Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 260 ... 289 290
Bozenik

Kamna ging vandaag voor de bergtrui, maar wil morgen gewoon weer voor de ontsnapping gaan lijkt het.

Bron: https://twitter.com/lennardkaemna

Offtopic: wat een waanzinnige strategie van Bahrein toch deze Tour. Dat Landa het hier niet kon bolwerken tegen de andere toppers zal weinigen verrassen en daar heb je dan de hele Tour klasbakken als Mohoric, Bilbao en Colbrelli voor koest gehouden.

kevinraar

twijfel morgen vluchter of roglic kopman maken?

Niels22

Als je de site van de Tour kijkt, lijken er wel bergpunten te zijn in de tijdrit. 1e categorie en dus 10-8-6-4-2 voor de zes snelste op de klim

Ludi

Kopman is morgen wel een dingetje ja.

Kan zomaar een groep van 30 man op pad gaan, waarin iedereen mag zitten vanaf ~barguil.

kevinraar

we gaan jullie doen roglic of een vluchter als kopman?

Ludi

Volgens mij is morgen die etappe waarbij we vooraf zeiden iedereen en hun moeder in de vlucht zou gaan toch?

danusz1986

Heb alleen niet heel veel aanvallers. Of je moet Martinez of Benoot daaronder laten vallen. Denk toch een iets te groot risico. Zou Alaphillipe het 3 dagen op rij gaan proberen of heeft hij een jasje uitgedaan de laatste dagen. Heel lastig allemaal.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Benieuwd hoe het begin van de etappe zal verlopen morgen. BORA (en CCC) die mogelijk Bennett buiten de tijd willen rijden en misschien wil UAE voor Pogacar wel de koers controleren tot bovenop de Roselend en evt. dat bergje van de 3de categorie zodat hij daar 'even' als eerste boven kan komen en 10/12 punten kan pakken en de bergtrui zo goed als veilig kan stellen.
Alle 'vrijbuiters' die in theorie nog kans maken op de bergtrui (Cosnefroy, Rolland, Peters, Carapaz, Hirschi en eventueel Kämna, Herrada en Flip) worden dan 'buitenspel' gezet. Vervolgens kan er een groep gaan rijden die dan de bergpunten pakken voordat Roglic en MAL dat eventueel kunnen doen gezien er op de Glières nog 20 punten te verdienen zijn natuurlijk.

Sowieso lijkt Roglic niet echt geïnteresseerd in de bollen, ik weet niet hoe dat voor MAL is nu die opeens 3de staat. Het zal morgen mogelijk wel voor een extra element gaan zorgen, dat klassement is wel eens minder spannend geweest!

Wat betreft scorito: 299 puntjes en licht gestegen naar 97,9%. Gouden bekertje zal um waarschijnlijk niet worden.
Wel blij met MAL en Uran in m'n team. Morgen een beetje in dubio, volgens bovenstaande theorie zou een groepje vluchters aan de haal moeten gaan met de etappe. Echter is Astana hier niet in meegenomen, die hebben misschien nog wel iets op hun kerfstok.

Vaste crew Roglic, Pogacar, MAL, Uran, Dumoulin, WvA en waarschijnlijk G. Martin wel opstellen.

Laatste 2 plekken te verdelen onder:
Pinot: letterlijk nog niets laten zien en gezien het morgen finishen in het dal is, heb ik niet echt vertrouwen. Alleen een klein beetje FOMO voor als ie wel z'n moment pakt).
Kämna: Kan ie nog een derde dag in de aanval en dan ook succesvol zijn, bergtrui lijkt ie net te ver te staan, wel
Flip: Zelfde verhaal als Kämna, wel 6 zekere punten mits Bennett de finish haalt.
Martinez: Is misschien wel een kolfje naar z'n hand maar vandaag ook niet best, of dat bewust was is niet echt te zeggen.

Laatste optie is S. Bennett puur voor 8 'zekere' punten, maar hoe zeker zijn die als ie mogelijk buiten de tijd wordt gereden.

Laatst gewijzigd
Melkboer

Zou Astana morgen niet gewoon volle bak gaan koersen omdat het Miguel Angel Lopez zijn laatste kans is om nog te stijgen in het algemeen klassement?

Cascoigne

JvdBrink, hoezo G. Martin boven Martinez en Kämna?

Cascoigne

Laat maar, dacht dat hij als een natte krant aan het rijden was maar toch 14de geworden. Ik laat hem toch op het bankie voor bovengenoemde morgen

JvdBrink

Casper; omdat ik Kamna niet sterk genoeg acht voor weer een aanval, lijkt me iets te gortig. Martin vandaag gewoon 14de en kan ruimte krijgen als de AKs strijden om de zege. Martinez is nog wel een optie.

Don Gielius

Morgen nog 1x tegen beter weten in Bilbao in de ploeg droppen. Na de afgang van vandaag moet Bahrain toch inzien dat je geen heel team 21 etappes lang opoffert aan 'tijger op de tak' (©rode lantaarn) Landa. Hij heeft alleszins de kwaliteiten om hun Tour vanuit de vlucht nog te redden,als hij niet aan de ketting moet blijven.

Kaassoufflé

Ik twijfel over mijn kopman morgen en sta inmiddels 1e in mijn vriendenpoule. Ik ga denk ik voor safe en Roglic/Poga kopman maken.

Treenert

Scenario klopte weer aardig. Zelfde mannen en net de finish niet gehaald. Alhoewel Carapaz ws wel de beste in koers was. Die zit er morgen gewoon weer bij. Lijkt me niet dat UAE een grote groep gaat willen corrigeren/controleren. Ligt er een beetje aan wat Bora met andere belangen wil.
Jungelsdag morgen.

Poeksel

Diverse sceneratios mogelijk:

* Grote groep rijdt weg, TJV rijdt op het gemak, andere ploegen geloven het wel.
* Groep rijdt weg, maar peloton blijft rijden. Paar vluchters redden het.
* Dito, maar dan met alle vluchters teruggepakt zoals vandaag.
* Vluchters worden steeds teruggepakt omdat Bora plannen heeft en pas op de eerste berg onstaat een kopgroep. Dat zijn dan sterke klimmers.

De kans lijkt me in alle scenarios groot dat iemand wint die al een etappe gewonnen heeft.

Ludi

Er zijn denk ik inderdaad maar een stuk of wat renners die morgen zouden winnen, maar hoe veel het verschil is tussen roglic/pogacar en kamna/martinez/carapaz is wel heel belangrijk en wie van die 2 in de eerste groep zit nog meer

Hangtieniedanstaatie

Schachmann zeker? Kamna zal onderhand wel een keer moe zijn en zaterdag vol gaan?

Chef83

Tja kopman keuze is wel wat voor morgen.
Maar zou er niet een groep vooruit blijven morgen ik denk het wel toch ? Ik denk dat ik voor martinez ga of toch maar voor roglic 😄😃

Phoenix0000

Dat Martinez bij Uran moet blijven is na vandaag ook niet meer heel geloofwaardig.
Lekker in het busje gaan zitten. Of echt slecht zijn?

rev

3 plekken open, kan niet kiezen welke 3 ik moet selecteren kan kiezen uit G Martin,Barguil,Kamna,Martinez, flipje. Welke 3 zouden jullie kiezen?

zeewolde

Best luxe om hier nog uit te moeten kiezen. Als ik ze had zou ik ze allemaal opstellen naast mijn schamele aantal puntenpakkersk zou blij zijn met allemaal naast mijn vaste puntenpakkers. G Martin en Barguil op de bank laten.

zomaareens

Buchmann?

jlmr1990

Alles of niets. Chaves kopman vandaag.

La Primavera

Vandaag wordt een zelfde soort etappe als die Nans Peters won over de Peyresourde. Type Hirschi/Schachmann blijft voorop en wint de rit. Daarachter is het veel kijken, afwachten en verdedigen en uiteindelijk fietst een groot deel van de AK mannen samen over de streep. Riche Porte mist een bocht en neemt daarin Uran mee, Porte moet de Tour verlaten en Uran verliest 5 minuten. Enric Mas heeft een goede dag en valt a la Bardet aan vlak voor de finish om uiteindelijk 3 seconde te pakken.

1 2 ... 260 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.