Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 261 ... 289 290
martijnzoeteman

Sta nu op plek 15 in het algemeen klassement, maar vind dit toch veruit de moeilijkste om te voorspellen tot zo ver. Kies je voor een type hirischi, Flipje, kamna als kopman, of voor poga / roglic? Die keuze gaat grote verschillen maken vandaag. Zo veel vragen... Is kamna al op? Zou Pinot het nog een laatste keer willen proberen? Dit wordt weer lekker 10x mn team aanpassen vanmorgen!

Laatst gewijzigd
Imbatido

De rit doet me een beetje denken aan de slotrit van Parijs-Nice of de Dauphiné. Het is ook de laatste dag dat knechten wat kunnen doen. Verwacht wel veel geweld van Astana, Movistar en Bahrain. Alleen is Jumbo-Visma (helaas) zo sterk dat ze dat waarschijnlijk kunnen controleren.

Barrygoal

'@martijnzoeteman echt zo, hartstikke lastige etappe.
nu in me team
- Pogacar
- Roglic
- MAL
- Allaphilipe
- Martinez (C) ga ervan uit dat de aanvallers weg blijven en Martinez hierbij zit na zijn 'rustdag' van gisteren
- Rolland
- nog 3 plekken over voor
Dumoulin
Kuss
Van aert truipunten
Benoot
GVA ( wil het ook nog wel 1 keer proberen)
of eventueel Pinot of Buchmann

lastig lastig... sta 2 e in subleague en wil dit minimaal behouden

WieVis

Lastigste etappe tot nu toe qua keuzes.

Voor mij nu zeker:
Roglic
Pogacar
Dumoulin
Sivakov
Martinez

En dan nu nog 3 kiezen uit:
Alaphilippe
Van Aert
Kamna
Pinot
Hirschi
G Martin

Iemand tips? lastig wat Hirschi en ook Martinez doen na op grote achterstand aan komen, is het slecht zijn of sparen.

Milanjacks

'@Laprimavera

Schachmann lost de laatste etappes toch wel erg vroeg en dat is echt niet van harte. Wou gister ook gewoon meezitten in de kopgroep, daar geloof ik totaal niet in, net als Kamna die met zijn krachten aan het smijten is.

Hirschi vind ik ook nog maar de vraag of het niet te zwaar is voor hem in de derde week. Die etappes waar die het goed deed waren toch wel aanzienlijk makkelijker dan dit. Maar zal hem in Scorito wel altijd opstellen.

Zou normaal gesproken de kaart Lutsenko wel durven spelen, maar gezien de etappe overwinning van gister en het klassement van MAL denk ik dat hij de ruimte niet krijgt van Vino. Zie niet echt een uitgesproken favoriet bij de vluchters. Als ik dan toch wat moet zeggen dan ga ik voor Sivakov en toch maar Lutsenko denk ik.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@Milan volgens mij zei jij gister ook dat MAL als kopman gekkenwerk was ? ;)

Milanjacks

'@Jasperdewaal1

En als je goed las zei ik ook dat je geld moest inzetten op MAL wat ik ook gedaan heb. Het is achteraf makkelijk lullen,de upswing van MAL als kopman was het risico in Scorito niet waard. Je pakt nu 8 punten over Roglic terwijl er ook een reële kans was dat MAL er doorheen zakte, als je hoog wilt eindigen in scorito moet je over het algemeen dat soort risico's vermijden.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

moah MAL die er doorheen zakt op meer dan 2000M hoogte is zelden het geval, zoals hij zelf zegt: "het is als thuiskomen"

Milanjacks

'@Jasper

Toch gek dat Uran er wel doorheen zakt of komt die uit een ander land? Het blijft het gewoon niet waard om dit soort gokjes te nemen gedurende 21 etappes.

Daan Brakenhoff

'@milanjacks
Je kunt Uran toch niet vergelijken met MAL alleen omdat ze Colombiaans zijn? MAL heeft in het verleden al vaak laten zien dat hij in de laatste week op hoogte in vorm is. Daarom was het gisteren wel te verwachten dat hij er In ieder geval nog bij zou zitten. Ik heb ook het gokje gewaagd om hem als kopman te maken en dat pakte gisteren toch wel vrij goed uit.

Treenert

'@JLMR1990: capitulatie noemen ze dat ook wel

Potentiële kopmannen: Carapaz (als iemand nog zin heeft met hem weg te rijden), Flip, Hirschi, Jungels, Sivakov

Géén klassementsmannen in top-10 vandaag

Laatst gewijzigd
Jori

Normaalgesproken is dit zo'n ritje waar je direct uit ploegbelangen opmaakt of het een vlucht wordt of niet.
Dat gaat nu dus zeker niet lukken. Astana was qua ploeg zwak gisteren eigenlijk, TJV laat daar geen renners van concurrenten in de ontsnapping. En Lopez ook podiumplek, van Astana uit gaat de vlucht dus niet worden gepakt met een kamikaze alles of niet tactiek. UAE heeft ook gepoogd het voorzichtig aan te pakken met een uitstekende De La Cruz, maar zal ook pas betekenen dat we op het einde pas gaan koersen qua ak-mannen. Porte heeft er ook geen ploeg naar en Uran kijkt vooral naar kleine stapjes en de tijdrit, geen belang bij vluchters dichtbij houden. Movistar zal gewoon paar mannetjes meesturen voor ploegenklassement, maar Mas en Valverde zullen braaf volgen.

Wat houden we dan over? Landa, Yates en G. Martin. Landa zou wel grof zijn na het ondankbare werk van zijn ploeg gisteren het opnieuw te pogen, maar Bahrain maakte al duidelijk dat het alle ballen op Landa was en deze etappe moet hem natuurlijk wel beter liggen. Toch heeft Bahrain denk ik wel veel energie verspild en ging het gat ook dicht doordat TJV het in eerste instantie al bijzonder kort hield. Op een zelfde punt als gisteren gaan controleren, kan nog wel, maar eerder niet voor Bahrain. Yates heeft mooi klassement en die enorme beklimmingen liggen hem nooit. Vandaag lijkt me kans om aan te vallen, maar niet om de koers te controleren. Eindelijk Chaves in de ontsnapping denk ik. G. Martin valt ook overal aan, maar TJV hield hem eerder kort en verwacht nu ook niet dat hij in de ontsnapping mag.

Eigenlijk dus een vlucht met alle teams beschouwd. Echter 1 belangrijk sleutelfiguur is niet meegenomen: Carapaz. Die gaat volgens mij voor de bollentrui. TJV wou gisteren die groep niet meer dan 6 minuten geven met hem. Gezien het tijdsverlies gisteren, lijkt me dat vandaag de 8 minuten. Dan is er gewoon grote kans dat als je op de enalaatste beklimming tempo maakt (lees: UAE met De La Cruz, Bahrain, Yates als hij zich goed voelt, G. Martin van ver of Astana met betere dag als team), dat er slechts heel weinig vluchters vooruit blijven. Voorwaarde is dus dat Carapaz wederom in de aanval gaat en tjv ook dezelfde koerstactiek hanteert. Dat laatste is ook zeker niet evident, gezien het profiel. Gisteren was perfect 90km controleerwerk voor T. Martin en Jansen. Dat is nu zeker niet het geval en daarom denk ik toch dat de vlucht meer ruimte gaat krijgen, om zo de belangrijke TJV-mannen te sparen voor wanneer de echte strijd zal komen.

Als vluchter moet je echt wel beresterk zijn. Hirschi bijv. lijkt me toch wel tekort te komen voor de beklimmingen en 3e week zie je toch ook wel scheurtjes. Een goede Hirschi mist niet de ontsnapping in rit 16 of anders rijdt Sunweb hem wel naar voren met Pedersen en/of Benoot. En de rit waar hij het wit verloor, was toch ook wel veel makkelijker dan dit.
Toch met veel afdalingen en het slot, dan is het natuurlijk niet uitgesloten dat hij een mooie uitslag rijdt. Alaphilippe lijkt dit werk ook wel te zwaar, gezien eerdere dagen. Maar voor 6 vaste punten en altijd een kans, waarom niet. Sivakov zal weleens een lastige Carapaz kunnen hebben. Als de ploeg echt de bollentrui wilt, kan Sivakov niet echt aanvallen, maar zal enkel een soort knecht voor Carapaz worden, omdat Carapaz op elke berg als eerste zowat moet bovenkomen om nog enige kans op de trui te houden. Namen als Buchmann en Pinot zijn gewoon slecht en over en uit. Kämna gaat gewoon weer voor de ontsnapping, bergtrui ook natuurlijk een mogelijk doel, maar gaat daarvoor niet concurreren met Carapaz. Als Carapaz verstek laat gaan en vlucht krijgt ruimte, dan pas kan het een doel worden. Zie ik dus niet gebeuren. Maar Kämna zit wel mee in de ontsnapping. Net als bollenfanaat Rolland, keusnefreu/Peters.

Martinez heb ik echt geen flauw idee van. Tot nog toe deed hij alles wat logisch was, maar gisteren zo snel in de Colombiaanse bus. De aanval in zodat hij er nog bij kon zitten op de slotklim voor een eventuele drinkbus en dergelijken vond ik logisch, maar dat lukte net niet. Dan zou je zeggen dat hij de bus in is gegaan om vandaag iets te doen. De ontsnapping lijkt me dan logisch. En als Uran het nodig heeft, zak je uit. Maar daar is nu toch een boel minder te verliezen. Maar kan ook gewoon zijn dat hij leeg is, niet lekker hersteld of bijvoorbeeld ziek is geworden.

G. Bennett ipv Kuss is ongelukkig. Vooraf leek G. Bennett gezien prestaties en teamcommentaar de iets betere keuze, hoewel met name de prestaties bijzonder lastig waren om te vergelijken, enkel Burgos reden ze samen. Maar met een gebroken rib en ziekte, terwijl Kuss juist vliegt in de 3e week, kan dat idee ook de prullenbak in. Blijft toch vooral een tour van wie op de fiets blijft zitten. Een Lopez rijdt nu podium (en ook hoog bk), maar vooraf was een 5e plek al iets bijzonder geweest met Roglic, Pogacar die hem al voor blijven en bijv. Pinot, Bardet, G. Martin, Martinez, Sivakov, Quintana die letterlijk zijn weggevallen. En Bernal die toch bijzonder zwak was. Geloof overigens dat hij bijna al die namen wel achter zich had gehouden als die mensen wel recht waren gebleven (Bernal had ik niet verwacht, Pinot indien hij rechtbleef niet, maar hoe groot is die kans nou?), dus zijn selectie was meer dan te rechtvaardigen en ook de beste keuze qua 3.5 miljoen mannen. Maar door die vele stuiteraars, is het ook niet zo dat je Lopez nog kunt compenseren met andere ak-mannen, gezien eigenlijk plek 4 tot en met 8 al worden ingenomen door mensen die vooraf hun geld eigenlijk onmogelijk waard konden zijn en dat ook wel qua punten bewijzen, op Yates na.

Een evaluatie vooraf van mijn kant dan. Gezien de prijzen van renners dit jaar was een selectie met Lopez meer dan logisch. Een 5e plek in ak zou hem nog steeds in het ideale team plaatsen namelijk. Natuurlijk wel een dik compliment voor de mensen mét Lopez in het team. Die hebben namelijk toch ergens een gaatje in het budget gevonden om hem erin te puzzelen, waar ik dat niet zag. Velen vaak door Ewan eruit te laten, iets wat ik zelf eigenlijk wel volledig heb gemist.

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Zou een Benoot nog wat kunnen vandaag?

Daan Brakenhoff

Toch wel erg benieuwd naar de prijzen en het budget bij de giro poule. Eigenlijk wel leuk zo, alvast puzzelen voor de giro terwijl de tour nog bezig is

La Primavera

'@Milanjacks Kamp Bora had in ieder geval etappe 16/18 aangestreept voor Kämna en Schachmann. Eerstgenoemde bezigde op twitter ook al taal die er op kan duiden dat hij er voor gaat. Schachmann hoefde ook helemaal niet aan te haken de afgelopen dagen, ze hebben geen kopman meer. Ja Sagan maar het moment dat Schachmann lost is Sagan er ook al lang en breed af. Hij kan gezien zijn sleutelbeenbreuk en het programma na de Tour alleen maar beter worden. Hirschi heb ik meer vraagtekens bij aangezien het zijn eerste grote ronde is en we niet weten hoe hij dat verteerd. Maar hij zou dit zeker aan moeten kunnen in de vorm waarin hij verkeerde. Als het een vlucht wordt van 20 man die weer een kwartier voorsprong krijgen hoeven ze de etappe ook niet te winnen. Een top 15 plek volstaat in dat geval.

Lutsenko ging er gisteren helemaal vroeg af, maar zou dit in een grote groep met grote voorsprong ook wel moeten kunnen inderdaad. Al denk ik dat Astana wel eens een groter plan kan hebben vandaag dan een etappeoverwinning.

Milanjacks

'@Daan

Hij maakte puur dat argument op basis van het feit dat het als thuiskomen voelde. Uran komt ook uit Colombia. Zo'n post-match interview is natuurlijk altijd makkelijk. Enfin, ik blijf erbij dat het een onnodig risico is wat je moet vermijden. Er is een reden dat de bookies gisteren MAL een odd van 13,0 gaven. Bij de bookies krijg je een leuke upswing voor een gok, bij scorito moet je het doen met een magere 8 punten. Ik vermijd dat soort risico's liever.

@Laprimavera

Ik zou Schachmann en Hirschi ook altijd meenemen op Scorito. Schachmann zat gisteren wel in de eerste kopgroep en probeerde daarna nog aan te haken wat niet lukte. Het is misschien puur op gevoel maar ik heb hem de laatste dagen een paar keer in beeld gezien en dat zeg er gewoon niet soepel uit, het zou mij ernstig verbazen als die hier wint.

@KV

Ik stel Pinot zeker niet op.

@Wielerliefhebber

Den Greg lijkt mij toch iets meer voor morgen. Al weet je het met Greg nooit. Ik laat hem in ieder geval thuis.

Laatst gewijzigd
KV

Wie stelt Pinot nog op vandaag? :-)

raymankapeens

Denk iemand dat den Greg nog iets gaat proberen vandaag?

raymankapeens

Mooie analyse Jori. Ik mis zelf ook Lopez

S. Dauert

De drie die ik overweeg als kopman: Martinez, G. Martin of Flip! Martinez kan gespaard hebben of leeg zijn, Martin wíl wel maar mag wellicht niet en voor Flip is deze rit met 5000 hm eigenlijk te zwaar; maar als hij mee zit en top 10 rijdt hengelt hij wel 50 punten binnen. Dan laat ik Roglic, Pogacar en MAL even buiten beschouwing, die gaan sowieso ook mee.

vevie

Giro online! Wordt lastig keuzes maken. Thomas 6 mil, yates 5. Sprinters wordt ook keuzes maken.

Jasperdewaal11

'@Milan precies wat Daan zegt....

En daarnaast nee ik maakte dat argument niet puur over het thuiskomen. Want dan verdraai je wat ik bedoel en spring je te snel naar een conclusie maar ik zal het even uitleggen voor je.

MAL vind het heerlijk om op hoogte te komen boven 2000M en dat zegt hij over zichzelf en niet omdat hij uit colombia komt of omdat alle colombianen dit lekker vinden. Daarnaast sprak hij dit recent weer uit aangezien hij de dag ervoor ook al weg sprong. Dit is dus ten teken dat hij zich goed voelt met dus het vooruitzicht van een etappe op 2000M+ aankomst dus doe je rekenwerk.

En daarom zei ik dit

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik ben het met Milan eens. Vantevoren is het niet slim om dat risico te nemen om mogelijk 8 punten beter te scoren dan mensen die Roglic als captain hebben. Achteraf is het natuurlijk mooi wonen.

kevinraar

ik ga een gokje wagen en neem sivakov als kopman

Jasperdewaal11

Volgens mij gaat het toch om een mogelijkheid van 12 punten verschil of mis ik iets ? Verschil tussen ritwinnaar en nummer 2 is toch 6p.

En ja dan ga ik wel uit van het gunstigste scenario. Want als het niet de ritwinnaar betreft is dat idd 8p.

Dat het een gokje is ja, zoiets als niet slim durf ik te betwijfelen. Hoe stijler en hoger het word is MAL vergelijkbaar met onze 2 sloveense vrienden. Bovendien kijken die vooral naar elkaar, heeft MAL aanvalsdrang op dit soort aankomsten en liet al zien in orde te zijn.

Ik vind het als "niet slim" bestempelen te zwaar uitgedrukt, maar dat is mijn mening.

1 2 ... 261 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.