Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 66 ... 289 290
Mardy BumBum

Wellicht nog vroeg voor deze vraag maar ik kan t niet laten. Gaat etappe 1 een massasprint worden of een strijd tussen aanvallers?

arjenzvob

'@MardyBumBum: ja

Jordi010

.

Laatst gewijzigd
HeyFroomey

Buchmann/Landa + Trentin/Nizzolo of Sivakov + Ewan?

Pim96

'@HeyFroomey wat zouden je eigen argumenten per renner zijn om ze mee te nemen? Door dat naast elkaar te leggen kom je er zelf ook meestal wel uit

KV

Moest Barbier meegaan ging ik nog twijfelen om hem erin te klikken. Met Greipel zouden ze het mij wel “makkelijker” maken...

Ludi

Prima lijst denk ik. Ik heb iets vergelijkbaars op dit moment. Twijfel wel of het beter is om beide 4.5m sprinters mee te nemen of een van de 2 downgraden naar 2/3m en een van de 1m klimmers te upgraden naar landa/lopez/buchmann/quintana

Of bernal downgraden naar een van die en hetzelfde.

De Tourminator

'@Jordi010 mooie ploeg hoor. Ik kom op al zeker 15 dezelfde namen. Je hebt nog wat over, dus Degenkolb kun je opwaarderen naar een renner van 1M.

Het blijft een mooi spel bij Scorito. En maar zelf denken dat je de juiste renners er in klikt en achteraf waarschijnlijk balen waarom je net die ene renner niet hebt die het goed doet. Of het nu een topper is of een pareltje!! Ook met dit budget moet je keuzes maken....

Iedereen mag van mij zijn eigen mening/gedachten spuien op dit forum. Achteraf zal blijken wie er gelijk heeft. Maar laat iedereen in zijn waarde.

@kevinraar. Op vakantie zul je toch wel ergens bereik hebben om in de app van Scorito je team voor de dag erop te maken. Even de uitslag bekijken en bezig zijn met die Tour waar je zoveel voorplezier al aan hebt beleefd.

Jori

Mohoric (-> Haller -> Colbrelli) ervoor is ook niet bepaald een vreemde gedachten, als Landa eenmaal veilig in de laatste 3 KM is gekomen. Dauphiné en MSR echter voorspellen niks goeds. Occitanië niet gezien, maar eerste etappes liet Colbrelli wel wat zien. Etappe 4 wel opzichtig laten lopen t.o.v. mannen als Venturini, Pasqualon en zelfs Consonni (scorebordjournalistiek)

@ Jordi010: prima selectie, denk dat velen wel een 15 dezelfde namen hebben, verder is het idd naar smaak inkleuren zoals Kj zegt dmv wel/geen Bernal en de verschuivingen tussen 3.5 miljoen ak-mannen en 3 miljoen sprinters. Enkel Degenkolb kan ik niet plaatsen, gezien je aantal sprinters en de rol van Dege zelf. Iedereen daarnaast zal nog twijfelen over Kämna vanwege de onduidelijkheid bij Bora over Buchmann

EDIT: ook aanvallers lijkt me dun. Enkel Alaphilippe, als die al niet opeens de superbenen van vorig jaar terugvindt en een ak rijdt. Type Jungels, Herrada, Rolland, Benoot lijkt me dan interessanter

Laatst gewijzigd
Jordi010

'@Kj Dat is inderdaad ook de twijfel die ik nog heb over de sprinters/AK mannen.

@De Tourminator Ik heb inderdaad nog 250k over, echter zie ik niet zo snel een verbetering van 1 miljoen tov Degenkolb die voor de teampunten van Ewan kan gaan of zelf kan sprinten als Ewan er niet meer is.

Laatst gewijzigd
Pirata

Ik zou denk ik iets meer upgraden in je klassementsmannen/klimmers Jordi.

Jori

Pinot trouwens ook interessante ontwikkelingen: Rookgordijn of toch serieuze problemen?
Rugproblemen in Dauphiné en sindsdien Franse kampioenschappen afgezegd en ook niks meer gereden volgens Strava

Ludi

Waarom zou je in ak meer investeren als je denkt dat 1m mannen op de ak dagen niet significant minder gaan scoren? Plus, uit de 15 opties tussen de 2 en 4m kiezen..

Buchmann was super interessante optie als ie niet gevallen was, ivm vorm, saganpunten en betere tijdrit dan de meeste. De rest is vrij vergelijkbaar naar mijn mening.

Colbrelli of trentin of Nizzolo is ook koffiedik kijken. Van Colbrelli had ik meer verwacht in MSR, mja andere sprinters zaten er ook niet allemaal bij, Nizzolo had ik meer verwacht in Wallonie en heeft in zijn team gibbons/walscheid en hagen die op de dag zelf misschien ineens betere opties blijken en Trentin heeft Koch en Avermaet.

Kristoff is dan nog de meeste zekere sprinter maar heeft weer helemaal niks (kunnen) laten zien na de coronabreak. Blijft een gok die 3m mannen.

Phoenix0000

'@jordi

Ik kan daar voor het vergelijk mijn team zonder Bernal tegenaan gooien.

Roglic
Dumoulin
Carapaz
Pinot
Buchmann
Pogacar
Higuita
Bennett
Martin
Martinez

Jungels
Van Aert
Alaphilippe

Sagan
Bennett
Nizzolo
Colbrelli
Mezgec
Venturini
Coquard

En nog 1 miljoen nu over om bijv van Jungels Sivakov te maken of Stuyven. Of coquard te upgraden naar Trentin. Higuita naar Landa kan ook.

Maar ik heb de klassementsmannen nu uitgekozen op hoe ze aankomen in een groep. Geen Landa, Quintana en mede daarom ook geen Bernal.

Laatst gewijzigd
Gordon Bleu

Vraagje, wat zouden jullie kiezen..

Bernal of Sivakov + Carapaz.

Sac Bleu

'@Maas Linkert

Bernal + Carapaz

Stuff

'@Maas

Die vergelijking klopt natuurlijk niet. Beide opties zijn 6,5 miljoen. Alleen het scheelt een plekkie.
Je zou dus extra budget kwijt zijn als je Bernal kiest, omdat je nog een plekje moet opvullen.

nasibal

Ik ben even benieuwd: wie heeft ook van Jordy010 een lijst met namen gehad om te beoordelen in zijn inbox? Ook een manier natuurlijk. Kevinraar doet het tenminste openbaar….

Ik. Ik heb hem netjes beantwoord en kreeg meer dan keurige antwoorden terug. Je kan er ook voor kiezen om hem niet te antwoorden als je wil. Wat me niet nodig lijkt is om hem op deze manier indirect aan te spreken en belachelijk te maken op het openbare forum. Vasnd heeft je enkele pagina's terug al aangesproken, mij begint het inmiddels ook te storen. Doe er mee wat je wil.

Laatst gewijzigd
Gordon Bleu

'@stuff

Dat maakt opzich niet zoveel uit. Het budget is zo hoog dat je altijd wel geld overhoudt. Bernal is 6,5 miljoen. Dat betekend dus dat hij hem moet winnen wil die dat bedrag waard zijn qua punten. Dus ik dacht misschien is het dan beter om hem op te splitsen in de 2 beste renners van Ineos.

Stuff

'@Maas

Als budget geen probleem is is het inderdaad een ander verhaal. Ik persoonlijk vind Bernal ook wat duur, heb hem er nu dus niet in staan. Ook Carapaz heb ik niet.
Maar ik twijfel nog wel, dus het kan zomaar veranderen.

Primavoormij

'@zoomaareens Colbrelli had een slechte dag, last van de hitte.

arjenzvob

Wat ben ik blij dat ik mensen heb die me de juiste richting op sturen. Bedankt @nasibal en @vasnd

Pinot Grigio

'@ Treenert, welke bookie geeft al top 10 mogelijkheden?

Je zei gisteren: Kuss zelfde odds als MAL voor top-10

MrWallie

Dit jaar is het toch allemaal maar koffiedik kijken met alle kwaaltjes en pijntjes bij de toppers. Denk dat de meeste toppers toch maar gewoon geselecteerd worden. Zit persoonlijk nog erg in dubio over Ewan, want die rijdt waarschijnlijk 2 a 3 sprints minder dan sprinters die heuvels beter verteren. Zijn wel weer 2 hele goede punchy aankomsten in het voordeel van Ewan bovenop het feit dat hij één van de snelste is op het vlakke, dus nogal twijfel of hij meer waard gaat zijn dan een 3M sprinter + Venturini/Mezgec. Helaas zijn er geen goede 750k-1m sprinters dit jaar om dat laatste plekje mee op te vullen.

Overigens, Arjan, beetje jammer dat jij als voornaamste criticus op dit forum meteen zo geagiteerd reageert op - in mijn optiek - terechte kritiek. Kan me herinneren dat je in meerdere fora draadjes in een felle discussie kwam met anderen. Zou toch leuker zijn als we allemaal positief naar elkaar kunnen blijven en zeker de mensen helpen die hier advies vragen aan de wat actievere fanaten.

jsprunk

Dat over Pinot klinkt niet best, of gebeurt het vaker dat hij niks op Strava heeft, maar wel traint?

1 2 ... 66 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.