'@Nasibal: Zullen we het daar niet over hebben? Zelfde opstelling als jij maar wel Roglic captain dus en G. Bennett ipv Lopez dus. Maar dus echt vervelend dat Hirschi onderuit vliegt, dat het tegenvallen van Bennett juist in de kaart van de mensen met Van Aert en Kuss speelt (zouden normaliter anders eerder aan de slag moeten) en dat vandaag het een collectieve off-day was van mijn rest vluchters wat ook juist zorgt dat er weer ak-mannen vooraan eindigen en extra Van Aert en Kuss waardoor het me nog meer punten kost. (Kämna had het notabene aangekondigd via de ploegsite, Alaphilippe die hier ook nog wel een kans zag, Martinez was een vraagteken en Sivakov die als ploeg toch wel moest aanvallen). Zoals gezegd, in de 99% blijven met deze selectie is nog een flinke uitdaging.
Nou hopen dat de eindafrekening mee valt en het 2 pure sprintetappes (Ewan moet echt per se mee doen) nog worden waar WvA toch maar keertje denkt aan de mensen die hem niet hebben gekozen en beetje genade toont. Beetje ijdele hoop dus
Best een goede dag zou ik zeggen, toch slechts 1 plekje gestegen. Dat doet me ineens ook vrezen voor de eindafrekening. Hoewel ik op zich dacht met Van Aert voor de komende dagen en ook met MAL voor de afrekening twee redelijke troeven te hebben, vrees ik een beetje wat er achter mij nog staat (veel mensen met Landa wellicht, en waarschijnlijk ook met Ewan). In ieder geval maar hopen dat Trentin morgen niet wint vanuit een voor mij ongunstige kopgroep.
Gesproken over morgen, wat met Bol, Bennett en Coquard..? Ik vind het lastig, eerst dacht ik gewoon een wat choatische sprint maar ik weet het niet echt, kan ook een meer GvA/Alaphilippe aankomst worden.
Nou, ik vreesde de dag van vandaag vanwege de vluchters, maar uiteindelijk sla ik een prachtige slag en stijg ik naar plekje 2. De eindoverwinning zal een lastig verhaal worden, want de teams zonder Bernal (incl. de #1) stomen op uit de achtergrond, maar een top 10 zou zomaar kunnen lukken als ik goed blijf opstellen. Check voor de grap eens de nummer 13 Hobbel, zonder Bernal en Pinot, maar met o.a. Carapaz en Mas. Nou, als je dat zo kon voorspellen vooraf, verdien je het ook om te winnen ;)
Momenteel plek 80 volgens mij (2 dagen geleden nog 11e, dus zoek de rode pijlen. Hele mooie score waar niemand over kan klagen, maar voelt dus wel zuur :p). Geen geweldige selectie zonder Lopez, Kuss en WvA, wel vaak goede dagopstellingen, maar momenteel damage control.
Kan je trouwens het je al voorstellen? TJV die morgen de koers verschrikkelijk hard maakt als bedankje voor Van Aert dat hij nog een etappe kan winnen uit de sprint, terwijl bijv. een Ewan er dan af wordt gereden :p
Tom en Roglic willen ws een rustdag, dus dan moet de andere 5 het voor Wout gaan doen. Profiel lijkt mij zwaar genoeg om moeilijk klimmende sprinters eraf te rijden zodat je met een man of 80 overblijft. Begint al gelijk uit de start vals plat omhoog.
Ewan is altijd een van de eerste lossers, maar lijkt door de dag heen te verbeteren. Ik verwacht wel koers. CCC moet ook nog wat en ze willen Sagan ws ook nog aan een overwinning helpen...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.