Bericht uit de Andes - Rit 17
De condor heeft zijn kans gisteren waargenomen: met Kämna, Rolland en Alaflip 152 punten gehaald en zelfs weer wat gestegen naar 96% rond. Was zijn kopmankeuze te voorzichtig met Pogacar? Wellicht, maar hij zou sowieso niet Kämna kopman gemaakt hebben, maar een renner die uiteindelijk niet heel veel meer opleverde dan Poga. Dus ach...
Voor vandaag denkt hij dat de vluchters het niet gaan halen: het zijn superzware en lange klimmen, en bij de ak-mannen zal er animo zijn om nog wat te proberen. Aangezien hij zelf alleen maar in ijle lucht rondvliegt, kan hij niet goed inschatten wat het effect is op de laaglanders. Hij denkt wel dat MAL dan een voordeel heeft, maar die heeft hij niet in zijn TS. Hij had last minute nog wat wijzigingen in zijn povere dagteam willen aanbrengen, maar door allerhande beslommeringen bleek de vogel al gevlogen.
Poga (c)
Roglic
Dumou
G Martin (je moet toch wat)
DFM (als hij eraan blijft hangen in dienst van Rigo)
Rolland (hoewel hij wsl niet de bollen krijgt vandaag: op de Loze ligt het dubbele aantal punten klaar!)
Alaflip (teampp als SB niet OTL is, en minikansje 0,01% op goede uitslag)
SB (hij had hem willen wisselen voor Kämna; hij baalt nu en hoopt dat de vlucht het niet haalt..... Scoritogewijs dan!)
Sagan
Is de condor nu de enige of heeft hij de indruk dat de rit van morgen flink onderschat wordt? Die ziet er nl ook zwaar uit met 4 flinke cols en het gravel op de Glières. Het is dat eigenlijk alle ploegen te zwak zijn voor een tactische zet, maar anders zou er best kans zijn dat morgen de zaken nogmaals op hun kop gaan.
Leukje: 18% heeft Bernal geselecteerd voor vandaag :D
Joh, deze kopgroep wordt niks toch? Zijn al moe als ze zo bij de voet zijn, zo met zn 5jes. Ik denk dat er bij de voet meer mensen gaan wegspringen, en dan moeten die 5 maar hopen dat het geen gevaarlijke lui zijn, en het peloton langzaam omhoog rijdt.
@milan: Die live odds lijken me idd vrij belachelijk. En als ze dan zoveel vertrouwen hebben in Carapaz, haal dan de odds voor Roglic en Pogacar wat verder omhoog, want voor een fatsoenlijke prijs wil ik die wel spelen:)
'@nasibal: Ik zweet me peentjes. Neem ik het me zo voor om Kämna toch niet te onderschatten qua motor na vorige TdF, doe ik het alsnog door voor Sivakov te kiezen. Alaphilippe voor de 6 puntjes leek me logische keuze, en hij wou mee zitten. Maar verwacht daar nog steeds niet meer punten voor dan 6 voor Flipje, die nog steeds welkom zijn.
Tja, met name Carapaz en Kämna zijn wel enorme klasbakken. Als die met een forse voorsprong mogen beginnen aan de slotklim, blijven ze normaliter voorop.
De vraag is mijns inziens dus: wie gaat er zo versnellen in het peloton?
Visma? Mwah, zou kunnen. Vandaag winnen is wel de ultieme bekroning op Tourwinst. Tegelijkertijd onnodig om daar de mannen hard voor te laten werken. En riskant om de boni's in het spel te brengen.
UAE? Neh, die hadden met hun zwakke equipe de beginfase moeten controleren als ze voor de dagzege willen gaan
Astana? Ja, kan zomaar
Bahrain? Mwah, misschien, maar denk het niet
Zodra de voorsprong fors oploopt:
Movistar? Ja
Cofidis? Ja
Mochten jullie er behoorlijk anders over denken, zou ik ditmaal toch adviseren wat eurootjes in te gaan zetten.
Alaphilippe heb ik helaas niet opgesteld. Carapaz en Kämna (natuurlijk) wel. Ben een keertje voor Bennett gegaan. Nooit meer doen! :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.