'@kevinraar: Winnen zal je er niet mee doen, maar het leuke is toch vooral het puzzelen vooraf. Bekijk de recente resultaten op procyclingstats eens, analyseer de etappeprofielen en wacht de rolverdelingen en definitieve selecties van de ploegen af. En zoek eens op wie er allemaal recent blessures heeft opgelopen. Het is niet aan ons om te zeggen welke renners je wel en niet moet selecteren. Wel worden hier af en toe renners besproken waar je zelf eventueel conclusies uit kunt trekken. Er is trouwens niets aan om te goed te scoren met een team dat mede is samengesteld door onbekenden op een forum. Veel puzzelplezier.
Het was toch alweer bijna 5 pagina's geleden dat er over het budget werd gezeurd.
Ik heb er momenteel 11 ingeklikt die (quasi) zeker mee gaan, voornamelijk de klimploeg en enkele sprinters. Verder blijf ik er nu af tot alle selecties definitief rond zijn, nog te veel onduidelijkheid bij veel ploegen. Ik kijk er wel enorm naar uit!
Wat denken jullie van Froome en Thomas. Ze sturen wel snel af terwijl het nog niet lijkt dat ze op hun limiet zitten. Zouden Thomas en Froome een spelletje spelen en koersritme op doen en iedereen in de tour verassen of zijn ze echt in een slechte vorm. Kunnen jullie mij hier mee helpen? ( ook gek dat Froome steeds tegelijkertijd met Castroviejo finisht en ook vaak tegelijkertijd lost)
Ik verwacht dat ineos dit jaar er wel staat maar niet in topvorm zoals altijd. Hopelijk wint roglic de tour voor een Nederlandse ploeg hoe mooi zou dat zijn. De hegemonie doorbreken en dat nog wel door een Nederlandse ploeg.
Verder lijkt het er op dat dumo meer progressie maakt in vorm dan froome en Thomas.
Heb er nu toch 8 goede sprinters instaan die heuvel over kunnen. Als ik dat parcours goed bekijk zijn er toch zeker 8 sprintkansen voor dit soort mannen.
Mochten het er uiteindelijk minder worden door vluchten verwacht ik met een duur sprintteam toch aan langste eind te trekken omdat de vluchters moeilijk te voorspellen zijn en dat als er een vlucht is mijn sprinters toch voor plek 6-20, 8-20 etc gaan sprinten in die etappes.
Groene trui punten wegen ook mee bij deze beslissing.
Ik pak in plaats van Dumoulin en Thomas dus liever wat meer inhoudelijke sprintkracht.
Sinds wanneer zegt vallen iets over je vorm?
Ik dacht vorig jaar dat hij er wel ging staan, omdat de val niet te erg leek en hij al in Romandië betere resultaten reed.
Nu moet hij telkens lossen, zowel hier als in de Ain, dus lijkt het mij een logische conclusie dat hij niet in vorm is.
Dan neem ik dit jaar liever het zekere voor het onzekere en kies ik renners waarvan ik weet dat ze wel in vorm zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.