Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 255 ... 289 290
Ludi

2 cols van 15km.

Pietje Precies

De tweede is zelfs meer dan 21 km. Iets meer moeite doen in de onderbouwing mag van mij wel ;)

Laatst gewijzigd
Jori

'@Pietje Precies: TJV houdt het te kort. Denk dat ze onrust willen voorkomen van Carapaz die top 10 plekjes mogelijk gaat bedreigen en zo dus aanvallen van Lopez, Landa ed. al van tevoren willen verijdelen. Vervolgens weer bergop schroeien om aanvallen op Roglic zelf te voorkomen, wat dus ook geen groepjes meer zullen worden die rijden, maar enkelingen die dan duidelijk moeten vrezen voor een counter van de trein. Anders kan ik het rijden van TJV niet verklaren

Jeffrey81

Ik geloof er ook niet in dat ze het halen. Ze worden gewoon door Jumbo ingehaald. En dan zeg ik bewust ingehaald en niet teruggehaald, want de actie van Jumbo zal weinig met de vluchters te maken hebben, maar wel met het afbeulen van de concurrentie voor het AK. Dat ze daarbij de vluchters ook weer voorbij rijden is in eerste instantie bijzaak, en in tweede instantie zal Roglic dan toch wel willen winnen. :)

Milanjacks

'@Pietje Precies

2 reuzen bergen en het feit dat Jumbo het niet volledig laat lopen, het gaat niet hard maar het gaat zeker niet zoals gister.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Kijk, dit zijn tenminste interessante onderbouwingen :)

Tegelijkertijd als Visma voor de dagzege zou willen gaan, kunnen ze beter Martin en Jansen wat harder laten rijden. Op deze manier loopt het wel steady op naar 6"15 aan de voet van de Madeleine ofzo. En het lijkt er dus op dat ze die mannen ook het eerste deel van de Madeleine voor hun rekening wil laten nemen. Dan gaat de kopgroep verder blijven uitlopen.

Zodoende vind ik Jeffrey zijn verhaal wel interessant over later vandaag inhalen i.p.v. terughalen.

Laatst gewijzigd
Florian

Gewaagde uitspraak: Carapaz gaat het halen.🤪

Milanjacks

Tevens het opbranden van Grøndahl Jansen en Martin voor de eerste col is ook helemaal geen verlies. Die komen de eerste berg toch niet over, dan verlies je praktisch niets als je ze hier opbrandt.

Pietje Precies

Ja, maar ik zie juist dat die (nog) niet worden opgebrand. Die rijden een steady tijd verliezend tempo.

Rawolf

Alles gaat afhangen van de gedragingen in het peloton.

Ab Normaal

'@Milanjacks
Denk dat het vooral is omdat ze Van Aert nog niet op kop willen hebben op de Madeleine.
Die mag pas in de afdaling en het begin van de slotklim.

hartstikkebedankt

Ik denk dat de voorsprong zeker op de eerste helft van de Madeleine wel gaat oplopen. De kopgroep zijn 5 goede klilmmers en Jumbo zal het tempo in het begin nog willen drukken met Jansen en Martin.

Pietje Precies

Daar ben ik het 100% mee eens @Rawolf. Zodoende deed ik ook een poging om hun gedragingen in te schatten.

Anders interessante, en tevens erg lastige, vraag is: hoeveel minuten voorsprong heeft deze kopgroep nodig aan de voet van de Col de la Loze?

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Ik zeg minimaal 13 minuten voorsprongrn, anders redden ze het gewoon niet

Pietje Precies

Woow, ben je op de hoogte van de samenstelling van de kopgroep? ;)

Carapaz en Kämna trapten gisteren gewoon ~6.0 w/kg op de Moucherotte. Stukkie minder lastig dan de slotklim vandaag natuurlijk, maar als ze vandaag een enigszins vergelijkbaar niveau halen...

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als ze de Col de la Loze vol oprijden heeft Kamna/Carapaz 8 minuten nodig aan de voet gok ik.

Maar ze gaan niet vanaf de voet vol gas naar boven denk ik. Het zal vooral om het laatste steile deel gaan.

Kaassoufflé

'@pietje: dat was gisteren inderdaad, maar zouden ze die wattages weer kunnen halen vandaag na die inspanning gisteren? Betwijfel het

zeewolde

Die 6"15 van @Pietje Precies aan de voet van de Madeleine gaan ze alvast halen

Milanjacks

Trek trapt ook leuk mee, zie niet helemaal in waarin maar ze doen het.

Ludi

Verwacht 6-9 minuten minimaal. Afhankelijk van wanneer er aanvallen zijn.

DKrikk

Waarom zouden ze binnen de top 10 angst hebben dat Carapaz hun plekje gaat afpakken? Het gat is 11:30 minuut met de top 10...zelfs als je ze nu 10-15 minuten geeft, dan is de kans zeer klein dat de kopgroep dat gat weet de behouden met de verwachte oorlog van het AK achter hun...

Het lijkt er toch op dat TJV de boni's wel ziet zitten..

Edit: eerste 100km met ongeveer 45km/h gemiddeld is niet laf trouwens.

Laatst gewijzigd
zeewolde

De mannen van Landa nemen over. Een halve minuut eraf in een mum van tijd

Pietje Precies

Toch Bahrain, spijtig.

Kaassoufflé

Doei voorsprong, nu gaat het snel

Ludi

Aanval op madeleine zou wel leuk zijn

1 2 ... 255 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.