'@warme bakker (blz 74)
AD poule en Tourploeg.
Ik vind scorito het moeilijkst en leukst, want heb je eindelijk een goed team geselecteerd , dan begint het pas.
Dan komt de stress van de juiste negen renners inzetten en dan heb ik het nog niet over de kopman.
AD spel is wel geinig omdat je er nog 3 kan wisselen.
Tourspel is gewoon 12 renners kiezen
'@BigApple
Haha, ik hou wel van klare taal. We zullen zien wie hoger eindigt. Denk dat ik wel een leuk teampie heb staan met 5 sprinters (incl. Venturini) en dan nog Van Aert en Stuyven. Vind die sprinters van 3 miljoen gewoon nog duurder t.o.v. Ewan en Bennett, die 4,5 miljoen kosten. Daarnaast zitten ritten als Epernay, Saint Etienne, Colmar en Brioude dit jaar niet in het parcours. Dat waren juist de ritten waarin die Colbrelli en Trentin de meeste punten pakte. Die zware finales zijn ontbreken dit jaar.
Maar goed, alweer veel te lang geluld. Wie zullen zien wie gelijk krijgt.
Er zijn weliswaar weinig sprinters, maar dat betekend ook indirect dat de sprinters die er zijn in deze Tour hoger in etappes kunnen eindigen dan wanneer er heel veel topsprinters mee doen. Een Bol, Mezgec, Bonifazio zullen geen top 5 rijden, maar kunnen best 6x in de top 10 eindigen wat ze dan wel weer aantrekkelijk maken.
In principe zijn de 3 miljoen sprinters wel overpriced m.u.v. Nizzolo. Dat ben ik zeker met je eens. Maar ik denk dat je met deze Tour wel minimaal 6/7 sprinters nodig bent.
Met DANK aan de zeer gewaardeerde analyse van @CONDOR (blz. 30), heb ik mijn team nu klaargestoomd. Ik heb de % op het totale budget omgerekend en kom voor sprinters, heuvelsprinters en aanvallers op 26 MIO en voor AK en (aanvallende) klimmers op 32 MIO. Dat was de basis voor volgende verdeling: 26 MIO voor 6x SP en 3x AV, waarbij mijn aanvallers ook heuvelsprinters zijn. En voor 32 MIO 6x AK en 5 klimmers, die ook voor het AK kunnen gaan. Mijn team gaat nu in de bubble en ik hoop maar dat er deze week niks geks meer gaat gebeuren. Iedereen veel succes!!!
Het is niet omdat de sprinters à la Mezgec, Colbrelli, Trentin, Bonifazio etc. normaal zelden top vijf rijden in een massasprint, dat dat deze Tour ook zo gaat zijn. Er zal toch iémand in de top vijf moeten eindigen als er gesprint wordt. En als Ewan moet lossen op een bergje en Bennett en Sagan niet zo consistent zijn...
Mede daarom geloof ik wel in een ritzege van Bol.
Het verschil is dat een Ewan ook gewoon een paar keer meedoet voor winst, Zeker in etappe 1 is dat relevant. Een Trentin doet in dit veld misschien mee voor die 6e plek, maar kan ook zomaar 12e worden of zelfs helemaal niet meedoen. Over meerdere etappes maakt dat echt wel verschil. Colbrelli en Kristoff (helaas) zelfde verhaal. Nizzolo hoort wat mij betreft inderdaad dan weer niet in dit rijtje thuis.
Je tussensprint argument lijkt houd te snijden, maar in dit geval alleen voor Colbrelli denk ik. Kristoff zie ik ook niet direct als top 5 kandidaat voor het groen en zoals gezegd is Nizzolo idd niet overpriced. Trentin gaat, als ik alle interviews zo lees, niet meedoen voor het groen vrees ik.
Die interviews mag iedereen overigens zelf zoeken en interpreteren ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.