Dank @Jori en @Remcomaas voor de opbeurende woorden. Om niet in een eindeloze discussie te verzanden negeer ik de negatieve reacties maar even. Ik weet wanneer mijn mening niet wordt gewaardeerd.
Mijn team voor de Tour, omdat andere mensen dat ook posten:
Bernal
Roglic
Carapaz
Pinot
Alaphillippe
Buchmann
MAL
Uran
Barguil
Sivakov
Chaves
Formolo
Kämna
Sagan
Bennett
Bol
Coquard
Mezgec
Venturini
Pedersen
Ik ben ervan overtuigd dat de klassementsmannen/aanvallers deze Tour het verschil gaan maken. Ik lees 5 'zekere' sprintetappes, nou dan gaan Ewan en Vivi echt niet mee. Daarom heb ik alleen sprinters geselecteerd die een heuvel overkunnen en consistent top 10 kunnen rijden. Ook de top 2 contenders voor de groene trui (Bennett heel overtuigend in Wallonië) en teampunten daarvoor (Buchmann/Kämna en Ala) moet genoeg zijn. Je zou jezelf bovendien schaakmat zetten als je de wereldkampioen niet meeneemt voor 500k, wat een koopje.
Mijn klassementsideeën zijn al genoegzaam bekend dacht ik, dus als aanvallers heb ik must-have Ala, daarnaast Chaves, Formolo, Kämna (en Barguil als een klassement niks wordt). Formolo en Kämna in vorm en Chaves heb ik een zwak voor. Heeft bovendien aangegeven vol voor etappes te gaan, dus verwacht ik veel van.
Eerste rit is er meteen een voor Stuyven. Verwacht een korte uitslag van hem daar, waaardoor Trek in het vervolg van de Tour ook voor Stuyven gaat. Maar voor 500.000 is Pedersen natuurlijk een goede koop. Hij zal vast wel een keer aan sprinten toekomen. Zie het ook nog wel gebeuren dat Stuyven en Pedersen beiden sprinten in één etappe, beetje zoals Wanty.
'@Jori en zomaareens Ik verwacht ook zeker dat Quintana start. Het is alleen tricky aangezien hij na 1 week koersen alweer/opnieuw klachten heeft. Ik vraag me af of hij dan 3 weken lang volle bak kan gaan. Ik denk namelijk dat het slopende tour gaat worden waar fitte teams de half geblesseerde renners snel wil testen. Ik heb zelf Quintana lang laten staan, maar toch vervangen door MAL (Landa ook een optie).
Ieder inderdaad zijn eigen interpretatie op wat zand strooien en wat niet. Misschien daardoor juist leuk dat er wat verschillen zijn in de teams
Mogelijk 5/8/9/18
Etappe 2 wordt massaal strijden om de vlucht en het zou me niets verbazen als deze bergop pas echt tot stand komt. De kans dat Greg dan in de kopgroep zit t.o.v. bv De Marchi, Geschke of Hirt lijkt me niet heel groot. Als de kopgroep daarvoor al tot stand gaat komen zal hij waarschijnlijk sowieso vrij omvangrijk zijn. De kans dat de betere klimmers dan vervolgens door gaan trekken op de eerste berg lijkt me ook vrij groot. In dat scenario denk ik dat Greg daar gewoon weer terug het peloton in wordt gereden. Komt alles voor de finale weer bij elkaar lijkt het me waarschijnlijker dat ze Trentin uitspelen. Is het te zwaar voor Trentin op het laatst, dan verwacht ik sowieso andere namen in de top 10 dan de Greg-types.
12 en 14 en akkoord. Persoonlijk verwacht ik van 19 inderdaad ook een vlucht, maar kan ook zomaar een sprint worden. Zeker als tegen die tijd bekend is dat ze niet op de champs elysees gaan aankomen.
5 lijkt mij een sprint worden. 8 en 9 is een heel misschienetje, 18 kan hij er best bijzitten, maar gaat hij tekort komen tegen betere klimmers.
Kunnen we de middenweg kiezen en besluiten op 4 redelijk reële kansen? Zeker ook omdat er natuurlijk meerdere vluchters in die ploeg zitten. Stel het lukt hem om 2 van deze vluchten tot een goed einde te brengen: één keer winst, en één keer een 4e plek. Ik ga er van uit dat je hem ook als kopman uitspeelt dan. 192 punten. Dat zou best leuk zijn om te halen met een renner van 1 miljoen maar dat is dan ook echt z'n plafond denk ik. De kans op minder punten is enorm aanwezig en ook de kans op het verliezen van punten door verkeerd opstellen.
Als je zo'n renner mee wil nemen dan lijkt Greg een prima optie, maar wil je dat? Kan je deze Tour niet beter kiezen voor de wat meer klimmende aanvallende types?
Per definitie, no matter what.
Misschien wil Pinot de concurrentie niet wijzer maken deze week en zet hij even niks op Strava. Volgens mij heeft hij wel vaker wat koersloze periodes. Bernal is ook al een maandje offline daar.
Buchmann heeft deze week dinsdag 40 kilometer gefietst en vandaag 10 kilometer. Geen idee wat we daarvan moeten denken. Als dat echt alles is belooft dat weinig goeds. https://www.strava.com/pros/2685219
Hier kan ik me in vinden, al zou ik zelf een andere renner dan Uran hiervoor kiezen.
Scheelde behoorlijk wat puntjes!
Klopt zeker. Vergeet alleen niet dat ook andere AK mannen daar punten door de neus geboord zijn.
Terechte opmerking. Pinot is denk ik wel een makkelijkere 'opgever' dan Porte. Qua daadwerkelijk pech/vallen zal het elkaar minder ontlopen denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.