Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 37 ... 289 290
Nul verstand

9 sprinters? Zijn er wel zoveel?

Bitburgerr

https://wielerrevue.nl/artikel/307237/blessure-bernal-baart-ineos-zorgen-carapaz-mogelijk-naar-tour

Klinkt toch serieus met Bernal.

Ragnar Lolbroek

Bij mij blijft Bernal ook gewoon op post. Dat hij duur is, is uiteraard een evidentie. Toen hij last kreeg van de rug heb ik nog wel even met het idee gespeeld om Bernal en Sivakov thuis te laten. Met die berg dukaten die je dan vrijspeelt heb je bijna elke andere AK topper in je team. Alleen.... ondertussen hebben al die andere AK topper nu ook overal pijntjes. Loont het dan om voor Landa of Pinot te gaan. Pinot had ik Giro 2018 en Tour 2019. Dat scenario wil ik niet nog een keer. Over Thomas en Froome ga ik vrij kort zijn. Ineos/Sky heeft wel eerder de gewoonte om in de Dauphiné de puntjes op de i te zetten richting Tour. Dat die 2 bejaarden nu als een zak aardappelen op een fiets zitten, overtuigt mij onvoldoende om ze mee te nemen. Ook al spelen ze mogelijk komedie.

M@thijs

'@ kannibaal

Ik zie zijn strava prs als vervanging voor romandie dit jaar. Ook in andere jaren was het vaak het geval als hij goed was in kleine rondes viel hij tegen in een grote. En andersom. Maar we zullen het zien als de kaarten op tafel komen. Ik vind het alleen niet netjes om iedereen die denkt dat thomas prima gaat zijn weg te zetten als conspirici theorists. Tuurlijk zijn er individuen die overdrijven maar ga niet direct de groep zwart maken.
Ps. Zoals ik ook al aangaf ben ik ook niet zeker of thomas mee gaat, want is top 5 en een latour echt veel beter dan 2x top 10. Maar twijfel nog enorm.

Stijn Lemmens

Volgens de gazetta zal Carapaz, mogelijk Bernal vervangen in de komende TOUR

Kannibaal van Schepdaal

'@Nulverstand: Er zijn er een stuk of 14, denk ik. Je pakt een paar snelle en een paar met inhoud die ook op het vlakke sprinten, en je weet meteen waar je ze moet opstellen.

Want een Formolo, Benoot, Alaphilippe, Van Avermaet, Naesen, Teuns, Woods, Cosnefroy, Kämna, Hirschi etc. is leuk, maar wanneer ga je hen in godsnaam opstellen?

De eerste rit eindigt ook quasi zeker op een sprint volgens mij, dus als je geen negen snelle mannen hebt start je al met een achterstand. Er is ook de kans dat de AK-toppers pas na rit 13 bovenaan in het klassement staan, dus met truipunten kun je die vele (heuvel)sprintritten niet vullen. Wellicht zijn er wel wat ritten (2, 4, 6, 8, 9, 12) waar een enkeling of een klein groepje (of in geval van 8, 9 en 12 misschien een iets grotere groep) het uitzingt tot het einde, maar die vluchters precies goed raden lijkt mij ook best moeilijk zonder in andere ritten dan weer fout te gokken.

Kannibaal van Schepdaal

'@Bitburgerr: Hmm, nog niet gezien. Dat verhaal verandert precies ook dagelijks.

Kannibaal van Schepdaal

'@M@thijs: Ik herken louter dezelfde mogelijke psychologische valkuilen in de beide redeneringen. Geen schande overigens, elke mens bezondigt zich er wel eens aan, ook ik.

Laatst gewijzigd
Ludi

Als carapaz komt ipv bernal neem ik hem sowieso niet mee, tenzij hij goedkoper ia dan Froome ofzo,wat dan weer gek zou zijn.

callmeal

'@m@thijs fijn dat je wat nuance in de discussie aanbrengt! Kunnen Franky en Arjan nog een puntje aan zuigen.

Mij lijkt zoals hartstikke aangaf een 5,5 miljoen investering in een onzekerheidje als Thomas wat aan de gekke kant, maar doet Thomas het naar behoren dan zal ie zeker op het podium eindigen, en dan ben je spekkoper. Oke, voor dat geld heb je Porte en Bardet ook, maar we weten allemaal dat dat ook niet de grootste garantie op punten is + dat het je 2 plekjes kost.

RonnieStam

Franky122 heeft gewoon kijk op het spelletje hoor. Heeft een keer een wat andere mening dan de rest en wordt als arrogant bestempeld. Zie mensen nu ook twijfelen over Pinot, iemand die altijd zo kort eindigt en elk sprintje wil winnen moet je gewoon 100% meenemen, rugklachten of niet.

Ajvenema

Franky heeft niet alleen een mening, maar doet een beetje alsof iedereen die die mening niet deelt een idioot is. Ik zie in die mening niet veel meer dan natte vingerwerk en gokken. Sure, het kan goed uitpakken en dan ben je spekkoper, maar het kan ook zijn dat je na een week klaar bent. Opzich zijn dit soort overwegingen wel de manier om een keertje het spel te winnen natuurlijk, maar persoonlijk mik ik liever op een bekertje:)

Bitburgerr

'@Kannibaal

Eens. Maar als dit bericht wel gegrond is zegt dat ook wat over het vertrouwen van INEOS in Thomas. Een Bernal die in de tour er mogelijk doorheenzakt kan nog knechten voor een Thomas die wel in vorm is. Maar Carapaz die kant op sturen geeft toch een ander signaal af..

callmeal

Een naam die ik hier nog weinig heb gezien is die van de wereldkampioen, zou hij een sprintje of wat van Stuyven mogen overnemen? In dat geval kom je voor een dubbeltje toch snel aan die 9 sprinters.

dvansteenis

https://mobile.twitter.com/itvcycling/status/1293514492614258688

Voor mij de reden om hem te nemen.

Valvuillerdemoz

Hij heeft er zelf wel alle vertrouwen in, zo te zien. Das ook belangrijk. Toch denk ik dat ik niet én Bernal én Thomas ga meenemen. Dat is dit jaar iets te veel budget om aan Ineos te besteden. Thomas is misschien nog een optie als Bernal niet meegaat.

Ajvenema

Dat Carapaz verhaal is dus het nieuwste radertje in het grote Ineos complot?:)

Valvuillerdemoz

Schijnt dat Tao Geoghehan Hart in de omgeving van Aberdeen wordt klaargestoomd in een luchtdruktent met 5G om nog kans te maken op een tourzege.

Pieter_Pannenkoek

Na het lezen van alle 39 pagina’s zal ik mijn steentje op dit forum ook eens bijdragen.
Ik vind het super tof om alle reacties en gedachtes van iedereen over de koers te lezen, ook al leidt dit hier en daar tot een verhitte discussie. Natuurlijk niet erg, want daar is een forum voor!

Mijn team heb ik grotendeels klaar en ik kan vertellen dat ik best tevreden ben. Ik heb er voor gekozen om dit jaar Ineos op een enkeling na links te laten liggen. Voor de sprinters heb ik de top 3 genomen en twijfel ik alleen nog over mijn 4de snelste man in de vorm van Trentin, Nizzollo, Colbrelli of Kristoff. Als ik deze knoop heb doorgehakt is mijn team klaar. Onder voorbehoud natuurlijk want de definitieve lijst is nog niet geheel bekend.

Iedereen alvast veel succes!

Chef83

Ik ga het denk ik met 5 of 6 sprinters doen dit jaar ik zie hier sommige met 9 sprinters dat is veels te veel 😁

Nopper

Het Ineos rookgordijn gaat verder, Carapaz heeft kuitproblemen..

Ludi

Die carapaz, mag ie mogelijk naar de tour, kuitproblemen

Pom titcock

Coquard en Bonifazio, kunnen die mannen nog meedoen voor de prijzen dit jaar?

RemcovanderMaas

Omslaan / overslaan / doorslaan / slaat nergens op .........

barceman

Team al redelijk staan, kom nog paar miljoen tekort dus moeten nog 1 of 2 gewijzigd worden. Meeste twijfels zitten bij mij bij de 1 miljoen renners, daar zitten veel goede tussen maar ook twijfels (zijn niet voor niks maar 1 miljoen)
- G. Martin, neem hem eigenlijk nooit omdat hij altijd tussen plek 15 en 20 binnenkomt. Is geen puntenpakker. Maar laat nu zien echt met de voorste mee te kunnen.
- Martinez, had hem vorig jaar maar viel mij toen tegen. Liet in de dauphine ook zien dat je hem er niet afrijdt en jongerenpunten. Bij hem wacht ik vooral af wat de pikorde in het team is.
- Jungels, daar ben ik echt benieuwd wat jullie van denken. Klikte hem er gelijk in en zeker toen ik zag hoeveel punten hij de vorige jaren had binnengehaald. Maar wat zijn zijn plannen en wanneer stel je hem op?
- Kuss en Bennett, lastig te voorspellen wie van hun eerder aan het werk moet. Beide in bloedvorm. Maar zullen beide vaak op kop rijden dus ook bij hun beide twijfel.
- Kämna, ook zo'n lastige. Geweldige renner, maar wat kan hij in deze tour doen. Verwachten jullie dat hij regelmatig top10 gaat eindigen? Ook hier even afwachten als er meer bekend is over Buchmann.
Ik denk dat ik er hier uiteindelijk wel 2 van ga kiezen, maar op dit moment nog werkelijk waar geen idee.

1 2 ... 37 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.