Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 278 ... 289 290
La Primavera

Stel hè, Dumoulin rijdt de snelste tijd en Roglic heeft al te horen gekregen dat hij het geel gaat winnen, omdat Pogacar niet snel genoeg gaat. Zou Roglic dan de overwinning aan Dumoulin gunnen?

Ludi

Op dat zware stuk denk ik dat doseren erg lastig is. Dumoulin moet dus veel harder dan Pogacar zijn gegaan en Roglic moet ook sneller dan Pogacar gaan wil de discusse relevant zijn. Dan misschien. Maar ik denk dat Roglic dan zelfs nog zijn stempel wil drukken voor volgende grote rondes.

Laatst gewijzigd
nasibal

nasival wat overdreven zeg jij komt hier ook iedere ronde zeggen dat als je ander e keuze had gemaakt je eerste had gestaan vinden wij ook stom maar hor je ons ook niet over dus njet zo klagen

En weet je wat nou helemaal leuk is? Ik stond eerste.

Verder leuk dat het app groepie weer aan het trollen is. Hoop dat jullie een fijne tour hebben gehad :)

Laatst gewijzigd
Ludi

Liever 1 nasibal in het scorito topic dan 10 in het vet, zullen we maar zeggen! :D

Rawolf

Tja, aan het eind van de dag komt er ook een flinke portie geluk bij kijken. Dat Mollema in een bosje beland is lastig te voorspellen.

Niet vallen is een kwaliteit, maar ook degene die deze kwaliteit bezitten maken weleens kennis met de ondergrond.

Laatst gewijzigd
S. Dauert

Inderdaad een man die ze niet meer terugzagen in die laatste kilometers, prima dagje en geconsolideerd.
Morgen typisch een dag voor Rog, Pog en Dum. Martinez erbij, Flip die gespaard heeft, WvA die zich gaat testen en vooral niet één van de INEOS mannen die pedalerend naar de voet van de klim gaat en dan voluit voor KOM strijden. Laatste plekkie gaat voor mij tussen G.Martin of een vaste puntenpakker slash sprinter. Wat zou Guillaume willen?

Cerebral36

Het bekende als als als verhaal. Was Mollema niet gevallen en Bernal normaal geweest had ik......Maar hij is wel geflikkerd en Bernal ging als een Colombiaanse kaars uit. Jammer joh, op naar de Giro.

kevinraar

tjarkeh ik maak dumoulin kopman

rev

Laatste plek, Carapaz of S Bennett?

kevinraar

pinot is een goede tijdrijder maar presteert slecht deze tour twijfel of ik hem opstel of niet
als ik hem opstel moet ik 1 van deze renners eruit doen
g. martin
jungels
alaphlippe
sagan

piep papje

'@kevinraar Ik schat pinot hoger in dan alle namen die je noemt (muv alaphilippe)

@rev Bennett lijkt me, carapaz gaat zonder tijdritfiets. Zo snel mogelijk die berg op

Laatst gewijzigd
Treenert

'@piep papje ik zou Jungels ook altijd boven Pinot kiezen, rijdt er altijd voor, meestal top-10

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2019/stage-9 (ook enigszins vergelijkbaar)

kevinraar

andere op g.martin na hebben al zekere punten verwacht jij pinot in de top 20 van de tijdrit?

Nul verstand

Denk dat G Martin vrij veel tijd verliest op een vlakke stuk en bergop rijden doet die laatste dagen ook niet super.

Pietje Precies

'@S. Dauert, ik denk dat Guillaume morgen wel zou willen winnen. Maar ik betwijfel of wat hij wil ook relevant gaat blijken ;)

@Cerebral, eens dat we aan als-als-als weinig hebben.

Tussen die twee voorbeelden zit mijns inziens wel een verschil. Mollema is gevallen en moet uit koers. Mollema heeft naar mijn weten geen reputatie als brokkenpiloot. Dat zo iemand uitvalt, terwijl hij best goed bezig was en vermoedelijk/mogelijk wel een kleine top-10 had gereden is mijns inziens écht pech.

Bernal daarentegen blijkt slecht te zijn en stapt uit koers. Dat is natuurlijk ook vervelend voor een ieder die hem heeft (zoals ik zelf), maar valt voor mij minder 'pech' te noemen. De voortekenen/blessures waren er immers voor de Tour al. Door het ruime budget heb ik / hebben we echter besloten om hem toch 'gewoon' mee te nemen. Dat is een gecalculeerd risico dat je neemt. Qua Bernal blijf ik overigens de keuze om hem te nemen de juiste vinden.

Waarbij ik bedoel dat ik de mensen met Mollema ietsje meer recht van spreken vind hebben. Het lastige en fascinerende aan gesprekken over pech is overigens dat men het tegenovergestelde (lees: geluk) zelden ervaart. Het is behoorlijk menseigen om pech wel te zien, ervaren en benoemen. Maar geluk niet. Dan vinden we het eigenlijk gewoon normaal of skill.

Actor-observer bias heet dat geloof ik, maar wellicht laat mijn geheugen me in de steek. En daar geef ik natuurlijk iets of iemand anders de schuld van :)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Tip voor kevinraar: op pcs kan je filteren op tijdritten van een renner.

https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=guillaume-martin&p=results&xseason=&sort=date&race=&km1=&km2=&limit=100&page=0&topx=&type_3=1&continent=&pnts=&level=&rnk=&exclude_tt=0&filter=Filter&morefilters=

Nooit hoog geeindigd in een ITT, dus die eruit is een logische keuze.

@pietje precies: wel min of meer eens. Pinot had ik geen goed gevoel bij, nam hem toch (want 4M over) maar helaas.

Maar wie Bardet nam voor ik meen 2.5M had het gewoon goed gezien, al pakte het niet goed uit.

Laatst gewijzigd
Ludi

Bardet en Mollema kiezers hebben veel meer pech dan buchmann kiezers in ieder geval.

Cerebral36

'@Pietje Mooi verwoord! Bernal was idd meer een gok vanaf de start. Verder ben ik Mollema en Nizzollo kwijt geraakt. Vooral Mollema doet me nu in de eindafrekening pijn en kost me ook mijn bekertje. Want de 99.4 die ik nu heb ga ik in de eindafrekening helaas kwijt raken. Maar het is weer een wijze les :)

-Wielerfan

Team voor morgen.

Dumoulin (C)
Roglic
Pogacar
Kämna
Jungels
Martinez
Alaphillipe
Van Aert
Kuss (voor de 8 zekere punten)

Hopen dat ik in die top 100 blijf😁🤟

S. Dauert

Er spelen altijd bepaalde belangen mee bij een ITT zo aan het einde van een koers. Sommigen hebben nog wat te winnen, anderen helemaal niks. Sommigen willen zich een keer bewijzen en geven, anderen willen op tijd binnenkomen en puur een stresstraining doen. Dat gezegd hebben, ligt de uitslag niet altijd voor de hand: wie geeft alles en wie niet.
Deze ITT geeft vandaag als uitslag in absolute zin niet de exacte krachtsverschillen weer. Het is immers geen WK. Motivatie of drive hebben een enorm aandeel in de uitslag. Dan heb je nog ‘weer’, er zit vier uur tussen Kluge en bijvoorbeeld Dumoulin. Geen gelijke omstandigheden. Zo zou Sivakov best eens makkelijkere omstandigheden kunnen treffen dan Carapaz, aangezien hij twee en een half uur eerder start. Of andersom 🙃

Masterw

Wie stelt pinot op?
Zou die voor de laatste keer wat kunnen doen?

mschuts

Kan mij niet voorstellen dat Pinot voluit gaat in deze tijdrit. Winnen gaat hij hem sowieo toch niet, vraag mij ook af hoe goed hij zich nog voelt, dus wat heeft hij te winnen?

Platje

Ik stel Pinot op maar dat is door gebrek aan beter.. ik verwacht niks van hem, maar om nou voor 6 puntjes van Sagan te gaan..

Treenert

Zou Carapaz gebruik maken van Sivakov, Kwiato die relaxed warm fietsen naar die slotklim en alleen die 6km vol gas geven om zodoende bergpunten weg te kapen, of zou alleen Carapaz dat doen?
Ik twijfel nl. tussen Pinot en Sivakov.

Laatst gewijzigd
SurPlace

Sivakov ook niet echt een tijdrijder toch? Ik denk niet dat sivakov in staat is bergpunten weg te halen voor pogacar/roglic. Zelfde voor kwiatowski. Daarvoor is de klim echt veel te moeilijk

1 2 ... 278 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.