'@Pietje Precies: TJV houdt het te kort. Denk dat ze onrust willen voorkomen van Carapaz die top 10 plekjes mogelijk gaat bedreigen en zo dus aanvallen van Lopez, Landa ed. al van tevoren willen verijdelen. Vervolgens weer bergop schroeien om aanvallen op Roglic zelf te voorkomen, wat dus ook geen groepjes meer zullen worden die rijden, maar enkelingen die dan duidelijk moeten vrezen voor een counter van de trein. Anders kan ik het rijden van TJV niet verklaren
Ik geloof er ook niet in dat ze het halen. Ze worden gewoon door Jumbo ingehaald. En dan zeg ik bewust ingehaald en niet teruggehaald, want de actie van Jumbo zal weinig met de vluchters te maken hebben, maar wel met het afbeulen van de concurrentie voor het AK. Dat ze daarbij de vluchters ook weer voorbij rijden is in eerste instantie bijzaak, en in tweede instantie zal Roglic dan toch wel willen winnen. :)
Kijk, dit zijn tenminste interessante onderbouwingen :)
Tegelijkertijd als Visma voor de dagzege zou willen gaan, kunnen ze beter Martin en Jansen wat harder laten rijden. Op deze manier loopt het wel steady op naar 6"15 aan de voet van de Madeleine ofzo. En het lijkt er dus op dat ze die mannen ook het eerste deel van de Madeleine voor hun rekening wil laten nemen. Dan gaat de kopgroep verder blijven uitlopen.
Zodoende vind ik Jeffrey zijn verhaal wel interessant over later vandaag inhalen i.p.v. terughalen.
Waarom zouden ze binnen de top 10 angst hebben dat Carapaz hun plekje gaat afpakken? Het gat is 11:30 minuut met de top 10...zelfs als je ze nu 10-15 minuten geeft, dan is de kans zeer klein dat de kopgroep dat gat weet de behouden met de verwachte oorlog van het AK achter hun...
Het lijkt er toch op dat TJV de boni's wel ziet zitten..
Edit: eerste 100km met ongeveer 45km/h gemiddeld is niet laf trouwens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.