Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 271 ... 289 290
SurPlace

Ik ga me niet nog een keer branden aan Pedersen als kopman, alhoewel dit missertje me wrs gelukkig niet mijn eerste bekertje gaat kosten. Alle ballen op Sagan!

@ Jori, scherp. Gelukkig geen bergetappe meer ;).

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Mark GVA kan hier alleen winnen vanuit de vlucht, dan is de kans m.i. groter dat Flip in een vlucht zit die de finish haalt. Denk overigens ook nog ff aan teampunten.

Iemand hier die denkt dat de koers zó hard kan worden gemaakt dat de sprinters eraf liggen?

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@JW van Putten

Zelf opzoek gaan naar betrouwbare bronnen is ook een kunst natuurlijk.

Los daarvan heeft Pedersen ook aangegeven te moeten knechten voor Richie in etappe 10, toen werd hij uiteindelijk 5e, al was dat wel min of meer ‘per ongeluk’ gaf hij zelf aan. Anyway, kan dus alle kanten op vandaag. Benieuwd of mensen het aandurven om hem thuis te laten!

beuluitdeheul

'@Ar: ik neem hem gewoon mee. Alternatieven zijn Bol of Coquard die er denk ik glansrijk afgereden worden of Flip...

cactus

'@Treenert: vanuit wat?

Rawolf

'@Jori, nu haal je 2016 en 2017 door elkaar

Bob Spaak

Carapaz geeft aan dat hij alles zal doen om de bollentrui te winnen, dus vandaag zit hij mee in de ontsnapping, schrijf maar op!

Platje

Je denkt dat er een vlucht gaat winnen Bob en Carapaz daarbij zit? Ik zie Carapaz hier geen top 20 rijden dus voor die 6 punten zijn er wel betere opties

madeinstars

Alles doen om de bollentrui te winnen is vandaag sparen en morgen vol die klim op rijden in de tijdrit. Zie hem eerder ergens lossen vandaag en rustig naar de finish rijden dan zich uitsloven in een kopgroep.

daan_zeelen_811806

Carapaz gaat zich vandaag inderdaad gewoon sparen voor morgen. Gaat morgen in een rustig tempo richting de klim en zal daar alles gaan geven. Verwacht dan ook dat hij sneller de klim voltooid dan Pogacar die vanaf kilometer 0 al volgas moet gaan

Bob Spaak

100% een vlucht die het gaat halen. Met oa Avermaet, Sagan, Trenson, Alaphilippe, Carapaz, van Aert, Sivakov en nog een paar die voor de laatste kans voor een dag succes gaan.

raymankapeens

Bob kan me er grotendeels in vinden behalve Sivakov die nooit de sprint van Sagan gaat winnen he

Imbatido

Interessante rit nog vandaag. Laatste kans voor Sagan voor het groen. Heeft QuickStep meer baat bij een grote kopgroep (zonder Sagan en Trentin), of meer baat bij zelf sprinten voor de zege met het bijkomende risico dat Bennett er misschien af gaat? Er zijn nog 70 punten te verdienen vandaag.

Of slaan Bora en CCC vandaag de handen ineen om een kleine kopgroep te laten gaan, en in deel twee van de wedstrijd 100 kilometer te knallen?

alexzsci

Ik zie dit toch echt in een sprint eindigen eerlijk gezegd, of Ewan en consorten daar nog bij gaan zitten is een tweede... maar ik geloof zelf niet zo in een succesvolle vlucht.

Milanjacks

'@Bob

100% dat ze het gaan halen? Dat lijkt mij toch een gewaagde uitspraak. Zijn genoeg teams die geen baat hebben bij een kopgroep. Ik sluit mij aan bij @Ar-Pharazon

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Wie willen sprinten:
- Ewan
- Bol
- Bennett, maar is ook een risico voor de groene trui
- Trentin, maar dan het liefst zonder Bennett
- Sagan, maar dan het liefst zonder Bennett
- Mezgec, maar dan het liefst met zo weinig mogelijk anderen

Wie willen een kopgroep:
- Met de goede renners mee, DQS
- Met de goede renners mee, Sunweb
- Trentin, als hij zelf mee zit
- Sagan, als hij zelf mee zit
- Mezgec, als hij zelf mee zit
- Stuyven, Colbrelli, Hagen en meer van dat soort types
- Alle ploegen die nog niet hebben gewonnen

Kortom, het koersverloop en vooral de samenstelling van de kopgroep zal bepalend zijn

Laatst gewijzigd
Jori

'@Rawolf: Lees het commentaar van Poeksel en probeer het opnieuw ;)

Zelf hier vol voor de sprinters. Bora zal het hard maken, zeker doordat het beginstukje zo gemakkelijk te controleren is. maar Bennett klimt natuurlijk niet verkeerd op 1 minder dagje na en zit die Vuelta vorm er nou weer echt aan te komen?! Doodgemakkelijk zoals hij Sagan iig controleerde laatste dagen. Scherp van voren gereden, tussensprint moet haalbaar zijn (hoogtemeters vallen vandaag ook wel mee en geen steile dingen). Tussensprint ligt op redelijk gunstig punt voor de minder klimmende sprinters. S. Bennett zit er nog bij, het wordt iets minder klimmen en de noodzaak om het tempo vreselijk hoog te leggen met nog ietsje verder klimmen en verder dalen, zal er niet zijn. Na tussensprint is het toch herorganiseren, treintjes weer vinden, en voorbereiden voor het laatste stukje. Ideaal voor de geloste sprinters om stug door te trappen en weer aan te sluiten. Mochten Ewan en Bol en co al gelost zijn (verwacht ik niet, als de ploeg ze een beetje aandacht geeft), moeten die zeker nog terug kunnen komen. Anders gewoon je lekker "afzetten" tegen de auto's, die straf is het zeker waard om mee te kunnen sprinten later. Wel lastig nog met die afdaling en dan laatste kilometer nog opschuiven, ook al is het over 5.5 m brede wegen. Daarom een sprinter die goed kan positoneren, hoge topsnelheid heeft en steady klimt als kopman. 2200 hoogtemeters is nou niet vreselijk veel voor dit veld sprinters. S. Bennett lijkt hier dus al ideaal, hoewel nog perfecter normaliter WvA zou zijn. Vraag is alleen hoeveel risico die neemt, nou hij overduidelijk favoriet voor het wk is. Wat mij betreft kan WvA niet veilig genoeg zijn, maar die man is niet te stoppen. Zelfs in de volle massasprint waar Sagan hem een beuk gaf deed hij mee, dan is dit een nog betere kans op winst. Coquard met zijn au probeert natuurlijk een bondgenootschap met Pinot te smeden over een gemeenschappelijke deler , zodat Pinot zijn lead-out doet. Maar als je voor de tussensprinten gaat en gisteren braaf in de bus mee zit, dan laat je echt niet zomaar lopen in een etappe als deze. Aanklampen en zien wat er mogelijk is. Top 10 plekje zou wel moeten kunnen dus. Tenzij ik nog wat anders lees natuurlijk.

Ik wil eigenlijk Ewan kopman maken, die had gisteren zoveel lol en zin, duidelijk was dat hij hier nog wel een kans in zag. Vergis je ook niet, Ewan wordt heel weinig minder over 3 weken. Heeft het aan begin van een ronde vaak zwaarder dan naar het einde. Kijk bijvooorbeeld waar hij zijn zeges haalde vorig jaar. Maar goed, S. Bennett lijkt me ook niet bepaald minder te zijn geworden. Maar met het klimmen vooraf zal Ewan wel niet heel erg voorin zitten, dan die dalende lijn waar opschuiven waarschijnlijk lastig is en de noodzaak van goed positioneren, zegt dat dit een heel dom idee is. Zeker gezien Bennett toch van voren al zit voor de tussensprint.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De Giro van 2017 komt dan meer overeen.

Cees Bol laat ik op de bank, het word een hele snelle etappe met een gevecht voor de vroege vlucht en Bora die er alles aan gaat doen om de groene trui te bemachtigen.

Milanjacks

'@Harstikkebedankt

DQS wil sowieso geen kopgroep ook niet met de goede renners mee daar geloof ik totaal niet in. Sunweb lijkt mij ook twijfelachtig, Bol wil hier gewoon sprinten. Tuurlijk wil een Trentin,Stuyven,Mezgec en Sagan wel in de kopgroep zitten maar die gaan de ruimte waarschijnlijk niet krijgen.

-Wielerfan

Voor vele is vandaag hun laatste kans op succes.
Ik zie vandaag een grote kopgroep ontstaan vroeg in de wedstrijd.

Nu denk ik wel dat vooral de Bora mannen er als een gek achteraan zullen gaan.
Hierdoor denk ik ook dat Bennett, Ewan etc eraf zullen worden gereden.

Conclusie:
Een kopgroep die word ingehaald door het uitgedunde peloton. De overgebleven sprinters strijden om ritwinst.

Favorieten in mijn ogen;
*** Sagan, WVA
** Trentin, Bol, Coquard
* Mezgec, Stuyven, Pedersen

alexzsci

'@Jori

Ben het eigenlijk volledig met je analyse eens, dit scenario zie ik zich ook voltrekken. Alleen met oog op kopman denk ik dat ik iets afwijk van jouw keuze, neig zelf naar de iets veiligere keuze in Peter de Grote. Maar dit komt natuurlijk door persoonlijke situaties, de iets verdedigendere opstelling lijkt in mijn geval voordeliger.

@Wielerfan

Een scenario waarin Ewan en Bennett allebei lossen maar waarin Bol een van de topfavorieten is zie ik niet helemaal voor me. Denk dat als Bol er nog bijzit, die andere twee er ook nog bij gaan zitten en vice versa.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Rawolf: Ik geef het op, ik maak een vergelijking met de giro van 2016 die volledig klopt en jij klaagt dat de vergelijking met 2017 niet klopt, maar wel meer overeen komt, hoe dan? :p

Laatst gewijzigd
zomaareens

sunweb kan Bol wel voorin houden toch?

hartstikkebedankt

'@Milan DQS kan ook vrezen dat Bennett er toch ergens af wordt gereden, die hebben dan baat bij een vluchtgroep (zonder Sagan en Trentin, tja krijg dat maar eens voor elkaar) die de groene punten gaat pakken

zomaareens

Precies.. die sprinters worden gewoon voorin gehouden, gaat lukken denk ik

1 2 ... 271 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.