Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 54 ... 289 290
Pom titcock

'@tompot, dat shirt is echt lelijk he. Dat is ook de reden waarom ik nu MAL erin hebt geklikt voor ome Landa. Toch twijfel ik nog om mikeltje er weer in te klikken...

krypton

Voorlopig bij mij geen Buchmann, Landa en Quintana. Er zal er minstens één zijn (en misschien wel meer) die toch te veel last heeft van z'n lichamelijke klachten en ik heb geen zin in vermijdbare risico's. Bovendien geeft Quintana al jaren niet thuis in de Tour en ook Landa is niet echt een puntenpakker gebleken in de Tour.

Laatst gewijzigd
martijn2308

Welke sprinters kunnen dan wel een een redelijk bergje overkomen zoals etappe 5 en 7?

zomaareens

allemaal wel joh, echt.. wordt allemaal gecontroleerd

04398

'@martijn2308, Cavendish?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nizzolo, Mezgec, Sagan, Coquard

Punchen of verzuipen

Na het zien van de Movistar-documentaire op Netflix durf ik mijn vingers niet meer te branden aan Landa. Het klinkt een beetje flauw en hard, maar de man lijkt een geboren verliezer. MAL lijkt mij redelijk gelijkwaardig, met als kleine bonus iets meer punch én punchbereidheid.

Pom titcock

'@punchen of verzuipen, dus beide niet en gewoon Sivakov erin klikken? + millie over voor, ja voor wie? Aan porte ga ik mijn reet niet branden

kevinraar

Ik twijfel of 4 aanvallers te veel is of beter 3 aanvallers kan nemen

Stijn Lemmens

Wat denken jullie voor etappe 1

Sprint met een kleine groep?
Zoals 1ste etappe daupine of was dit veel zwaarder

Wie zijn de favorieten:

Van aert of Impey

Of toch Bennett, Ewan

zomaareens

bennett ewan

kevinraar

Ik heb nu deze aanvallers
Alaphlippe
Va avermaet
Stuyven
De Gendt

Is dit goed of is dit 1 teveel

ronvisser

Ik zou nog 16 aanvallers toevoegen, Kevin. De aanval is de beste verdediging!

madeinstars

De Gendt zou ik nooit doen. Die wint precies op de dag dat je hem niet opstelt en de rest van de etappes wordt hij 179e.

kevinraar

Datvjan ook gebeuren net de andere aanvallers

Ik heb nu deze verdeling
5 klassement
4 klimmers
4 aanvallers
6 sprinters

Is dit een goede verdeling?

kooltje

19 renners Kevin?
Wordt steeds gekker met je

RemcovanderMaas

'@kevinvreemd, vul per etappe eens 9 renners in met de selectie die je nu hebt. Als je ergens denkt voor een etappe tekort te komen kun je je selectie waar nodig aanpassen.
Gebruik je een renner die je in je selectie hebt helemaal niet, dan zou je daar misschien een alternatief voor kunnen pakken dat je nodig hebt.

Mocht dit lastig zijn kun je natuurlijk ook het forum vragen dit voor je te doen hè

Stijn Lemmens

Jullie zijn allen overtuigd van een pelotonsprint in etappe 1

zomaareens

nee, grootste kans wel m.i.

Primavoormij

Etappe 1 gaat 80% naar de aanvallers, 20% naar de sprinters

madeinstars

Eerder andersom, Prima.

Ludi

Wel een soort van sprint, maar kan ook een MSR2019 "sprint" worden. Ik vermoed een deel van de sprinters in de problemen. En een aantal er zeker bij. Ik denk zelfs dat wat AK/klim mannen verrast gaan worden, mogelijk door de klim na de gecategoriseerd klim en de afdaling daarna.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

etappe 1:

* vluchters die het halen: lijkt me niet heel waarschijnlijk, aangezien een gele trui er aan de finish ligt. Belangen veel te groot om een groep heel veel voorsprong te geven. Lijkt me dat een klein groepje de ruimte krijgt.
* AK mensen: ook niet heel waarschijnlijk. Aankomst ligt 40km na top klim. Dat is wel een hele lange inspanning om eventueel 1 of 2 AK renners met een zwakke dag op afstand te houden.
* sprint: Lijkt mij redelijk waarschijnlijk. Om te kunnen sprinten moet je niet te veel verliezen. Ik zou kunnen bedenken dat teams van goed klimmende sprinters tempo strak houden om de Viviani's en wellicht Kristoff te lossen. In dat rijtje zou Jakobsen en Groenewegen ook tussen passen. Daarnaast zijn het aardige lopers waar je in de groep kunt profiteren....

madeinstars

Mee eens. En de meeste sprinters aan de start klimmen goed genoeg om niet meteen op minuten gereden te worden in etappe 1.

madeinstars

Etappe 2 is een ander verhaal. Daar zie ik eerder een MSR2019 scenario. Sprint van een groepje met klassementsrenners en puncheurs. Ook een goede kans dat er nog iemand tussenuit piept en solo wint.

1 2 ... 54 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.