Haha @hartstikkebedankt hup iedereen Quintana in z'n team.
Nee serieus, ik denk dat een gelijkaardige scenario zich eerder in de tweede etappe van deze Tour kan afspelen.
In de eerste etappe zullen we van de eerste wel zeggen dat ze snel zijn, denk ik.
Maar wie dat dan precies gaan zijn, daar moet ik toch nog eens diep over nadenken.
Tompot. Verwijzend naar de uitslag van etappe2 vuelta 2019.
Ik denk dat er bij ineos ook wel echt iets aan de hand is. Carapaz zal zeker door zijn afmelding van vandaag deelnemen aan de tour vermoed ik.
Ik heb vooralsnog bernal er gewoon in staan maar als daar een kruis soort moet maakt mijn team dan wel breder.
Het scenario voor de tweede rit is toch echt moeilijk te voorspellen, vind ik.
Als de eerste etappe een sprint wordt, staat iedereen in het algemeen klassement nog dicht op elkaar. Zou Jumbo dan niet de tweede rit controleren om te vermijden dat gevaarlijke types tijd nemen en later blijkt dat ze de verkeerde minuten hebben gegeven?
In dat geval zou het namelijk kunnen dat ze op het einde merken dat Van Aert er als een van de enige rappe mannen nog aanhangt, en dat ze besluiten om voor hem het kleine peloton (30-40 renners) tot op het einde van de rit te controleren, waarna Van Aert wint en geel pakt, zoals in de eerste rit van de Dauphiné.
Of dat Van Aert op de laatste klim meeglipt en het afmaakt in een spurt met 2-5.
Realistisch?
Misschien houdt Jumbo controle tot de twee grote bergen achter de rug zijn, en een andere ploeg overneemt omdat het nog een goeie puncheur in de ploeg heeft waarmee ze denken het geel te kunnen pakken.
Als Jumbo het verschil in de eerste uren op 2-3 minuten houdt, kan er nog veel.
Ik denk dat de drang naar de gele trui er sowieso voor zorgt dat het peloton terugkomt.
Van Aert in deze vorm heeft in die finale met een beperkt peloton dan echt wel goeie papieren.
Een Alaphilippe in vorm natuurlijk ook.
Of Van Avermaet, Naesen, Benoot, Teuns, Trentin, Colbrelli, Wellens, Gilbert, Cosnefroy, Lutsenko, Sagan, Asgreen, Jungels, Bettiol, De Gendt, Boasson Hagen, Hirschi, Kämna, Stuyven, etc.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.