Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 75 ... 289 290
BigApple

Exact wat TomTom en Sprunk zeggen. Ik durf wel een wedje aan nulverstand. Ik zal Ewan of Bennet niet nemen en boven jou eindigen in de eindstand :-)

Benzardi

'@warme bakker (blz 74)

AD poule en Tourploeg.
Ik vind scorito het moeilijkst en leukst, want heb je eindelijk een goed team geselecteerd , dan begint het pas.
Dan komt de stress van de juiste negen renners inzetten en dan heb ik het nog niet over de kopman.

AD spel is wel geinig omdat je er nog 3 kan wisselen.

Tourspel is gewoon 12 renners kiezen

Kannibaal van Schepdaal

'@Warmebakker: Ik doe mee aan verschillende Zweeler-spellen. In 2016 heb ik daar eens bij de Tour de Major League gewonnen, maar sindsdien was het resultaat iets minder. Dit spel heb ik nooit echt weten te kraken.

Mardy BumBum

Waarom is er zo weinig nieuws over Lopez? Statistisch gezien toch een kanshebber op podium?

Ragnar Lolbroek

'@Mardy: uitgaand van de hedendaagse lappenmand bij de toppers zou ik zeggen: geen nieuws is goed nieuws.

Ludi

Statistisch gezien volgens welke statistieken? Hij eindigde vorig jaar

Achter roglic, landa, carapaz en mollema in de giro

En achter quintana, valverde, roglic en pogacar in de vuelta.

De meeste hadden de tour gereden en eindigde daar achter buchmann, alaphilippe en uran

Die doen nu ook mee ;)

Nul verstand

'@BigApple
Haha, ik hou wel van klare taal. We zullen zien wie hoger eindigt. Denk dat ik wel een leuk teampie heb staan met 5 sprinters (incl. Venturini) en dan nog Van Aert en Stuyven. Vind die sprinters van 3 miljoen gewoon nog duurder t.o.v. Ewan en Bennett, die 4,5 miljoen kosten. Daarnaast zitten ritten als Epernay, Saint Etienne, Colmar en Brioude dit jaar niet in het parcours. Dat waren juist de ritten waarin die Colbrelli en Trentin de meeste punten pakte. Die zware finales zijn ontbreken dit jaar.

Maar goed, alweer veel te lang geluld. Wie zullen zien wie gelijk krijgt.

ditisdavid

Die zware finales was ook waar Stuyven en Van Aert een groot deel van hun punten pakten...

Nul verstand

'@ditisdavid, heb je gelijk in. Van Aert zie ik de eerste dag het geel wel pakken. Dan kan hij op die dag meteen 80 punten halen ofzo. Dat is de voornaamste reden dat ik hem heb gehaald. Stuyven moet ik dan nog maar eens heroverwegen.

Pirata

Ik denk dat je met 5 sprinters (met Venturini, die denk ik weinig gaat klaar spelen) wel echt tekort komt. Dan ga je niet voor een hoge notering in Scorito 😉

user27296

Eerst nog zien of Venturini meedoet, staat voorlopig als reserve

Nul verstand

'@Venomeen, verder zijn er niet zoveel sprinters.. Wat ik al zei: ik ga niet voor die dure 3 miljoen sprinters, die zijn hun prijs niet waard. Tja, wat blijft er dan over qua sprinters die ik niet heb. Bol, Mezgec en Bonifazio misschien, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.

Quintana10

Ik heb juist wel Sagan, Ewan en Bennet omdat die kopmannen in mijn optiek zo onzeker zijn dat ik sprinters als zekere punten zie. Ik zal er absoluut geen top score mee halen, maar wel degelijk. Ik vind het qua kopmannen en vluchters zo onzeker.

Pirata

Er zijn weliswaar weinig sprinters, maar dat betekend ook indirect dat de sprinters die er zijn in deze Tour hoger in etappes kunnen eindigen dan wanneer er heel veel topsprinters mee doen. Een Bol, Mezgec, Bonifazio zullen geen top 5 rijden, maar kunnen best 6x in de top 10 eindigen wat ze dan wel weer aantrekkelijk maken.

In principe zijn de 3 miljoen sprinters wel overpriced m.u.v. Nizzolo. Dat ben ik zeker met je eens. Maar ik denk dat je met deze Tour wel minimaal 6/7 sprinters nodig bent.

zomaareens

Van Aert eerste etappe meesprinten? Mag ie dat?

Ludi

Zou zomaareens kunnen

Poeksel

Zoek anders even op wat Zeeman over Van Aert en massasprints heeft gezegd, @zomaareens.

Rafal Kiserlovski

Bol, Bonifazio en Mezgec zijn (de laatste jaren) juist sprinters met uitschieters en weinig consistentie. Weet wel zeker dat zij minstens een keer top-5 gaan sprinten, maar ik zie ze niet snel 6 keer in de top-10 eindigen.

zomaareens

'@Poeksel.. gelezen idd... zouden ze geen geel willen op dag 1?

Teeke_de_Kapper

Met DANK aan de zeer gewaardeerde analyse van @CONDOR (blz. 30), heb ik mijn team nu klaargestoomd. Ik heb de % op het totale budget omgerekend en kom voor sprinters, heuvelsprinters en aanvallers op 26 MIO en voor AK en (aanvallende) klimmers op 32 MIO. Dat was de basis voor volgende verdeling: 26 MIO voor 6x SP en 3x AV, waarbij mijn aanvallers ook heuvelsprinters zijn. En voor 32 MIO 6x AK en 5 klimmers, die ook voor het AK kunnen gaan. Mijn team gaat nu in de bubble en ik hoop maar dat er deze week niks geks meer gaat gebeuren. Iedereen veel succes!!!

Casey

Nizzolo blijkt zelf te zijn gevallen vandaag, en dan toch nog naar de winst sprinten. Chapeau

Kannibaal van Schepdaal

Het is niet omdat de sprinters à la Mezgec, Colbrelli, Trentin, Bonifazio etc. normaal zelden top vijf rijden in een massasprint, dat dat deze Tour ook zo gaat zijn. Er zal toch iémand in de top vijf moeten eindigen als er gesprint wordt. En als Ewan moet lossen op een bergje en Bennett en Sagan niet zo consistent zijn...

Mede daarom geloof ik wel in een ritzege van Bol.

nasibal

Omdat er geen andere sprinters zijn (al is dat wat gechargeerd), rijden die mannen dus 8 keer top 10 en zijn ze niet overpriced? Ewan rijdt misschien 6 keer top 3 en levert daarmee voor 1.5M niet heel veel meerwaarde (zeker omdat hij de tussensprints laat lopen en dus daar geen punten scoort).

Het verschil is dat een Ewan ook gewoon een paar keer meedoet voor winst, Zeker in etappe 1 is dat relevant. Een Trentin doet in dit veld misschien mee voor die 6e plek, maar kan ook zomaar 12e worden of zelfs helemaal niet meedoen. Over meerdere etappes maakt dat echt wel verschil. Colbrelli en Kristoff (helaas) zelfde verhaal. Nizzolo hoort wat mij betreft inderdaad dan weer niet in dit rijtje thuis.

Je tussensprint argument lijkt houd te snijden, maar in dit geval alleen voor Colbrelli denk ik. Kristoff zie ik ook niet direct als top 5 kandidaat voor het groen en zoals gezegd is Nizzolo idd niet overpriced. Trentin gaat, als ik alle interviews zo lees, niet meedoen voor het groen vrees ik.

Die interviews mag iedereen overigens zelf zoeken en interpreteren ;)

Laatst gewijzigd
zomaareens

https://www.indeleiderstrui.nl/tour-de-france/303707/van-aert-en-ploeg-spreken-zich-uit-kan-hij-voor-eigen-kans-in-tour-de-france... ze gaan m niet tegenhouden @Poeksel ;)

Ludi

Als kirsch de afvaller is bij trek dan is dat wel een gaar team ook he, soort van alles bij elkaar maar allemaal zelf uitzoeken verder

1 2 ... 75 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.