'@kannibaal serieus 9 sprinters? Pfoe dat is toch veel imo. Ik kies zelf voor 6 sprinters aangezien er goed opvulling is uit de team van quickstep en Lotto die teampunten kunnen pakken aangezien bennett en ewan de meeste zeges zullen pakken. Die opvullingen kunnen zelf uit de voeten in vluchtetappes of punch etappes of zelfs mee sprinten.
En verwacht zelfs dat flipje nog wel eens geel kan pakken de eerste dagen en die de eerste 1 a 2 bergetappes kan behouden aangezien er dan maar 1 of 2 bergen op t program staan en niet buitencategorie zijn dus die kan wel eens weer een tijdje in t geel rijden.
Ik heb een beetje hetzelfde met de 2 miljoen AK mannen als wat zojuist ook over de 1 miljoen mannen wordt gezegd. Zeker nu er bij de duurdere opties zoveel fysiek ongemak is, ga je toch kijken naar wat normaal duidelijk de B-keus zou zijn. En ik moet zeggen dat voor velen wel een lans te breken is. Het kan zomaar zijn dat er van het rijtje Barguil, Mollema, Uran, Sivakov, Zakarin en Higuita een paar zijn die beter gaan scoren dan Quintana, Froome, Yates, Landa, Lopez, Buchmann, Mas en Porte in hun huidige vorm en fysieke gesteldheid. Ook beter dan Kruijswijk trouwens, maar met hem hou ik al geen rekening meer eigenlijk.
Met name Barguil, Uran, Sivakov en Mollema overweeg ik wel, en met het vrijgekomen geld kun je dan leuk sprinters en aanvallers opwaarderen.
Ook de keuze voor Bardet, die in eerste instantie ook voor het AK lijkt te gaan en die ik er momenteel in heb staan, is niet per se voor de hand liggender dan een keuze voor Barguil. Om maar eens wat te noemen.
Allemaal wel leuk en aardig van "wat als" en "misschien gaat die mee" of "wie is de lead-out" etc. Het word toch pas relevant om hierover te brainstormen als de teams hun definitieve selecties presenteren ?
Gedachtes, hypotheses en soms zelfs conspiracies zijn leuk tijdverdrijf om te lezen maar aan het eind van de dag kan alles anders worden als die renner toch niet meegaat of een andere rol krijgt dan je vooraf hoopt.
Laten we nog even afwachten.....
Anyway gewoon een hersenspinsel ;)
Dilemma: Barguil of Mollema. Ik zoek nog een renner die kort kan eindigen in lastige etappes met een heuvelfinish. Ik zie Barguil ook nog wel de bollen pakken of hij gaat voor een plek 10-20 in het klassement. Voorlopig traint hij vooral op dat laatste. Heeft de potentie om dit ook in de Tour te doen. Mollema lijkt me wat explosiever, vermogen om dus nog korter te eindigen dan Barguil.
Zelf neig ik naar Barguil omdat hij per saldo wel eens in meer etappes mee zou kunnen en/of de bollen daadwerkelijk kán pakken. Mollema is toch een beetje net-niet. Altijd wel iemand net iets beter en kent ook relatief meer slechte dagen in een 3 weken koers.
Zou tof zijn als iemand (ook) zijn licht hierover laat schijnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.