
Dit is allemaal gebaseerd op de waarde die wordt ingezet op een bepaalde quotering. Dit wisselt dus zeker tijdens het moment dat een quotering open is. Start de quotering van Roglic bijvoorbeeld op 10.0, en wordt daar vervolgens veel waarde (dus in waarde EU bijv., niet in aantal inzetten) op ingezet door spelers, verlaagd deze quotering automatisch door de bookies. Puur omdat het dan wordt gezien als een interessante bet, brengen ze dit omlaag.

Tevens werken veel quoteringen op basis van het roulette systeem met de '0'. Een roulette tafel heeft 37 vakjes (18 rood, 18 zwart en de groene 0). De 0 is de winstfactor voor de bookies, want speel je op "rood" krijg je 2x je inzet terug. De kans dat het rood wordt is namelijk niet gelijk aan 2x je inzet, want je hebt een kans van 18/37, en dat is minder dan 50%.
Om het misschien wat simpeler te maken; zet je zowel 1 eu op rood als 1 eu op zwart, maak je na 37 ronden, gemiddeld 2 euro verlies. Na miljarden rondes die er gespeeld worden per dag, kruipt dit steeds dichter naar het gemiddelde toe. Kort om; Hoe langer je speelt, hoe meer kans je maakt om verlies te draaien.

Wordt er nu ineens heel veel ingezet op WvA voor ritwinst vandaag, gaat die quotering automatisch omlaag. Andere quoteringen waar minder op wordt ingezet gaan dan weer omhoog om interessant te maken. Het voordeel van een etappewinst voorspellen is dat een quotering relatief kort openstaat waardoor je vroeg toe kan slaan en quoteringen niet uigemolken worden zoals het voorspellen van de winnaar TDF. Daarnaast geld hier het "Roulette 0" principe niet helemaal, omdat er +/- nog 150 renners zijn, en je voor een GvA 501x je inzet krijg. Dit wordt dan berekend op basis van de waarde die wordt ingezet op alle quoteringen. Dit gaat alleen nog net wat dieper in de details.

n3razzurri

'@Rob94: Als je bedenkt dat je met je huidige selectie zover gekomen bent en je met 9 van je 15 renners per dag klaar bent om te kunnen scoren en de verhouding per etappe 8+1 of 7+2 opvulling is, is dit niet heel verwonderlijk. Zeker niet als de overige deelnemers ook renners hebben die uitvallen of niet presteren. Eerder een beetje hautain om dit zo te stellen.

Jeffrey81

Ook allemaal duidelijk wat het betten betreft, maar hoe vertaal jij dat dan naar de voorspellende factor? Als ik het zo lees, en dat geldt ook voor het stuk van PP, dan zie ik vooral mijn eigen punt terugkomen, zij het op een andere manier verwoordt:

Bookies willen gewoon zoveel mogelijk winst maken, en de quoteringen zijn/worden daarop aangepast. Heeft dat dan iets met voorspellen te maken? Volgens mij niet direct....

SvenVDB

Ik ga vandaag voor al mijn oorspronkelijke klassementsmannen + de TJV opvullers

Roglic
Kuss
WVA
Dumoulin
Pogacar (c)
G. Martin
Martinez
Pinot
Buchmann

Pinot en Buchmann tegen beter weten in, maar ach.. Sagan en Bennett voor 14 extra puntjes? Dat gaat ook niet veel verschil maken :)

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Soef ik durf het wel aan met Sivakov. Teamorders Ineos kunnen nu wel in de prullenbak

Jeffrey81

Anyhow, los van het hele betting verhaal...

Ik zie vandaag echt als een pure AK dag, en neem daarom mijn AK renners mee. Dat zijn er nog 5. Daarnaast Martinez (kans op top20, en sws wat witte puntjes) en Martin, die ik nog altijd best ok vind ogen en ik ook wel top-20 zie rijden, of eventueel zie aanvallen vanuit het peloton.

Pinot gaat niet mee, want daar verwacht ik al een tijdje helemaal niets meer van, en ik blijf erbij dat mensen die denken dat hij nog iets gaat presteren vooral hun eigen waarheid willen geloven omdat ze die 4 miljoen anders zo zonde vinden. Pinot mag mijn ongelijk bewijzen, en dan zal ik door het stof gaan, maar ik geloof het gewoon niet. (Dat geldt ook voor een Buchmann bijvoorbeeld, maar die heb ik al niet eens meegenomen in mijn team om die reden)

Verder nog Sivakov, die na gisteren weer op de bank mag. Wellicht gaat ie wel mee in de vlucht, maar ik denk niet dat de vlucht voorop blijft vandaag.

Vullers zijn Bennett en Flip. Die laatste zie ik zelf geen top-20 rijden, maar het minieme kansje daarop is inder ieder geval groter dan het nog miniemere kansje dat andere opties als Sagan of Trentin dat vandaag doen.

Kaassoufflé

Vandaag ga ik voor deze strijders:

Roglic
Dumoulin
Kuss
MAL
Pogacar
Martinez
Sivakov (mocht de vlucht het halen)
Pinot (kan ook in de vlucht zitten, kon gisteren met de beste van het peloton mee)
WvA/Kämna (laatste twijfelpuntje)

hartstikkebedankt

Vandaag is er geen houden meer aan. Quintana, Adam Yates, Valverde en Uran gaan behoorlijk tijd verliezen denk ik. En als je echt wat minder bent, zoals Quintana, dan kan dat goed tegen de 10 minuten zijn.

Daarom denk ik ook eigenlijk niet dat er vluchters gaan winnen, die zouden wel 10 minuten voorsprong moeten hebben aan de voet van de Loze.

Brengt me bij de dagopstelling. Kämna lijkt me geen zin hebben, die zal het morgen nog eens proberen. Ook voor Pinot lijkt het me heel lastig al is die ook niet zó slecht als hij doet overkomen, anders zat hij er niet meer bij gisteren. Voordeel van de twijfel misschien tegenover 6 punten voor Sagan. Verder ga ik ervanuit dat Bennett op tijd is gezien hij gisteren in de bus zat. De tijdlimiet zal rond de 40 minuten na de winnaar liggen, voor Ewan wordt het lastig. Toch maar Alaphilippe voor 2 zekere punten minder dan S. Bennett voor nog een kleine kans op top-20. En Van Aert stel ik op, al is er een kans dat Roglic het geel verliest aan Pogacar. Maar de kans is er ook dat Sam Bennett niet op tijd binnen komt. En Van Aert heeft de andere kant op nog kans op +10 voor winst Roglic vandaag.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik ben toch wel benieuwd wat Ineos gaat proberen. Het lijkt mij toch niet zo te zijn dat ze rustig de berg over kabbelen. Daarvoor is de tour iets te belangrijk voor de Grenadiers. Ik betwijfel of het gaat lukken maar ze moeten toch wel plannen hebben voor een kopgroep met Castroviejo, Kwiat, Sivakov of Carapaz.

Ajvenema

Pinot stel ik vooral op als enorme gok, het alternatief is Sam Bennett voor 8 puntjes, tsja, da's misschien leuk als je helemaal bovenaan staat.

Over de bookies: Er speelt natuurlijk wel meer bij die lui dan het perfect opstellen van je Scorito-pooltje, maar over het algemeen zitten ze er vrij aardig bij. Zeker deze tour. En zeker de starting odds zijn volgens mij op meer gebaseerd dan de random gedachtes van kenners/oud renners. De gemiddelde wielercommentator zit er bijvoorbeeld ook minder diep in dan de gemiddelde Scorito-speler op dit forum, het gebeurd toch regelmatig dat ik ze vragen hoor stellen, of opmerkingen hoor maken die allang ontkracht of bevestigd zijn op obscure Colombiaanse of Deense sites:)

Jori

Ik las wel ergens hier dat D. Martinez een soort punchy type zou zijn

Vreemde dag gisteren: Erg mooi gescoord met Sivakov, Kämna en ALaphilippe. Maar captain Hirschi zat niet mee. Het gevalletje heb ik onderzocht en bleek dat Nasibal dus mijn plannen aan het saboteren is. Had hij dus G. Martin opgesteld en verteld dat die maar in de vlucht meost zitten. Zo'n grote scoritomeneer, zeg daar maar eens nee tegen. En voila, G. Martin vloog mee met kopman Hirschi, Sivakov, Alaphilippe en nog wat prettige opvulling. Allemaal een valstrik natuurlijk, Nasibal ging natuurlijk voor de ak-mannen met Pogacar in het bijzonder en wou ze wat vroeger aan het werk zetten. En idd, marionet Martin werd weer teruggepakt, maar ook Hirschi. En juist die ontbrak er bij de vorige ontsnapping. Sabotage van de hoogste plank!

@Pietje Precies: Bank zei ik je, bank! :p

Voor vandaag eigenlijk 2 scenario's: Een hele, hele, hele vroege vlucht of ak mannen. Ik ben het eens met de stelling dat vluchters minstens wel een 15 minuten voorsprong nodig zullen hebben. Wat we eerder hebben gezien, is dat TJV die voorsprong best wil geven, maar niet op de klimmetjes waar ze aanvallen vrezen. Op de klimmetjes rijden ze volle bak om elk idee van een aanval maar uit iemands hoofd te bannen. Maar op die vlakke 88 km daarvoor, kan er wel wat gebeuren. Als het peloton besluit dat de eerste vlucht van de dag per se de goede moet zijn, er geen gekke mannetjes à la G. Martin meespringen en er dus een grote juiste compositie ontstaat, kan het gebeuren. Hele interessante namen verwacht ik, als ploegleiders ook aan dit scenario hebben gedacht. Bijvoorbeeld Caleb Ewan in de vlucht. Met een kwartiertje voorsprong beginnen aan het klimmetje is hetzelfde eigenlijk als de tijdslimiet voor hem met een kwartiertje opschuiven. Zeker deze etappe bijzonder welkom. Heel Ineos, LTS in de vlucht en daarnaast nog heel wat avonturiers voor bergpunten of stoute dromen. Vroege, goede samenstelling en veel vluchters zie je dan pas na de finish terug met willekeurige boni's zoals TJV wel prettig zou vinden. Vlucht van gisteren, maar zonder G. Martin zou bijvoorbeeld het voorbeeld zijn van een vlucht die het deze etappe zou kunnen halen. Ook lastig in te schatten hoe panisch TJV is om vooruitgeschoven namen. Verwacht dat UAE in de kopgroep ook een dooddoener is. Zelfs Astana of Bahrain lijkt me al reden om het kort te houden.

Eigenlijk geen realistisch scenario om een hele grote kopgroep (combinatie hardrijders voor hoog tempo en dan klimmers om het "af te maken") te hebben die elkaar direct vindt, goed tempo maakt op het vlakke en geen verkeerde namen voor TJV heeft. Met name MS gaat op voor traagste ploeg van het peloton, met constant de vlucht missen of peloton te laat op gang brengen voor Mezgec (in etappes van Hirschi en SKA). Die zullen dus nog wel weer moeten achtervolgen. En dan ligt het tempo hoger in peloton én heb je mindere afstand om het verschil te maken.

Ook niet te onderschatten is Sagan. Als je groen nog wilt, is dit de etappe om Bennett buiten tijd te rijden. Rij simpelweg vol tempo naar de klim toe en laat TJV de rest doen om er een recordetappe van te maken. Echter, het geloof in Sagan is duidelijk niet aanwezig. Gisteren geen echt plan voor hem en de demarrage van Kämna in de SKA etappe zei ook veel. En dat is ook meer dan terecht.

Qua keuzes kan je vandaag niet echt veel kanten op. Meesten komen tot 5 a 6 zekere mannen in de opstelling (ak en teampunten tjv) en verder keuze uit truipunten S. Bennett/Alaphilippe/Sagan of een kleine kans vluchter Sivakov/Kämna/Pinot achtig type
Logisch om hier eigenlijk te vullen met truipunten, Pinot geeft zelf aan niet beter te kunnen dan 30 minuten, bovendien zou de etappe erna al logischer zijn als hij het al überhaupt al probeert dus. Kämna lijkt me ook zeker niet te hoeven. Laat Buchmann maar keertje wat doen en Kämna gewoon etappe 18 maar winnen. Bij Sivakov zou het kunnen, 2 dagen op rij. Zou dan ook wederom met hardrijders als Van Baarle, Kwiat, Castro, Amador en/of Rowe een goed verschil kunnen maken op het vlakkere gedeelte. Twijfel zelf dus tussen Alaphilippe en Sivakov. Hoofd zegt overduidelijk Alaphilippe, maar nou Sivakov eindelijk punten pakt, wil je altijd meer.

@Milanjacks:

Dat wat meer puncherige/explosieve wat hij heeft is hier nou juist minder belangrijk.
Weet je zeker dat je het over de juiste EF-Colombiaan hebt?

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Colombiaanse site? Spill the beans please ;-)

Jofferde

Alaphlippe heeft overigens wel aangegeven dat hij in etappe 17 (vandaag dus) niets gaat proberen omdat hij verwacht dat dit voor de klassementsmannen zal zijn

hartstikkebedankt

Julian Alaphilippe heeft nogmaals zijn kans gewaagd in deze Tour en leek ook over goede benen te beschikken. Toch waren twee renners in het bijzonder te sterk op weg naar Villard-de-Lans. Een nummertje op de Col de la Loze dan maar? Dat weet Alaphilippe nog zo niet.

Het was echt lastig in de finale. Ik heb het maximum gegeven", vertelde Alaphilippe aan de aankomst van de zestiende Touretappe. Het zag er behoorlijk goed uit voor hem, tot Carapaz en Kämna hun duivels ontbonden. "Ik zat echt op mijn limiet toen ze gingen. Ze namen onmiddellijk voorsprong. Het is niet dat ik ben binnengekomen op slechts tien seconden. Ze waren sterker dan mij."

Alaphilippe heeft er alleszins geen spijt van dat hij meegegaan is in de ruime ontsnapping van 23 renners. Elke gelegenheid aangrijpen, is zijn motto. "Ik heb het geprobeerd in deze mooie etappe. Daar ben ik blij mee, want ik moet ervan profiteren als ik me goed voel."

GEEN SCHRIK
Dus wie weet schudt hij ook wel iets uit zijn pedalen op de Col de la Loze. De col van woensdag waar iedereen van verwacht dat die zwaar gaat doorwegen. "Ik heb 'm verkend. Het is een heel zware klim. Ik weet niet of ik iets kan tonen op zo'n lange, zware beklimming. Dat blijft iets speciaals. Of ik er schrik van heb? Neen, dat nu ook weer niet."

Read more: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2020-09-15/alaphilippe-aanvaardt-dat-anderen-sterker-waren-en-twijfelt-over-aanval-op-col-de-la-loze-dat-blijft-iets-speciaals#ixzz6YBr7ysPY

Kaassoufflé

Alaphilippe stel ik deze tour niet meer op.. die was gisteren al zo snel uitgeblazen na één demarrage van Carapaz.

Ab Normaal

Ik kan niet eens 9 fatsoenlijke renners opstellen voor deze etappe.
Bernal er uit, Pinot is niks, Martinez geeft aan te moeten knechten, Kämna, Rolland, Sivakov, Benoot en Alapflip zijn gisteren al in de aanval gegaan dus de spoeling wordt heel erg dun.

Roglic, Pogacar, Dumoulin, G. Martin zijn de enige fatsoenlijke klimmers nog die ik over heb. Aanvullen met Bennett en Sagan en dan heb ik er nog maar 6. Gok dan toch maar op Martinez, Pinot en Rolland.

Kaassoufflé

Dat zijn idd Ab Normaal weinig renners die je kunt opstellen vandaag..

Milanjacks

Ik durf de gok met Martinez en Sivakov toch wel aan. Ik heb net alle scenario's uitgebreid onder de loep genomen en de gok is het waard. 12 truipunten die ik op het spel zet vind ik ook een redelijk minimaal verlies. Het spel dient gespeeld te worden, aanval is de beste verdediging en wie niet waagt wie niet wint.

Ajvenema

'@Ab zegt Martinez ergens expliciet dat ie moet knechten?

Ab Normaal

Heb ik wel ergens gelezen ja, van het weekend dat hij na zijn etappezege nu moest knechten voor Uran. Maar kan me de bron niet meer herinneren.
En dat lijkt me eigenlijk ook logisch.
Op zich kan Uran zich redden in het TJV treintje, maar ook hij kan lek rijden. En met de huidige vorm van TJ en Carthy heb je daar niets aan. Bettiol en Powless zullen op de eerste klim ook moeten laten gaan en dan heb je eigenlijk niemand over.

Kan me dus niet voorstellen dat ze Martinez zullen laten gaan. Uran is ook echt niet van plan via een springplank een aanval te doen, die wil puur zijn podiumplek verdedigen.

Ajvenema

'@Ab Het klinkt ook wel logisch, en als EF zijnde zou ik dat ook willen. Ik zou in dat geval ook wel proberen om sowieso 1 man mee te sturen in de vlucht, die komen ze dan vanzelf wel weer tegen. Het is een kleine kans dat dat dan Martinez is, en dat ie alsnog de vrijheid krijgt om die rit te winnen, maar ik heb zelf niet echt goeie alternatieven dus mag ie het nog een keer proberen...

DKrikk

https://www.winsports.co/otros-deportes/noticias/tour-de-francia-el-objetivo-principal-es-apoyar-rigo-daniel-martinez-133950

Tja, DFM lijkt wel in de knechtenrol te zitten, maar hij sluit niks uit.

@Ajvenema zie pagina 246.

1 2 ... 251 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.