Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 262 ... 289 290
Daan Brakenhoff

6 punten was nog maar het verschil met Roglic. Veel mensen die hoog stonden hadden Pogacar als kopman en daar pak je dus wel 12 punten op met MAL als kopman

zomaareens

Buchmann nog steeds slecht?

Milanjacks

Ervanuitgaande dat je MAL en Roglic allebei hebt en alle andere punten buiten beschouwing laten pak je nu 6 punten zelfs maar op Roglic. We gaan er verder niet uitkomen maar ik blijf het een onnodig risico vinden.

MAL(C) 100 punten
Roglic 44 PUNTEN
------
144

Mal 50 punten
Roglic(C) 88 punten
------
138

nasibal

edit: mezelf gedist. Zie Milan.

Laatst gewijzigd
Florian

Wanneer komt de Giro forum online?

Pom titcock

Vriendelijke vrienden, ik heb jullie hulp even nodig.
Ik heb 9 strijders opgesteld maar wie pakken we als capo dan?
- sivakov (100% kans dat die in de vlucht zit)
- Martinesje (sletje van uran ja of nee?)
- Flippieee (kan die dat laatste heuveltje aan na zn inspanningen de laatste dagen?)
- Alejandro balberde (el imbatido zie ik gewoon getipt worden, maar durf je dat aan als capo?)
- G. martina (mag die weg? Wilt nog wel een etappe en dat zou dan vandaag zijn)
- of gewoon rocky of pocky?

lastig lastig

Jasperdewaal11

'@Milan Ik vind onnodig risico al beter klinken dan "gekkenwerk" maar oke we agree to disagree. No hard feelings zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Giro staat al online! Krap budget zo lijkt het...

@Jasper, maak er geen semantische discussie van zou ik zeggen. Niet slim, gekkenwerk, onnodig risico...het komt allemaal op hetzelfde neer.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@milanjacks @jasperdewaal11 Het ligt er ook maar net aan wat je doelen zijn. Verschillen voor een top 10 plek kan je eerder maken met een keuze voor MAL die zoals Jasper al aangaf echt wel te verdedigen is. Als je doel is om iedere ronde constant te presteren kan je beter voor Roglic gaan.

Jasperdewaal11

'@Jeff ging mij meer om te context maar point taken, ik hou op.

@La Primavera eens

De giro pool is ook open en moet toch zeggen ik klik er wel makkelijk renners in

Laatst gewijzigd
danusz1986

Wat ik al had verwacht is dat het budget veel lager is dan bijvoorbeeld de tour, maar de prijzen net zo duur. 9 miljoen minder. Er moeten nu aardige keuzes worden gemaakt. Thomas/Yates/Kruijswijk/Nibali/Majka en bij de sprinters tussen Demare/Ewan/Sagan/Gaviria/Matthews/Viviani. Sommige keuze zijn snel gemaakt andere weer niet.

Laatst gewijzigd
DKrikk

Sterke analyse Jori. Ik zit inderdaad wel met Roglic, Pogacar, Dumoulin, Bernal, Pinot én Lopez in mijn team. Lopez redt heel erg de meubelen gisteren. Consequentie was wel dat Ewan niet meekon en dat heb ik proberen te compenseren met Gilbert als 9e man (wat dus mislukt is). Voor mijn gevoel zijn de teams met Ewan op dit moment (nog) beter uit, maar zal dat na de eindafrekening wel niet meer zo zijn.

Vooral de teams die Ewan hebben en Lopez/Landa en daarvoor Pinot hebben thuisgelaten, lijken op dit moment het best te scoren in zowel de berg- als 'sprintetappes'. Vooral met een Kuss erbij.

Ajvenema

Iemand ff een giro-forum openen? Mag iedere random dat gewoon doen?:) Budget is krap idd, zeker met nog eens 3 tijdritten waar je absoluut rekening mee moet houden. Nu al zin in het zoeken van de perfecte pro conti sprinters:)

Kopman vandaag is vrij lastig zonder hirschi/sjaak/kamna

nasibal

Wie is sjaak?

Milanjacks

Ik denk Schachmann?

nasibal

Oh, helder. Dank.

RooniT

Opstelling van vandaag:

Roglic
Carapaz
Dumoulin
Pogacar
Sivakov (C)
Alaphilippe
Van Aert
Lutsenko
S. Bennett

Bank: De Gendt, Van Avermaet, Mohoric, Pinot en Benoot.

Opmerkingen? :-) #keuzestress

Daan Brakenhoff

Verwacht ook maar iemand nog iets van Pinot vandaag?

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 18

Gisteren moest de Condor strijden met de slagpennen geamputeerd en de klauwen gebonden, maar het fort is behouden: 'slechts' -/-1,5% naar 94,5%. Hij heeft zichzelf qua dagopstelling niets te verwijten, hooguit dat hij Rog ipv Pogi kopman had moeten maken. Sinds Bardet en Mollema door éen en dezelfde valpartij uit koers zijn, heeft hij het felbegeerde gouden bekertje uit zijn hoofd gezet. Hij zal strijden voor wat hij waard is voor de troostprijs: brons. En mocht hij het halen, dan zal hij daar trotser op zijn dan al zijn zilveren bekertjes bij elkaar, omdat hij voor deze prijs veel harder heeft moeten vechten en met veel meer pech te maken heeft gehad. (Als je op 99,9% staat, heeft dat niet alleen te maken met kennis en inzicht, maar ook met de afwezigheid van pech. Behalve de echte Bazen als @nasibal die het geluk weten af te dwingen - oprecht chapeau en de Condor gaat hard voor hem duimen!)

En warempel, het is nog speelbaar om van 94,5% naar brons te gaan, met twee lastig te voorspellen ritten voor de boeg en de eindafrekening (bijna volledige top-5'en pk, bk en jk in zijn team). We gaan het zien.

(Overigens verbaasde de condor zich over de tactiek van TBM gisteren: zelf al het werk doen is nou precies wat AST en TJV wilden! En wat hij vreesde voor Landa, klopte: hij kon het niet afmaken. Wellicht de hoogte die het voor 'laaglanders' moeilijk maakt? Niet voor het eerst dat dit Landa overkomt: ploeg keihard laten werken en eindigen in een anticlimax. Zou dit een reden zijn dat hij bij AST, SKY en MOV niet de (enige) kopman was? Of is de condor nu te hard en/of te selectief in zijn geheugen?)

Vwb vandaag sluit de Condor zich aan bij de inventarisatie van scenario's van @Poeksel en de, zoals altijd, oerdegelijke analyse van @jori. Uiteraard ligt het voor de hand dat AST en MOV een of twee mannetjes vooruit sturen, maar bij AST zal TJV dat niet toelaten en bij MOV zullen de andere ploegen dat niet toestaan. De andere ploegen lijken nu eigenlijk te zwak e/o niet in hun belang. Enfin, zie @jori.
Verder hebben we vaak in deze Tour gezien dat TJV in de etappes die potentieel gevaarlijk zijn, een hard tempo oplegt. Hoewel op het oog, met 4 fikse beklimmingen, dit een hele klus lijkt, zijn de eerste paar cols bij nadere ook weer niet zo lastig. (Hoewel, laat in de derde week?) Het is dus denkbaar dat Gesink/Bennett de eerste twee serieuze cols doen, Van Aert de cat.1-klim, zodat Kuss en Dumoulin op de laatste col nog bij Roglic zijn. Daar zal vooral de strijd om de overige plekken losbarsten. Wellicht dat Pogi nog wat probeert, maar hij leek gisteren echt minder: Roglic ging op een soepel koffiemolentje omhoog, terwijl Pogi duidelijk op een zwaar verzet veel kracht leek te moeten zetten.
Resultaat: er zullen wel wat - noodzakelijkerwijs - sterke vluchters voor blijven, ook vanwege de bergtrui (47 punten up for grabs), maar veel zullen het er niet zijn.

Het leek de Condor dus het verstandigst om een conservatieve kopmankeuze te doen, omdat hij bij elk van zijn huursoldaten zo zijn vraagtekens heeft over de tol die ze voor hun inspanningen zullen moeten betalen. En als ak-mannen de plaatsen 10 tot 20 bevolken.... Afijn, zie redeneringen van anderen.
1 Roglic (c)
2 Pogacar
3 Dumoulin
4 DFM (tja, spaarde hij gisteren of is hij niet goed meer? Zie @Jori)
5 Rolland (niet goed genoeg om te winnen, maar zal zeker in de bollen meedoen. Als de vlucht toch veel voorsprong krijgt, dan zit een top-10 erin).
6 Hirschi (wsl te zwaar, maar je weet maar nooit. Ook bij gebrek aan beter. Morgen naar Champagnole gaat hij sowieso mee)
7 Alaflip (bij gebrek aan beter + truipp. Aangenomen dat SB de TL haalt
8 Kämna (zal mee proberen te zitten, maar zal teveel met krachten gesmeten hebben om nog om winst mee te doen)
9 Sagan (2 pp minder dan SB, maar stel dat een BOH wint...)

Ajvenema

Sjaak=Schachmann ja, soms vergeet ik welke nicknames zelf bedacht hebt, en welke algemeen bekend zijn. Bij deze heb ik geen idee:)

Florian

ik denk dat flip geen kracht meer heeft voor vandaag

Boasson en Hagen

Ik vond Miguel Angel Lopez heel makkelijk in te passen, ook al heb ik alle dure sprinters (Bennett, Ewan en Sagan) en dure toppers (Roglic, Pogacar, Pinot, Bernal). Voornamelijk omdat de alternatieven (Yates, Buchmann, Dumoulin, Landa, Porte, Carapaz) vooraf geen puntenpakkers leken. Lopez was wel een zekere top 10 en altijd aanvalslustig. 98% sta ik nu, pech met Pinot en Sivakov en Bennett ipv Kuss, grootste missers zijn Van Aert en Hirschi. (En Lutsenko op de bank toen die won).

Laatst gewijzigd
Ludi

Van mij mag iedereen een giro subje opengooien.

Pfoe lastig vandaag

Kaassoufflé

Twijfel nog tussen Benoot, Pinot, Kuss of Wva als 9e man...

Ajvenema

'@boasson: Ik heb een muntje opgegooid tussen quintana en Lopez, en uiteindelijk sta ik nu nog maar op 91%. Met lopez was dat ongeveer 97 geweest, en met hirschi erbij denk ik dat ik prima meedoe voor een bekertje. Het staat allemaal vrij dicht, maar het mag niet zo wezen:)

1 2 ... 262 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.