Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 253 ... 289 290
Milanjacks

Ja na Roglic en Pogacar is het de beste keuze maar iedereen heeft Roglic en Pogacar. Gezien de kans dat MAL er compleet doorheen zakt aanmerkelijk groter is vind ik het daarom gekkenwerk. Je neemt gewoon een risico op een flinke pak slaag terwijl dat absoluut niet nodig is, dat noem ik gekkenwerk.

@Nasibal

Pogacar valt aan, Dumoulin en Roglic rijden het gat dicht. MAL springt weg, niemand volgt. Dat is het scenario waar ik op hoop voor mijn toto.

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@nasibal

Mee eens hoor, kies er zelf dus ook niet voor. Noemde het meer als een van de mogelijke argumenten die iemand kunnen drijven tot het kopmanschap van MAL.

@Milanjacks

Oke, ik noem het dus geen gekkenwerk maar zie het voor veel mensen eerder een gokje met een ingecalculeerd risico zijn. Daarnaast is MAL in 7 grote rondes op zijn 26e nog nooit buiten de top 8 gefinisht dus het erdoorheen zakken acht ik niet zo enorm waarschijnlijk. Maar zijn het grotendeels met elkaar eens dus lijkt het.

EDIT: MAL heeft de Vuelta in 2016 niet uitgereden, was ik vergeten!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik ben eruit en ga Pinot er gewoon uitlaten in ruil voor de zekere punten van Sagan

Milanjacks

'@AR

De upswing is alleen te klein om het risicio te nemen imo daarom noem ik het relatief gekkenwerk.

Kaassoufflé

'@hartstikkebedankt: waarom stelt iedereen Sagan op ipv Bennett? Hij levert nog 8 punten ipv 6 of mis ik iets?

hartstikkebedankt

Je hebt gelijk alleen er is het risico dat Bennett buiten tijd eindigt natuurlijk. Ik stel ook al Alaphilippe op dus mocht dat gebeuren dan heb ik 2 x 0, maar wellicht ongegrond

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Jeffrey81, ik trachtte de stelling dat bookies geen goede voorspellers zouden zijn te ontkrachten.

Mijns inziens zijn bookies zeer goede voorspellers van 'dingen' (als to win, matchup, etc). En is het haast enkel mogelijk om bookies te verslaan door middel van cherrypicking. Ook zij hebben immers te maken met de menselijke factor, doordat wielrennen zich moeizaam in een model laat vangen.

Zodoende is het mogelijk dat jij ergens beter zicht op hebt of betere info hebt die de bookmaker nog niet verwerkt heeft (ik had bijvoorbeeld een weddenschap op Nizzolo vs Colbrelli in het puntenklassement). Maar vrijwel iedereen zou het fors tegen ze afleggen als je mee zou gaan in wat zij doen, namelijk dag in dag uit, iedereen beprijzen.

Maarrr als we de oversteek naar Scorito maken. De renners met de laagste quotering om de etappe te winnen zijn zeker niet automatisch de beste renners om bij Scorito op te stellen. Het is verstandiger om zelf na te blijven denken, met kennis van de puntentelling, etc.

Bookmakers hebben geen 'Scorito markt' waar ze quoteringen plaatsen op hoeveel Scoritopunten een renner gaat pakken. Dat gezegd hebbende, dat was of is volgens mij wel de natte droom van Scorito. Om dat toe te voegen als inkomstenbron.

raymankapeens

Wellicht ga ik toch Woutje opstellen ipv Alaphilippe. Als Roglic wint heb je 10 plus 10 en 3 van de berg?

Kaassoufflé

Als ik voor truipunten ga dan ga ik voor het maximale van Bennett. Alles kan gebeuren, Sagan kan ook vallen, of iemand een kopstoot geven.

Ajvenema

MAL kopman maken is toch gewoon een heleboel risico nemen voor het verschil in punten tussen p1 en p2/3?

Sloddies

Gisteren een keer de juiste kopman gekozen: Kamna. Ook Flipje gelukkig opgesteld. Daardoor komt het gouden bekertje toch nog in zicht (nu 98,9%). Minpunten waren er ook: Martinez geen vrijheid meer kost veel punten (al gaat die een goede tijdrit rijden) en door het uitvallen van Bernal gaan de Sivakov-fans alsnog goede zaken doen.

Vandaag denk ik toch (95% kans) voor de AK mannen, die gegroepeerd richting de top van de Madeleine koersen. Er zal een groep vooruit zijn met renners die het bergklassement willen winnen. Wellicht een aanval vlak voor de top, gevolgd door een snelle afdaling (valt Porte of valt hij niet, that's the question).

Op de slotklim worden de vluchters vervolgens opgeraapt, maar uitgesloten acht ik het niet dat bijvoorbeeld Chaves of Carapaz of Sivakov vooruit blijft. Denk dat daarachter de toppers finishen, met een vluchtpoging van MAL en Landa. Of dat lukt is vervolgens de vraag. Denk dat achter de toppers Martinez en Kamna ook top 15-20 eindigen, dus die stel ik ook op. Voor de rest ga ik voor de vaste/teampunten. Speel voor Pogacar of Roglic als captain.

RooniT

Roglic of Pogacar als winnaar? Wat denken jullie? MAL even buiten beschouwing gelaten (heb ik niet in selectie). Mijn aanvoelen is Roglic omwille van zijn sterke ploeg. Die counteren alles wat Pogacar zal ondernemen.

Ludi

Ik denk dat roglic voor de laatste 5km alleen zit, wanneer mannen als MAL niet zolang wachten.

zeewolde

'@Soef Wie zegt dat het Sagan ipv Bennett is ? Ik moet vandaag uit armoede beide opstellen. Dus bij mij was het inderdaad de afweging Sagan of Pinot net als bij @Hartstikkebedankt

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Wat ik als Jumbo zijnde zou doen, is Dumoulin laten rijden, zo vroeg mogelijk op de Loze. Dan mag de hele top10 aan de bak, en het is ook nog eens leuk om naar te kijken:)

Bozenik

'@ Sloddies: waarom zou Kamna aanklampen in het peloton? Die gaat zich toch gewoon sparen voor morgen?

Edit: van dat sparen komt weinig terecht...

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Kamna en pinot bij mij op de bank. Ik geef ze morgen meer kans, dan stel ik ze beide op.

hartstikkebedankt

Voor de leuk toch Kämna opgesteld, komt de top-5 van de witte trui binnen en wellicht gaat hij nog voor de bergtrui, resulterend in bergtruipunten en aanklampen op de slotklim.

DKrikk

'@hartstikkebedankt Ik had precies dezelfde gedachte. Daarnaast blijft het natuurlijk mogelijk dat Bennett buiten tijd komt en dan pak hij nog eens 6 punten mee.

ditisdavid

De vlakke openingsfase maakt het moeilijk om Bennett buiten tijd te rijden, denk dat zelfs Ewan vandaag zal overleven. Morgen is de gevaarlijkere dag voor de sprinters lijkt me.

Ab Normaal

Wie was ook alweer die forumgebruiker die te pas en te onpas riep dat Ineos iedereen, en met name TJV, de vernieling in zou rijden?

hartstikkebedankt

Franky nog iets? Ik denk dat hij het over de Giro had

Milanjacks

'@Abnormaal

Franky112 kwam nog wel even terug nadat Bernal gelost was om te stellen dat het ongeluk was(terwijl Bernal zelf zei dat het puur de benen waren).

Ragnar Lolbroek

Nu moet Degendt ook niet meer afkomen. Die was gebankt tot de tijdrit.

Milanjacks

Tot zover de knechtenrol van Martinez. Edit: Ewan lost erg vroeg. Thomas de Gendt een vrije rol omdat ze er serieus rekening mee houden dat Ewan de tijdslimiet niet haalt? Het is een gedachtenspinsel.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 253 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.