Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 36 ... 289 290
nasibal

Rumsas Giro 2003, maar welliswaar 6e. Jaar daarvoor was hij 11e in Catalunya en 3e in de Tour.

... Maar ik denk dat Rumsas niet echt telt, of wel? ;)

Laatst gewijzigd
Jori

'@Poeksel: Niet gewoon Thomas vorig jaar?

Kannibaal van Schepdaal

'@M@tthijs: Kan je het bewijs van de vorm van Thomas aan ons voorleggen? Sorry, ik zie het echt niet. En dat Thomas vorig jaar tweede werd na opgave in Ronde van Zwitserland, telt niet. Dit is al meermaals uitgelegd.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Kijk zelf maar Jori.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-romandie/2019/gc

@nasibal: Ja zesde in de Giro telt niet als top vijf in de Tour :)
En jaar ervoor reed hij wel top tien in een (heel) kleine ronde.

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

'@franky122 duidelijk jij gaat echt de pool winnen van ons allemaal. Zolang je er zelf in geloofd moet je er echt vol voor gaan trek je niets aan van de rest want winnen doe je zeker zo. (Miss moeten we de lijst omkeren om je bovenaan te vinden maargoed)

Misschien heb je gewoon niet gezien dat Thomas en froome al moesten afhaken voor de rugproblemen van bernal dat kan natuurlijk ook.

Franky122

'@brillenpoetser wielrennen is niet alleen zien maar ook in het hoofd kruipen van de ploegleiding en daar een plan uit distilleren. Je kan je bril nog zo goed gepoetst hebben, maar als Bernal al in etappe 2 rugklachten heeft en dat aan zijn ploegleiding doorgeeft, zien wij er als wielersupporters niks van. Ik heb alleen een - voor mij - duidelijk plan van Ineos dat ik terugzie in hun acties. Het is jammer dat er op dit forum geen ruimte is voor andere ideeën, soit. We zien het aan het einde.

Overigens leuk dat de grootste narcist van dit forum mij beticht van arrogantie. De persoon die een paar posts geleden zich nog ziek lachte om mensen die twijfelen over G. Martin. Ik ga niet op de man af Arjen, ik vraag van jou hetzelfde. Ik constateer alleen - in het algemeen - dat veel mensen hier blindelings vertrouwen omdat poppetje X op plek Y is geëindigd en dat hij dan ook de Tour gaat winnen. Ik kijk wat meer terug dan een paar weken en hoop daarmee het verschil te gaan maken met het risico dat mijn ballen achteraf toch niet zo groot waren als gedacht.

M@thijs

Kannibaal, waarom zou het niet tellen?

nasibal

'@Poeksel

Ja zesde in de Giro telt niet als top vijf in de Tour

Damn :)

Ik dacht nog even aan Kohl in 2008, maar die wist daarvoor 6e te worden in de Bayern rundfahrt zonder in ook maar één etappe top 10 te rijden. Ook knap.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Narcist nog wel. Het wordt steeds vriendelijker. Dank je.
Grappig ook dat je de moeite neemt berichten van mij op te zoeken om je gelijk te halen.
Anyway. Vervuiling van het forum dit. Mocht je nog wat te melden hebben, je weet m'n inbox vast te vinden.

nasibal

'@Poeksel

Gevonden! Wiggins 2009!

Poeksel

Goeie nasibal! Die kwam echt uit het niets toen, qua klassementen rijden (al had ie wel zes kilo verloren voor de Tour).

leonstar

Ik ben van mening dat door alle corona toestanden je niet teveel moet kijken naar de historie. Dit is een jaar als nooit tevoren waar iedere ploeg zich anders op voorbereid. Resultaten afgelopen wekenzeggen wel wat maar niet alles denk ik. Ik verwacht roglic, bernal en thomas zonder val alle 3 top 5 gewoon!
Dumoulin ook trouwens

Brillenpoetser

Ik snap echt niet wat mensen terugzien aan acties van ineos waaruit blijkt dat froome en Thomas wel ren goeie tour gaan rijden. Het kijkt er voor mij op dat ze oogkleppen op hebben en elk argument aan halen om zichzelf te overtuigen omdat ze zo graag gelijk willen hebben. Ondertussen zijn ze blind geworden voor hetgeen wat zich voor hun neus afspeelt.

Kannibaal van Schepdaal

'@M@tthijs: Vorig jaar kwam Thomas er een beetje door in Romandië. Daarna moest hij opgeven door een val in de Ronde van Zwitserland, voor hij kon bewijzen of hij in vorm was bergop. Dit jaar leek hij telkens te moeten lossen de voorbije weken. Als hij toch top 5 rijdt dit jaar, heeft hij ongelooflijk verstoppertje gespeeld. Dan doe ik mijn hoed af en ben ik oprecht benieuwd naar zijn uitleg. Ik acht de kans dan ook klein, gezien wat ik gezien heb de voorbije weken.

Brillenpoetser

'@franky122 het klinkt toch wel erg logisch btw. Dat als bernal in etappe 2 last krijgt van zn rug ze dan froome en Thomas laten inhouden en tegen bernal zeggen joh ga maar door zo hard mogelijk en zo goed mogelijk plaatsen.

Vervolgens als bernal er dan out moet omdat hij te hard heeft doorgereden met zn blessure op aanraden van de ploegleiding dat ze dan ook tegen sivakov zeggen. Jou hebben we nodig als bliksemafleider ga de etappe winnen en rij jezelf t apenzuur je bent toch maar onze meesterknecht voor de tour.

Als dat tactiek is schiet mij maar lek.

Platje

Deze tour is door corona, blessures en valpartijen 1 grote loterij geworden. Er is teveel onzekerheid bij heel veel renners, bij bijna elke klassementsrenner is er wel een reden voor een slechte tour.. ik verwacht renners die tot nu toe goed hebben gereden ook terugslagen en renners die nog niks gepresteerd hebben wel een goede tour rijden alleen wie dat is de grote vraag..

Ludi

Kamna wint de tour, je hoort het goed ;)

SurPlace

Ik kan me helemaal vinden in dat Froome opvulling is of de tourploeg zelfs niet haalt. Thomas lijkt me idd ook sterk dat hij top5 rijdt. Bernal blijft voor mij de grootste uitdager voor roglic. En 2e plek klassement + witte trui zijn toch wel veel scorito puntjes...

hartstikkebedankt

Ik zou Thomas graag wel meenemen, alleen hij kost 5,5 miljoen. Daar zit 'm het probleem.

jslk

Mij schoot de naam Zenon Jaskula te binnen. 14e in de ronde van romandie én de ronde van zwitserland, 3e in de tour van 1993

hartstikkebedankt

Nou vooruit niet helemaal de criteria maar mij schoot de naam Uran binnen :D

21e in Romandië
8e in Route du Sud (achter Elissonde, Feillu, Arroyo en Loubet)

en toen, en toen... facking 2e in de Tour

Ludi

Omslaan..

Jeffrey81

Toeslaan...

SurPlace

'@hartstikke bedankt, helemaal eens. Kost zo paar andere goede renners

5,5 is te veel voor twijfel

Kannibaal van Schepdaal

2 jaar geleden zagen sommigen in Thomas zelfs geen podiumkandidaat nadat hij met overmacht de Dauphiné gewonnen had, nu zien sommigen in hem een podiumkandidaat hoewel hij geen greintje vorm heeft laten zien. Het kan verkeren :) Maar idd @hartstikkebedankt, Uran heeft het hem voorgedaan, al was die tenminste nog vierde in een bergrit in de Ronde van Zwitserland.

We zullen het volgende maand zien, maar ik ga mij er niet aan verbranden. Met al die onzekerheden en goedkope alternatieven, ga ik Bernal misschien alsnog een plaatsje geven nu het lijkt dat hij uit voorzorg heeft opgegeven.

Een klimtean van 9 renners in vorm en een sprintteam van 9 renners (sommigen in onzekere vorm helaas) aangevuld met 2 klimvluchters in vorm die opgesteld kunnen worden in etappes waarin een vlucht het quasi zeker haalt. Dat lijkt het nu te worden. Nog elf dagen om aanpassingen te maken.

1 2 ... 36 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.