Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 38 ... 289 290
steefje9

'@barceman. Precies de mannen waar ik over nog over twijfel.

Maar even de plannen afwachten van de ploegen om keuzes te maken

Kannibaal van Schepdaal

Van dat lijstje neem ik Jungels zeker niet. Ik kan mij goed voorstellen dat hij vorig jaar veel teampunten had van Alaphilippe, over veel etappes gespreid dus. De vraag is trouwens of Alaphilippe dat huzarenstukje dit jaar kan herhalen.

Poeksel

Kämna wordt net zoiets als vorig jaar, maar dan beter.

clemenselia

'@barceman

Leuk artikeltje waar redacteur Wilbert wat over Kamna zegt.

Mijn gevoel obv zijn vertoning zegt Kuss

Martin en Martinez ja. Jungels weet ik niet zo goed eigenlijk...

Brillenpoetser

'@kannibaal serieus 9 sprinters? Pfoe dat is toch veel imo. Ik kies zelf voor 6 sprinters aangezien er goed opvulling is uit de team van quickstep en Lotto die teampunten kunnen pakken aangezien bennett en ewan de meeste zeges zullen pakken. Die opvullingen kunnen zelf uit de voeten in vluchtetappes of punch etappes of zelfs mee sprinten.
En verwacht zelfs dat flipje nog wel eens geel kan pakken de eerste dagen en die de eerste 1 a 2 bergetappes kan behouden aangezien er dan maar 1 of 2 bergen op t program staan en niet buitencategorie zijn dus die kan wel eens weer een tijdje in t geel rijden.

daan_zeelen_811806

Wie is de laatste lead-out man in de trein van Ewan? Is dit Degenkolb of toch de Buyst?
Bij QuickStep verwacht ik hier Morkov

Koenniiee

Bij die 9 sprinters zitten ook heus wel 5/6 heuvelkanonnen. Ik denk dat je er wel 8 of 9 nodig gaat hebben. Zeker om safe te zitten als er een niet presteert.

dvansteenis

'@Bauke dat is niet zo heel moeilijk te vinden

https://www.wielerflits.nl/nieuws/caleb-ewan-ronde-van-wallonie-ideaal-om-sprinttrein-te-testen-richting-tour/

Ceramiche Ariostea

'@Bauke Ten Dam misschien moet je ook Pieter Serry eens overwegen als laatste man voor Bennet

Barrygoal

Jungels is mijn grote vraagteken, waar stel je hem op, die vraag kan ik niet beantwoorden. Dus laat hem eruit.

Jeffrey81

Ik heb een beetje hetzelfde met de 2 miljoen AK mannen als wat zojuist ook over de 1 miljoen mannen wordt gezegd. Zeker nu er bij de duurdere opties zoveel fysiek ongemak is, ga je toch kijken naar wat normaal duidelijk de B-keus zou zijn. En ik moet zeggen dat voor velen wel een lans te breken is. Het kan zomaar zijn dat er van het rijtje Barguil, Mollema, Uran, Sivakov, Zakarin en Higuita een paar zijn die beter gaan scoren dan Quintana, Froome, Yates, Landa, Lopez, Buchmann, Mas en Porte in hun huidige vorm en fysieke gesteldheid. Ook beter dan Kruijswijk trouwens, maar met hem hou ik al geen rekening meer eigenlijk.

Met name Barguil, Uran, Sivakov en Mollema overweeg ik wel, en met het vrijgekomen geld kun je dan leuk sprinters en aanvallers opwaarderen.

Ook de keuze voor Bardet, die in eerste instantie ook voor het AK lijkt te gaan en die ik er momenteel in heb staan, is niet per se voor de hand liggender dan een keuze voor Barguil. Om maar eens wat te noemen.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Uran is toch ook vooral een keuze gebaseerd op het verleden, lijkt mij.

Jeffrey81

Misschien wel. Ik had hem in dat jaar dat ie 2e werd in mijn team ;)

danusz1986

'@Kannibaal Klopt idd! En hij komt terug van een blessure.

@Jeffrey Momenteel staan Barguil, Mollema, Sivakov en Bardet erin bij mij. Maar misschien dat ik nog 1 van die 4 eruit ga halen voor een extra sprinter.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Allemaal wel leuk en aardig van "wat als" en "misschien gaat die mee" of "wie is de lead-out" etc. Het word toch pas relevant om hierover te brainstormen als de teams hun definitieve selecties presenteren ?

Gedachtes, hypotheses en soms zelfs conspiracies zijn leuk tijdverdrijf om te lezen maar aan het eind van de dag kan alles anders worden als die renner toch niet meegaat of een andere rol krijgt dan je vooraf hoopt.

Laten we nog even afwachten.....
Anyway gewoon een hersenspinsel ;)

Pirata

Ging Bardet niet juist voor ritzeges in plaats van een AK? Wilde juist aanvallend gaan koersen deze Tour en zich niet focussen op het AK. Ik vind Bardet wel erg mooi geprijsd overigens, zou mij niets verbazen als hij weer het bergklassement gaat winnen.

Koenniiee

Dilemma: Barguil of Mollema. Ik zoek nog een renner die kort kan eindigen in lastige etappes met een heuvelfinish. Ik zie Barguil ook nog wel de bollen pakken of hij gaat voor een plek 10-20 in het klassement. Voorlopig traint hij vooral op dat laatste. Heeft de potentie om dit ook in de Tour te doen. Mollema lijkt me wat explosiever, vermogen om dus nog korter te eindigen dan Barguil.

Zelf neig ik naar Barguil omdat hij per saldo wel eens in meer etappes mee zou kunnen en/of de bollen daadwerkelijk kán pakken. Mollema is toch een beetje net-niet. Altijd wel iemand net iets beter en kent ook relatief meer slechte dagen in een 3 weken koers.

Zou tof zijn als iemand (ook) zijn licht hierover laat schijnen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Venomeen

Dan liegt Naesen.... zou kunnen natuurlijk ;)

jsprunk

Ik heb Barguil en wil eigenlijk ook nog Mollema, maar kom 250k te kort. Vind ze allebei zeer aantrekkelijk geprijsd voor hun kwaliteiten en vorm. Daarnaast zijn het renners die, als het tegenzit, het niet laten lopen, maar lekker in de aanval gaan.

jsprunk

Al is de Ineos-soap nog lang niet over en kan alles nog overhoop. Ook berichten rondom de fitheid van Roglic, Pinot en Buchmann kunnen nog grote invloed hebben op mijn team.

Bitburgerr

'@barceman

Jungels zou ik in ieder geval weglaten uit dat rijtje. Tweede etappe Dauphine moest hij wel vroeg lossen, heeft voor de rest ook weinig laten zien daar. Voor de teampunten van Bennett / Alaphilippe zou je ‘m dan alleen meenemen, maar dan vind ik je andere alternatieven beter.

Koenniiee

Bedankt @Jsprunk

*Reacties uit*

kevinraar

Is dit goed wat uk nu heb
9 klassement/klimmers
6 sprinters
4 aanvallers

Moet nog 1 renner van 750k wie zouden jullie doen?
Een goedkope sprinter of klimmer of een knecht of aanvaller

Laatst gewijzigd
Ludi

Sowieso knecht, die heb je nog niet

Jeffrey81

lol @ KJ :)

1 2 ... 38 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.