Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 41 ... 289 290
Brillenpoetser

Nog niemand over degenkolb begonnen na zn 3e plek in de voo?

Valvuillerdemoz

Tja, knap. Maar etappes waar Ewan wel meesprint wordt Degenkolb 123e.

Stijn Lemmens

Lopez is precies het laatste jaar ook wel verbeterd in tijdrijden

Maar ik denk als je de gewone klassementsmannen hebt moet je niemand extra pakken voor de tijdrit zeker?

Allé volgens mij

Ps ik krijg Dumoulin op dit moment nog ni in mijn team

Ab Normaal

'@Brillenpoetser
Nee, omdat Degenkolb gewoon in de trein van Ewan zit en alleen mag sprinten als Ewan er niet meer bij zit.

Brillenpoetser

Ik zie toch wel wat kansen voor degenkolb aangezien hij beter een heuvel over komt dat ewan en t zal me niets verbazen als ze in sommige etappes hem een vrije rol geven. Daarnaast pakt hij teampunten met ewan en mocht ewan uitvallen of in een etappe er niet bij zitten dan zal hij mogen sprinten. Voor 750k is het mij wel waard om hem er in te klikken als aanvulling op mijn sprintteam (hoofdzakelijk voor teampunten). Die 75 punten moeten toch zeker haalbaar zijn voor hem lijkt me en mogelijk zelfs 100 of meer.

Zadelpen

Ik vind dat nog steeds discutabel, om te kijken hoeveel punten iemand pakt per miljoen. Dat is een leuke statiestiek verder. En scoor je daar hoog is het natuurlijk goed. Maar ik vind het veel belangrijker om elke dag met je 9 renners aan een bepaald aantal punten te komen om na 21 etappes hoog te eindigen.

Als een renner dan minder scoort in totaal, maar net wel in de etappes dat jij hem nodig hebt, dan maakt dat echt niks uit. Als iemand maar 80 punten scoort, In bv twee etappes, en je stelt hem daar op. En verder heb je hem niet nodig. Dan voldoet die renner prima. Mits je elke dag 9 renners kan selecteren die gezamenlijk genoeg punten scoren.

Je hebt 21 x 9 = 189 plaatsen te vullen. Je hebt ongeveer 6000 punten nodig om te winnen. Dat is dan ongeveer 32 punten per plek in je dag selectie. (Inclusief eindafrekening)

Als je hier op richt, kom je dan aan die 32 punten, of benader je die zo kort mogelijk, heb je er kans op? Stel jezelf die vragen. Kom je verder mee dan per renner te kijken.

Ps Onze resultaten in het verleden staven deze theorie helemaal niet.

Laatst gewijzigd
Pantano

Ik heb nu alle heuvelsprinters, behalve Nizzolo. Heeft best aardige resultaten dit jaar, maar rijdt bijna geen grote ronde uit en stapt vaakt uit. Kans is aanwezig dat ie dat ook nu weer doet en dat je de laatst twee vlakke etappes niets meer aan hem hebt.

Geel truitje

En toen kwamen Vlasov Soler en maijka er toch bij en kan t puzzelen opnieuw beginnen 😂effe wachten nog

Brillenpoetser

'@zadelpen Ik denk dat het dichter bij elkaar ligt dan je zelf denkt als je 6000 punten nodig hebt om te winnen is dat dus ook ongeveer 100 punten per miljoen. 58x100 is ook 5800 punten. Daarnaast zal je indd wel moeten kijken dat je voor iedere etappe je een goed team kan neerzetten om je punten ook te pakken indd. Uit eindelijk gaat het er toch om dat je zoveel mogelijk punten uit je budget haalt.

Je kan eigenlijk wel stellen dat er 9 bergetappes zijn +1 klimtijdrit oftewel de helft van de etappes. Je budget zal dus ook grotendeels opgaan aan de bergetappes want daar zijn de meeste punten te verdienen. Mag dus half je budget zijn.

Daarnaast de sprint etappes dat zullen er 7 zijn waarvan 2 lastige aankomsten dus nog onzeker of dat je hele sprintteam mee gaat doen in die 2 etappes. Je kopmannen tellen dubbel en zijn daar makkelijker te voorspellen in 5 etappes. Mag dus 1/3 aan opgaan.

Dan hou je nog 1/6 over voor je aanvallers wat ook weer redelijk overeenkomt met 4 etappes.

Als je zorgt dat je binnen die budgetten iedere dag een goed team neer kan zetten die 100 punten per miljoen opleveren dan zit je goed. Ik maak dan zelf de keuze om voor iedere dag te zorgen dat ik de top 3 en top10 te bepalen en verder in te vullen hoe ik daarnaast zoveel.mogelijk uit mn budget pers met evt opvullingen waar ik zeker van punten kan zijn (teampunten en of truipunten)

Brillenpoetser

Btw ik heb nu voor:
27.5m ak mannen 6 renners
2.5m klimmers 2 renners
19m sprinters 5 renners
9miljoen aanvaller 6 renners

Daarbij zeggende dat sommige aanvallers ik ook regelmatig in de sprint verwacht of teamgenoten zijn van topsprinters/ak mannen. Ik kan in elk geval iedere etappe 9 renners opstellen die punten pakken.

danusz1986

Heb momenteel 6AK (23.5), 5KL (8), Aanvallers (6,5), 6 sprinters (20)

Laatst gewijzigd
Chef83

Is 5 of 6 aanvallers ook niet een beetje veel ? Want waar en waneer stel je ze op?

Brillenpoetser

6 aanvallers valt mee want degenkolb en stuyven neem ik meer mee voor de (lastige)sprints en flipje valt ook onder de aanvallers.

Brillenpoetser

Dan verder pedersen Gilbert en wva. Waar je miss wva ook nog in kleine sprints mag verwachten.
T zou me niets verbazen ook als tjv van plan is wva vaker in vluchts mee te sturen zodat ze in heuvel/vlucht etappes minder hoeven te controleren.

Stijn Lemmens

Mijn voorlopige verdeling is:

Alg. Kl. : 4 (20 MIL)
Kli : 7 (10 MIL)
Aanv : 4 (8 MIL)
SP : 5 (20 MIL)

Deze verdeling staat als een huis

marconeuvel

Dumoulin begint zo langzamerhand mijn grootste twijfel te worden. Had hem er eerst niet in staan, maar neig nu steeds meer naar wel. Hij zal er nog wel 10 keer in en uit worden geklikt.
Ook over Alaphilippe twijfel ik enorm. Heb hem er nu niet in staan, maar dat voelt wat vreemd.

Brillenpoetser

Flipje is miss duur maar wel vaak je kopman in bepaalde etappes. Plus dat hij geel vroeg kan pakken en de eerste 1 of 2 bergetappes kan behouden dus nog wel eens een tijdje in t geel kan rondrijden.

JimKro

De 100 punten per miljoen regel is lastig omdat het budget telkens anders is. Terwijl het aantal punten per etappenotering altijd hetzelfde is. Er is dus een vaste ‘pool’ aan potentiele punten die behaald kan worden over de 3 weken. Net als Zadelpen kijk ik ook naar hoe je het meest efficient, op basis van het parcours, voldoende punten (lees: 6000) uit deze pool kan trekken. Daar baseer ik vervolgens de typen renners op die ik nodig heb.

Brillenpoetser

Het is ook niet heilig. En als je 20 renners voor al/ klim kiest die allemaal 100 per miljoen op kunnen leveren heb je uiteindelijk nog te weinig want dan mis je veel punten omdat je ze niet allemaal telkens op kan stellen. Je moet telkens 9 renners hebben waarvan je punten verwacht en minimaal 3 uit de top 5. Bij sprint en klim etappes miss mikken op 3 top5 en 3/4 uit de top 10. Aangezien die makkelijker te voorspellen zijn.

arjenzvob

Omslaan?

Stijn Lemmens

Zijn er nog mensen die twijfelen om Flipje te nemen en een extra klassementsrijder of sprinter in de plaats nemen?

marconeuvel

Net de etappes nog eens doorgelopen en dan zie ik inderdaad wel echt mooie etappes voor een Alaphilippe (in vorm).

Ludi

Ja ik, ik zie niet in waarom bijvoorbeeld GvA slechter is dan Flip voor etappe 12/14 Sagan voor 19.

Staat er nu in nu Bernal eruit is, komt bernal er terug in gaat flip er waarschijnlijk uit.

Stijn Lemmens

Welke van de drie:

Kuss-flip-Mollema
Dumoulin-formolo-jungels
Kuss-nizollo-bardet

dwightsel

'@Stijn Lemmens:

Flip - Dumoulin en Kuss

1 2 ... 41 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.