Deels OT maar; in het kader van de spanning rondom de bergtrui.
Weet iemand of er ook punten voor de bergtrui worden uitgedeeld in de klimtijdrit?
Renner die La Planche Des Belles Filles het snelste oprijdt? Ik kan me vaag herinneren dat dat in het verleden wel het geval was en De Gendt bewust het eerste deel spaarde om de berg op te knallen voor bergpunten, klopt dat?
Het is op de verschillende kaartjes logischerwijs wel een gecategoriseerde klim, maar ik kan nergens vinden of er ook punten te behalen zijn.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat er gewoon punten te verdienen zijn in de tijdrit op La Planche des Belles Filles. En dan gewoon voor de snelsten op de klim.
Moest even zoeken, maar in 2013 was er ook een tijdrit met twee gecategoriseerde klimmetjes. In het bergklassement zit daar ook wat puntenverschil tussen rit 16 en rit 17 (de tijdrit).
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2013/stage-17
Zoals Daan zei, hij had goede benen vandaag en is zo lang mogelijk blijven aanklampen. Over de trui zegt hij dat uiteindelijk alles op zijn plaats valt (dat hij ze toch niet tot het einde ging houden) maar dat hij trots is van de trui zo lang gedragen te hebben, wordt een mooie herinnering. Over morgen zegt hij niets.
Lekker dagje voor mijn team vandaag met baas Kuss! Nu 6e algemeen en zou mooi zijn als ik top 10 vast kan houden, want tot nu toe is 19e mijn record.. Gaat wel een lastig verhaal worden met al 4 uitvallers (meeste anderen in de top 10 hebben er maar 2) en naar alle waarschijnlijkheid een dag voor de vluchters morgen, maar we gaan er als een ware Coquard voor strijden! :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.